Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

devilkin schreef: 18 dec 2022, 12:47 Adguard vervangen door opnsense ubound domain blocklists. Principe is hetzelfde, maar nu kan ik de pi afzetten waar adguard op bolde.
waarom niet gewoon adguard op de opnsense ? zo doe ik het en dan heb je ook geen aparte PI nodig, maar kan je wel adguard zijn functies allemaal behouden.
gewoon even mimigul's repo instellen (is een van de mede-developers aan opnsense en heeft een community repo opgezet met best wat handige extra's)
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1073 keer
Bedankt: 677 keer
Recent bedankt: 8 keer
Provider
Te Koop forum

Ik zie geen meerwaarde om dat te doen.

Dhcp is sowieso opnsense (vlans enz) , split tunneling gebeurd daar ook.

Adguard was adblock en selective dns, maar beide kan je perfect op opnsense dus waarom zou ik nog adguard draaien?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

devilkin schreef: 21 dec 2022, 19:16 Ik zie geen meerwaarde om dat te doen.
ik vind het altijd interessant om te kijken wat iemand wel/niet als usecase ziet.
in mijn geval blijft adguard op de opnsense de beste/meest handige keuze want:

- opnsense doet de dhcp (o.a. ook voor de vlans etc)
- adguard doet de dns voor de clients (fw rule die *alle* dns traffiek doorsluist naar de adguard, ongeacht wat de client wil gebruiken - zolang het "normale" dns is)
- adguard stuurt dns requests voor home.lan door naar dnsmasq op opnsense zodat ik daar ook volop gebruik kan maken van de dhcp assignments & rdns

ik heb een tijd unbound gebruikt, maar vond het niet echt "lekker" werken en toen is er op een gegeven moment ook een advanced optie uit opnsense gehaald voor unbound, waarna ik overgeschakeld ben naar dnsmasq (eerst als enige, daarna met adguard als primary voor het netwerk).

en door dan adguard te gebruiken heb ik een complete, eenvoudige interface om vlug dns aanpassingen te doen (of dat nu een override is, of een blocklist, of een upstream aanpassen, of een regex filter opstellen, ....), heb je zeker up to date blocklists (die je zelf kan kiezen/maken), een dashboard met "pretty stats", en een log met queries zodat je je clients in de gaten kan houden.

maar als je inderdaad geen van die zaken wil, dan is dnsmasq/unbound in opnsense zelf natuurlijk het minste werk/onderhoud, en soms is KISS echt wel het beste idee :)
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

Kerstman is al in mijn brievenbus geweest....Fluvius premie bons ten bedrage 3 X 250 Eurootjes aangekomen voor aankoop energiezuinige koelkast/ wasmachine /droogkast . :thumbs:
Kan simpel online aangevraagd met bewijs mutualiteit indien je verhoogde tussenkomst hebt, als je mutualiteits kleverjes i.d. Nummer op 1 eindigd heb je dit.

Check it....!! ,is toch mooi bedrag :beerchug:

https://www.fluvius.be/nl/thema/premies ... f-koelkast
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
Tom2000
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

50DDF9B8-D8CB-48F9-9B20-D62A7F1B3224.jpeg
De kwaliteit van Citroën…
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Gisteren een boeking gedaan via booking.com. Er was een aanzienlijke (20%) Genius korting maar nadat ik op de "payment" pagina bevestigde werd de prijs plots de "normale" prijs. No problem, dacht ik, annuleren en opnieuw boeken en screenshot nemen voor het finaliseren... "something went wrong"... Dan maar telefonisch proberen te regelen... Volgens de "helpdesk" niets aan te doen want alles hangt af van de accommodatie.
Vandaag opnieuw geprobeerd om te annuleren en weer dezelfde foutmelding. Dan maar via de message support het verhaal gedaan en daar zag men waar het probleem zat (betaling blijkbaar rechtstreeks i.p.v. door booking.com).
Aangezien ik zelf nog steeds niet kon annuleren werd dat snel voor mij gedaan en kon ik een paar minuten later de boeking opnieuw maken maar dan met -20%

