Ik heb bestelling geannuleerd, doch moet modem nog terugbetaald krijgen.
EDPnet vraagt bescherming tegen schuldeisers
-
- Elite Poster
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 77 keer
- Recent bedankt: 3 keer
EDPnet biedt zijn internetdiensten aan via het netwerk van Proximus. Het moet daarvoor groothandelstarieven betalen, maar is zijn verplichtingen dus niet nagekomen. Hoeveel de schuld concreet bedraagt, zegt Proximus niet. Het zou om een aanzienlijke som gaan.
Bron: DataNews
Bron: DataNews
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
-
- Plus Member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 39 keer
Ik heb ook bestelling per e-mail geannuleerd. En voor de fritzbox, die nu vastzit bij bpost bij staking, mogen ze mij gerust een factuur van 50 EUR sturen compensatie koppelverkoop met VDSL XL. Zelfs als ze 50 EUR extra aanrekenen voor cancelen plaatsen NTP2007 - welke ik nog niet eens een datum voor had dus volgens hun AV kunnen ze dit nog niet aanrekenen - dan zal ik ook deze betalen.
Mijn situatie is simpel: ik ga alleen wonen en voor het werk doe ik veel online meetings, waarvan veel met de USA. Op het tijdstip 18u-22u kan ik mij dus absoluut geen hoge latency - en al helemaal geen hoge packet los veroorloven. Zelfs als ze UDP verkeer zouden voorrang geven dan had ik het nog hoop gegeven, echter RIPE atlas zegt ook hier: Bufferbloat it is (gemaakt met gnuplot en bashbingo, was niet van plan deze online te zetten).
- jutuiz
- Elite Poster
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 218 keer
- Bedankt: 63 keer
Ik lees dit bericht nu pas. Maar ja... dat verklaart alles. Er zal een bank zijn relatie opgezegd hebben. En een andere zal niet staan springen om alles over te nemen. Gerede gok.VOiD schreef: 08 nov 2022, 11:29 De vraag is in hoeverre dit geralateerd is aan hun bankrekening die plots wijzigde en alle SEPA mandaten die sindsdien mislopen...
Via Twitter dit artikel gevonden:
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/ed ... 1668020284
-
- Elite Poster
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 08 sep 2011, 19:19
- Locatie: Arendonk
- Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
- Bedankt: 108 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hoe doen ze dat dan? Alle klanten voorzien van nieuwe login-gegevens?Tomsworld schreef: 09 nov 2022, 17:26 Proximus gaat hoe dan ook de continuïteit niet in gedrang brengen. Bij een worst case scenario dus faillissement zie ik proximus gewoon de klanten overzetten naar een van hun merken. Zoals al vermeld ze gaan echt geen klanten x tijd zonder DSL zetten.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Berichten: 972
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
Edpnet(provider) kan aanmelden op jouw modem. Ik ga er vanuit dat er manieren zijn om dit op te lossen.
Wou je niet dit linken jutuiz?
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/in ... 13347.html
Wou je niet dit linken jutuiz?
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/in ... 13347.html
-
- Elite Poster
- Berichten: 2750
- Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Bijvoorbeeld maar in een eerste fase kunnen ze bv gewoon een dump nemen van de radius van Edpnet en usernames & paswoorden doen werken @ hun radiussen. Technisch is dit allemaal niet het einde van de wereld.ygeffens schreef: 09 nov 2022, 20:22Hoe doen ze dat dan? Alle klanten voorzien van nieuwe login-gegevens?Tomsworld schreef: 09 nov 2022, 17:26 Proximus gaat hoe dan ook de continuïteit niet in gedrang brengen. Bij een worst case scenario dus faillissement zie ik proximus gewoon de klanten overzetten naar een van hun merken. Zoals al vermeld ze gaan echt geen klanten x tijd zonder DSL zetten.
-
- Plus Member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 28 nov 2015, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 39 keer
De link naar fusiontek.be heeft een verlopen ssl-certificaat en verwijst door naar https://office-it.be/ . Misschien moet dit aangepast worden?
