Op de lijn Hasselt ==> Brussel en terug wordt ik bijna elke keer gecontroleerd (maar ok, ik neem ook maar maximaal 1x/week de trein).Dizzy schreef: 29 nov 2022, 15:57 De controle hangt sterk af van de lijn. Zit je op een goede lijn met weinig problemen dan is er weinig controle. Vroeger had ik 1 à 2 keer per week controle, nu door telewerk en dus minder dagen sporen nog minder.
Ook de drukte speelt een rol. Hoe drukker, hoe minder kans je hebt op controle.
Mijn kleine frustratie van de dag ...
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 549 keer
- Recent bedankt: 5 keer
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 588 keer
- Bedankt: 716 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Dat is ook zo als je op de lijn Aalst zit om maar één ander voorbeeld te geven. Hoe meer zwartrijders, hoe meer controle denk ik.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Sasuke
- userbase crew
Maar op het traject brussel-noord <-> brussel-centraal <-> brussel-zuid heb je enorm veel zwartrijders en (quasi) geen controle ...
Volgens mij is het eerder of er brave reizigers of niet op de lijn zitten, want ik in 5j nog geen enkele keer een zwartrijder betrapt zien worden tijdens een controle. Hoogstens, en extreem sporadisch, iemand die zijn abbo is vergeten, en dat zijn dan nog meestal pendelaars die ze al kennen zelfs.

- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
- Bedankt: 228 keer
- Recent bedankt: 1 keer
- Contacteer:
De N-Z-as is meestal te kort om iemand te beboeten: tegen dat de hele procedure doorlopen is, is de zwartrijder alweer afgestapt en komt de conducteur in de problemen.
Ik heb zelf wel al zwartrijders gepakt zien worden: sommigen met een verkeerd type ticket (65+-ticket wat pas vanaf 9u geldig is) maar ook fraudeurs met gewiste lijnen op een 10-rittenkaart of gewoon mensen zonder ticket of ook maar iets van geld op zak.
Als de treinbegeleider merkt dat je oprecht je rittenkaart vergat in te vullen (zelf al overkomen in de rush om de trein nog te kunnen halen) dan knijpen ze meestal een oogje dicht.
Tijdens corona was het inderdaad lucratief om zwart te rijden: de kans dat je gepakt werd was minimaal waardoor een boete betalen wellicht goedkoper was.
Ik heb zelf wel al zwartrijders gepakt zien worden: sommigen met een verkeerd type ticket (65+-ticket wat pas vanaf 9u geldig is) maar ook fraudeurs met gewiste lijnen op een 10-rittenkaart of gewoon mensen zonder ticket of ook maar iets van geld op zak.
Als de treinbegeleider merkt dat je oprecht je rittenkaart vergat in te vullen (zelf al overkomen in de rush om de trein nog te kunnen halen) dan knijpen ze meestal een oogje dicht.
Tijdens corona was het inderdaad lucratief om zwart te rijden: de kans dat je gepakt werd was minimaal waardoor een boete betalen wellicht goedkoper was.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Dat heb ik in 2010 anders gezien: op de lijn Antwerpen-Oostende die toen nog bereden werd met MS96 treinen had iemand zijn Rail Pass vergeten in te vullen maar hij mocht die niet meer invullen maar moest aan de conducteur een gewone treinticket betalen, ik kan niet meer zeggen of die toeslag van € 7 toen al van toepassing was.Sinna schreef: 30 nov 2022, 07:38 Als de treinbegeleider merkt dat je oprecht je rittenkaart vergat in te vullen (zelf al overkomen in de rush om de trein nog te kunnen halen) dan knijpen ze meestal een oogje dicht.
Verder heb ik in de afgelopen jaren hooguit een aantal personen gezien die onterecht in 1ste klasse zitten terwijl zij een vervoerbewijs hebben voor 2de klasse, uiteraard werden zij aangemaand om zich naar de 2de klasse wagons te begeven tenzij men alsnog een klasseverhogings ticket aankochten met een toeslag van € 7.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 67 keer
Tijdens zomer was het dit jaar extreem, bijna elke week prijs. Record was wagon vol, na controle nog 2 man over (eerste week na corona, lang gewoon om geen controle meer te zien). Ook een week elke dag prijs en niet altijd even rustig aanvaarden dat je betrapt bent... Nogthans ook trein hasselt-oostende. Abo vergeten of verlopen is meestal rustiger. Zo extreem als deze zomer heb ik het echter ook nooit meegemaakt maar begrijp de stakingen wel.Sasuke schreef: 29 nov 2022, 23:32 Volgens mij is het eerder of er brave reizigers of niet op de lijn zitten, want ik in 5j nog geen enkele keer een zwartrijder betrapt zien worden tijdens een controle.
- Dizzy
- Elite Poster
Het hangt van de conducteur af of ze al dan niet streng zijn. Ze zien ook wel wie er bijna dagelijks zit voor zijn werk of wie er sporadisch gebruik van maakt (tas, kledij,...).apestaart schreef: 30 nov 2022, 09:54Verder heb ik in de afgelopen jaren hooguit een aantal personen gezien die onterecht in 1ste klasse zitten terwijl zij een vervoerbewijs hebben voor 2de klasse, uiteraard werden zij aangemaand om zich naar de 2de klasse wagons te begeven tenzij men alsnog een klasseverhogings ticket aankochten met een toeslag van € 7.
Als je al aangesproken wordt omdat je in 1ste klasse zit dan blijft het daarbij. Je maakt aanstalten om te verhuizen en de kous is af. Op 25 jaar nog nooit iets anders gezien. Tegen dat de controle er is, ben je ook al een stuk opgeschoten en is de resterende rit vaak zo lang niet meer dus waarom bijbetalen? Pak op uw duzendste gemak uw boeltje en maak je klaar om af te stappen.
Soms hebben die controleurs wel humor. Ze zeggen dan, er is nog plaats in het eerste rijtuig... maar je zit in het 12de

