Er is iets heel vreemds aan de hand met mijn Telemeter.
In het midden van de maand januari heb ik een dag met een enorme uitschieter van 300GB, in de piekuren dan nog wel. Dat is bijna 20 keer zoveel als wat ons gezin normaal gebruikt. Daar klopt echt iets niet.
Ik dacht aan een virus of iets dergelijks, maar ik denk dat het echt een bug is in de meter, want ALLE dagen NA die dag hebben namelijk 0 daluren in de teller. Echt geen enkele byte gebruikt. Vreemd toch? Heeft iemand dit ook al voorgehad? In de app sta ik ook op smalband ("je surfsnelheid is beperkt"), maar in realiteit surf ik nog aan volle snelheid.
Zou het iets te maken kunnen hebben met de nieuwe interface op mijn.telenet.be? Want daar zie ik nu plots staan "Verbruik tijdens de daluren voor vast internet wordt niet meegerekend in je verbruik en wordt niet getoond op de grafiek."
Telemeter op hol?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier eens gekeken en ik zie niets abnormaal, behalve op 29/1 dat ik zogezegd geen dalverbruik had.
Ik denk dat er wel vaker hiccups zijn met de Telemeter, maar sinds ik One heb, met 3TB piek als limiet, kijk ik eigenlijk nooit meer naar die Telemeter.
Ik denk dat er wel vaker hiccups zijn met de Telemeter, maar sinds ik One heb, met 3TB piek als limiet, kijk ik eigenlijk nooit meer naar die Telemeter.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
Die nieuwe interface mag gerust een ramp genoemd worden.
Ikzelf heb nog de Basic formule, en moet dus af en toe mijn volume in de gaten houden.
Vroeger was het zo, dat indien de website niet beschikbaar was, je volume niet werd verekend. Je had immers geen manier om dit op te volgen.
Nu wordt dit lusting verder geteld, maar berichten als deze geven mij weinig vertrouwen in die tool.
Ps.: weet er eigenlijk iemand of de corona limieten nog steeds geldig zij (volume x 0.5 tijdens piekuren en x0.25 tijdens daluren)?
Ikzelf heb nog de Basic formule, en moet dus af en toe mijn volume in de gaten houden.
Vroeger was het zo, dat indien de website niet beschikbaar was, je volume niet werd verekend. Je had immers geen manier om dit op te volgen.
Nu wordt dit lusting verder geteld, maar berichten als deze geven mij weinig vertrouwen in die tool.
Ps.: weet er eigenlijk iemand of de corona limieten nog steeds geldig zij (volume x 0.5 tijdens piekuren en x0.25 tijdens daluren)?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Over welke interface gaat het hier ? Want hier is er bij mijn weten nog niets veranderd. Of wordt dat gradueel uitgerold ?
???
De Corona-maatregel was iets helemaal anders, namelijk dat ze de daluren lieten doorlopen tot 17u ipv 12u (omdat in thuiswerk te voorzien). Ik heb nog nooit gehoord over x0.5 of x0.25, en ook nooit zoiets gezien op mijn Telemeter.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 192 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Tomby schreef: 07 feb 2023, 15:23 ???
De Corona-maatregel was iets helemaal anders, namelijk dat ze de daluren lieten doorlopen tot 17u ipv 12u (omdat in thuiswerk te voorzien). Ik heb nog nooit gehoord over x0.5 of x0.25, en ook nooit zoiets gezien op mijn Telemeter.
Is nog steeds in voege volgens mij, de 0.25 en 0.5 : https://www2.telenet.be/nl/klantenservi ... kt-surfen/
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1064 keer
- Bedankt: 669 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Interessant. Nooit opgemerkt dat de abonnementen met vast volume een ander regime hadden.
Thx voor de info!
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Thx voor de info!
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 9 keer
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3732 keer
- Recent bedankt: 21 keer
Is al in voege sedert maart 2020!devilkin schreef: 07 feb 2023, 16:53 Interessant. Nooit opgemerkt dat de abonnementen met vast volume een ander regime hadden.
zie: Corona: reacties van de ISP's & verhoogd datagebruik

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 38 keer
Dat gaan ze niet zo snel veranderen. Schaffen ze hun corona-regime nu af, dan halveren ze in feite het datavolume van veel mensen. Elke mogelijke rechtvaardiging is dan slecht voor de branding:
- "Het netwerk kan het niet aan": leugen, het kan al drie jaar. En zelfs dan: dan geef je toe niet te investeren in capaciteitsverhoging.
- "Je hebt dat toch niet nodig": m.i. waar, maar dat gaat in tegen de eigen winkel.