-
- Plus Member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 9 keer
Ze hebben mijn creditnota na mijn Easy Switch naar Proximus op 18 oktober nog niet uitbetaald op mijn rekening.
Hopelijk komt het goed met dat bedrijf want in in mijn ogen deden ze het veel beter dan Proximus op vlak van service en prijs.
Hopelijk komt het goed met dat bedrijf want in in mijn ogen deden ze het veel beter dan Proximus op vlak van service en prijs.
- Sasuke
- userbase crew
- Berichten: 5723
- Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
- Locatie: Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 545 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Goed opgemerkt ... blijkbaar oude versie teruggezet tijdje geleden waardoor de cert auto renew het niet meer deed. Merci voor de heads-up, is aangepast met een correct certificaat en cover page nu. De redirect is nu opt-in (als in ... ge moogt zelf klikken ... of nietdovo schreef: 09 nov 2022, 21:09 De link naar fusiontek.be heeft een verlopen ssl-certificaat en verwijst door naar https://office-it.be/ . Misschien moet dit aangepast worden?

-
- Premium Member
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 22 dec 2020, 21:46
- Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
- Bedankt: 107 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Idem. Ik vrees dat ik mijn 56 euro niet meer zal zien…
Inderdaad goede klantendienst. Ik vraag me af of de problemen kwamen door de agressieve prijszetting van Mobile Vikings of door hun eigen toedoen…
Inderdaad goede klantendienst. Ik vraag me af of de problemen kwamen door de agressieve prijszetting van Mobile Vikings of door hun eigen toedoen…
AndrewBourgeois schreef: 09 nov 2022, 23:30 Ze hebben mijn creditnota na mijn Easy Switch naar Proximus op 18 oktober nog niet uitbetaald op mijn rekening.
Hopelijk komt het goed met dat bedrijf want in in mijn ogen deden ze het veel beter dan Proximus op vlak van service en prijs.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
MobileVikings mobile
MacBook Pro mid 2012 - Linux Mint Xfce 22.1
OVH - vaste telefoon
-
- Elite Poster
- Berichten: 6283
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
- Bedankt: 317 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Edpnet is toch niet in de problemen geraakt omdat ze de prijszetting van MV gevolgd zijn?bvhalst schreef: 10 nov 2022, 07:28 Ik vraag me af of de problemen kwamen door de agressieve prijszetting van Mobile Vikings of door hun eigen toedoen…
Wanneer ze daardoor in de problemen komen is de oorzaak niet te zoeken bij MV of de prijszetting van een andere concurrent maar gewoon het gevolg van de "eigen klanten" die bij de eerste de beste gelegenheid switchen naar de goedkoopste aanbieder en service en kwaliteit dus ondergeschikt vinden aan de prijs.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12371
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 577 keer
- Bedankt: 711 keer
- Recent bedankt: 5 keer
EDP heeft wel degelijk last van MV. Ze bieden het netwerk van de dure monopolist tegen een lagere prijs. Logisch dat klanten die al grotendeels kozen voor de lagere prijs, overstappen. Signalen daarvan waren hier al lang voor deze ontwikkelingen te lezen. De huidige berichten zullen die stroom enkel versterken en wie gaat er nu nog aan beginnen?
Neen, de zet van PX om MV zo uit te spelen bleek succesvol. Het feit dat ze nu berichten over de achterstallige betalingen is een extra steek. Ze maken de klanten bang en die gaan lopen. Aangezien PX met MV en scarlet een groot deel van de alternatieven aanbiedt is het gemakkelijk raden wie erbij wint. Dat krijg je als de markt ziek is en de toezichtshouder alles doet behalve toezicht houden.
