Geen GAS status uit P1 poort

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
NicolaiVdS
Starter
Starter

Hallo,

Ik heb al een goeie week een digitale gas en elektriciteits meter,
na de installatie heb ik me een ESP8266 gaan halen en volgende stappen gedaan (https://github.com/daniel-jong/esp8266_p1meter).
ik krijg alle data binnen maar geen GAS meting.

Heb al meerdere malen naar fluvius gebeld en daar zeggen ze dat alles moet werken en dat ik altijd het kan zien via hun site mits 1 dag vertraging (wat in werkelijkheid 2 dagen is ...)

hebben nog mensen een DIY methode gedaan om hun meter uit te lezen?
zoja welke methode gebruiken jullie ?

Nicolai
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Moet je deze ook niet activeren op MyFluvius?
En... Deze data hebben enige vertraging als ik me goed herinner.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
NicolaiVdS
Starter
Starter

honda4life schreef: 08 feb 2023, 16:56 Moet je deze ook niet activeren op MyFluvius?
En... Deze data hebben enige vertraging als ik me goed herinner.
had ik al gedaan, heb juist de open pull requests bekeken en heb gezien dat er een was voor BE meters, heb deze ff bij mij gedaan en nu werkt.

en ja ik geloof dat voor de gas ~5 min tussen metingen zit
beont
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 9 keer

Hier ook een nieuwe teller sinds paar maand. en kan ook geen Gas uitlezen. Overigens ook niet via de fluvius website. De energieleverancier kon geen factuur sturen omdat ze geen data hebben.

Begin december gecontacteerd. maand later terug. Ondertussen nog steeds geen antwoord en ligt bij een andere dienst op de stapel.

Wat een bedrijf...
Borromini
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 29 keer
Provider

honda4life schreef: 08 feb 2023, 16:56 Moet je deze ook niet activeren op MyFluvius?
Ik heb een tijdje terug via de website van Fluvius gevraagd om via de P1-poort data te kunnen uitlezen, de website leek te suggereren dat dat alleen voor elektriciteit was. Ik was aangenaam verrast dat mijn lezer ook het gasverbruik mee uitleest (dat is niet op het schermpje van de digitale elektriciteitsmeter te zien). Ik heb dus niks extra's moeten doen. Ik vermoed dat de gegevens van de digitale gasmeter op de een of andere manier aan de digitale elektriciteitsmeter worden doorgegeven?
EDPnet Fiber XS 150/50 .:. Hardware: (OpenWrt 24.10 HEAD): MikroTik RB5009UG+S+IN ◌ ZyXEL GS1900-10HP PoE+ ◌ TP-Link EAP615-Wall (802.11ax) ◌ Netgear WAX202 (802.11ax) ◌ Netgear GS108T v3
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 230 keer
Recent bedankt: 2 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Bij mij is de digitale gas- en watermeter softwarematig gekoppeld aan de elektriciteitsmeter en geeft die alle tellers door. In de gas- en watermeter zit een batterij die het 10 jaar vol zou moeten houden, de elektriciteitsmeter krijgt uiteraard stroom van het net.
Computer(k)nul
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”