Soms worden hun ingrepen ook niet geapprecieerd door de andere reizigers. Op een trein die korter was dan normaal, we sleepten dagenlang een lege wagon achter ons, zat 2de klasse vol. Mensen gingen dus in 1ste klasse zitten. De controleur merkte dat uiteraard op en maande aan om te verhuizen. Sommigen maakten echter van hun oren omdat er geen andere plaats was. Op een bepaald moment begon iemand met 1ste klasse ticket tegen de controleur te klagen dat hij liever had dat hij het zo liet want nu was er veel meer onrust dan voor de controleur er was. Hij is het toen gewoon afgebold, er zaten wel een tiental mensen "verkeerd".
Een abo vergeten kan ook een paar keer per jaar. Dat wordt wel bijgehouden dus misbruik zal snel opvallen. Je krijgt dan vervangbiljet en moet normaal ook uw abo tonen maar dat heeft ook geen gevolg als je het niet doet. Ze kunnen zien of je een abo hebt dus wat is het probleem.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
American Express die blijkbaar een probleem heeft met domiciliëringen. Normaal gaat het geld de 19de van mijn rekening, maar is nu nog altijd niet gebeurd. In de app zie ik een melding dat er bij sommige klanten een vertraging kan zijn, maar dat we verder niets moeten doen. Maar vanmorgen werd mijn kaart wel geweigerd en ik kreeg mail en sms van AMEX dat de betaling geweigerd is omdat de 'laatste terugkerende betaling' niet doorgegaan is, wat dus wellicht die domiciliëring is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 599 keer
De ergste zijn de groepjes die in eerste klas gaan zitten waarbij iemand zegt "maar da's hier eerste klas" en dan steevast iemand reageert "goh ja, ze komen toch niet controleren"* en da's genoeg natuurlijk, plof en daar zitten ze dan een conversatie te voeren voor de hele wagon. Even later komt de treinbegeleider en dan is het van "we wisten niet dat dit eerste klas was". Typisch Vlaamse mentaliteit trouwens, de Waal gaat ook discussieren maar gaat niet meteen gaan beweren dat hij het niet wist.
*Variatie: "ja maar der is geen plaats meer in tweede klas dus het is ok" zonder dat ze een beeld hebben van de drukte in alle wagons en het uitvinden van een regel die helemaal niet in de vervoersvoorwaarden staat
*Variatie: "ja maar der is geen plaats meer in tweede klas dus het is ok" zonder dat ze een beeld hebben van de drukte in alle wagons en het uitvinden van een regel die helemaal niet in de vervoersvoorwaarden staat
Lol, en dat voor iemand die ooit eens eventjes betere sportresultaten heeft neergezet, maar ondertussen al lang geleden. Zou daar idd geen aanspraak mogen op hebben.Tom2000 schreef: 30 nov 2022, 20:52 Klassenjustitie:
Moeten werken is geen reden tot vrijstelling als jurylid, maar een ‘bekende’ sporter (Borlee) krijgt wel een vrijstelling omdat die moet kunnen trainen?
- Dizzy
- Elite Poster
Men heeft snel een beeld van de drukte en er is zelfs een indicatie van de NMBS zelf. Als je na 3 wagons te doorploeteren geen plaats kan vinden, dan zit het vol en ga ik inderdaad in 1ste klasse zitten. Niemand heeft daar last van want ik lees op mijn gemak de krant. Men heeft meer last van mensen die door de wagons blijven gaan op zoek naar een plaats die er niet is.
Merk ook op dat het gegeven stiltewagon niet bestaat in België. Praten is hier ook nog niet verboden. Als je niet tegen het geluid van andere mensen kan dan denk ik dat openbaar vervoer niet echt iets voor u is
Merk ook op dat het gegeven stiltewagon niet bestaat in België. Praten is hier ook nog niet verboden. Als je niet tegen het geluid van andere mensen kan dan denk ik dat openbaar vervoer niet echt iets voor u is

- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Klopt helaas. In Nederland bestaat dat wél. Wish here too...Dizzy schreef: 01 dec 2022, 13:43 Merk ook op dat het gegeven stiltewagon niet bestaat in België. Praten is hier ook nog niet verboden. Als je niet tegen het geluid van andere mensen kan dan denk ik dat openbaar vervoer niet echt iets voor u is![]()
Computer(k)nul
- Dizzy
- Elite Poster
Weinig hoop op vrees ik. Er is nog geen plaats om iedereen een zitplaats te geven, zo'n stiltewagon zal er dus ook niet direct in zitten. Het kan wel aangenaam zijn na een drukke dag of heel vroeg als je nog niet goed wakker bent.
Over kleine frustraties gesproken, babbelen op zich vind ik niet zo erg maar wel als mensen echt voor de ganse wagon willen spreken. Sommigen spreken ineens harder als ze op de trein zitten of denken ze dat het zodanig interessant is dat iedereen het moet weten?
Je hebt dat ook vaak bij bellers. Omdat ze zelf de andere kant moeilijk horen spreken ze vanzelf luider. Nog ergerlijker is als dat dan ook over zaken gaat die je niet WIL weten.
Over kleine frustraties gesproken, babbelen op zich vind ik niet zo erg maar wel als mensen echt voor de ganse wagon willen spreken. Sommigen spreken ineens harder als ze op de trein zitten of denken ze dat het zodanig interessant is dat iedereen het moet weten?
Je hebt dat ook vaak bij bellers. Omdat ze zelf de andere kant moeilijk horen spreken ze vanzelf luider. Nog ergerlijker is als dat dan ook over zaken gaat die je niet WIL weten.
- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Vorm de 1ste klas om naar stiltewagon en je bent erDizzy schreef: 01 dec 2022, 14:20 Weinig hoop op vrees ik. Er is nog geen plaats om iedereen een zitplaats te geven, zo'n stiltewagon zal er dus ook niet direct in zitten. Het kan wel aangenaam zijn na een drukke dag of heel vroeg als je nog niet goed wakker bent.

