Netflix en account delen binnenkort voorbij?

Voor alle discussies over streaming, cord cutting, ...
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Dat is inderdaad een flut oplossing. :)
master-magic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 34 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Je moet eens met je Netflix account en vpn spelen, je zal een merkbaar verschil zien in kwaliteit tussen films met Nederlandse ondertiteling voor belgie en Nederland en de films met enkel Engels en Spaanse ondertiteling dat enkel in de usa mag vertoond worden, je merkt direct een verschil,
En ook het rare is dat de Shrek tekenfilm 1 en 2 maar in 540 kwaliteit op Netflix zit, veel te laag om goed te zijn,
Denk dat de streams in belgie en Nederland nog niet zijn verhoogt in kwaliteit.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 45 keer

Dus torrent binnen halen en abbo hebben zou legaal zijn in dit geval, incl kwaliteitswinst?
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 53 keer

Welke VPN gebruik je. Ik heb bijv Nordvpn en soms merk ik toch veel te veel snelheidsverschil.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

@mgo72 privadovpn en waarom torrent gebruiken als je Netflix abbo hebt,
Shrek films zitten op die kwaliteit met duurste abbo, zelf als je op Amerika zit met vpn zelfde kwaliteit.
greets
master-magic
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

Mijn situatie is dat ik een Netflix account heb en ik gebruik dat enkel via mijn Mi Box S
https://www.mi.com/global/product/mi-box-s/

Mijn zus en haar kinderen gebruiken dat ook. In totaal 5 profielen. Ik zit bij EDPnet, zij bij Orange. Geografisch zeer dicht bij elkaar. Soms duiken ook andere ipdressen op wanneer de kinderen ergens inloggen, maar dat is niet structureel.

Om het risico te verlagen dat hier problemen van komen met Netflix was ik aan het denken dat het eenvoudigste zou zijn als ik de trafiek van mijn Mi Box S (of een ander toetstel) zou kunnen routeren via een VPN naar de internetaansluiting van mijn zus.

Zodat we allemaal structureel achter het zelfde ipadres zitten. Laten we veronderstellen dat er een VPN beschikbaar naar de 2de locatie. Dat is niet de vraag.

Langst mijn kant; wat zou de eenvoudigste en stabielste wijze zijn om dat te regelen?
Liefst een toestel dat als streamingbox gebruikt kan worden met afstandsbediening, zoals de Mi box S. Eventueel een tussen-bakje computertje om dit te doen.

Aanvulling; heb wat zitten googlen. Heb de indruk dat dit ding ideaal zou zijn. Dit maakt de VPN verbinding en ik sluit hier mijn Mi box s of wat dan ook op aan

Aanvulling op de Aanvulling; kan blijkbaar geen link naar Amazon posten. Dit ding bedoel ik GL.iNet GL-AR300M16 Mini Router , op Amazon DE
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

https://www.amazon.com.be/-/nl/GL-iNet- ... 0777L5YN6/

Pas op. Een van de reviews waarschuwt:
. One word of caution though is that due to the router being fairly under-powered, you’ll find that it struggles to get past 10Mbps connected to VPN due to the processing needed for encryption. This means some 1080p streams (some HD IPTV streams) are choppy for me but most SD and 720 streams work great
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Bedankt. Ik heb een HD-abonnement, dus dat zal minder een punt zijn. Trouwens, sowieso kan ik daar ook niet alle upload gaan opgebruiken. De upload is daar maar iets van 30 mbps en ze zijn daar met 5.

In elk geval lijkt het te zijn dat er wel een bakje te koop is voor een redelijke prijs dat een oplossing kan zijn. Al kan ik beter zien eentje met een betere processor te vinden. Marge hebben is goed.

Nu nog polsen of een VPN op te zetten naar de doelhost levensvatbaar is.
Luboli
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 64 keer
Provider

Waarom zou je een bakje nodig hebben?
Gewoon een vpn connectie opstellen via instellingen, of de openvpn of wireguard app gebruiken werkt ook.
Misschien moet je die apps wel sideloaden, ik weet niet of ze in de tv play store staan.
yaris
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 40 keer

Ik heb hier ook naar gekeken en een route die ik mogelijks zou nemen is om het via plex te doen als het kan. Nog niet verder uitgezocht.
https://tweakers.net/nieuws/195248/plex ... -zijn.html
Dus plex installeren en extern beschikbaar maken. Connectie van externe users met plex en zo netflix afspelen.
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

@Luboli wel, ik al eerder zitten proberen om met die Mi Box S een VPN werkende te krijgen. Dit om buitenlandse catalogi te gebruiken. Had toen een commerciële VPN . Heb het toen niet werkende gekregen.

