Jarenlang zijn we een trouwe EDPnet-klant geweest, ik heb zeven klanten aangebracht, en nooit een betaling gemist. Vandaag ontdek ik dat ik “aanmaningskosten” moet betalen omdat er langs hun kant iets fout gaat.
Sorry, maar dit is niet het moment om klanten voor vijf euro in de gordijnen te jagen. En nee, het gaat echt niet om die vijf euro. Het gaat over het totale gebrek aan communicatie over wat er gaande is en wat we mogen verwachten. Joachim houdt hier het fort recht maar op de website is er niets te lezen, en een mail heb ik ook niet gezien.
“Aanmaningskosten”? Echt Edpnet?
-
- Elite Poster
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 17 keer
Ze hebben een mail gestuurd.. normaal als je een ticket aanmaakt krijg je het wel terug gestort of verrekend.
- Joachim
- ISP Staff
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:12
- Twitter: jslabbaert
- Locatie: Sinaai-Waas
- Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
- Bedankt: 559 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Dit heeft te maken met de onmogelijkheid om klanten te domiciliëren, je hoeft dit niet te betalen, of als je het betaald hebt vraag je maar om het te crediteren.
Onze excuses hiervoor
Onze excuses hiervoor

-
- Starter
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 09 sep 2021, 09:33
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 3 keer
De laatste mail die ik kreeg ging over de upgrade van het mobiele abonnement naar 10 GB. Heb ik iets gemist? Ik heb via de portaal met Payconiq betaald. Als dat maar goed gaat…icekiller2k6 schreef: 15 nov 2022, 14:12 Ze hebben een mail gestuurd.. normaal als je een ticket aanmaakt krijg je het wel terug gestort of verrekend.
Toegevoegd na 2 minuten 30 seconden:
De mensen op de vloer moeten zich niet excuseren. Nooit een leverancier gehad waar zo veel mensen met een can do attitude zitten als bij jullie. Een mail van het management met een stand van zaken zou wel “op prijs” worden gesteld.Joachim schreef: 15 nov 2022, 14:17 Dit heeft te maken met de onmogelijkheid om klanten te domiciliëren, je hoeft dit niet te betalen, of als je het betaald hebt vraag je maar om het te crediteren.
Onze excuses hiervoor![]()
-
- Elite Poster
- Berichten: 1719
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
Zelfde brief gehad, ik heb het bedrag betaald zonder de kosten (nog voor ik de brief had gekregen).
Mail naar accounting gestuurd, echter nog geen antwoord (2 weken geleden). Veel ticketjes vrees ik...
Mij gaat het wel om die 5 euro. Ze hadden immers duidelijk laten weten dat er geen aanmaningskosten zouden worden aangerekend. Nu spenderen ze er zelfs nog een brief en postzegel aan. Dom. Dus ik begrijp gewoon niet dat ze dit niet hebben tegen gehouden. Ik ga niet de enige zijn die die brief heeft gekregen. Doe eens 25% van die 46000 aan een euro en nog wat. Dat is veel geld.
Mail naar accounting gestuurd, echter nog geen antwoord (2 weken geleden). Veel ticketjes vrees ik...
Mij gaat het wel om die 5 euro. Ze hadden immers duidelijk laten weten dat er geen aanmaningskosten zouden worden aangerekend. Nu spenderen ze er zelfs nog een brief en postzegel aan. Dom. Dus ik begrijp gewoon niet dat ze dit niet hebben tegen gehouden. Ik ga niet de enige zijn die die brief heeft gekregen. Doe eens 25% van die 46000 aan een euro en nog wat. Dat is veel geld.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 45 keer
Snap dat ook niet, weet wel dat EDPnet niet de enige zijn...ygeffens schreef: 15 nov 2022, 20:10 Ze hadden immers duidelijk laten weten dat er geen aanmaningskosten zouden worden aangerekend. Nu spenderen ze er zelfs nog een brief en postzegel aan. Dom.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1719
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
Wacht, ik begrijp dat een bedrijf aanmaningen stuurt voor onbetaalde facturen, maar ik begrijp niet dat EDPnet dit doet in deze situatie.
Stuur een mail naar de klant (en zorg dat die niet in de spam komt, geen idee waarom - andere berichten van hen komen gewoon in de inbox).
Geef de klant mee dat er problemen zijn. Zorg voor een duidelijke verklaring (niet iedereen zit op userbase). Laat de klant weten dat hij 15 dagen extra krijgt.