Computer(k)nul
-
- Elite Poster
Normale mensen passen het volume van hun stem aan aan de omgeving. Ze spreken niet te luid, niet te stil.Dizzy schreef: 01 dec 2022, 13:43 Merk ook op dat het gegeven stiltewagon niet bestaat in België. Praten is hier ook nog niet verboden. Als je niet tegen het geluid van andere mensen kan dan denk ik dat openbaar vervoer niet echt iets voor u is![]()
Hier in casu ging de kritiek over mensen die die sociale vaardigheid nooit hebben verworven (door een vertraagde ontwikkeling of iets anders), en die hun verhaal vertellen voor de ganse wagon, temeer omdat ze dus met hun tweedeklasticket in eerste klas zitten waar het anders over het algemeen stil is omdat reizigers er doorgaans werken, rusten, of zich op een andere manier in stilte bezighouden. Zo betrekken ze mensen bij hun gesprek die daar niet achter gevraagd hebben, geen interesse hebben in wat besproken wordt, en er ook geen zaken mee hebben.
Ik meen dat het een realistische en normale verwachting is dat mensen het volume van hun stem aanpassen in het openbaar, of dat nu op restaurant, in het theater, of op de trein is. Hoffelijkheid is een maatschappelijk verwachte houding op zich, je hebt geen "stiltewagon" nodig daarvoor.
- Dizzy
- Elite Poster
Probleem is dat iedereen zichzelf normaal vindt en anderen abnormaal.
Je bent zeker nooit in de VS geweest, die spreken pas echt luid, precies of alles mega-interessant is
Uw verwachting is niet realistisch want mensen gaan zich nooit aanpassen aan wat jij als normaal hebt gedefinieerd voor jezelf.
En dat luid bellen heb je ook in eerste klasse, zelfs vaker dan elders want we zijn toch zo belangrijk
Je bent zeker nooit in de VS geweest, die spreken pas echt luid, precies of alles mega-interessant is

Uw verwachting is niet realistisch want mensen gaan zich nooit aanpassen aan wat jij als normaal hebt gedefinieerd voor jezelf.
En dat luid bellen heb je ook in eerste klasse, zelfs vaker dan elders want we zijn toch zo belangrijk

- Sinna
- Elite Poster
- Contacteer:
Als je alleen reist inderdaad, maar in groep kan je niet verwachten dat elk op zijn eigen GSM lekker sociaal zit te wezen...CCatalyst schreef: 01 dec 2022, 19:07 Hoffelijkheid is een maatschappelijk verwachte houding op zich, je hebt geen "stiltewagon" nodig daarvoor.
Je merkt hierbij duidelijk verschil tussen woon-werkverkeer en vrijetijdsverkeer.
Computer(k)nul
- Dizzy
- Elite Poster
Eugh die GSM kan anders ook irritant zijn, vooral als ze hun geluid niet afgezet hebben. Een ochtend stapte er eentje op en die begon doodleuk een film op te zetten met geluid vollen bak. Dat heeft niet lang geduurd maar het kind (+18) was van geen kwaad bewust. Een andere topper is een mega dwaas game met steeds terugkerende debiele geluidjes. Geef me dan maar een ongemanierde die met zijn vrienden spreekt 

-
- Elite Poster
Treinvervoer in de VS is grotendeels afwezig.Dizzy schreef: 02 dec 2022, 12:22 Je bent zeker nooit in de VS geweest, die spreken pas echt luid, precies of alles mega-interessant is
Wat ik als normaal gedefinieerd heb? Wat de hele wagon definieert als normaal bedoel je, op 4 uitzonderingen na? Dus jij bent ook die persoon die meteen opstapt terwijl er nog mensen moeten afstappen, omdat je meent je niet te moeten aanpassen wat de maatschappij als normaal gedefinieerd heeft?Dizzy schreef: 02 dec 2022, 12:22Uw verwachting is niet realistisch want mensen gaan zich nooit aanpassen aan wat jij als normaal hebt gedefinieerd voor jezelf.
Jammer van de minderheid die het altijd komt verpesten. Nu, als (als) de treinbegeleider langskomt en ze moeten verkassen is de "normaal" snel weer hersteld.
- Dizzy
- Elite Poster
Amerikanen zijn niet enkel luid in treinen maar overal 
Als iedereen het zodanig storend vind dan kan men er best wat over zeggen.
En neen, ik wacht netjes tot iedereen afstapt om op te stappen. Praten op zich is tegen geen enkele regel en de ene spreekt al wat luider dan een ander, hoe ga je dat regelen zonder een algemene regel zoals stiltewagon?
Is juist, de minderheid die de meerderheid last bezorgt is spijtig genoeg vaak de realiteit. Een gevolg van de ik-cultuur.

