Hoe zoek ik op het forum naar berichten met 'energie.be' in ?
+energie +be geeft niet het gewenste resultaat.
energie.be maakt dat er enkel gezocht wordt naar energie, de .be wordt genegeerd
plaats ik het tussen single of double quotes, maakt geen verschil
hoe zoek ik op het forum naar berichten met 'energie.be'
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 602 keer
- Recent bedankt: 3 keer
als je ervaring/info wil: ik ben er even geweest en zo snel mogelijk terug weg.
is een dochternaam van luminus, en de klantenservice is even 0 als die van luminus zelf
is een dochternaam van luminus, en de klantenservice is even 0 als die van luminus zelf
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
Bedankt, al levert dat niet veel links op. Maar misschien zijn die er ook niet.
Dus misschien maar zo:
Wie heeft er ervaring met energie.be ?
Reviews, Trustpilot, ... zijn niet zeer positief. De prijs is dat (voor mij) wel.
Toegevoegd na 5 minuten 18 seconden:
En als ik zo verder kijk lijkt Bolt second best te zijn. Lees ik daar over, blijkt dat ook een Luminus project te zijn?
Hmmm
Dus misschien maar zo:
Wie heeft er ervaring met energie.be ?
Reviews, Trustpilot, ... zijn niet zeer positief. De prijs is dat (voor mij) wel.
Toegevoegd na 5 minuten 18 seconden:
En als ik zo verder kijk lijkt Bolt second best te zijn. Lees ik daar over, blijkt dat ook een Luminus project te zijn?
Hmmm
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- Splitter
- Elite Poster
luminus heeft wel meerdere andere namen, wss omdat ze zelf weten dat hun klantendienst niets waard is, en ze hopen ipv dat te verbeteren gewoon ermee weg te komen om andere merknamen te gebruiken met dezelfde belabberde service.
qua prijs was energie.be trouwens ook enkel op papier maar interessant, de realiteit bleek ook wel anders, en hun voorschotten heb je ook niet veel over te zeggen.
momenteel zit ik voor elektra bij ecopower, en voor gas bij trevion - van beide (tot op heden) tevreden.
qua prijs was energie.be trouwens ook enkel op papier maar interessant, de realiteit bleek ook wel anders, en hun voorschotten heb je ook niet veel over te zeggen.
momenteel zit ik voor elektra bij ecopower, en voor gas bij trevion - van beide (tot op heden) tevreden.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 39 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik zit er (pas) bij.
Inschrijving was niet veel poespas, droog maar efficiënt.
Enkel bereikbaar via internet.
Een goede provider als je niet veel vragen hebt en/of hulp nodig hebt (zoals ik).
Hun aanbod is super simpel en heel transparant.
Voorschotten kan je zelf online aanpassen.
De prijzen zijn dan ook niet te kloppen, daar doe ik het voor.
Inschrijving was niet veel poespas, droog maar efficiënt.
Enkel bereikbaar via internet.
Een goede provider als je niet veel vragen hebt en/of hulp nodig hebt (zoals ik).
Hun aanbod is super simpel en heel transparant.
Voorschotten kan je zelf online aanpassen.
De prijzen zijn dan ook niet te kloppen, daar doe ik het voor.
- Splitter
- Elite Poster
geef dat even tijd... (ik denk dat ik er ongeveer 7 maanden heb gezeten
bij mij was er op een gegeven moment een factuur fout aangerekend en van de rekening gehaald.
terugstorten doen ze niet, dus kreeg je de belofte "dat ze dit bij de volgende factuur zouden corrigeren",
wat bij die volgende factuur ook niet gebeurde.
toen ik wegging (volledig overgeschakeld op 1/8) kreeg ik nog een VOORSCHOTfactuur voor juli die ze wilden dat ik betaalde,
ipv een eindafrekening... daar heb ik dan ook nog moeilijk over moeten doen, want ze wilden dat de voorschotfactuur betaald werd "en daarna zouden ze wel een eindafrekening maken"
wat betreft de goedkoopste, als ik even kijk naar gas met een voorbeeldverbruik van 15000kwh (is hoger dan dat mijn jaarvebruik dit jaar zal zijn):
elegant 1288/jaar
mega 1291/jaar
energie.be 1299/jaar
ebem 1308/jaar
trevion 1309/jaar (nemen geen nieuwe klanten aan momenteel)
bolt 1310/jaar
dus zou je 11eur / jaar goedkoper kunnen zitten bij elegant, en ik zit dan momenteel zo'n 20eur/jaar duurder dan de goedkoopste,
maar heb wel een deftige service... voor nog geen 2eur/maand verschil zal ik dan toch kiezen voor de service.
(natuurlijk kan de berekening voor iedereen anders zijn afhankelijk van het verbruikersprofiel etc)
bij mij was er op een gegeven moment een factuur fout aangerekend en van de rekening gehaald.
terugstorten doen ze niet, dus kreeg je de belofte "dat ze dit bij de volgende factuur zouden corrigeren",
wat bij die volgende factuur ook niet gebeurde.
toen ik wegging (volledig overgeschakeld op 1/8) kreeg ik nog een VOORSCHOTfactuur voor juli die ze wilden dat ik betaalde,
ipv een eindafrekening... daar heb ik dan ook nog moeilijk over moeten doen, want ze wilden dat de voorschotfactuur betaald werd "en daarna zouden ze wel een eindafrekening maken"
wat betreft de goedkoopste, als ik even kijk naar gas met een voorbeeldverbruik van 15000kwh (is hoger dan dat mijn jaarvebruik dit jaar zal zijn):
elegant 1288/jaar
mega 1291/jaar
energie.be 1299/jaar
ebem 1308/jaar
trevion 1309/jaar (nemen geen nieuwe klanten aan momenteel)
bolt 1310/jaar
dus zou je 11eur / jaar goedkoper kunnen zitten bij elegant, en ik zit dan momenteel zo'n 20eur/jaar duurder dan de goedkoopste,
maar heb wel een deftige service... voor nog geen 2eur/maand verschil zal ik dan toch kiezen voor de service.
