Ultra Fiber 10 Gbps

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 77 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Las dit bericht op de Proximus website:

Ben je Flex Fiber-klant? Woon je in Brussel, Antwerpen, Namen, Gent of Luik? Vul dit formulier in en maak kans om geselecteerd te worden om de optie Ultra Fiber te testen en tot eind februari gratis van de 10 Gbps-fibertechnologie te genieten.

https://www.proximus.be/nl/id_f_cr_fibe ... gabit.html
JAMIN001
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die optie 10Gpbs zal 30 euro kosten, de theoretische snelheid zal 8,5 down en 1 up zijn
Internet: Giga-internet van Telenet
Mobiel: Mobile Unlimited van Proximus
dupondje
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 53 keer

Jammer dat MV niet meedoet :)
Maar 30eur/maand voor 10G is ook wel veel geld, en denk dat er tegenwoordig amper een thuisinstallatie is die hiermee overweg kan zelf.
Flying
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 81 keer
Provider

Het is positief dat de optie er komt. Als je de voorwaarden doorneemt dan wordt er ook duidelijk aangegeven dat de snelheid behaald kan worden door rechtstreeks bekabeld op de bbox aan te sluiten en dat deze snelheden via wifi uitgesloten zijn.

Ik vermoed dat het een miniem aandeel aan mensen zal zijn met hardware die meer dan 2.5GbE heeft.

Aan deze snelheid kun je de standaardlimiet van 3TB overschrijden in minder dan 50 minuten.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Als ge het zo bekijkt is 30€ voor een klein uurke wel heel veel :)

De vraag is inderdaad welke doelgroep ze hier voor in gedachten hebben.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
Bedankt: 388 keer

Maar daar zijn we terug ! te duur. Niemand zegt dat ge dat moet nemen. Het is niet omdat je het niet kan of wil betalen dat het slecht is . De optie is er gewoon. Dit is luxe en geen levensnoodzakelijk iets dus daar mag iets tegenover staan, als je da wilt betalen. Zelfs hier op forum kan ik tenminste al 1 iemand die dat zou betalen, al is het maar om da meterke van zijn speedtest te zien bewegen :-)
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
YordiDR
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Toch opmerkelijk hoe ze blijven vasthouden aan asymetrische snelheden op fiber... Wat heb je nu aan 10Gbit down en 1Gbit up, maak er dan 2/2 van of 5/5...

Sent from my BE2029 using Tapatalk

konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Als hier fiber was zou ik het direct nemen 10g switch kost niet veel meer en een Nic ook niet.

Die 30 euro spaar je uit door je computer sneller af te zetten om dat de upload klaar is en niet gans de nacht moet blijven opstaan
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 319 keer
Bedankt: 717 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

konda schreef: 25 okt 2022, 13:09 Die 30 euro spaar je uit door je computer sneller af te zetten om dat de upload klaar is en niet gans de nacht moet blijven opstaan
:eek:
Dat is €30 meerprijs hé.
Als we even snel rekenen aan €0,50/kWh. Dan denk jij 60kWh/maand te besparen door snellere upload? :banana:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Provider

proximusboyke schreef: 25 okt 2022, 11:49 Maar daar zijn we terug ! te duur. Niemand zegt dat ge dat moet nemen. Het is niet omdat je het niet kan of wil betalen dat het slecht is . De optie is er gewoon. Dit is luxe en geen levensnoodzakelijk iets dus daar mag iets tegenover staan, als je da wilt betalen. Zelfs hier op forum kan ik tenminste al 1 iemand die dat zou betalen, al is het maar om da meterke van zijn speedtest te zien bewegen :-)
Ik zeg niet dat het "te duur" is, ik zeg dat het "duur" is.
En ik stel me oprecht de vraag wie daar als partikulier de doelgroep van is.
Tuurlijk gaan er afnemers zijn, al is het inderdaad alleen om mee uit te pakken.

Of ge inderdaad uw computer rapper gaat afzetten durf ik te betwijfelen, ge gaat waarschijnlijk -tig keer zoveel willen doen :)

Maar de optie mag er zijn, ik heb daar geen problemen mee en wie weet komt er een dag dat ik er nood aan heb.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
Bedankt: 192 keer
Provider

De upload is ook "maar" 1Gb.
ToMiKoN
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 39 keer
Provider

Hopelijk komt dit ook naar Fiberklaar gebied ... maar daar lees ik nog niets van!
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 586 keer
Bedankt: 716 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

Als ik het goed begrijp moet je hardware vervangen worden en als je het niet neemt nadien moet je die hardware daarna nog eens zelf veranderen. Ik kom in aanmerking maar ik ga er onder deze voorwaarden toch voor bedanken. Je moet het ook zelf opzeggen of je hangt eraan voor 30 EUR.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1950 keer
Recent bedankt: 20 keer

ToMiKoN schreef: 25 okt 2022, 14:18Hopelijk komt dit ook naar Fiberklaar gebied ... maar daar lees ik nog niets van!
"In de loop van 2023" is wat ik lees. (https://www.proximus.be/wholesale/en/id ... tlook.html)
konda
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

cadsite schreef: 25 okt 2022, 13:23

Dat is €30 meerprijs hé.
Als we even snel rekenen aan €0,50/kWh. Dan denk jij 60kWh/maand te besparen door snellere upload? :banana:
Server kan wel wat stroom verbruiken hoor, snel naar idle gaan omdat alle taken klaar zijn zal nu wel opvallen op de stroom factuur.
Dat een degelijke desktop 8 uur per dag kunnen uitschakelen ook wel wat zal schelen zou me helemaal niets verbazen
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

En Proximus zal dan moeilijk beginnen doen van zodra je 1% van die capaciteit echt gebruikt per maand (FUP overschreden)? En verder nog geld eisen van Netflix en Google omdat die 0,001% van die capaciteit gebruiken?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 319 keer
Bedankt: 717 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

konda schreef: 25 okt 2022, 18:19 Server kan wel wat stroom verbruiken hoor, snel naar idle gaan omdat alle taken klaar zijn zal nu wel opvallen op de stroom factuur.
Dat een degelijke desktop 8 uur per dag kunnen uitschakelen ook wel wat zal schelen zou me helemaal niets verbazen
Doe me (en vooral jezelf) eens een lol en bereken het reële potentiele voordeel eens.
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 4 keer

Het is inderdaad een nieuwe moden ( en ook booster , maar deze is nog niet operationeel. ) Modem beschikt ook over WiFi 6e ,

Snelheid is enkel via kabel haalbaar. Het is 10 gbps in totaal 8.5 down en 1.5 up.

Als je uitgekozen word dan krijg je de 10 gbps gratis tot de proefperiode afgelopen is.

In bijlage een foto van speedtest.
Bijlagen
IMG-20221110-WA0001.jpg
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Provider
Te Koop forum

Dat is … snel
Hoe test je dit überhaupt toch 10gbps app nodig :P
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
solvathus
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 4 keer

buthead schreef: 10 nov 2022, 23:02 Dat is … snel
Hoe test je dit überhaupt toch 10gbps app nodig :P
Met de ookla speedtest app. Als je de browser gaat gebruiken dan gaat die nooit zulke snelheden geven. De browser is de bottleneck ;)

Deze test is gebeurd met ipad pro , samen met een 10 gbps dongle.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”