Screen on probleem
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Je kent het, Het jaar is weer om en je gaat je pc nog eens zuiver maken, wat nieuwe koelpasta der aan. moederbord der uit en alles uitstoffen. En dan heb je het moment van opnieuw op te booten waar je je hart vasthoud. Daar is het nu mis gegaan bij mij. Alles boot op, schijf spint op, cdrom knippert ... maar scherm krijgt geen signaal voor aan te springen, iemand dit nog al megemaakt ?
- netdata
- Elite Poster
- Twitter: wdhaeseleer
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 8 keer
Ja hoor,crapiecorn schreef:Je kent het, Het jaar is weer om en je gaat je pc nog eens zuiver maken, wat nieuwe koelpasta der aan. moederbord der uit en alles uitstoffen. En dan heb je het moment van opnieuw op te booten waar je je hart vasthoud. Daar is het nu mis gegaan bij mij. Alles boot op, schijf spint op, cdrom knippert ... maar scherm krijgt geen signaal voor aan te springen, iemand dit nog al megemaakt ?
gebruik je een AGP kaart? of een PCI?
Probeer altijd eerst even een PCI kaartje moest je dat nog hebben. Want in als dit niet werkt is er gewoonlijk iets fout met de andere hardware...
Krijg je signal beepjes? of gewoon niets? Gaat jou harddisk zijn activiteits lichtje uit? (want dit zou willen zeggen dat de Bios boot)
anyway als het wel lukt met een PCI dan moet je in je BIOS is gaan zien of er uitdrukkelijk iets vermeld staat over AGP (iets in de zin van primary grafics card)
Dit wil ook wel eens mislukken vooral als je met je PCI sloten wat devices hebt veranderd en verstoken.
-
- Elite Poster
Uhmm, ik heb 2 kaarten en 2 verschillende schermen al eens getest ja. zowel pci als agp. Naar de andere ledjes moet ik eens kijken. Ik had alleen nog maar tijdelijk power fiche ingestoken. Mja in de bios kan ik dus niet omdat scherm niet aanspringt en als het dit probeert aan te zetten valt het uit na 3sec gelijk als je pc uit staat. Cpu is ook wel uit zijn socket geweest maar daar kreeg ik vroeger alleen een message van voor de clockspeed opnieuw in te stellen.
Ik heb al een paar keer voorgehad dat ik de AGPkaart
er nogmaals moest uithalen omdat er bij mijn kuiswoede stof was blijven plakken in de AGPconnector, met een licht borstel verwijderen en hij deed het weer.
Greetz
Weetgraag
er nogmaals moest uithalen omdat er bij mijn kuiswoede stof was blijven plakken in de AGPconnector, met een licht borstel verwijderen en hij deed het weer.
Greetz
Weetgraag

"Carpe Diem"
-
- Elite Poster
Mja je gaat meestal direct het ergste denken. Gelijk misschien heb ik een kras gemaakt bij het uithalen of dat of dat te doen. Iemand die misschien iets meer van de architectuur kent om te weten als dit daardoor veroorzaakt kan worden?
- Styno
- Elite Poster
Haal zoveel mogelijk eraf: minimaal geheugen, schermkaart en cpu only en dan foeteren tot dat alles werkt. Daarna alles een voor een terug aansluiten.
Laatst gewijzigd door Styno 26 dec 2005, 22:29, in totaal 1 gewijzigd.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc

-
- Elite Poster
ja,die techniek heeft uiteindelijk gewerkt. Wat juist het probleem was ben ik ik nog niet achter. Wat kuisen en nieuwe koelpasta doet wel wat voor cpu temp, 15°C omlaag, was dus dringent nodig.
- Styno
- Elite Poster
15°C????
Dat kan niet door pasta alleen zijn, volgens mij zat je cooler verstopt of gewoon los.

Dat kan niet door pasta alleen zijn, volgens mij zat je cooler verstopt of gewoon los.
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc

Moest het nu 2 graden zijn zou ik het geloven.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
-
- Elite Poster
Serieus van 46 naar 29. Idd het contact tussen core en heatsink was niet meer zo goed. Heatsink is een vulcano 12 model met nogal veel kleine vinnen, die zaten dus ook natuurlijk vol stof. Mja 46 graden vond ik nog niet zo alarmerend dus bleef ik het maar uitstellen.