Een paar weken geleden hebben ze hier in het straat het voetpad opengebroken voor het plaatsen van een extra stroomkabel voor een paar huizen hier in het straat die een 3 fase 400v aansluiting willen. Terwijl hebben ze ook van Fiberklaar wachtbuizen gelegd.
Nu vindt ik dit nogal heel raar want normaal doen zij toch rondvraag en gaan ze enkel over tot plaatsen als er genoeg vraag is.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat Proximus hier al meerdere malen dit jaar het voetpad heeft moeten openbreken om dat er vocht in de kabel komt op de plekken waar er aftakkingen zijn en dat de techniekers zelf aangaven dat de kabel in zeer slechte staat is.
Ook op hun website als ik de postcode ingeef dan vermelden ze altijd dat er niets in deze postcode is. Iemand een idee van wat er aan de hand kan zijn? Ik zou natuurlijk zo snel mogelijk naar fiber over willen stappen.
Fiberklaar plaats wachtbuizen zonder eerst rondvraag te doen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 98 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Zwarte buizen met een rode dop? Hier liggen er ook ineens een paar naast de straat klaar om iets mee te doen...
My excitement is rising a little bit
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1656 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Fiberklaar investeert meer dan 2,5 miljard euro tegen 2030. Dat budget zal uiteindelijk toch uitgegeven worden ongeacht die 20% voorinschrijving.
Ik vermoed dat jouw straat ergens op de planning staat voor de komende jaren.
Dus als Fluvius voor de elektriciteitskabels een sleuf graaft, profiteert Fiberklaar van dit werk om nu ook al wachtbuizen te leggen.
Maar het is dus mogelijk dat de rest pas in 2027 wordt aangelegd.
De planning voor de komende 7 jaar is niet publiek.
Ik vermoed dat jouw straat ergens op de planning staat voor de komende jaren.
Dus als Fluvius voor de elektriciteitskabels een sleuf graaft, profiteert Fiberklaar van dit werk om nu ook al wachtbuizen te leggen.
Maar het is dus mogelijk dat de rest pas in 2027 wordt aangelegd.
De planning voor de komende 7 jaar is niet publiek.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Hier waren het blauwe buizen met in ieder 24 dunnere buizen.splinterbyte schreef: ↑21 nov 2022, 11:37 Zwarte buizen met een rode dop? Hier liggen er ook ineens een paar naast de straat klaar om iets mee te doen...
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb bij mijn moeder in de straat ook gezien dat ze elektriciteitskabels bijgelegd hebben, maar de plaatsen waar die bovenkomen komt niet overeen met waar de aansluitingen naar de huizen liggen. Men beweert dat die ook voor Fiberklaar zijn maar ik zou niet weten met welk doel. Die hebben toch onderweg geen optische versterking nodig?
-
- Elite Poster
Inderdaad, er is stroom nodig voor de wijkcentrales (PoP's).
In steden zijn er dat meerdere die met elkaar verbonden worden met een redundante glasvezelring.
Maar elektriciteitskabels kunnen ook gelijktijdig met Fiberklaar aangelegd worden voor totaal andere doeleinden.
In steden zijn er dat meerdere die met elkaar verbonden worden met een redundante glasvezelring.
Maar elektriciteitskabels kunnen ook gelijktijdig met Fiberklaar aangelegd worden voor totaal andere doeleinden.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Er is inderdaad ruimte voorzien voor een POP, maar de kabels in kwestie komen net naast de oprit naar boven. 20 meter verder zie je hetzelfde. Ik hoop niet dat ze daar veel gaan neerpoten want dan worden die opritten onbruikbaar. Ik dacht eerst aan nieuwe straatverlichting, maar die is blijkbaar niet gepland (plus dat de bestaande verlichtingspaal een paar meter verder staat).
Het is eigenlijk perfect om er zelf een laadpaal aan te hangen
Het is eigenlijk perfect om er zelf een laadpaal aan te hangen
-
- Starter
Hier hebben ze telkens 1 tube afgesplitst uit de bundel per huis en op lengte gemaakt om binnen te komen in de kelder. Het helpt wel dat ieder huis hetzelfde is.
De tube is lang genoeg om tot in de kelder te geraken. Deze is dan opgerold en een goedkope kunstlei opgelegd om dan de put terug toe te smijten.
Ik heb jammer genoeg geen foto hiervan kunnen maken. Wat ook raar was is dat ze 2 keer 24 tubes gelegd hebben terwijl er maar 21 huizen in de straat zijn.
