Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 725 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

Die dingen zijn 100% met zijn eigen geld betaald. Als de eigenaar hier tevreden mee is zie ik het probleem niet.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 10 keer
Te Koop forum

Hier valt het zelfs nog mee want je ziet soms constructies waarbij het lijkt alsof de installateur zijn best deed om het zo lelijk mogelijk te doen :)

Maar het klopt, het is privé en de overheid laat alles toe dus je kan er niets tegen beginnen, de buurman is in zijn recht. Waar zou het ook eindigen? Stel dat men alle bouwels in de buurt zou wegnemen die ik lelijk vind, het zou hier hard op Bachmut beginnen lijken :)

Vandaag zou de post 2 pakjes leveren. Eentje is geleverd (zonder aanbellen). Tweede werd enige tijd later aangekondigd als geleverd maar zit niet in de bus, ook niet bij de buren. Waarom dient dan zo'n track & trace?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Mijn Mercedes EV heeft een mode D-Auto, die bij het lossen van het gaspedaal dynamisch afremt (regenereert) op basis van wat er voor je gebeurt: snelheid voorligger, kruising/rotonde, snelheidsbeperking...
Frustratie: terwijl de wagen dus perfect afremt als de voorligger afremt of trager rijdt, stopt dat mechanisme aan 5km/u. Dus als er voor je een wagen stilstaat, gaat mijn wagen vanzelf behoorlijk snel afremmen maar eens aan 5km/u stopt het afremmen en blijft hij dan gewoon verder bollen en zou hij ook daadwerkelijk op de voorganger botsen. Welke idioot bij Mercedes heeft bedacht dat dat logisch gedrag is...
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 18 keer
Provider

Auto afgekeurd bij de autokeuring voor de schokdempers.
Na 2 weken teruggegaan voor herkeuring en niets aan gedaan.
Deze keer alles in orde.
Wel 1 dag vakantie kwijt en 15 Euro.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Waterboy schreef: 30 maa 2023, 09:05 Auto afgekeurd bij de autokeuring voor de schokdempers.
Deze keer alles in orde.
Mijn vorige wagen had dat ook.
De garage vertelde me te gaan met een lege tank.
Op die manier ben ik nog 3 jaar zonder problemen door de keuring geraakt.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

bandenspanning kan ook invloed hebben.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer
Recent bedankt: 1 keer

Eerder kleine frustratie van al meerdere maanden:
Reuze hond die 's avonds en in de ochtend regelmatig blaft. Beestje kan er natuurlijk niet aan doen, wel triestige baasjes. We moeten met de ramen dicht slapen hierdoor (geen verluchting), en dan nog worden we uit onze beginnende slaap getrokken. Politie bellen lijkt me een beetje overkill, praten misschien, maar het zijn speciallekes (Turkse familie Flodder ofzoiets)... balen en hopen op vertrek van hond (en baasjes), maar dat zal waarschijnlijk niet snel gebeuren :(
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Spreek die mensen er toch eens op aan, ze zijn zich hoogstwaarschijnlijk van geen kwaad bewust.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 154 keer
Provider
Te Koop forum

cadsite schreef: 30 maa 2023, 09:57
Waterboy schreef: 30 maa 2023, 09:05 Auto afgekeurd bij de autokeuring voor de schokdempers.
Deze keer alles in orde.
Mijn vorige wagen had dat ook.
De garage vertelde me te gaan met een lege tank.
Op die manier ben ik nog 3 jaar zonder problemen door de keuring geraakt.
Die keuringen zijn gewoon maffia. Bij mij werden 2 verschillende auto's afgekeurd voor de lichten:
-1e auto: naar garage gegaan, die me zelf met hun meettoestel lieten zien dat alles perfect binnen de marges was. Niets gewijzigd en dezelfde dag nog op dezelfde keuringslijn plots wel ok
-2e auto: ik ben een uurtje buiten gaan staan & heringereden aan andere keuringslijn & opnieuw wel ok

=> onzin dus, ze keuren er willekeurig een aantal af om hun eigen relevantie aan te tonen in statistieken & wat extra € op te strijken.

Zoniet dan zijn op zijn minst hun toestellen fout afgesteld, fout gebruikt of de regelgeving te strak.
Klantvriendelijk zijn ze totaal niet alleszinds.
=> maffia waar de grove borstel eens mag doorgehaald worden
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Als het verhaal hier boven waar is, dan kan je gaan reclameren bij de stationchef. Er worden namelijk fotos genomen van de lichtmetingen, er is dus trace van. En als je gelijk hebt, heb je gelijk.