Gelukkig, want het aanbod voor onze data was al redelijk beperkt tenzij we een eind verder zouden logeren.
Dat het onze 12e (en laatste) boeking in de reeks was zal mss ook meegespeeld hebben.
Nu kunnen we verder met ons roadbook.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Blijkbaar maakt de aanpassing van de bedrijfsvoorheffing aan de indexverhogingen + de voorlaatste fase van gepland verhoging pensioen toch een niet te versmaden NETTO BEDRAG voor mij .
DUS MIJN DAG KAN NIET KAPOT VANDAAG .....Ik zeg wel voorzichtig " vandaag" :beerchug:

En NEE dit keer geen phishing bericht .... :lol:
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het eindigd blijkbaar niet voor mijn positieve dagen.....heden bevestiging ontvangen dat ...eindelijk mijn sociaal tarief is goedgekeurd....,dit na 5 keer mijn attest opgeladen te hebben,met antwoord attest ongeldig...? Mutualiteit bevestigd attest WEL geldig, fgov.energie ...enz enz bevestigd mij ook attest geldig na engie bericht van weigering uploaded aan hen,en zeggen schakel ombudsman in ,wat ik dan gedaan heb met documentatie van attest en Engie weigering het te erkennen !

Van mijn 5 zendingen en weigeringen kan ik er 2 begrijpen omdat eerste in jpeg was en moet blijkbaar in pdf zijn, de tweede omdat ik mijn contractnummer er niet op attest gezet had ( precies ofdat ze via mijn naam dat niet hadden kunnen opvissen... :roll:)
Verder geen enkele reden kunnen bedenken waarom de 3 volgende niet aanvaard werden,buiten simpele Engie moedwil of poging dat ik zou opgeven ......vermoed dat ombudsman of fgov.elec...hier geholpen hebben om uit het niets plots toch erkend te worden voor Soc. Tarief .....moet dan ook nog eens dit Soc. Tarief bevestigen met code nr.

Raad voor anderen : Geef niet op want lijkt wel of ze dit proberen om ontmoediging te creeren en zo verzaken aan soc. Tarief.

Ws. Pijnlijk voor Engie om van full price naar bijna 1/3 keer minder te krijgen voor hun Kwh

Bijgevoegd alhier enige paginas inzake Soc. Contract met tarief ,kan blijkbaar niet bijvoegen alhoewel maar 3,5 mb in pdf
USERBASE...wat is dit nu weer dat ik het in 3.5mb niet kan versturen/ /uploaden en in verkleind geknipt in stukken als screenshot wel.. :think:
Bijlagen
2023-01-14_025011.png
2023-01-14_024728.png
2023-01-14_024454.png
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 725 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

Is dat wel zo ne cadeau?
Je loopt dan de energiepremie mis.
Ik krijg meer premie dan ik betaal aan gas en stroom. Sociaal tarief zou voor mij een heel slechte zaak zijn.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

cadsite schreef: 14 jan 2023, 08:20 Is dat wel zo ne cadeau?
Je loopt dan de energiepremie mis.
Ik krijg meer premie dan ik betaal aan gas en stroom. Sociaal tarief zou voor mij een heel slechte zaak zijn.

Goed te horen dat er voor ieder wat voordeel is :thumbs: , ik ken niets van dat energiepremie,en ik heb al persoonlijk geen gas daar heel gebouw de eigenaars een globaal gasverwarmingsvoorziening hebben, en ook dat ik via sociaal tarief mij 3 aankoopchecka a 3 X 250 euro opleverden voor energiezuinige aankoop koelkst,wasmachine en droger.
En nu nog mijn soc.tarief voor mijn Orange internet in orde brengen....voor maandelijks maximum een 11 euro korting... :-D