Neen, de zet van PX om MV zo uit te spelen bleek succesvol. Het feit dat ze nu berichten over de achterstallige betalingen is een extra steek. Ze maken de klanten bang en die gaan lopen. Aangezien PX met MV en scarlet een groot deel van de alternatieven aanbiedt is het gemakkelijk raden wie erbij wint. Dat krijg je als de markt ziek is en de toezichtshouder alles doet behalve toezicht houden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Plus Member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
- Locatie: Luxembourg
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 15 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het feit dat Edpnet geen sociaal tarief aanbiedt speelt ook wel in hun nadeel.
Als je het sociaal tarief hebt is Mobile Vikings interessanter dan Edpnet.
Als je het sociaal tarief hebt is Mobile Vikings interessanter dan Edpnet.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Denk dat merendeel van de werkende mens hier geen recht op heeft?
Hoop vooral dat de eigenaar alles goed op orde heeft zodat ze goed kunnen verder gaan dit zal de tijd uitwijzen
Hoop vooral dat de eigenaar alles goed op orde heeft zodat ze goed kunnen verder gaan dit zal de tijd uitwijzen
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Dit zal mijn vierde locatie zijn waar ik een EDPnet verbinding zal afsluiten. Voordien was alles afgerond op twee weken max. Als ik naar het e-mail vekeer van mijn vorige locatie kijk, zie ik dat ik op 5 april 's avonds een verbinding heb besteld, de dag erop heb ik een e-mail ontvangen dat de bestelling ontvangen is en de verbinding twee weken later zou geactiveerd worden.9livesuni schreef: 09 nov 2022, 17:09Alles moet blijkbaar instant de dag van vandaag. Ja het duurt een tijd bij EDP. misschien moeten ze dat ook gewoon duidelijk kenbaar maken aan ongeduldige klanten.Fragrag schreef: 09 nov 2022, 07:24
Ik heb op 28 oktober een bestelling gedaan en ik heb nog steeds geen opvolging van gekregen.
Ik wil het niet doen maar ik ga toch kijken naar Mobile Vikings want twee weken wordt toch veel te lang. Alle chance dat ik bezig geweest ben met mijn verhuis en ik kan even voort op TelenetWifree hotspots.
Ik heb ook in september een verbinding moeten overzetten naar een andere eigenaar. Ook deze interactie ging vlot en op een week tijd was het in orde.
Nu heb ik op 28 oktober mijn bestelling gedaan en ik heb zelfs nog steeds geen reactie gekregen of de bestelling zelfs ontvankelijk is. Op mijn account staat er nog steeds "Afwachten goedkeuring bestelling" voor de onderdelen van de bestelling en zijn mijn tickets nog steeds onbeantwoord. Dit is toch wel vrij uitzonderlijk en baart mij toch wat zorgen. Nu met het bericht dat ze in schulden staan bij Proximus, vraag ik me af of ze nog nieuwe verbindingen mogen opendoen.
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6863
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
- Bedankt: 713 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Blijkbaar hebben 500.000 (!!) Belgische huishoudens er recht op. Er zijn net geen 5.000.000 huishoudens.
1 op 10 heeft dus recht op het sociale tarief.
(alweer een bevestiging dat allerhande steunmaatregelen compleet fout in elkaar zitten)
1 op 10 heeft dus recht op het sociale tarief.
(alweer een bevestiging dat allerhande steunmaatregelen compleet fout in elkaar zitten)
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12371
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 577 keer
- Bedankt: 711 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Of een bevestiging dat men niet beseft hoeveel mensen het niet zo geweldig hebben. Ben nog nooit jaloers geweest op iemand met sociaal tarief noch wens ik men hen te ruilen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Premium Member
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
- Locatie: Veerle
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 37 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Gisteren nog bij iemand geweest die sociaal tarief verloor omdat ze 4 uur per week meer ging werken.Dizzy schreef: 10 nov 2022, 09:38 Of een bevestiging dat men niet beseft hoeveel mensen het niet zo geweldig hebben. Ben nog nooit jaloers geweest op iemand met sociaal tarief noch wens ik men hen te ruilen.
Ze heeft gevraagd om terug minder te gaan werken omdat ze o.a. dan terug haar sociaal tarief en andere subsidies kan krijgen.
