Proximus v7 Android TV decoder + Philips Android smart TV problemen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Goeiedag iedereen

ik heb onlangs (voor mijn moeder) een nieuwe tv gekocht, een Philips Android smart tv en een vrij nieuw model. Ook hebben wij in december een nieuwe decoder opgestuurd gekregen van Proximus (de v7 Android box) omdat de oude binnenkort niet meer ging werken. Echter kennen we veel problemen met deze Android smart tv in combinatie met de v7 Android box. Het zit als volgt:

Ze wilt dat de Philips TV en Android box gelijk afsluiten als ze op standby duwt op de afstandsbediening van haar decoder. Dus ik heb haar dat fijn ingesteld via de installatie wizard die Proximus voorziet icm die van de Philips TV. Dit gaat enkele keren goed totdat een paar dagen/weken later plots op de afstandsbediening van de decoder het blauwe lampje knippert en niks nog werkt.

Is dit een gekend probleem of zie ik iets over het hoofd? Het zorgt voor veel frustratie want zij begrijpt niet echt waarom het niet "gewoon werkt" en ik heb zelf ook geen idee meer wat ik kan doen, ik kan het alleen tijdelijk proberen te fixen tot het weer goed gaat maar dit is geen leuke gang van zaken natuurlijk...

Model van de TV: Philips 32PFS6906
Model van de decoder: v7 van Proximus

Mvg
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb geen Proximus, maar als je CEC kan instellen op de box, dan kan de AB van de tv ook gebruikt worden om de box te bedienen.

Mvg
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 10 keer
Te Koop forum

Er staan 2 knopjes op de AB van de box. De linkse is voor TV de andere voor de box. Dat instellen werkt inderdaad maar even dus je kan beter gewoon beide knoppen gebruiken.

Die boxen lopen geregeld vast en dan is zo'n setting misschien al gereset. Er zijn nog wel wat dingetjes aan die box.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
fANAT1C
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

edwin.d schreef: 23 jan 2023, 19:51 Ik heb geen Proximus, maar als je CEC kan instellen op de box, dan kan de AB van de tv ook gebruikt worden om de box te bedienen.

Mvg
De TV heeft wel zo’n instelling maar de Android box daarvan weet ik het niet. Straks eens bekijken!
Dizzy schreef: 23 jan 2023, 20:02 Er staan 2 knopjes op de AB van de box. De linkse is voor TV de andere voor de box. Dat instellen werkt inderdaad maar even dus je kan beter gewoon beide knoppen gebruiken.

Die boxen lopen geregeld vast en dan is zo'n setting misschien al gereset. Er zijn nog wel wat dingetjes aan die box.
Ja dat is dus precies wat er aan de hand is. Alleen hoe leg ik dat uit aan haar hé! :P Ik persoonlijk werk liever met de remote van de TV.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 9 keer

Ik veronderstel een huurdecoder?
Dan moet je je huidige decoder kunnen wisselen voor een toestel dat wel correct functioneert.

Alternatieve oplossing is een universele afstandsbediening aankopen die compatibel is met één van volgende modellen:
  • Cisco ISB8320-E (Proximus v5)
  • Cisco IPV5001 (Proximus v5 Compact)
  • Huawei EC6109V1 (Proximus v6)
  • Technicolor UIW4020PXM (Proximus v7)
Sommige universele afstandsbedieningen werken ook met codes, dan zal je dit met code 2047 en/of Proximus TV/Belgacom TV kunnen instellen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 10 keer
Te Koop forum

fANAT1C schreef: 24 jan 2023, 08:26Ja dat is dus precies wat er aan de hand is. Alleen hoe leg ik dat uit aan haar hé! :P Ik persoonlijk werk liever met de remote van de TV.
Eugh... links en rechts dat lijkt me toch al aangeleerd van vrij jong. Als ze met de wagen rijdt, lijkt me dit verschil ook essentieel :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 16 keer

Betwijfel of het probleem aan Proximus ligt.
Android iptv boxen lopen soms ook vast.
Denk eerder een google probleem.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”