Maar ik kan het nog eens proberen als de VPN beschikbaar is. Zelfs als het werkt moet ook nog gezien worden of het stabiel is. Dat Mi box S bakje loopt niet over van systeembronnen.

@yaris interessant, dat klinkt als een misschien. Misschien is dat eenvoudiger. Maar op het vlak van datatraffiek moet dat toch hetzelfde zijn, logisch gezien?

Want dat is een nadeel; alle videodatastromen gaan dan downloaden op de externe host en dan terug uploaden via de VPN naar mij. En dus het dataverkeer daar verdubbelen.

Het is nu Netflix dat in het nieuws is op dit vlak. Maar als Netflix dit doet zou het logisch zijn dat de anderen dat ook gaan doen.

Disney +, PrimeVideo, Spotify. Die zelfde setup gebruiken voor alle diensten lijkt mij aanbevolen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Afwachten maar, want er is ook sprake geweest om extra te betalen voor een 2de adres. Niet onlogisch in mijn geval, want ik betaal nu voor mijn vrouw en kleinkinderen...
Als ik me goed herinner werd een supplement van 3 á 4 $ per adres vermeld toen.
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
yezzer
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 19 keer

Ik vraag me af of er daadwerkelijk al Netflix gebruikers zijn met een gedeeld abonnement die nu al problemen of acties van Netflix ondervonden hebben?
mgo72
Elite Poster
Elite Poster

Ik deel het niet, maar mijn NOrdvpn die me vroeger USA kwaliteit liet kijken, is al een week geblokkeerd.
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 19 keer

yezzer schreef: 11 jan 2023, 08:14 Ik vraag me af of er daadwerkelijk al Netflix gebruikers zijn met een gedeeld abonnement die nu al problemen of acties van Netflix ondervonden hebben?
Ik deel mijn account met twee personen, momenteel nog geen problemen ondervonden.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 157 keer

Nope, ik deel mijn account met mijn broer die in het buitenland woont. Hij heeft een andere catalogus, wat logisch is. Maar nog geen problemen ondervonden of info ontvangen over een verhoging.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Ik ook nog niet. Ik was voorstander om preventief via VPN te werken. Maar andere kant is van mening om af te wachten. Dus afwachten.
wied
Elite Poster
Elite Poster

Netflix geeft al enige tijd de mogelijkheid om te controleren wie/waar inlogt, en waarbij een voorziening hoort om dat inlogadres eventueel te verwijderen. Dit vind ik alvast een goeie manier om als klant een overzicht te behouden...
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 24 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vraag mij toch af hoe ze gaan bepalen of het om account sharing gaat of gewoon iemand die op kot of tijdelijk in het buitenland zit.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 157 keer

Ik vermoed dat ze het niet zo hard gaan spelen en pas zullen optreden tegen accountsharing als ze merken dat bv. een hd account met 2 streams door meer dan 2 personen gebruikt zou worden vanaf steeds wisselende locaties dus en met grote variatie aan mac adressen).
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
wied
Elite Poster
Elite Poster

Ik meen gelezen te hebben dat een 2de adres na 18 dagen eventueel als "extra" wordt beschouwd. Maar als ik het nomadisch gedrag van mijn kleinkinderen bekijk vrees ik dat het geen eenvoudige zaak wordt om dat toe te passen :-)
ahrand
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 39 keer

Mijn dochter op kot heeft (nog) geen beperking ondervonden.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Volgens mij gaan ze dit nooit kunnen implementeren met hun huidige gebruiksvoorwaarden.
Of ze moeten gaan naar 1 account = 1 stream. (aan lagere prijs)
wied
Elite Poster
Elite Poster