Het huidige systeem zet niet aan om te werken, integendeel.
Ik kan fout zijn, maar sociaal tarief kan een MV volgens mij ook niet aanbieden. Dit is enkel als je een volledig pakket neemt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6283
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
- Bedankt: 317 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Heb je daar een bron van dat 500.000 Belgische huishoudens recht hebben op het BIPT sociaal tarief?cadsite schreef: 10 nov 2022, 09:32 Blijkbaar hebben 500.000 (!!) Belgische huishoudens er recht op. Er zijn net geen 5.000.000 huishoudens.
1 op 10 heeft dus recht op het sociale tarief.
(alweer een bevestiging dat allerhande steunmaatregelen compleet fout in elkaar zitten)
En wat de oorzaak van dit recht is? Leeftijd, inkomen, handicap,.....
Het is trouwens het BIPT die het sociaal telecom tartief toekent. De aanvraag verloopt via de operator.
Laatst gewijzigd door ivob 10 nov 2022, 09:59, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- jutuiz
- Elite Poster
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 218 keer
- Bedankt: 63 keer
500.000 met sociaal tarief? Jawadde. Zou het dan niet makkelijker zijn om het allemaal om te keren en dat net zoals de gewone snelwegen, dat de digitale snelwegen best gemeenschappelijk bekostigd en georganiseerd worden? Ben niet zo socialistisch aangelegd, maar dat duopolie gedoe (en de machtspositie die Px nu uitoefent bvb.) is ook niet ideaal.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6283
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
- Bedankt: 317 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Wat verschil maakt dat in de praktijk?
Dan gaat een deel meer bijdragen en een deel minder of niets om het "gemeenschappelijk" uitgebaat project te bekostigen.
Dan gaat een deel meer bijdragen en een deel minder of niets om het "gemeenschappelijk" uitgebaat project te bekostigen.
Laatst gewijzigd door ivob 10 nov 2022, 10:02, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- buthead
- Elite Poster
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Systeem is helemaal niet meer van deze tijd … 10% is erg veel. Eigenlijk kunnen ze beter de laagste inkomens minimum belasten en zo hun levenskwaliteit helpen verbeteren. Deels dan toch.
Iemand die de correctie info heeft wanneer je onder sociaal tarief valt? Hoeveel inkomen per jaar?
Heb zelfs al verhalen gehoord via via dat sommigen buren hun internet abb delen door alle hogen kosten enz. Uiteraard in theorie mag dit niet maar kan je ze ongelijk geven…
Iemand die de correctie info heeft wanneer je onder sociaal tarief valt? Hoeveel inkomen per jaar?
Heb zelfs al verhalen gehoord via via dat sommigen buren hun internet abb delen door alle hogen kosten enz. Uiteraard in theorie mag dit niet maar kan je ze ongelijk geven…
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Elite Poster
- Berichten: 6283
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
- Bedankt: 317 keer
- Recent bedankt: 15 keer
https://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_l ... e_name=wetbuthead schreef: 10 nov 2022, 10:02 Iemand die de correctie info heeft wanneer je onder sociaal tarief valt? Hoeveel inkomen per jaar?
https://www.vlaanderen.be/sociaal-tarie ... t-internet
https://www.bipt.be/consumenten/sociaal-tarief
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6863
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
- Bedankt: 713 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Bron:ivob schreef: 10 nov 2022, 09:55Heb je daar een bron van dat 500.000 Belgische huishoudens recht hebben op het BIPT sociaal tarief?
https://tweakers.net/nieuws/203202/rege ... udens.html
-
- Elite Poster
- Berichten: 6283
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
- Bedankt: 317 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Trek gewoon voor iedereen het inkomen vrijgesteld van belastingen op tot een minimum (al zeker gelijk aan het bestaandsminimum + een deel daarbij om werken aantrekkelijk te maken) en je kan die hele rimram van (eenmalige) steunmaatregelen, cheques, premies, salarisauto's, fiscale voordelen..... opheffen.buthead schreef: 10 nov 2022, 10:02 Systeem is helemaal niet meer van deze tijd … 10% is erg veel. Eigenlijk kunnen ze beter de laagste inkomens minimum belasten en zo hun levenskwaliteit helpen verbeteren. Deels dan toch.