Als iedereen het zodanig storend vind dan kan men er best wat over zeggen.
En neen, ik wacht netjes tot iedereen afstapt om op te stappen. Praten op zich is tegen geen enkele regel en de ene spreekt al wat luider dan een ander, hoe ga je dat regelen zonder een algemene regel zoals stiltewagon?
Is juist, de minderheid die de meerderheid last bezorgt is spijtig genoeg vaak de realiteit. Een gevolg van de ik-cultuur.
- Sasuke
- userbase crew
Winkelkarretjes waar je geen muntstuk (of jeton) moet insteken .. geweldig, maar elke winkel die dat doet kampt steeds met hetzelfde probleem. Een deel van de mensen vinden het dan plots ook niet meer nodig om de karretjes mooi in de vorige kar te plaatsen. Nee, geen centje eruit halen = karretje gewoon een duwtje geven en hopen dat het automagisch wel terechtkomt. Resultaat ... een chaos van karretjes en mensen die mij raar bekijken of zelfs vragen of ik een winkelbediende ben omdat ik de karretjes terug in rijtjes zit te steken ...
Wat zijn we toch luiaards geworden
Wat zijn we toch luiaards geworden

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
- Recent bedankt: 3 keer
dat probleem ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 140 keer
Oh cool, we are not alone

Maar heb mij er nog niet echt aan geërgerd eerlijk gezegd. Heb het gewoon altijd merkwaardig gevonden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 91 keer
Niets zo erg als een 1ste klas die gevuld is met plebs die er geen ticketje wil voor betalen.
En dan moet ik nog al de moeite van de wereld doen om mijn geld dat ik ervoor betaald heb terug te krijgen.
En dan moet ik nog al de moeite van de wereld doen om mijn geld dat ik ervoor betaald heb terug te krijgen.
-
- Elite Poster
Hmm, deels akkoord, maar er is nog een andere oorzaak, en dat is de gierigheid van de winkelketens. Men wil immers dubbel besparen:Sasuke schreef: 03 dec 2022, 13:23 Nee, geen centje eruit halen = karretje gewoon een duwtje geven en hopen dat het automagisch wel terechtkomt.
Wat zijn we toch luiaards geworden![]()
1) Door die muntsystemen niet langer te installeren (ik herinner me dat Colruyt daar ooit nog mee uitpakte hoeveel geld dat wel niet bespaarde)
2) Door ook geen personeel in te huren om de karretjes terug op hun plaats te zetten, zoals men in de VS bijvoorbeeld wel doet.
De karretjes gaan niet automatisch terug naar hun plaats, maar men heeft al heel lang uitgevogeld dat ook mensen ze ook niet op hun plaats gaan zetten voor zover ze geen "duwtje" krijgen. Dus ofwel huur je iemand in om de karretjes voortdurend weer op hun plaats te zetten, of je gebruikt het muntsysteem (of een andere incentive, maakt niet echt uit). Het zijn de supermarktketens die 2 keer willen besparen die dan idd geconfronteerd worden met de "luiheid" van de mens, alhoewel ik ook de impact van het tijdsverlies niet zou onderschatten.
Als we vergelijken met self-checkout: dat is ook een besparing voor de supermarkt, maar de mensen hebben ook een incentive om het te gebruiken (tijdswinst, gepercipieerd althans). Het karretje terugzetten is daarentegen puur tijdsverlies, dus als je geen incentive geeft om het te doen maak je het wel erg onaantrekkelijk.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 601 keer
ook maar even een frustratietje wegtypen: off-by-one fouten ergens in een nested loop in een script.
user maakt een flowchart => json naar database => json moet geloopt worden om start en elke connectie te vinden => volgorde correct, volgens het drag&drop gedoe in andere database pompen => externe tool vraagt alles op in volgorde => off by one *ergens* in een van de loops....
user maakt een flowchart => json naar database => json moet geloopt worden om start en elke connectie te vinden => volgorde correct, volgens het drag&drop gedoe in andere database pompen => externe tool vraagt alles op in volgorde => off by one *ergens* in een van de loops....

- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
- Bedankt: 251 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik zou eens kijken of iedere stap dezelfde (zero-based) indexering gebruikt, niet alleen per taal maar ook per functie. En nog een klassieker is bij een do|while/until loop, waar de locatie van de index++ lijn een rol kan spelen.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 601 keer
probleem zal ongetwijfeld liggen in het feit dat ik drawflow als library gebruik en dan dit soort dingen in een juiste volgorde in de db moet steken,
inclusief dus de branches, waarvan er meerdere kunnen zijn, en die per branch moeten volgen en daarna bij de volgende branch terug bij dej x van voor de 1ste branch beginnen)...
heb ondertussen al wel de fout gevonden, anders had ik vannacht niet geslapen denk ik
(voorbeeldje van de drawflow editor, zijn natuurlijk niet de echte acties): als ik javascript deftig had gekund, had ik waarschijnlijk eerder geopteerd om bij elke wijziging in het drawflow element, de id's ook te hernoemen naar de volgorde waar ze fysiek in stonden.
maar dan moet je dus rekening houden met de dynamische links/verwijzingen etc en dat leek me meer werk (voor mij) dan dat ik het achterliggend oplos.
inclusief dus de branches, waarvan er meerdere kunnen zijn, en die per branch moeten volgen en daarna bij de volgende branch terug bij dej x van voor de 1ste branch beginnen)...
heb ondertussen al wel de fout gevonden, anders had ik vannacht niet geslapen denk ik

