Vraag: Ik wens een nieuwe installateursregistratie (=bedrijf) uit te voeren, en daarbij als server "region01.eu5 " toegewezen krijgen, op Huawei Fusionsolar.
=> Heeft iemand een idee hoe ik dit kan forceren?
-------------------------------------------------------------
Context: ik heb van mijn installateur een login op Fusionsolar verkregen onder diens bedrijf. Dit is gelukkig reeds een installateursrol in plaats van de veel te beperkte eigenaarsrol (laat staan guest-rol) => Daarmee kom ik al een eind natuurlijk. Ik wil echter:
A) in 1e instantie: de bestaande installatie delen naar mijn eigen "bedrijf" (=admin installateursaccount).
B) als dat werkt in 2e instantie: delen annuleren + mijn installateur opdragen de installatie te migreren naar mij + deze opnieuw naar hem delen. Op die wijze kan ik volledige controle over mijn installatie hebben terwijl de installateur alles kan zien voor garantiedoeleinden.
------------------------
Probleem: Ik zit vast op A) omdat bij het delen (zie https://forum.huawei.com/enterprise/en/ ... 047-100027) een foutmelding komt. => oorzaak: mijn installateur zit op server region01.eu5 en ik met mijn nieuwe account op region04.eu5.
Reeds geprobeerd:
1) een 15 tal "normale" registraties => ik krijg altijd region03 of region04
2) een 5 tal registraties gebruikmakend van een VPN en/of proxy zodat ik vanuit nederland/duitsland/polen/griekenland/spanje een account leek aan te vragen => ook altijd 03 of 04
3) enkele registraties door de registratielink te manipuleren naar https://region01eu5.fusionsolar.huawei. ... ml#/regist => alles lijkt goed te gaan. Het email-adres waarmee mijn bevestigingscode word gestuurd lijkt te suggereren dat ik region01 ga krijgen. Maar inloggen resulteerd dan steeds in een foutmelding dat de gebruikersnaam/wachtwoord fout zijn.
--------------------------
Ter referentie:
- Nog iemand met dit probleem = https://forum.huawei.com/enterprise/en/ ... 867-100027
- Mijn draadje bij huawei forum = https://forum.huawei.com/enterprise/en/ ... 070-100027
- Ik mailde ook reeds met [email protected]. Die hun antwoorden zijn tergend traag, naast de kwestie, beantwoorden het doel niet.
-------------------------------------------------------
alvast bedankt voor de eventuele oplossing.
Wat (volgens mij) zowiezo lukt: als iemand een historische region01 company account heeft op fusionsolar -waarom geen plants (meer) gekoppeld zijn - & die deze niet meer nodig heeft => Voor zower ik zie kunnen alle gegevens aangepast worden zodat niets meer verwijst naar de vorige owner. Fingers crossed dat iemand dat heeft?
Toegevoegd na 9 minuten 52 seconden:
sidenote:
-het is zeker mogelijk om mijn installatie te resetten & te herkoppelen aan mijn account (zolang het - in dat geval omgekeerd: maar niet region01 is).
-Dit is echt niet de gewenste oplossing: dat is een (klein) risico, daarbij verlies ik de historische data, ik zou graag ondersteuning van mijn installateur behouden (deze kan mijn plant dat niet in zijn eigen portaal monitoren,...)
Huawei Fusionsolar: hoe kan ik region01.eu5 verkrijgen?
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 4 keer
ik ben zowiezo op zich geen fan van fusionsolar en de huawei omvormer (helaas, ook hier dus staan)....
maar ik vroeg me net wel even af "waarom zou je dat willen" en ben dus nog eens op de site ingelogd.
mijn installateur heeft alles op dezelfde manier gedaan, en daar kan je dus alles mee... maar het zal idd niet echt "correct" zijn.
want als owner kan je niet alles (niet dat er veel nuttigs te doen valt imho), en als installer kan je dan weer dingen die je eigenlijk niet moet (bedrijfsnaam van de installateur wijzigen e.d.)
support van huawei trekt ook op nougabolle: ik heb ze ooit de vraag gesteld waarom de modbus info niet langer beschikbaar is (op het lokale ip) als je de wan AP van de omvormer zélf uitzet (dus omvormer is nog steeds client op je eigen wifi netwerk, het ip van de modbus connectie blijft gelijk, maar als je dus de omvormer zijn eigen wifi AP uitzet, zet die gelijk de modbus ook dicht)
hun antwoord: "dat is normaal"
maar ik vroeg me net wel even af "waarom zou je dat willen" en ben dus nog eens op de site ingelogd.
mijn installateur heeft alles op dezelfde manier gedaan, en daar kan je dus alles mee... maar het zal idd niet echt "correct" zijn.
want als owner kan je niet alles (niet dat er veel nuttigs te doen valt imho), en als installer kan je dan weer dingen die je eigenlijk niet moet (bedrijfsnaam van de installateur wijzigen e.d.)
support van huawei trekt ook op nougabolle: ik heb ze ooit de vraag gesteld waarom de modbus info niet langer beschikbaar is (op het lokale ip) als je de wan AP van de omvormer zélf uitzet (dus omvormer is nog steeds client op je eigen wifi netwerk, het ip van de modbus connectie blijft gelijk, maar als je dus de omvormer zijn eigen wifi AP uitzet, zet die gelijk de modbus ook dicht)
hun antwoord: "dat is normaal"

