Veel TV's kan je tegenwoordig vinden als Benelux of Europees model. De Europese zijn meestal iets goedkoper en technisch is er geen verschil. Wel zijn de instellingen voor zenders dan vaak voorgeprogrammeerd en kan het aanbod van de apps in de appstore verschillen.
Vooral dat laatste zou hier een probleem zijn ivm kinderen.
Weet iemand of het mogelijk is bij de hrotere merken (samsung, Lg, Philips,.. ) om een Europees model te flashen met Benelux firmware?
Europees model TV flashen naar benelux.
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Geen idee / ervaring met flashen tv software.
Maar wat LG betreft : op mijn toestel heb je naast de landeninstelling voor tv zenders ook nog een instelling voor apps.
Zet ik die bv. op Nederland dan kan ik de HBO app installeren (kan er uiteraard niets mee doen tenzij je vpn zou gaan gebruiken etc). Ook binnen de apps zijn er soms instellingen die gevolg hebben op de inhoud. De app Arte bv. toont enkel de categorie films als ik de taal in de arte app op Frans zet.
Maar wat LG betreft : op mijn toestel heb je naast de landeninstelling voor tv zenders ook nog een instelling voor apps.
Zet ik die bv. op Nederland dan kan ik de HBO app installeren (kan er uiteraard niets mee doen tenzij je vpn zou gaan gebruiken etc). Ook binnen de apps zijn er soms instellingen die gevolg hebben op de inhoud. De app Arte bv. toont enkel de categorie films als ik de taal in de arte app op Frans zet.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Je moet hiervoor zelfs geen andere Firmware flashen. Bij Samsung is dit een instelling in het (verborgen) "service menu".MaT schreef: 17 nov 2022, 11:17
Weet iemand of het mogelijk is bij de hrotere merken (samsung, Lg, Philips,.. ) om een Europees model te flashen met Benelux firmware?
Vroeger kon je via bepaalde toestencombinaties in dat verborgen menu geraken, tegenwoordig heb je daar de speciale technieker afstandsbediening voor nodig (die heeft een aantal extra toetsen)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- MaT
- Elite Poster
Daar kan ik precies niet veel info over vinden. Veel youtube tutorials sprekn nog van de speciale code op de gewone afstandsbediening.
Dus zelf als zo een speciale afstandsbediening bestaat, zie ik niet direct een mogelijkheid om er een te bemachtigen.
Vraag blijft dan of je de firmware kan flashen naar een benelux versie.
Dus zelf als zo een speciale afstandsbediening bestaat, zie ik niet direct een mogelijkheid om er een te bemachtigen.
Vraag blijft dan of je de firmware kan flashen naar een benelux versie.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 602 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Op eBay vind je zo'n dingen doorgaans wel. En anders kan je de codes ook proberen te vinden en aan te leren aan een learning remote.MaT schreef: 18 nov 2022, 01:47 Daar kan ik precies niet veel info over vinden. Veel youtube tutorials sprekn nog van de speciale code op de gewone afstandsbediening.
Doet de flasher al geen controle of het de "juiste" regio is voor hij eraan begint?MaT schreef: 18 nov 2022, 01:47Vraag blijft dan of je de firmware kan flashen naar een benelux versie.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Antwoord blijft dat het niets met flashen (firmware) te maken heeft maar met (al dan niet verborgen) instellingen...MaT schreef: 18 nov 2022, 01:47 Vraag blijft dan of je de firmware kan flashen naar een benelux versie.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- MaT
- Elite Poster
Weet ik, maar het is niet voor mezelf en sommige mensen overtuigen vraagt (te) veel moeite
Als het dan ook niet is wat zij in gedachten hebben mag je het aanhoren zolang die TV meegaat

Ok, bij samsung TV's, maar dan op de klassieke manier van de speciale code ingeven via de gewone afstandsbediening. Over zo'n speciale afstandsbediening voor techniekers met extra knoppen vind ik niets terug.philippe_d schreef: 18 nov 2022, 10:47 Antwoord blijft dat het niets met flashen (firmware) te maken heeft maar met (al dan niet verborgen) instellingen...
Bron
Bron