J.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

Joe de Mannen schreef: 31 maa 2023, 12:07 Als het verhaal hier boven waar is, dan kan je gaan reclameren bij de stationchef.
Gaat die niet sowieso het eigen personeel (de collega) verdedigen? Denkend aan de cultuur die doorgaans in zo'n organisaties heerst. Het is niet de klant die voorop staat bij het personeel, wel de eigen voordelen/verworvenheden.
lirec schreef: 31 maa 2023, 11:01 => maffia waar de grove borstel eens mag doorgehaald worden
Mag inderdaad wel hervormd worden, onder meer de gewone keuringen moeten gerust ook in private garages kunnen gebeuren zoals in NL.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

https://businessam.be/staat-wordt-meest ... bedrijven/

De laatste zin zegt alles: de ondernemer ten dienste van de staat en niet omgekeerd... Net zoals China dus!
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

CCatalyst schreef: 31 maa 2023, 12:43
Joe de Mannen schreef: 31 maa 2023, 12:07 Als het verhaal hier boven waar is, dan kan je gaan reclameren bij de stationchef.
Gaat die niet sowieso het eigen personeel (de collega) verdedigen? Denkend aan de cultuur die doorgaans in zo'n organisaties heerst. Het is niet de klant die voorop staat bij het personeel, wel de eigen voordelen/verworvenheden.
Dat is niet mijn ervaring, maar het hangt er misschien ook vanaf hoe je met die mensen communiceert.
Als je je constructief opstelt, bereik je meestal wel iets...en niet alleen op de keuring.
J.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef: 31 maa 2023, 12:43 Gaat die niet sowieso het eigen personeel (de collega) verdedigen? Denkend aan de cultuur die doorgaans in zo'n organisaties heerst. Het is niet de klant die voorop staat bij het personeel, wel de eigen voordelen/verworvenheden.
Als je daar al vanuit gaat, dan is het een verloren zaak.
Ik zal altijd zo een (vermeend?) onrecht trachten aan te kaarten. Een nee heb je, een ja kan je krijgen.

Ik ben verre van een fan van de keuring, dat heb ik hier al duidelijk gemaakt denk ik, maar ik moet wel zeggen dat ik nog nooit maffia praktijken heb gemerkt. Een afkeuring is altijd duidelijk getoond. Ik ben al met veel voertuigen naar de keuring geweest. Voertuigen van alle slag en toch kan ik enkel zeggen dat die mensen gewoon hun werk doen wat ze moeten doen.
De organisatie staat me niet aan, maar de mensen zelf heb ik geen klagen van.
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 154 keer
Provider
Te Koop forum

Joe de Mannen schreef: 31 maa 2023, 12:07 dan kan je gaan reclameren bij de stationchef.
Akkoord: ik ben niet in discussie gegaan. Maar telkens werd door de keurder niets gezegd - tot je aan de bureau te horen krijgt dat iets is afgekeurd. Daar sta je dan:
-met 4 wachtenden achter je
-voor je een raam van 5cm dik glas tussen jou en de bediende
-die de volgende al bij zich roept terwijl jij nog compleet verbaast bent dat niets gezegd word
=> 0 klantgericht en zeer weinig met veiligheid te maken dit alles.
=> Misschien is het erger dan elders in keuringsstation Tienen, ik blijf erbij dat het georganiseerde maffia is.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je moet dan ook niet klagen aan het loket maar bij de stationchef.
Ik praat ook met de keurder, daardoor weet ik wat er mis is.
J.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 135 keer

wied schreef: 31 maa 2023, 13:16 https://businessam.be/staat-wordt-meest ... bedrijven/

De laatste zin zegt alles: de ondernemer ten dienste van de staat en niet omgekeerd... Net zoals China dus!
Artikel niet vrij beschikbaar. Kan je de belangrijkste delen hier citeren? Geen idee wat is toegestaan door auteursrecht.

Daarnaast: uw laatste opmerking is wel nogal hyperbolisch, nee?
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Voor het eerst heeft een vooraanstaand Europees politicus het idee van economisch interventionisme omarmd. Geïnspireerd door een recent bezoek aan Joe Biden zei EC-voorzitter Ursula von der Leyen donderdag in Brussel: “We denken momenteel na over de vraag of en hoe Europa een gericht instrument voor buitenlandse investeringen moet ontwikkelen.”