Maar zet toch niet gelijk 5 euro op die aanmaning. Natuurlijk dat hun accounting overbelast is.
Een hoop frustraties minder, en geïnformeerde klanten.
Communication is key !
Stuur een mail naar de klant (en zorg dat die niet in de spam komt, geen idee waarom - andere berichten van hen komen gewoon in de inbox).
Geef de klant mee dat er problemen zijn. Zorg voor een duidelijke verklaring (niet iedereen zit op userbase). Laat de klant weten dat hij 15 dagen extra krijgt.
Maar zet toch niet gelijk 5 euro op die aanmaning. Natuurlijk dat hun accounting overbelast is.
Een hoop frustraties minder, en geïnformeerde klanten.
Communication is key !
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Starter Plus
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 11 okt 2020, 14:03
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
Hier hetzelfde... twee mails ivm onbetaalde factuur, waar ik telkens op geantwoord heb dat die wel degelijk betaald was (dat probleem met de domiciliering lag aan de oorzaak denk ik). Enige antwoord was zo'n brief met "aanmaning" op.
Geen personeel dat de mailbox van accounting@ leest, maar wel personeel om aanmaningsbrieven te sturen? Komaan zeg.
Geen personeel dat de mailbox van accounting@ leest, maar wel personeel om aanmaningsbrieven te sturen? Komaan zeg.
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Dat is gewoon een automatisch process natuurlijk. Er is geen personeel bezig aanmaningen te sturen.
Maar het is wel knullig van EDPnet om een bericht uit te sturen dat er geen aanmaningskosten aangerekend zullen worden.
En dan vergeten om het systeem om aanmaningen te creëren niet uit te schakelen. Of als dat te moeilijk zou zijn hadden ze de aanmaningskost op 0 euro kunnen gezet hebben.
Aanvulling; wel een geweldige manier van werkcreatie. Ik kan geloven dat financiën het druk heeft.
Maar het is wel knullig van EDPnet om een bericht uit te sturen dat er geen aanmaningskosten aangerekend zullen worden.
En dan vergeten om het systeem om aanmaningen te creëren niet uit te schakelen. Of als dat te moeilijk zou zijn hadden ze de aanmaningskost op 0 euro kunnen gezet hebben.
Aanvulling; wel een geweldige manier van werkcreatie. Ik kan geloven dat financiën het druk heeft.
Laatst gewijzigd door WalterB1 15 nov 2022, 21:08, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1132
- Lid geworden op: 31 jul 2019, 13:26
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 45 keer
Bijvoorbeeld Fluvius zend ook direct een brief met aanmaning op na 1 verstreken betalingstermijn, en ze hebben geen systeem met digitale facturen. Daar heb je nog de postbode er tussen.
-
- Member
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 21 mei 2012, 12:59
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 6 keer
Bijzonder jammer dat dit ook nog gebeurd. Voor de meeste klanten is het niet hun schuld dat de betaling niet binnengekomen is door wegvallen van de domicilieringen.
Natuurlijk moeten openstaande rekeningen betaald worden. Een vriendelijk mailtje met het openstaand bedrag zonder aanmaningskosten, betaallink erbij, korte uitleg waarom de domiciliering niet geiind was had Edpnet veel tijd bespaart.
Wordt er dan nog niet betaald dan zijn aanmaningskosten later logisch.
Jaag jullie trouwe klanten toch aub niet weg op deze manier.
Natuurlijk moeten openstaande rekeningen betaald worden. Een vriendelijk mailtje met het openstaand bedrag zonder aanmaningskosten, betaallink erbij, korte uitleg waarom de domiciliering niet geiind was had Edpnet veel tijd bespaart.
Wordt er dan nog niet betaald dan zijn aanmaningskosten later logisch.
Jaag jullie trouwe klanten toch aub niet weg op deze manier.
-
- Pro Member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 10 keer
Al jaren klant via domiciliëring, dus edpnet mails lees ik nooit, dat zijn de maandelijkse facturen. De reden waarom ik gedomicilieerd ben is om daar niet meer mee te hoeven bezig zijn. Toevallig kreeg ik in de mot dat er een herinnering tussen zat, dat ik 7 dagen te laat was en mijn abonnement zou worden afgesloten indien ik niet meteen betaalde. Geestig genoeg kreeg ik enkele dagen later een uitnodiging van Trustpilot om een recensie te schrijven.