Ook heb ik graag dat handig " low profile " van sociaal profiel . :wink: ...geen capacitetstarief voor mij blijkbaar :wink:
Engie gaf het blijkbaar met tegenzin ,weigerden 5 maal mijn attest..... :-(
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 725 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider
Te Koop forum

Matt555 schreef: 14 jan 2023, 11:36 ik ken niets van dat energiepremie
Als je recht hebt op die premie, dan heb je al 1 x €100 gekregen en net ook nog een kleine €400.
Als ik het goed voorheb komt daar de komende maanden nog een bijna €600 bij.
Alles bij elkaar dus dikke €1.000. Toch al een héél behoorlijke som geld vind ik. Zeker als je weet dat ik minder dan €40/maand aan elektriciteit betaal en €60 voor gas.
Echt een pracht van een voorbeeld van goed beleid. :roll:
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Provider

cadsite schreef: 14 jan 2023, 17:06
Matt555 schreef: 14 jan 2023, 11:36 ik ken niets van dat energiepremie
Als je recht hebt op die premie, dan heb je al 1 x €100 gekregen en net ook nog een kleine €400.
Als ik het goed voorheb komt daar de komende maanden nog een bijna €600 bij.
Alles bij elkaar dus dikke €1.000. Toch al een héél behoorlijke som geld vind ik. Zeker als je weet dat ik minder dan €40/maand aan elektriciteit betaal en €60 voor gas.
Echt een pracht van een voorbeeld van goed beleid. :roll:
Zoals ik al zegde ...goed dat er voor ieder wat is..., mijn verwarming gaat via het gebouw.., ik heb dus al geen gascontract ,dus op papier zou ik daarvoor al niets krijgen veronderstel ik . En heb nu al 750 euro in aankoop checks fluandis ontvangen , die ik nu kan gebruik om mijn " energiezuinig witgoed" te sponseren na mijn terugkeer uit Thailand wonende , en de kwh prijs nu is vast , en heel laag en geen capaciteitstarief te betalen dat volgens sommigen toch minimaal 100 euro op jaarbasis zou zijn (?) ,internet orange maandelijk ongeveer 11 euro tegemoetkoming is ook mooi meegenomen dank zij soc.tarief.

Maar zoals ik al zegde goed dat er iets is voor ieder...
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
RAM
Motherboard
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 14 keer

Matt555 schreef: 13 jan 2023, 18:39 Blijkbaar maakt de aanpassing van de bedrijfsvoorheffing aan de indexverhogingen + de voorlaatste fase van gepland verhoging pensioen toch een niet te versmaden NETTO BEDRAG voor mij .
DUS MIJN DAG KAN NIET KAPOT VANDAAG .....Ik zeg wel voorzichtig " vandaag" :beerchug:

En NEE dit keer geen phishing bericht .... :lol:
Berekening hier ook binnen.
Resultaat idem, op een jaar tijd meer dan 600 € netto erbij voor het te besteden (huishoud)budget.
Alleen door de combinatie van indexering en aanpassing bedrijfsvoorheffing in positieve zin.
En dat niet alleen vandaag maar iedere maand.
Het is in dit land dus niet allemaal "kommer en kwel". Eerder het land van melk en honing.
En nu ook nog eens de return op spaargelden (eindelijk) terug in stijgende lijn. :banana:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

ivob schreef: 23 jan 2023, 11:34 En nu ook nog eens de return op spaargelden (eindelijk) terug in stijgende lijn. :banana:
Minder dalende lijn :angel:
Bye, Maurice
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Dit topic gaat over positieve ervaringen.
Voor diegenen die in de eerste plaats alles negatief ervaren en daardoor gefrustreerd geraken is er een eigen topic in het leven geroepen. :angel:
Afhankelijk van de return op spaargeld en wat je nadien met dat spaargeld wil doen kan er wel degelijk een stijgende lijn zijn. Maar dat is een individueel gegeven. Daarom dat dit topic "Mijn positieve ervaring...." heet en geen algemene stellingname is. :angel:
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

Oei, zere teentjes.
Ik ervaar niet alles negatief en ben zeker niet gefrustreerd. Minder dalende lijn is dan ook een positief en correct gegeven.
Bye, Maurice
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Nee een correctie.
De correcte conclusie is dus dat het voor jou een minder dalende lijn is en voor mij een nog sterker stijgende lijn.