Bovendien moeten zij toch blijven opletten voor de aangekondigde opmars van Disney+ content, lijkt mij...
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

ze gaan werken met een systeem dat nagaat of je op een ander adres dat ze herkennen door het ip adres en dan gaan ze een code sturen dat de hoofdgebruiker direct moet ingeven om aan te geven dat je op dat ander adres zit, gebeurt dat meermaals na een bepaalde periode in een maand gaan ze een aanbod doen voor dat 2de account te laten betalen,
zoiets in die trant heb ik deze week gelezen dat ze gaan invoeren in het najaar.
greets
master-magic
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Das allemaal goed en wel, maar ik neem mijn Chromecast mee naar de vriendin om daar verder te kijken en ik kijk ook op het werk. Ik ga heus niet extra betalen om dan op het werk en bij de vriendin met de eigen Chromecast of login te willen kijken. Zoals hier al werd gezegd, 1 stream, 4k, lage prijs.
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 154 keer
Provider
Te Koop forum

Ik vermoed dat het bij een email af en toe blijft, met code die je binnen paar minuten moet ingeven. Meer kunnen ze simpelweg niet doen
(zonder hun formules met betaling per x-aantal streams geheel om te gooien)

Simpele oplossing: je stelt een auto-forward in voor mails met die afzender en/of titel en/of bepaalde inhoud naar iedereen met wie je de account shared.
Iedereen kan de account "verifieren" op het nieuw adres. Het enige gevolg is dat je af en toe een mail krijgt die iemand anders getriggerd heeft & je dus mag negeren.

Ze gaan enkel een paar dommerikken wegjagen met hun vervelend gedoe. T'is allicht weer een "slimme topmanager" die dit bedacht heeft :roll:
sukkelaar
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 4 keer

lirec schreef: 28 jan 2023, 00:52.
Ze gaan enkel een paar dommerikken wegjagen met hun vervelend gedoe. T'is allicht weer een "slimme topmanager" die dit bedacht heeft :roll:
5% minder mensen die delen maar betalen is een hoop volk volgens mij
Vraag is hoeveel mensen dan met netflix stoppen? Ik betaal nu een 1/4 e account mo ik ga zeker ni de volle pot betalen.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 56 keer

mgo72 schreef: 01 dec 2022, 08:36 Welke VPN gebruik je. Ik heb bijv Nordvpn en soms merk ik toch veel te veel snelheidsverschil.
Krijg je netflix werkende met nordvpn? Die staat ook op mijn pc maar krijg die daar niet of zelden mee aan de praat..
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 11 keer
Te Koop forum

De vraag is of je niet meer mensen wegjaagt dan dat je erbij krijgt. Merk ook op dat mensen die delen later ook een volledig abo kunnen nemen omdat ze gewoon zijn aan het aanbod. Mensen die je weggejaagd hebt die vervreemden van het aanbod en gaan misschien elders. Bovendien kosten die controles ook en verminderen ze het comfort. Een goedkoper abo met 1 stream zou een betere aanpak zijn.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
wied
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben alvast naar 1 stream overgestapt, hopelijk lezen zij dat als signaal dat ik minder netflix-minded geworden ben...:-)
mgo72
Elite Poster
Elite Poster

tom35 schreef:
mgo72 schreef: 01 dec 2022, 08:36 Welke VPN gebruik je. Ik heb bijv Nordvpn en soms merk ik toch veel te veel snelheidsverschil.
Krijg je netflix werkende met nordvpn? Die staat ook op mijn pc maar krijg die daar niet of zelden mee aan de praat..
Tot paar weken geleden wel. Nu dus ook niet meer.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1195 keer

wied schreef: 28 jan 2023, 14:27 hopelijk lezen zij dat als signaal dat ik minder netflix-minded geworden ben...:-)
Wie is er eigenlijk minder Netflix-minded geworden?
Het bedrijf zelf toch zeker, samen met de entertainment industrie.

