Wireless oortjes werken maar aan 1 kant

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6382
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1300 keer
Bedankt: 488 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb hier 2 paar wireless earbuds gekregen van een vendor. Zijn type TWS van merk Swiss Peak. Online te vinden dat dit inderdaad voor marketing toestanden is en iets van een €20 kosten.
Maar zelfs al is het goedkope rommel, zou ik wel verwachten dat ze werken. Het bizarre is dat bij beide alleen de linker earbud lijkt te connecten. De handleiding is uiterst summier en vrij onduidelijk, dus ik vraag me af wat ik verkeerd doe. Op het moment dat ik ze uit hun charge-case haal, knippert enkel de linker earbud. In de rechtse is geen leven te krijgen. Pair ik, dan hoor ik ook alleen uit de linker earbud muziek. Zet ik ze terug in de case, knippert de rechtse even in het rood en gaat dan uit.
Ik ken echter niets van earbuds. Bvb hoe verbinden ze met elkaar, of moet je ze allebei pairen met je device ? Misschien is dat bij veel earbuds hetzelfde en zie ik iets simpel over het hoofd. Of anders heb ik pech dat ik echt 2 units gekregen heb met exact hetzelfde issue.
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 940
Lid geworden op: 09 apr 2006, 17:48
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
Bedankt: 87 keer
Recent bedankt: 3 keer

Zijn ze alle 2 opgeladen? Bij samsung is dit soms een probleem, waardoor 1 vd 2 niet werkt. De contactjes proper maken helpt.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6382
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1300 keer
Bedankt: 488 keer
Recent bedankt: 1 keer

liber! schreef: 15 maa 2023, 18:27 Zijn ze alle 2 opgeladen? Bij samsung is dit soms een probleem, waardoor 1 vd 2 niet werkt. De contactjes proper maken helpt.
Ja, heb ze al eens een halve dag laten inzitten. Toen ik eerst het ene paar probeerde, dacht ik ook dat er iets mis was met de batterij van de rechtse, gezien die rood knippert als ik die in de lader steek. Maar dan blijkt het tweede paar exact hetzelfde gedrag te vertonen.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 10576
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 658 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb hetzelfde als een voor gehad maar dan met Sony oortjes. Soms is de verbinding tussen de oortjes verbroken en moet je een soort reset doen. Meestal is dat door knopjes op de oortjes gedurende bep tijd (tegelijk) in te drukken. Zoek op hoe dit voor uw type oortjes werkt.
How do I reset my TWS earbuds?
Remove earbuds from case and hold down buttons for a few seconds until they shut off. Starting with the earbuds in the OFF position hold down buttons on both earbuds for around 10 seconds. The LEDs will blink Red and Blue several times and then shut off. This will reset your earbuds.
Zorg ook dat er niet teveel andere apparaten dezelfde bluetoothverbinding willen gebruiken. Ik heb bvb mijn oortjes verbonden met mijn iwatch maar als mijn gsm in de buurt is willen ze soms daarmee verbinden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6382
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1300 keer
Bedankt: 488 keer
Recent bedankt: 1 keer

Lijkt ook niet veel te doen. Het verdachte is ook dat eens die rechter earbud uit de case is, ik die zijn LED nooit meer zie branden of knipperen. De knop ervan indrukken, kort of lang, doet ook niets.
Is TWS trouwens een afkorting van iets, want nu ik daarop gezocht heb, vind ik allerlei hits maar ook allemaal van verschillende merken.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 10576
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 658 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ben je zeker dat beiden opgeladen zijn. Bij mij wordt de hoeveelheid batterijcapaciteit uitgesproken als ik ze in steek. In de case zijn ook lampjes die aangeven of er geladen wordt.
What to do if one side of tws is not working?
​Left or right side earbud not working

Ensure that the charging case is completely charged.
Make sure that both the earbuds are charged.
Disconnect the earbuds and re-connect them with the smartphone.
Put both the sides in your ear properly.
https://www.gadgetsnow.com/slideshows/c ... d=92498120
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6486
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 740 keer
Recent bedankt: 3 keer

Je hebt er niets aan en hoort het waarschijnlijk niet graag, maar: pay peanuts, get monkeys
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5556
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 238 keer
Bedankt: 479 keer

TWS is True Wireless Stereo dacht ik, een compleet nietszeggende marketing term.