(voorbeeldje van de drawflow editor, zijn natuurlijk niet de echte acties): als ik javascript deftig had gekund, had ik waarschijnlijk eerder geopteerd om bij elke wijziging in het drawflow element, de id's ook te hernoemen naar de volgorde waar ze fysiek in stonden.
maar dan moet je dus rekening houden met de dynamische links/verwijzingen etc en dat leek me meer werk (voor mij) dan dat ik het achterliggend oplos.
- Dizzy
- Elite Poster
Mensen die andere mensen indelen bij plebs en zo enkel aangeven dat ze zelf plebs zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 53 keer
Verkocht wat op 2de hands; krijg een te laag bod. Ik ben vriendelijk en zeg; ik zal het noteren maar ik kijk nog de kat uit de boom, stond er nog denk ik geen uur op (was gisteren).
Kort later krijg ik een sneer terug wtf. Zegt dieje; ik ga niet op u zitten wachten ze. Dzjeezes zeg, ik heb ook nergens gezegd dat die moet zitten wachten, ik zei alleen maar dat ik het genoteerd had en hem nog zou contacteren mocht er eventueel bv na 5 dagen nog geene koper zijn geweest.
Echt niet normaal de mentaliteit van sommige mensen. Ze willen iets kopen, bieden onrealistisch en omdat ze half afgewimpeld worden vallen ze je aan lol.
Kort later krijg ik een sneer terug wtf. Zegt dieje; ik ga niet op u zitten wachten ze. Dzjeezes zeg, ik heb ook nergens gezegd dat die moet zitten wachten, ik zei alleen maar dat ik het genoteerd had en hem nog zou contacteren mocht er eventueel bv na 5 dagen nog geene koper zijn geweest.
Echt niet normaal de mentaliteit van sommige mensen. Ze willen iets kopen, bieden onrealistisch en omdat ze half afgewimpeld worden vallen ze je aan lol.
Tttsss
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
Randfenomeen van de 'instantgeneratie' die geen geduld meer hebben en alles 'nu' willen.
Waar gaat het naartoe met deze wereld...
J.
Waar gaat het naartoe met deze wereld...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 187 keer
Wij hebben de verwarmingspremie niet ontvangen en dus hebben we een verzoek ingediend via het formulier dat daarvoor bestond. Vandaag krijgen we een doodleuk antwoord dat men nog altijd vindt dat we daar geen recht op hebben. Voor iedereen dus, maar niet voor ons.
Enige mogelijkheid die ons nog rest: raad van state... voor 100 euro.
Het is maar 100 euro, dus gaan ze er van uit dat je daar geen zaak van maakt.
Maar ondertussen vrezen we dat we ook de nieuwe premies die aangekondigd zijn gaan mislopen...
Fijne overheid die we hebben. Als er betaald moet worden komen we altijd in aanmerking. In de omgekeerde richting nooit.
Toen met de coronapremies ook: als zelfstandige maanden zonder inkomen gezeten maar geen recht op steun op alle niveaus (federaal, gewestelijk, ...) want blijkbaar niet de juiste NACE-codes.
Enige mogelijkheid die ons nog rest: raad van state... voor 100 euro.
Het is maar 100 euro, dus gaan ze er van uit dat je daar geen zaak van maakt.
Maar ondertussen vrezen we dat we ook de nieuwe premies die aangekondigd zijn gaan mislopen...
Fijne overheid die we hebben. Als er betaald moet worden komen we altijd in aanmerking. In de omgekeerde richting nooit.
Toen met de coronapremies ook: als zelfstandige maanden zonder inkomen gezeten maar geen recht op steun op alle niveaus (federaal, gewestelijk, ...) want blijkbaar niet de juiste NACE-codes.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
2e hands.be zit vol marginalen en sjoemelaars, smijt het tegenwoordig nog liever in de vuilbak als je ziet wat voor last/stress je daar altijd mee hebt.Unicorn1 schreef: 04 dec 2022, 21:49 Verkocht wat op 2de hands; krijg een te laag bod. Ik ben vriendelijk en zeg; ik zal het noteren maar ik kijk nog de kat uit de boom, stond er nog denk ik geen uur op (was gisteren).
- Sasuke
- userbase crew
Neen ... en ook niet als je met mazout nog verwarmt. Zelfstandigen vallen volledig uit de boot als de woning op naam van de zaak staat bvb.heist_175 schreef: 06 dec 2022, 13:52 Wat maakt dat je niet in aanmerking komt?
Uw energieleverancier kent u dat toch automatisch toe?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 98 keer
inderdaad en niet alleen op die site, bij garageverkoop vorige jaar kwam, lang voor het einduur, een bod dat een kwart was van de vraagprijs en ipv. van wat mee te gaan in het op en neer bieden, begon die zich kwaad te maken en of het was omdat hij buitenlander was....Gray schreef: 06 dec 2022, 17:292e hands.be zit vol marginalen en sjoemelaars, smijt het tegenwoordig nog liever in de vuilbak als je ziet wat voor last/stress je daar altijd mee hebt.

Dit jaar niet meer meegedaan met garageverkoop...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 53 keer
Maar wel zowat de enige plaats waar ik mijn gerief kan verkopen en is verkocht.Gray schreef: 06 dec 2022, 17:292e hands.be zit vol marginalen en sjoemelaars, smijt het tegenwoordig nog liever in de vuilbak als je ziet wat voor last/stress je daar altijd mee hebt.Unicorn1 schreef: 04 dec 2022, 21:49 Verkocht wat op 2de hands; krijg een te laag bod. Ik ben vriendelijk en zeg; ik zal het noteren maar ik kijk nog de kat uit de boom, stond er nog denk ik geen uur op (was gisteren).
Elders geraak ik mijn gerief nooit kwijt.
En als ik iet verkoop ist altijd in topstaat.
Tttsss