Het concept van Netflix was
- (bijna) alles wat er te krijgen was, was beschikbaar
- zonder reclame
- aan een lage prijs

Nu zijn geen van die 3 USP's nog van toepassing
- elke filmmaker heeft wel een eigen (zwaar verlieslatende) streamingdienst, waardoor je terug elvendertig abo's nodig hebt om alles legaal te zien
- reclame is ondertussen ook al ingevoerd bij Netflix (oa in UK)
- de lage prijs is ook al lang verleden tijd, met nog geschiftere prijsstijgingen dan het Belgische duopolie internetproviders

Dus ik denk niet dat de gebruiker veranderd is, wel het bedrijf en de ganse industrie erachter.

edit: typo
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 237 keer
Bedankt: 142 keer
Provider
Te Koop forum

2012-this-streaming-is-pretty-good-i-dont-need-pirate-hat-anymore-many-network-with-exclusive-content-hello-old-friend-2871315028.jpeg
:twisted:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 11 keer
Te Koop forum

Het grote voordeel van de streamers was inderdaad het ontbreken van reclame die elders de spuigaten uitloopt. Een ander voordeel was het ruime aanbod op elk moment. Kiezen wat je wil kijken wanneer je wil kijken en dat zonder reclame. HET antwoord op wat de kijker wenst.

Men moet inderdaad opletten dat men deze voordelen niet teniet doet. Reclame bij Netflix vind ik dus vreemd aangezien dat net hun beste verkoopsargument was. Hun klanten zijn vaak klant net omdat ze geen reclame wensen.

Anderzijds heb je dat systeem wel bij muziek. Spotify heeft een gratis aanbod met reclame maar opnieuw, dat aanbod is gratis wat nog iets anders is dan een lagere prijs. Zij beseffen dat veel mensen gewoon geen klant zijn als ze ervoor moeten betalen. Bij Netflix gaat dat ook op want de vele accountdelers vinden een abo te duur en lang niet iedereen zou een abo nemen zonder delen.

Merk ook op dat Spotify een bijna compleet aanbod heeft, bij film zit je met een zeer versnipperd aanbod. Al deze abo's combineren is duur en dus niet mogelijk voor iedereen dus wisselt men van abo. Hierdoor lijdt elke streamer aan hetzelfde probleem om genoeg publiek te vinden die willen betalen.

Het is jammer dat men nooit ingezet heeft op een overkoepeld aanbod zoals bij muziek. Je betaalt voor een groot aanbod en meer als je geen reclame wil. Alles zit in 1 app/omgeving dus je moet geen 20 apps leren bedienen en zoeken is ook handiger. Voor de producenten/rechtenhouders is dat ook gunstig want zij moeten niet investeren in een platvorm dat ze ook moeten vullen maar ze kunnen zich concentreren op zo goed mogelijke content maken ipv zoveel mogelijk (kwantiteit). Betaling verloopt volgens consumptie en dus volgens voldoen aan marktvoorkeuren.

Nu heeft elk platform een aantal sterke titels en heel veel opvulling. Combineer die sterke titels en schrap de vulling grotendeels en je komt met een bijzonder aantrekkelijk aanbod. Laat dat zien op één goed platform/app en dan kan je nog de optie met/zonder reclame aanbieden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 45 keer

splinterbyte schreef: 30 jan 2023, 11:12 :twisted:
Zelf de jaartallen kloppen :oops:
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster

Aritkeltje op het Nieuwsblad hierover vandaag.
Essensie;
In die landen zou momenteel een controlemechanisme uitgerold worden, waarbij klanten “minstens één keer om de 31 dagen” moeten inloggen via de wifiverbinding van de primaire locatie van de klant die het abonnement betaalt.
Het is niet duidelijk of en wanneer Netflix hetzelfde systeem ook in België zal uitrollen.
Als dat het systeem is daar is mee te leven. Gewoon maandelijks eens inloggen op het netwerk van de andere. Handig als je een Fritzbox hebt met zijn ingebouwde VPN.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1195 keer

https://tweakers.net/nieuws/206284/netf ... thuis.html
Netflix heeft zijn regels rond het delen van accounts toegelicht. Op de hulppagina voor Costa Rica staat dat alle apparaten van gebruikers eens per maand moeten inloggen en een video moeten starten om te kunnen blijven functioneren. De regels gelden nog niet in de Benelux.
Zo sociaal kan account sharing zijn: uw vrienden elke maand bij u thuis uitnodigen, om de Netflix-account te kunnen blijven delen :).
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1073 keer
Bedankt: 677 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Als ze het op hun TV doen gaan ze die wel moeten meezeulen :D
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Ook mediaplayers als een shield, apple TV, .... uit uw setup halen, bij de ene al gemakkelijker dan de andere.
Bij de vriend dan op een TV aansluiten, zien dat je op het netwerk komt, iets afspelen op netflix... En dit elke maand.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming, TV over internet”