Ik zoek een NTP2007 contactpunt in opbouw. Kan ze nergens tekoop vinden waarschijnlijk omdat enkel een technieker deze mag vervangen...
Reden dat ik dit vraag:
Terugkerende lijn problemen. Contact gehad met de technische afdeling van EDPnet terwijl het probleem zich voordeed. Volgens de vriendelijke nederlander was er niets aan de hand met de lijn. Het enigste "technisch" advies wat ik kreeg is ofwel testen met hun testmodem ofwel een proximus technieker laten langskomen (kosten 200euro als het probleem bij de klant zit). Tot zover het "technisch" advies.
De modem werd 3 maanden geleden reeds vervangen maar men wil toch weer laten testen met hun testmodem.
Het enigste wat nog niet vervangen werd is de NTP2007 contactdoos, vandaar mijn vraag...
[Gezocht] NTP2007 Opbouw
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 605 keer
- Recent bedankt: 4 keer
normaalgezien zijn deze gewoon te koop in de betere elektrozaak alsook in de proximus centers.
vraag dat edpnet even een lijntest (koper) uitvoert, en post de resultaten even, samen met het overzicht van de fritzbox statistieken.
op die manier kunnen we net iets meer zien/zeggen.
het kan natuurlijk aan de ntp liggen, (slecht afgeschraapt, afgebroken contact, oxidatie) - maar dat hoeft zeker niet het geval te zijn.
(indien app kan het een slecht contact in de kelder of probleem met stijgleiding zijn bv)
Toegevoegd na 3 minuten 51 seconden:
vooraleer je dus op zoek gaat naar de ntp (en liefst nadat je de lijntest resultaten hebt) kan je de huidige ntp controleren:
gewoon opendraaien, even kijken of de kabeltjes niet afbreken (indien niet zal dat wel in orde zijn)
afgeschraapt zullen ze ook niet moeten worden (anders had je vanaf dag 1 wss problemen)
wat je dan nog kan doen is de printplaat even uit de behuizing halen en op de achterkant kijken voor sporen van oxidatie; if not: dan zal de ntp wel in orde zijn
(en anders heb je gelijk bewijs dat er een nieuwe ntp moet geplaatst worden, en kan je dat naar edpnet sturen)
vraag dat edpnet even een lijntest (koper) uitvoert, en post de resultaten even, samen met het overzicht van de fritzbox statistieken.
op die manier kunnen we net iets meer zien/zeggen.
het kan natuurlijk aan de ntp liggen, (slecht afgeschraapt, afgebroken contact, oxidatie) - maar dat hoeft zeker niet het geval te zijn.
(indien app kan het een slecht contact in de kelder of probleem met stijgleiding zijn bv)
Toegevoegd na 3 minuten 51 seconden:
vooraleer je dus op zoek gaat naar de ntp (en liefst nadat je de lijntest resultaten hebt) kan je de huidige ntp controleren:
gewoon opendraaien, even kijken of de kabeltjes niet afbreken (indien niet zal dat wel in orde zijn)
afgeschraapt zullen ze ook niet moeten worden (anders had je vanaf dag 1 wss problemen)
wat je dan nog kan doen is de printplaat even uit de behuizing halen en op de achterkant kijken voor sporen van oxidatie; if not: dan zal de ntp wel in orde zijn
(en anders heb je gelijk bewijs dat er een nieuwe ntp moet geplaatst worden, en kan je dat naar edpnet sturen)