Vreemd dat je als bedrijf zo met je trouwe klanten omgaat terwijl het probleem bij jezelf zit.
Vreemd dat je als bedrijf zo met je trouwe klanten omgaat terwijl het probleem bij jezelf zit.
- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 153 keer
Het klopt inderdaad dat die verstuurde herinneringen momenteel 'pijnlijk' zijn... Onze excuses. Feit is dat dit een volledig geautomatiseerd systeem is. Dus de verschillende aanmaningen omvatten onze' normale' teksten, dus ook eventuele aanmaningskosten, of blokkeren van de verbinding etc. Dat hadden we op een andere manier moeten oplossen. In ons bericht van 5 oktober via ticket over het domiciliëringsprobleem hadden we het sowieso ook al over latere betalingen ... dat we hier rekening met zouden houden. Negeer dus die verstuurde aanmaning die spreekt over eventuele kosten of afsluiten van de connectie. Onze collega's van accounting crediteren zonder probleem die kosten als ze aangerekend zouden zijn. Geef het gerust hier door in een bericht als we bepaalde facturen en/of betalingen moeten nakijken en dan geven we dat door aan de collega's. Tot zolang het domiciliëringsprobleem er is, vermelden onze facturen dit en met de vraag om manueel over te schrijven of te betalen via de vermelde link. Sorry voor al het ongemak.
internet, fiber & telephony
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 4067
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb nog geen aanmaning gehad, maar heb een vraag gestuurd over een creditnota en een openstaande rekening omdat ik daar niet goed aan uit kan. Omdat ik nu naar een andere provider ben gegaan, ga ik toch niet een factuur betalen voor de maand december?
- WalterB1
- Elite Poster
- Berichten: 2055
- Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Het is gelukkig wel iets zich er toe leent om zeer snel af te handelen met een sjabloon. Afhandeltijd kan erg beperkt zijn. Blijft natuurlijk nodeloos extra werk. Maar niet inhoudelijk moeilijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 17 keer
@WalterB1 zeer fijn dat je uw tijd doneert om dit gratis op te pakken en op te lossen!
Misschien hebben we ook nog een developer nodig welke kan zien hoe de mail op zich tegen gehouden kan worden... En uiteraard willen we de echte laat betalers wel een herinnering sturen!...
Ik vermoed dat verandering van rekening nummer niet echt gepland was... dus bovenstaande is minstens 1 sprint zonder een bug fix sprint...
En dat is voor dat legal er bij betrokken wordt..
Misschien hebben we ook nog een developer nodig welke kan zien hoe de mail op zich tegen gehouden kan worden... En uiteraard willen we de echte laat betalers wel een herinnering sturen!...
Ik vermoed dat verandering van rekening nummer niet echt gepland was... dus bovenstaande is minstens 1 sprint zonder een bug fix sprint...
En dat is voor dat legal er bij betrokken wordt..
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 17 dec 2022, 14:40
... en ondertussen is mijn helpdesk ticket, ingediend op 3/11/2022, nog steeds in toestand "to do" en wordt de aanmaningskost gewoon doodgezwegen.
Meestal tevreden geweest over edpbet, ik hoop ook dat ze hun huidige krsis overleven, maar als ze me als klant willen behouden wil ik wel een reactie.
Ik heb in het ticket gevraagd naar wanneer ze denken het op te nemen, maar daar is ook nooit reactie op gekomen.
Halloooo, is daar nog iemand die de helpdesk bemant..ant... ant (echo) edpnet???
Meestal tevreden geweest over edpbet, ik hoop ook dat ze hun huidige krsis overleven, maar als ze me als klant willen behouden wil ik wel een reactie.
Ik heb in het ticket gevraagd naar wanneer ze denken het op te nemen, maar daar is ook nooit reactie op gekomen.
Halloooo, is daar nog iemand die de helpdesk bemant..ant... ant (echo) edpnet???
- JoskeVermeulen
- Premium Member
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
- Locatie: Liedekerke
- Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
- Bedankt: 114 keer
@JeroenJacobs
Stuur een berichtje naar @EDPnet via het forum met vermelding klantnr of ticketnr. Geen paniek.
Stuur een berichtje naar @EDPnet via het forum met vermelding klantnr of ticketnr. Geen paniek.