Maar waarom iets eenvoudig en transparant maken als het ook moeilijk en ondoorzichtig kan? Een van de antwoorden is al te vinden in het feit dat de gerechtigden van een sociaal tarief niet allemaal dat recht uitoefenen. Het zijn meestal de mensen die recht hebben op een matheuseffect die weten hoe ze daar ten volle gebruik van kunnen maken.
Toegevoegd na 3 minuten 48 seconden:
Ik lees nergens dat 500.000 huishoudens daar nu recht op hebben.cadsite schreef: 10 nov 2022, 10:08Bron:ivob schreef: 10 nov 2022, 09:55Heb je daar een bron van dat 500.000 Belgische huishoudens recht hebben op het BIPT sociaal tarief?
https://tweakers.net/nieuws/203202/rege ... udens.html
Wel dat er "een plan" is om dat tegen 2024 uit te breiden naar 500.000 rechthebbenden.
Zolang dat plan niet gestemd en in uitvoering is gebracht is het niet meer dan dat. Een plan.
Momenteel zijn er 300.000 minder rechthebbenden.
En zelfs dat plan moet je nuanceren. Het gaat dan om "In het internetabonnement zit 150GB data en het heeft een snelheid van ten minste 30Mbit/s. Ook moet het mogelijk worden om een combipakket van internet en digitale televisie af te sluiten voor maximaal 40 euro". Ik betaal op de reguliere markt zonder sociaal tarief nu al minder dan dat bedrag en aan betere voorwaarden.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1180 keer
- Recent bedankt: 6 keer
We kunnen nu allen EDPnet gaan opzeggen en dan is het bedrijf zeker failliet. Geen cashflow is dodelijk.
In het slechtste geval stoppen ze ook met internet, vanaf 15/12 dan en werk ik van thuis via 4G tot MV de lijn overgenomen heeft. Dat zal wel geen weken duren zeker?
In het slechtste geval stoppen ze ook met internet, vanaf 15/12 dan en werk ik van thuis via 4G tot MV de lijn overgenomen heeft. Dat zal wel geen weken duren zeker?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Ik zit een beetje met een dilemma. Zoals ik eerder schreef heb ik op 26 oktober de omschakeling van VDSL naar Fiber aangevraagd, o.a. vanwege instabiliteit van de VDSL-verbinding. De eerste fiber installatie (intropunt) zal pas op 2 december plaatsvinden. Daarna volgt er nog een tweede installatie door een andere technieker (fibermodem). Hier is echter een activatiekost van 50 euro van toepassing. Als dit nu allemaal wordt geïnstalleerd en gefactureerd en enkele dagen later blijkt dat er geen minnelijke schikking kon worden getroffen met Proximus en EDPnet helaas in faling gaat, dan heb ik die 50 euro ook nog voor niets betaald.
Wat zouden jullie in mijn geval doen? Fiber installatie annuleren en de VDSL-lijn nog laten herstellen (is toch op kosten van Proximus) en voorlopig verder blijven gebruiken totdat er meer zekerheid is over het voortbestaan van EDPnet? Probleem is wel dat de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen ondertussen net verlopen is.
Nu al overstappen naar een ander doe ik in ieder geval niet. Ik ben tevreden over EDPnet en wil hen niet verder de dieperik in duwen.
Wat zouden jullie in mijn geval doen? Fiber installatie annuleren en de VDSL-lijn nog laten herstellen (is toch op kosten van Proximus) en voorlopig verder blijven gebruiken totdat er meer zekerheid is over het voortbestaan van EDPnet? Probleem is wel dat de wettelijke herroepingstermijn van 14 dagen ondertussen net verlopen is.
Nu al overstappen naar een ander doe ik in ieder geval niet. Ik ben tevreden over EDPnet en wil hen niet verder de dieperik in duwen.