Zo luidt de hoofding van het artikel...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Joe de Mannen schreef: 01 apr 2023, 08:51 Je moet dan ook niet klagen aan het loket maar bij de stationchef.
J.
In het station waar ik ga, lukt dat niet meer.
Je komt toe, na het (lange) aanschuiven zet je je auto af aan de rij, en van daar doen zijn alles verder en jijzelf kan op een wachtplaats wachten tot het keuringsproces is afgelopen. Nadien kan je je wagen oppikken, gaan parkeren en terug in de wachtrij gaan staan totdat ze je naam afroepen en je kan gaan betalen.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Joe de Mannen schreef: 01 apr 2023, 08:51 Je moet dan ook niet klagen aan het loket maar bij de stationchef.
Net als post hierboven heb ik toch ook het gevoel dat je ofwel lang niet meer in een keuringstation bent geweest of dat je naar een station gaat dat compleet anders gerund wordt dan de andere, in welk geval je gerust de locatie mag delen.

"Constructief opstellen" heeft alleen maar resultaat als dat aan beide kanten gebeurt, en ik denk, om verschillende redenen zoals monopolie en het type van activiteit, niet dat dat de aanpak van keuze is in een organisatie als een keuringstation.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik ben afgelopen week geweest.
Je geeft je auto af aan de ingang van het keuringsstation. De keurder zei me dat ik door mocht en mocht wachten aan de andere kant van het gebouw. Daar wacht je op een stoeltje terwijl ze wat friemelen aan je auto/bestelwagen/caravan/...
Op het einde gaf de medewerker me mijn sleutel en zei "alles is in orde".
Dan neem je je auto en zet je die buiten en dan moet je naar zo'n loket dat meer beveiligd lijkt dan een bankkantoor om de papieren af te halen en het belachelijk hoge bedrag te betalen.
Dat heb ik al zo'n 50 keer gedaan. Als ik wat bang was vroeg ik aan de medewerker of ik een groen bewijs had. De 4 keer dat dit niet het geval was hadden ze me er al bij geroepen om te tonen wat het probleem was. Totaal geen verrassing dus. (1 keer vering, 1 keer chassis nummer, 1 keer oplooprem en 1 keer rubber rond servopomp)
Ik heb het vermoeden dat jij bij iemand langs geweest bent die slecht geslapen had of zo.
Uiteindelijk zijn het ook maar gewoon mensen die face-to-face met hun 'klanten' staan en die geen goesting hebben in gedoe.
Wat steken die mensen in hun zakken door jou ne kloot af te draaien? Veel gedoe en ambras...
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Wat jullie beschrijven is hier de coronaversie, da's al lang gedaan. Ik loop gewoon mee en vraag tussendoor al hoe het gaat, en als er iets is wil weten wat, dat zeg ik zelfs op voorhand.
Als je natuurlijk met 'stress' en 'negativiteit' naar daar vertrekt...
mijn laatste keuring was in februari, nog een keer of twee te gaan dit jaar.

J.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Mijn beschrijving is van vorige week…
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

De mijne ook.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Provider
Te Koop forum

Sijnds deze morgen geen warm water meer. Wachten tot maandag of later voor warm water....
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

De 2 jaar sanitair & gas/verwarming was toch 1 van mijn beste ingevingen :) Heeft al belachelijk veel uitgespaard. Nooit meer wachten op een loodgieter!
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Joe de Mannen schreef: 01 apr 2023, 20:51 Wat jullie beschrijven is hier de coronaversie, da's al lang gedaan.
Nope, februari, afgeven en aan't einde van de lijn oppikken, niks meelopen...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

zo zie je maar...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 31 maa 2023, 12:43 Mag inderdaad wel hervormd worden, onder meer de gewone keuringen moeten gerust ook in private garages kunnen gebeuren zoals in NL.
Minister van Mobiliteit heeft ondertussen gisterenavond aan GOCA meegedeeld dat het gedaan is met lachen en dat hun monopolie doorbroken zal worden opdat private garages keuringen gaan mogen doen. Tevens zullen keuringen op verplaatsing mogelijk worden.

Dit omwille van de veel te lange wachttijden, evenals de klantonvriendelijke attitude in de keuringscentra waarbij geen enkele verbetering merkbaar is, ook al werden ze hieromtrent gewaarschuwd.

Beterschap is dus op komst.
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 46 keer
Provider

Kleine nuance: HERkeuringen zullen in private garages kunnen.

