Kan ik ebooks van standaard boekhandel op mijn Kindle lezen?
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
- Bedankt: 1475 keer
- Recent bedankt: 13 keer
De titel vat de vraag goed samen. Ik heb een bon om bij standaard boekhandel te kunnen kopen en zou die graag gebruiken om ebooks te kopen. Maar ik beschik enkel over een kindle. Kan ik de ebooks van de standaard boekhandel overzetten op mijn kindle om ze te lezen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
Als het EPUBs zijn zonder DRM kan je ze met Calibre omzetten naar het formaat voor de Kindle (mobi dacht ik?). Al ondersteunen Kindles tegenwoordig ook epub dacht ik? Dat zal wel ergens in de specs van uw Kindle staan.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Ik heb recent nog de schrijver van een boek rechtstreeks aangeschreven omdat zijn boek enkel voor Kindle en Nook beschikbaar was, niet als epub. Heeft mij (tot mijn verbazing) een epub versie gegeven en zijn webshop aangepast.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 32 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De makkelijkste manier is via Calibre dat is een ebook mgt systeem dat automatisch je reader herkent en je ebooks omzet naar het juiste formaat voor elke ereader (epub, mobi, ...). Zowat 95% van mijn ebook verzameling is epub en ik gebruik al jaren Calibre om die boeken te syncen naar mijn Kindle (Voyage).Goztow schreef: 16 jan 2023, 19:56 Dank voor de antwoorden. Heeft iemand er concreet ervaring mee? Want lijkt me niet eenvoudig.
Wat ook goed werkt is de "Send to Kindle" optie waarmee je een epub file (zonder DRM) gewoon kan mailen naar je Kindle. Voor een one off is dat duidelijk de simpelste oplossing.