- raf1
- Elite Poster
- Berichten: 6157
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1948 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Die redenering klopt niet. Internet is een nutsvoorziening, bij vorige faillissementen van alternatieve operatoren is er steeds een ordentelijke oplossing gevonden.nickz schreef: 10 nov 2022, 11:24Als dit nu allemaal wordt geïnstalleerd en gefactureerd en enkele dagen later blijkt dat er geen minnelijke schikking kon worden getroffen met Proximus en EDPnet helaas in faling gaat, dan heb ik die 50 euro ook nog voor niets betaald.
Als EDPnet failliet gaat, dan wordt er een curator aangesteld die de activiteiten verder zet tot er een overnemer gevonden is.
Er zijn voldoende geïnteresseerden die 46 000 internetklanten willen overnemen.
Doen alsof er niets aan de hand is. Geen enkele curator gaat 46 0000 internetklanten (waaronder véél bedrijven) zonder internet zetten. Proximus zal de dienstverlening in extremis wel meteen overnemen.
Laatst gewijzigd door raf1 10 nov 2022, 11:45, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1533
- Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
- Bedankt: 220 keer
Hebben Dommel-klanten destijds ook geen andere provider moeten zoeken (en desgevallend opnieuw activatiekosten moeten betalen)? Als Proximus het zou overnemen en ik een voorstel krijg voor één van hun abonnementen, dan ben ik toch weg naar een ander alternatief. Ik heb op zich geen probleem om die 50 euro te betalen voor de omschakeling, als ik daar dan tenminste voor langere tijd goed mee ben.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Ook weinig zin om holderdebolder over te stappen naar een andere internetprovider. Tot pakweg september altijd heel tevreden geweest. Gunstige prijs en bijna nooit down. Tot dan toe bij mij ook geen lag trouwens op ip tv. Misschien hadden ze hun prijsverhoging wat hoger moeten nemen. Hopelijk komt het nog goed en lossen ze ook de huidige technische problemen op.
Betrouwbare verbinding nodig, overdag thuiswerk, 's avonds ip tv ...
Betrouwbare verbinding nodig, overdag thuiswerk, 's avonds ip tv ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1180 keer
- Recent bedankt: 6 keer
En los van de huidige problemen met de domiciliëring: nooit gedoe met facturatie.
Dat was wel anders bij UPC/Telenet met hun kotnet in den tijd en veel gedoe gehad met Belgacom/Proximus facturatie ook. Wat een miserie.
Wat mij betreft één van de onderbelichte voordelen van "unlimited": een factuur met maar 1 lijntje, dat niet verandert tussen verschillende maanden.
Dat was wel anders bij UPC/Telenet met hun kotnet in den tijd en veel gedoe gehad met Belgacom/Proximus facturatie ook. Wat een miserie.
Wat mij betreft één van de onderbelichte voordelen van "unlimited": een factuur met maar 1 lijntje, dat niet verandert tussen verschillende maanden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1483
- Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
De "grote" providers (niet edpnet) betalen dit sociaal tarief zelf, (en rekenen dit door aan de andere klanten)jutuiz schreef: 10 nov 2022, 09:57 500.000 met sociaal tarief? Jawadde. Zou het dan niet makkelijker zijn om het allemaal om te keren en dat net zoals de gewone snelwegen, dat de digitale snelwegen best gemeenschappelijk bekostigd en georganiseerd worden? Ben niet zo socialistisch aangelegd, maar dat duopolie gedoe (en de machtspositie die Px nu uitoefent bvb.) is ook niet ideaal.
De overheid komt hier niet in tussen.
Ik vraag mij af waar iemand het haalt dat proximus verantwoordelijk zou zijn voor de ondergang van EDPnet, dat ligt volledig aan hun eigen onkunde (verkeerde prijszetting/gebrek aan buffer) en in de 2de plaats aan de klanten die wellicht zeer mobiel zijn.