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
- Bedankt: 154 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Om veel redene:
- Om volledige controle te hebben over je eigen installatie
- Om geen probleem te hebben als je installateur de boeken toedoet
- Om de deur dich te doen voor je installateur - moest dat ooit nodig blijken
- Om de nodige toegang te hebben voor latere uitbreideing (panelen en/of batterij en/of laadpaal en/of sturing,.....)
- Om accounts bij te maken met andere niveaus van toegang voor specifieke doeleinden
-....
Toch anders dan mijn setup dan. Ik vermoed dat hij je:Splitter schreef: 17 feb 2023, 22:44 en als installer kan je dan weer dingen die je eigenlijk niet moet (bedrijfsnaam van de installateur wijzigen e.d.)
-ofwel als installer heeft toegevoegd aan zijn volledig bedrijf

-ofwel heeft hij een bedrijf aangemaakt (ondergeschikt aan zijn eigen bedrijf) en jou daar installer/admin van gemaakt. => da's eigenlijk nog beter dan mijn setup want dan kan je zelf users en dergelijk aanmaken? Als je prutst aan de naam is dat hooguit vervelend voor hem om jou in de lijst terug te vinden, meer niet. Je kan immers niets wijzigen aan zijn hogerliggende company. Volledige controle heb je echter nog altijd niet, of je account behouden blijft als het hogerliggende bedrijf verdwijnt is een ?
Een screenshot van mijn mogelijkheden onder "system" als installer op 1 plant links <=> mijn (nog lege) company account rechts -het is onder "company management" dat je gebruikers kan bijmaken. Dat kan ik dus niet voor mijn eigen plant.
-ik zie 1 company - waaraan ik niets kan wijzigen- waaronder enkel mijn plant. Waarvoor ik alles kan doen inzake instellingen, maar geen gebruikers aanmaken.
De support is inderdaad helemaal