Heb er bvb ook zo van die marketing dingen van Bose gekregen. Zullen wel allemaal hetzelfde zijn, lijkt mij dat de rechter Airbud gewoon defect is.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 925
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 176 keer

Bij niet TWS oortjes heb je nog een kabeltje tussen de oortjes zelf. Bij TWS heb je de bijkomende uitdaging om de audio signalen perfect in sync te krijgen.

wat betreft pay peanuts:
Er is ook zoiets als "to live within one's means"
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6382
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1300 keer
Bedankt: 488 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb zelfs geen peanuts betaald :). Dus ja, mogelijk rommel, maar vooral het feit dat het met beide exemplaren hetzelfde is, leek de kans toch iets groter dat ik iets verkeerd deed, dan dat ze allebei hetzelfde defect hebben. Maar het zal dus toch dat laatste zijn, denk ik.
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 925
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 79 keer
Bedankt: 176 keer

Ik gok dat de rechter oortjes verwisseld zijn tussen de 2 paren. Of de linker dat kan ook :wink:
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6382
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1300 keer
Bedankt: 488 keer
Recent bedankt: 1 keer

brubbel schreef: 16 maa 2023, 13:13 Ik gok dat de rechter oortjes verwisseld zijn tussen de 2 paren. Of de linker dat kan ook :wink:
Als je die van de mijne bedoelt, dan is het antwoord ook daar neen, want die 2 paar heb ik op een verschillend moment gekregen. Eigenlijk: ik heb dat 2de paar gekregen omdat ik hen gezegd had dat mijn oortjes het niet deden. Nu blijk ik met het nieuwe paar hetzelfde issue te hebben. Ik heb het hen nog niet gezegd omdat het nu wel heel ongeloofwaardig wordt, en het nu misschien toch wel aan mij ligt :).
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6382
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1300 keer
Bedankt: 488 keer
Recent bedankt: 1 keer

In het boekje stond ook een support URL, dus ik was daar eens aan het horen. Ik kreeg reactie in het Nederlands en er werd mij direct aangeboden van een nieuw paartje op te sturen.
Heb deze vandaag gekregen, en nu krijg ik wel geluid uit beide oortjes. Echter, ze gedragen zich precies als 2 onafhankelijke oortjes. Op mijn iPad krijg ik 2 devices te zien en ik kan ze allebei afzonderlijk pairen, waarna vervolgens weer maar uit 1 oortje (afhankelijk van welke eerst connect) muziek komt.

Ik zou bijna beginnen denken dat dat afgekeurde exemplaren zijn van een ander merk :). Anderzijds is het wel raar dat de fabrikant (of verdeler?) zo behulpzaam was en me ook prompt een nieuw exemplaar opstuurde. En als je dit als relatiegeschenk/gift weggeeft als organisatie, sla je toch ook een mal figuur als er geen enkele blijkt te werken :).

EDIT: online wat tutorials gevonden. Als ze beide te zien zijn in Bluetooth, betekent het dat ze niet met elkaar gepaird zijn. Wanneer ik pairing activeer door power-knop lang ingedrukt te houden, hoor ik op beide ook de 'pairing' boodschap maar ze vinden elkaar niet. Ik ga het wel opgeven nu :).
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6851
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 616 keer
Recent bedankt: 2 keer

Xiaomi hun eerste buds hadden deze feature... Pair je de linkse dan werken ze onafhankelijk van elkaar, pair je de rechtse eerst, dan werken ze in stereo.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”