Toegevoegd na 21 uren 18 minuten 55 seconden:
Het is net wat interessanter geworden, Fiberklaar zegt zelf dat er door hun geen werken zijn gebeurd terwijl er op de brief van de werken stond dat deze door Fluvius en Fiberklaar zijn uitgevoerd.
De tube is lang genoeg om tot in de kelder te geraken. Deze is dan opgerold en een goedkope kunstlei opgelegd om dan de put terug toe te smijten.
Ik heb jammer genoeg geen foto hiervan kunnen maken. Wat ook raar was is dat ze 2 keer 24 tubes gelegd hebben terwijl er maar 21 huizen in de straat zijn.
Toegevoegd na 21 uren 18 minuten 55 seconden:
Het is net wat interessanter geworden, Fiberklaar zegt zelf dat er door hun geen werken zijn gebeurd terwijl er op de brief van de werken stond dat deze door Fluvius en Fiberklaar zijn uitgevoerd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
- Bedankt: 932 keer
Als men een straat openbreekt voor bepaalde werken (ook stoep/fietspad), dan kan/mag je dit de komende 5 jaar niet meer doen. Tenzij je natuurlijk immense boetes wilt betalen. Gevolg is dat operatoren steeds een melding krijgen als er werken gebeuren in een bepaalde straat in een bepaalde gemeente. Dan leggen ze hun eigen kabels er gewoon bij en delen ze in de kostprijs van de werken.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Hier hebben ze 6 maanden geleden nieuwe waterleidingen gelegd en aangesloten, net een brief in de bus dat ze gas, elektriciteit en fiber (volgens aannemer) werken gaan uitvoeren en dus weer alles gaan openleggen. Morgen beginnen ze in onze straat.krisken schreef: ↑22 nov 2022, 15:39 Als men een straat openbreekt voor bepaalde werken (ook stoep/fietspad), dan kan/mag je dit de komende 5 jaar niet meer doen. Tenzij je natuurlijk immense boetes wilt betalen. Gevolg is dat operatoren steeds een melding krijgen als er werken gebeuren in een bepaalde straat in een bepaalde gemeente. Dan leggen ze hun eigen kabels er gewoon bij en delen ze in de kostprijs van de werken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 344 keer
- Bedankt: 458 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Is dat iets nationaal ? ik dacht dat dat van gemeente tot gemeente kon verschillen.
Ik weet dat dat in Brussel al lang zo is, maar elders ?
J.
Ik weet dat dat in Brussel al lang zo is, maar elders ?
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Starter
Ik heb een update van fiberklaar.
Ze weten daar niets van dat ze werken in de straat gedaan hebben. Ook al stonden zij vermeld op de papieren van de aannemer.
Dit is ook de 3rde keer in 5 jaar dat het voetpad is opengebroken voor het leggen van leidingen om nog maar te zwijgen over 1 maal per 3 maanden dat Proximus het moet doen omdat er weer een plek is waar er water in de telefoonkabel bundel komt. Het is iedere keer een andere plek die ze moeten herstellen, altijd op de plek waar er 2 huizen zijn afgesplitst.
Ze weten daar niets van dat ze werken in de straat gedaan hebben. Ook al stonden zij vermeld op de papieren van de aannemer.
Dit is ook de 3rde keer in 5 jaar dat het voetpad is opengebroken voor het leggen van leidingen om nog maar te zwijgen over 1 maal per 3 maanden dat Proximus het moet doen omdat er weer een plek is waar er water in de telefoonkabel bundel komt. Het is iedere keer een andere plek die ze moeten herstellen, altijd op de plek waar er 2 huizen zijn afgesplitst.
-
- Elite Poster
Fiberklaar heeft een planning voor 1,5 miljoen aansluitingen tegen 2028.
De communicatiedienst is wellicht niet op de hoogte als het management heeft beslist om die planning voor jouw buurt te vervroegen.
Naar het waarom blijft het gissen.
De communicatiedienst is wellicht niet op de hoogte als het management heeft beslist om die planning voor jouw buurt te vervroegen.
Naar het waarom blijft het gissen.
-
- Starter
Vermoedelijk zijn de werken in senergie gebeurt, iedereen kan op deze werken intekenen nadat ze in Generiek Informatieplatform Openbaar Domein (GIPOD) zijn ingegeven. Na deze werken is er een sper periode van paar jaar dat er geen werken mogen gebeuren ivm aanleg, het kan dus perfect dat Fiberkaar en andere opperatoren leidingen leggen voor de toekomst.