Ja, het is crisis en de mensen letten op hun centen terwijl de kosten voor providers alleen maar toenemen, dan gaan de kleintjes er als eerste van tussen.
-
- Plus Member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 02 jul 2016, 21:16
- Locatie: Luxembourg
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 15 keer
- Recent bedankt: 1 keer
2Miljoen Belgen hebben momenteel recht op sociaal tarief, dat lijkt me iets meer dan het merendeel van de werkende mens.buthead schreef: 10 nov 2022, 09:19 Denk dat merendeel van de werkende mens hier geen recht op heeft?
Wetende dat je bij MV 3euro korting krijgt als je er ook al je mobiel hebt staan dan zou je voor vast internet op 35euro per maand uitkomen (zonder korting 38euro per maand) en daar gaat dan nog de korting voor ‘t sociaal tarief vanaf.
Toch beduidend goedkoper als de 35,95euro die EDPnet vraagt.
-
- Pro Member
- Berichten: 341
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 08:31
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 38 keer
Gekke redenering, EDPNet was één van de goedkoopste op de markt, als de mensen meer op hun centjes gaan letten zou net EDPNet daar van moeten kunnen profiteren. Je zag ook effectief dat er meer en meer intresse kwam vanuit de media (mijntelco bv)Gray schreef: 10 nov 2022, 12:53 Ja, het is crisis en de mensen letten op hun centen terwijl de kosten voor providers alleen maar toenemen, dan gaan de kleintjes er als eerste van tussen.
Het is niet noodzakelijk 'slecht bestuur' als je plots grote schulden hebt bij je networkprovider. Proximus kent genoeg (smerige) truukjes om zulke kleine resellers als EDPNet dood te duwen indien het moet/als het het uitkomt/wanneer ze té succesvol worden. Dat zijn allemaal legale truukjes die waarschijnlijk als uitzonderingen in het resellercontract staan. (bv plots voorafbetalingen eisen. Als dat (bewust ?) samen valt met een slecht georganiseerde overgang van bank zit men vlug waar EDPNet nu zit...)
Ben ook EDPNet klant en ik ga mee in de redenering van Raf : Internet is een nutvoorziening, men gaat nooit 46 000 mensen en bedrijven zomaar zonder internet zetten.
PS. Indien het echt fout gaat met EDPNet (wat ik nog steeds een kleine kans acht) zou het misschien een mooie overname voor Youfone kunnen zijn: ineens een 'vliegende start'.
-
- Plus Member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 aug 2012, 23:29
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 9 keer
'k ben 5 oktober terug overgestapt naar Proximus omdat de werkgever dan betaalt.heist_175 schreef: 10 nov 2022, 12:22 En los van de huidige problemen met de domiciliëring: nooit gedoe met facturatie.
Dat was wel anders bij UPC/Telenet met hun kotnet in den tijd en veel gedoe gehad met Belgacom/Proximus facturatie ook. Wat een miserie.
We zijn 10 November en ik heb nog steeds geen werkend MyProximus account. Ik kan mijn aanrekeningen dus niet eens bekijken.
En toen ze mijn installatie kwanen doen hebben ze 2u zitten sukkelen omdat ze mijn Fiber UTAC niet in de lijst zagen in hun wizard.
Bij edpnet werkte het gewoon. 5 minuten na het inpluggen van de router was ik vertrokken en voor de aanrekeningen was een e-mail met een PDF en dan via Bancontact betalen.
Toen ik eens een technisch probleem had was ik binnen de 5 minuten gedepanneerd door iemand net kennis van zaken.
Moest België loon niet platbelasten waardoor werkgevers "Packs for Employees" aan werknemers moeten geven om het wat redelijk te houden dan was ik 100% bij edpnet gebleven.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16297
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1180 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik krijg van mijn werkgever een internetvergoeding, zonder dat het beperkt is tot het duopolie.
En bij EDPnet dekt die internetvergoeding meer dan de helft van het abonnement
.
En bij EDPnet dekt die internetvergoeding meer dan de helft van het abonnement