(natuurlijk kan de berekening voor iedereen anders zijn afhankelijk van het verbruikersprofiel etc)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 39 keer
Zo kan je anekdotes verzamelen over elke leverancier waarschijnlijk.
Feit is : ik heb in de laatste 10 jaar maar 1 keer moeten bellen naar een provider voor een probleem.
Ik heb al die support niet nodig, ik pak mijn kansen en ga (dus) voor de goedkoopste, wat in mijn geval Energie.be is.
Feit is : ik heb in de laatste 10 jaar maar 1 keer moeten bellen naar een provider voor een probleem.
Ik heb al die support niet nodig, ik pak mijn kansen en ga (dus) voor de goedkoopste, wat in mijn geval Energie.be is.
- Splitter
- Elite Poster
als een leverancier geen fouten maakt met zijn facturatie, heb ik (en de meeste anderen volgens mij) ook geen support nodig.
het is niet alsof gas en elektra leveren zo moeilijk is he... de kraan staat open, of niet, punt.
ik denk dat ik zelfs nog nooit gebeld heb naar een van de nutsmaatschappijen, en problemen met facturatie heb ik enkel maar gehad bij luminus, dochter energie.be, en lampiris (nu totalenergies)
(ik heb verder -o.a- electrabel, energy people (nu failliet), VEL (nu failliet), ecopower, trevion en nog een aantal gehad - ik switch namelijk ook afhankelijk van de prijsverschillen)
het punt is dat je elektra en gasboeren maar op 3 dingen kan inschatten:
- hun prijs (kwh + abokost + eventuele extra's dat ze aanrekenen indien je bv nog papieren factuur wil etc)
- hun administratie (dat de facturen kloppen, en indien niet, ze correct en tijdig gecorrigeerd worden en het aanpassen van voorschotten naar een bedrag dat jij kiest)
- hun service -indien je die nodig hebt, wat eigenlijk niet zou mogen voorvallen, want dat is meestal dan het gevolg van een ander probleem dat ze hadden kunnen voorkomen)
en het is meestal ook in die volgorde dat je een leverancier leert kennen.
het is niet alsof gas en elektra leveren zo moeilijk is he... de kraan staat open, of niet, punt.
ik denk dat ik zelfs nog nooit gebeld heb naar een van de nutsmaatschappijen, en problemen met facturatie heb ik enkel maar gehad bij luminus, dochter energie.be, en lampiris (nu totalenergies)
(ik heb verder -o.a- electrabel, energy people (nu failliet), VEL (nu failliet), ecopower, trevion en nog een aantal gehad - ik switch namelijk ook afhankelijk van de prijsverschillen)
het punt is dat je elektra en gasboeren maar op 3 dingen kan inschatten:
- hun prijs (kwh + abokost + eventuele extra's dat ze aanrekenen indien je bv nog papieren factuur wil etc)
- hun administratie (dat de facturen kloppen, en indien niet, ze correct en tijdig gecorrigeerd worden en het aanpassen van voorschotten naar een bedrag dat jij kiest)
- hun service -indien je die nodig hebt, wat eigenlijk niet zou mogen voorvallen, want dat is meestal dan het gevolg van een ander probleem dat ze hadden kunnen voorkomen)
en het is meestal ook in die volgorde dat je een leverancier leert kennen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1005 keer
- Bedankt: 3743 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Ik ben bij Energie.be sedert faillissement van de VELygeffens schreef: 13 maa 2023, 10:11 Wie heeft er ervaring met energie.be ?
- Ik vond hun prijzen zeer transparant ...
- De Federale energiepremie (Federaal basispakket elektriciteit en gas) werd correct afgetrokken van de voorschotfacturen van november en december.
Dit in tegenstelling tot vele grotere spelers, die hun klanten 2 maanden hebben laten wachten! - Eind januari mail gekregen dat volgende voorschotfacturen worden verminderd (wegens daling energieprijzen).
- Federaal basispakket elektriciteit en gas voor januari en februari 2023 in mindering gebracht van mijn voorschotfactuur van februari.
Gevolg: negatieve voorschotfactuur, het bedrag werd terugbetaald.
Ik ben dus tevreden met de service.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik ben klant bij energie.be sinds mijn verhuis een dik jaar geleden.
Geen noemenswaardige problemen ondervonden behalve de tijd tussen meteropname en eerste factuur, maar dat kwam door het nieuwe IT-systeem van Fluvius...
Zoals phillipe_d al schreef zijn alle overheidspremies probleemloos en snel verrekend met de voorschotfacturen. Het voorschot aanpassen kan ook eenvoudig zelf via het klantenportaal.
Geen noemenswaardige problemen ondervonden behalve de tijd tussen meteropname en eerste factuur, maar dat kwam door het nieuwe IT-systeem van Fluvius...
Zoals phillipe_d al schreef zijn alle overheidspremies probleemloos en snel verrekend met de voorschotfacturen. Het voorschot aanpassen kan ook eenvoudig zelf via het klantenportaal.