- Splitter
- Elite Poster
ik kan effectief gebruikers aanmaken, en zelfs wijzigen.
ik kan voor zover gevonden niet aan de andere plants, dus er zit wel nog iets van bepaalde levels in, maar ik kan bv wel andere gebruikers zien én hun bestaande plant verwijderen uit hun user.
lijkt me eigenlijk dat huawei hun fusionsolar eigenljik gemaakt was "voor de installer, maar het leek iemand een goed idee er vlug wat stats in te gooien op een lager niveau"
en dan hebben ze dat niet correct uitgewerkt (wat niet verbazend is als je kijkt wat voor BS huawei spuwt)
als deze omvormer over x jaar de geest geeft zal het toch geen huawei meer zijn, that's for sure
ik kan voor zover gevonden niet aan de andere plants, dus er zit wel nog iets van bepaalde levels in, maar ik kan bv wel andere gebruikers zien én hun bestaande plant verwijderen uit hun user.
lijkt me eigenlijk dat huawei hun fusionsolar eigenljik gemaakt was "voor de installer, maar het leek iemand een goed idee er vlug wat stats in te gooien op een lager niveau"
en dan hebben ze dat niet correct uitgewerkt (wat niet verbazend is als je kijkt wat voor BS huawei spuwt)
als deze omvormer over x jaar de geest geeft zal het toch geen huawei meer zijn, that's for sure
-
- Elite Poster
da's inderdaad extreem rommelig:
-als je users hun plant-rechten kan verwijderen
-verwacht je toch dat je ook plant-rechten kan toevoegen aan diezelfe users (incl jezelf)?
Ik heb geen idee dan welke opstelling van levels companie(s) <=> installers bij jou dan gebruikt word....
Het is inderdaad installer minded opgezet => met zo weinig mogelijk rechten voor eigenaars. Sommige installateurs proberen een beetje een middenweg te vinden, andere niet. Maar optimaal is het zeker (nog?) niet, omdat de filosofie tekort schiet.....
Andere omvormer: de andere merken mogen een tandje bijsteken of ze worden platgewalst. Huawei is - bij mijn weten- veel minder lang actief of deze markt dan andere fabrikanten die nauwelijks nog groeien. Terwijl de markt net boomt %het onderstaande is wereldwijd%
Ik weet van 14 mensen in mijn omgeving die in 2022 zonnepanelen (bij)plaatsten => 12 daarvan met huawei omvormer (en eventueel bijbehorende batterij)....

Toegevoegd na 8 minuten 56 seconden:
maar we wijken af...
ONTOPIC => De vraag opnieuw:
Heeft iemand een idee hoe ik een nieuwe installateursregistratie (=bedrijf) op Huawei Fusionsolar kan registreren die daarbij als server "region01.eu5 " krijgt toegewezen?
Of heeft iemand een lege account op die region01 die deze wil doneren?
-als je users hun plant-rechten kan verwijderen
-verwacht je toch dat je ook plant-rechten kan toevoegen aan diezelfe users (incl jezelf)?
Ik heb geen idee dan welke opstelling van levels companie(s) <=> installers bij jou dan gebruikt word....
Het is inderdaad installer minded opgezet => met zo weinig mogelijk rechten voor eigenaars. Sommige installateurs proberen een beetje een middenweg te vinden, andere niet. Maar optimaal is het zeker (nog?) niet, omdat de filosofie tekort schiet.....
Andere omvormer: de andere merken mogen een tandje bijsteken of ze worden platgewalst. Huawei is - bij mijn weten- veel minder lang actief of deze markt dan andere fabrikanten die nauwelijks nog groeien. Terwijl de markt net boomt %het onderstaande is wereldwijd%
Ik weet van 14 mensen in mijn omgeving die in 2022 zonnepanelen (bij)plaatsten => 12 daarvan met huawei omvormer (en eventueel bijbehorende batterij)....

Toegevoegd na 8 minuten 56 seconden:
maar we wijken af...
ONTOPIC => De vraag opnieuw:
Heeft iemand een idee hoe ik een nieuwe installateursregistratie (=bedrijf) op Huawei Fusionsolar kan registreren die daarbij als server "region01.eu5 " krijgt toegewezen?
Of heeft iemand een lege account op die region01 die deze wil doneren?
-
- Elite Poster
Op zich vind ik het wel leuk dat hier een discussie/hulp op gang komt maar.....
op mijn openingsvraag in dit topic kwam zo goed als geen respons?
dus even herhalen:
Heeft iemand een idee hoe ik een nieuwe installateursregistratie (=bedrijf) op Huawei Fusionsolar kan registreren die daarbij als server "region01.eu5 " krijgt toegewezen? Of heeft iemand een lege account op die region01 die deze wil doneren?
op mijn openingsvraag in dit topic kwam zo goed als geen respons?
dus even herhalen:
Heeft iemand een idee hoe ik een nieuwe installateursregistratie (=bedrijf) op Huawei Fusionsolar kan registreren die daarbij als server "region01.eu5 " krijgt toegewezen? Of heeft iemand een lege account op die region01 die deze wil doneren?
- Splitter
- Elite Poster
ik denk dat huawei hun systeem dit gewoon random doet en er geen mogelijkheid zal zijn om dat aan te passen (behalve mss 20x proberen een account te registreren)
anders best even de vraag herhalen op het zonstraal forum ?
anders best even de vraag herhalen op het zonstraal forum ?