Maar 't is toch al een begin...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Dat maakt toch al dat een keuringsstation geen financiële incentive heeft om een wagen af te keuren.
Geen idee of dat nu al speelde, maar dan kan die theorie alvast opgeborgen worden.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Volgende stappen in Belgistan:
  • GOCA certified garages voor herkeuringen.
  • GOCA centra die géén herkeuringen meer uitvoeren
  • Herkeuring prijs die omhoog gaat
  • Winst van GOCA omhoog wegens commissie op herkeuringen bij "GOCA Certified garages"
Belgen blij met de verbetering van de service en het doorbreken van het GOCA monopolie ...

"Mark my words ..."
Laatst gewijzigd door Sasuke 04 apr 2023, 11:24, in totaal 2 gewijzigd.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Sasuke, je zou er wel eens dicht bij kunnen zitten :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik ben eigenlijk niet snel gefrustreerd en denk niet dat ik al ooit iets gepost heb hier... tot vandaag, proficiat KBC!

Veel kafkaiaanser gaat het niet worden. Ik heb een bestaande KBC kredietkaart (silver, standaard limiet van 2500€, al enkele jaren, steeds netjes alles betaald op 't eind van de maand, enfin, modelklant), maar gebruik deze minder, door een aantrekkelijker alternatief. Recent heeft KBC een gratis kredietkaart op de markt gezet en dus dacht ik: ach, als "backup" volstaat die gratis variant ook en zo bespaar ik een schamele 12€ op jaarbasis (wie het kleine niet eert enzo...). Dus ik mailen naar de helpdesk: géén probleem meneer, vraag een nieuwe gratis kaart aan en als die geactiveerd is, zegt u de oude op. Easy peasy. Zo gezegd, zo gedaan: nieuwe kaart aangevraagd, zelfs met een lagere limiet van 1250€, want backup. Enkele dagen later: helaas, geweigerd, u hebt onvoldoende terugbetaalcapaciteit! Wait, what... Geagiteerd berichtje terug, dat dat wel heel raar is. Krijg ik een bevestigend antwoord dat dat inderdaad niet kan, misschien moet ik het eens proberen samen met de partner? SERIOUSLY? Ik héb reeds een kaart, mét een hogere limiet, zonder énig probleem ooit en nu ben ik plots niet kredietwaardig genoeg?! Dit is zo'n vies gevalletje van "COMPUTER SAYS NO!", echt te debiel voor woorden.

Soit, nog een berichtje terug en als er dan niemand met een greintje common sense iets constructiefs onderneemt, ben ik integraal weg bij KBC en zien ze me nooit meer, de fantastische app ten spijt.

:-x :-x :-x :-x :-x
ooh. shiny.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1195 keer
Recent bedankt: 15 keer

Lijkt me een prima ingesteldheid: geef ze nog een kans om hun gepruts recht te zetten en stap dan over naar een bank met betere processen :).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

We noemden ze niet voor niets de boevenbank :) Soit, mooi voorbeeldje van de service die je krijgt.

Toen ik destijds bij de grootbank weg ging konden ze plots geen geld meer overschrijven naar de nieuwe bank maar moest ik met al dat geld over straat lopen, na een half uur tellen :roll:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef: 04 apr 2023, 13:34 Ik héb reeds een kaart, mét een hogere limiet, zonder énig probleem ooit en nu ben ik plots niet kredietwaardig genoeg?!
Misschien was het feit dat je reeds een kaart hebt net de reden dat je negatief beoordeeld werd?

Ja, ik weet dat het de bedoeling is dat je die kaart dan gaat opzeggen, maar wist de persoon die je dossier behandelde dat ook, of zagen zij wat ze wel vaker zien: een poging om je krediet uit te breiden van 2500 naar 3750 EUR zonder de nodige financiële dekking?

Dat gezegd zijnde, zelfs 3750 EUR is eigenlijk nog steeds een laag krediet voor iemand met vaste voltijdse job zonder negatieve historiek. Maar ik weet natuurlijk niet welke inkomsten je voorgelegd hebt.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Dat dacht ik ook, maar laat ons eerlijk zijn. Een kredietlijn van €3750 is nog altijd verre van problematisch voor iemand met een normaal financieel profiel.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef: 04 apr 2023, 15:06 Dat dacht ik ook, maar laat ons eerlijk zijn. Een kredietlijn van €3750 is nog altijd verre van problematisch voor iemand met een normaal financieel profiel.
Normaal wel, tenzij die persoon natuurlijk al enkele flinke kredieten heeft lopen. Zonder het totaalplaatje te kennen (inkomsten + kredieten) is het moeilijk te beoordelen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Vermoedelijk is het dat hoor, maar het blijft inderdaad een klucht.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”