Maar gezien je rechtstreeks op mijn post een quote schreef dacht ik dat jouw (persoonlijke) conclusie rechtstreeks betrekking had op mijn positieve ervaring. My bad. Het ging dus blijkbaar alleen over jouw persoonlijke ervaring met betrekking tot de persoonlijke return.
Daar kan ik het alleen maar mee eens zijn (we zijn immers beiden het best geplaatst om de eigen rekeningen te maken).
Sol Invictus!
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1195 keer
Recent bedankt: 15 keer

Nieuwe zaalshow van Xander De Rycke, voor beperkt publiek.
Ik was te laat om tickets te boeken. Eens ik de mail gelezen had, was het al uitverkocht.

Z A L I G
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 79 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

In juli maandelijkse afrekening met de DM aangevraagd. Na verschillende herinneringen aan mijn leverancier (die volgens hem telkens ook de DNB aanmaande), heb ik deze week de eerste keer een maandelijke afrekening (van december) ontvangen.
heist_175
Moderator
Moderator

De GSM-cover van mijn GSM vervangen (de sticker op het scherm), mijn GSM voelt en ziet er weer als nieuw uit.
En dat voor maar €12 :bdaysmile:
broke23
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 25 keer

Sharing Heist? Geen luchtbubbels?
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer

Terug eens wat meer wind hier en eindelijk verlost van de stinkende (houtbrandende) buur.
Kamers verluchten en frisse aangename geur.
heist_175
Moderator
Moderator

broke23 schreef: 01 feb 2023, 19:37 Sharing Heist?

?
Geen luchtbubbels?
Nee, gewoon erop leggen en het ging vanzelf.
broke23
Premium Member
Premium Member

heist_175 schreef: 02 feb 2023, 08:52

?
Welke heb je gekocht 😉 linkje bedoelde ik
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Gisteren extra Unifi switch geinstalleerd, aangesloten op mijn UDMPro en een oude AP vervangen door een wifi6 model. allemaal fluitje van een cent.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
heist_175
Moderator
Moderator

broke23 schreef: 02 feb 2023, 19:25

?
Niets speciaals
Ibywind Beschermfolie compatibel met Poco F3
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer

Elektrische installatie is gekeurd. Fijn ook dat de keurder mij even feliciteerde met hoe netjes het allemaal gedaan is, made my day (heb alles zelf gedaan).
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 10 keer
Te Koop forum

Nog geen dickpic ontvangen... maar de dag is helaas nog jong :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Bwa, triple dickpick ontvangen en dat zijn eveneens meerdere dagen met een positieve ervaring :angel:

Output est.jpg
leuk uur van de dag.jpg
nog leuker.jpg
Uiteraard is dat voor anderen dan weer frustrerend. :-D
En voorlopig nog altijd niet betalen om op het net te injecteren. Integendeel => katching!. :banana:
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Voor u is het met een happy ending :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Ending, niks ending. Het jaar is nog maar pas begonnen. :beerchug:
Vooral geen "coitus interruptus". Ook al denken andere van wel door steeds de eigen ervaring en cijfers te projecteren op die van anderen. :angel:
Sol Invictus!
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 154 keer
Provider
Te Koop forum

@ivob die estimates, komt dat gewoon vanuit je online portaal van je omvormer? Zoja: welk merk.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Nee een solcast voor mijn coördinaten.
Sol Invictus!
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 154 keer
Provider
Te Koop forum

thanks @ivob => zoiets zocht ik al een tijdje.