TV:

ISP:

Tel.:

- EDPnet
- ISP Official
- Berichten: 383
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 12:33
- Locatie: St.-Niklaas, .be, .eu
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 153 keer
UPDATE 17u06, we hebben de informatie zelf al gevonden, het ticket voor onze boekhouding ivm aanmaningskosten had u idd op 03/11 geopend en collega heeft daar pas vandaag op geantwoord.JeroenJacobs schreef: 17 dec 2022, 14:44 ... en ondertussen is mijn helpdesk ticket, ingediend op 3/11/2022, nog steeds in toestand "to do" en wordt de aanmaningskost gewoon doodgezwegen.
Meestal tevreden geweest over edpbet, ik hoop ook dat ze hun huidige krsis overleven, maar als ze me als klant willen behouden wil ik wel een reactie.
Ik heb in het ticket gevraagd naar wanneer ze denken het op te nemen, maar daar is ook nooit reactie op gekomen.
Halloooo, is daar nog iemand die de helpdesk bemant..ant... ant (echo) edpnet???

Hey, sorry voor de late reactie hier. Aanmaningskosten als SEPA klant worden gecorrigeerd. Dit is onze fout en ons aanmaningsysteem loopt automatisch, en standaard voor onze andere klanten worden die kosten vermeld (en aangerekend). Zoals ze jou hier al hebben gezegd, stuur in een berichtje je klantnummer en factuurnummer en onze collega's van de boekhouding regelen dat meteen.
Het is bizar dat een helpdeskticket van 3/11 nog altijd op TO DO staat. Uiteraard is er nog een helpdesk, de collega's zijn zelfs druk bezig. Er is wel wat achterstand, maar niet zo een dergelijke achterstand. Geef dus ook even dat ticket nummer en dan nemen we het op met de teamverantwoordelijke.
internet, fiber & telephony
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16393
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1195 keer
- Recent bedankt: 15 keer
De creditnota is "doe het zelf" 
Dit kreeg mijn vrouw recent binnen:

Dit kreeg mijn vrouw recent binnen:
EDPNET creditnota schreef:u kan het credit-bedrag met uw eerstvolgende factuur verrekenen.

- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Berichten: 987
- Lid geworden op: 21 nov 2020, 07:01
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 140 keer
Zo werken creditnota's nu eenmaal....
Altijd al zo gehad in verleden bij andere bedrijven ook
Altijd al zo gehad in verleden bij andere bedrijven ook
-
- Elite Poster
- Berichten: 1719
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
Niet noodzakelijk, ze kunnen het verrekenen met het bedrag van de volgende domiciliëring? Oh nee, sorry, gaat niet 
Neen, serieus, dat zou perfect kunnen en er zijn er genoeg andere die dat ook zo doen. Maar in deze omstandigheden zijn er niet veel opties denk ik.

Neen, serieus, dat zou perfect kunnen en er zijn er genoeg andere die dat ook zo doen. Maar in deze omstandigheden zijn er niet veel opties denk ik.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16393
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1195 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Nog nooit zo gehad.
Ofwel werd de creditnota gewoon terugbetaald op creditnota-aanmaakdatum.
Ofwel werd de creditnota verrekend met de volgende factuur.
Zelf moeten beginnen rekenen (toegegeven -5 lukt nog wel
) met factuurbedragen... ook voor de ontvangende kant is dat niet bepaald overzichtelijk.
Ofwel werd de creditnota gewoon terugbetaald op creditnota-aanmaakdatum.
Ofwel werd de creditnota verrekend met de volgende factuur.
Zelf moeten beginnen rekenen (toegegeven -5 lukt nog wel

-
- Pro Member
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik had een ticket aangemaakt omdat er op een gigantische factuur van bijna 300 euro zaken stonden waarmee ik niet akkoord was. Omdat er geen reactie kwam na weken wachten had ik al het grootste deel van het factuur betaald waarmee ik geen probleem had. Weken later krijg ik eindelijk respons (factuur was intussen al lang overtijd). Nu een week ofzo later krijg ik melding dat mijn dossier naar incasso werd doorgestuurd, voor minder dan 10 euro. lol
Ok EDPnet, ik kijk alvast uit naar een alternatief, ik heb het een beetje gehad. Wat een shitshow is dit geworden zeg.
Ok EDPnet, ik kijk alvast uit naar een alternatief, ik heb het een beetje gehad. Wat een shitshow is dit geworden zeg.