wel jammer: ze ondersteunen 2 orientaties niet standaard. Daarvoor kan je dus enkel 2 sites aanmaken waarbij je dan zelf de optelling moet doen. Da's niet handig....

voorbeel oost-west in 2 sites dan maar
Clipboard03.jpg
ik kan dan elke site apart openen om jou grafiek te krijgen
Clipboard05.jpg
heeft iemand al meer ervaring om de data (JSON, CSV, XML) te gebruiken op (semi) automatische wijze? De optelling dan zelf maken & in een grafiek gieten zou dan makkelijk zijn :-)
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
Bedankt: 178 keer
Provider
Te Koop forum

25 jaar garantie van Gardena :-D

Tijdens snoeiwerken in het weekend is het ondermes van mijn takkenschaar van Gardena van 15 jaar oud gebroken.
Op de website van Gardena vind ik een vervangmes maar zie ik ook dat ze 25 jaar garantie geven.
Mailtje gestuurd met een foto en direct antwoord dat dit garantie is en ze een vervangmes gratis opsturen.
Top :banana:
heist_175
Moderator
Moderator

lirec schreef: 08 feb 2023, 11:25 heeft iemand al meer ervaring om de data (JSON, CSV, XML) te gebruiken op (semi) automatische wijze? De optelling dan zelf maken & in een grafiek gieten zou dan makkelijk zijn :-)
Ik heb dat in een platte file, en tel dat zelf op.
Nogal low-tech dus :).

Mijn grootste probleem is de belabberde kwaliteit van de data. Afwijkingen van 60% zijn geen aardigheid. Dan is de lol er wel af.
Veel meer informatie dan wat het KMI me geeft met een regenwolk/witte wolk/zon+wolk/zon is het uiteindelijk niet.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Horeca waar ze nog een verzorgde ruime lekkere tas koffie serveren voor 1,5 €.
---------------------------------------------------------------------------------
:offtopic:
lirec schreef: 08 feb 2023, 11:25 heeft iemand al meer ervaring om de data (JSON, CSV, XML) te gebruiken op (semi) automatische wijze? De optelling dan zelf maken & in een grafiek gieten zou dan makkelijk zijn :-)
Wanneer je wat ervaring hebt met HA en programmeren eens zoeken op github. Daar vind je al uitgeschreven scripts of voorbeelden en uitleg hoe je tewerk moet gaan.
Script alleen nog aanpassen naar de eigen situatie.
=> ophalen van tarieven, meteogegevens, terugleververgoeding, - ophalen van DA tarieven, max. vermogen instellen voor afame en terugleveren op net,...... De mogelijkheden zijn eindeloos.
Laatst gewijzigd door ivob 10 feb 2023, 13:09, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

3 simkaarten van Mobile Vikings ontvangen zoals beloofd. Helaas wel in 3 verschillende enveloppen en zonder aanduiding welke simkaart welk nummer betreft. Bij de eerste gok juist gekozen, helaas ging de tweede de mist in. Nu uitkijken naar installatie van fiber internet volgende week.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Vrijdag mag ik mijn nieuwe wagen gaan oppikken (Mercedes EQB). Vandaag online eens de VIN gecheckt, om zeker te zijn dat alle opties geleverd worden. Wat blijkt, er zitten zelfs 2 opties op die destijds niet eens op de optie-lijst stonden (naar verluidt door chiptekorten), waarvan ene vandaag zelfs een betalende optie is. Dikke meevaller in een tijd waar ik toch nog altijd veel mensen hoor klagen van verdwenen opties bij levering.
broke23
Premium Member
Premium Member

heist_175 schreef: 03 feb 2023, 10:54
broke23 schreef: 02 feb 2023, 19:25

?
Niets speciaals
Ibywind Beschermfolie compatibel met Poco F3
Hier ook besteld voor zowel de OnePlus 6 als mijn eigen OnePlus 7T. Op de 7T zit die erop en moet toegeven makkelijk te plaatsen zo!!! Merci voor het delen!
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”