Ik heb al verschillende howto mount gevolgd maar het lukt me niet om een harddisk te mounten.
Mijn systeem was een RH9 met 2 disks waarvan de eerste de systemdisk en de tweede een dataschijf was.
Nu heb ik de eerste vervangen en daar debian op geïnstalleerd maar nu kan ik die 2e niet meer aanspreken.
Bij RH stond dat mount commando in de mtab en die heb ik overgenomen maar dat werkte niet. Dan maar de fstab geprobeerd, ook nikske.
"fdisk -l" geeft me niks maar "fdisk -l /dev/hdb" wel het volgende:
Device - /dev/hdb1, Boot - *, Start - 1, End - 14593, ..., ..., System - Linux.
In /mnt heb ik een dir disk2 gemaakt en in de fstab "dev/hdb1 ---- /mnt/disk2 ---- ext3 ---- defaults --- 0 --- 1" en het vreemde is dat ik in /mnt/disk2 niet de werkelijke inhoud zie maar die van de ?oude hda?
Destijds heb ik daar ook achter zitten zoeken en blijkbaar heb ik dat per geluk aan de praat gekregen; in mtab stond: "/dev/hdb1 / ext3 rw 0 0" en in /mnt had ik een disk2 dir aangemaakt. Hoe kan een mount-punt dat naar / verwijst, aangesproken worden via /mnt/disk2?
Speelt automount hier een rol in?
Ik doe dit alles als root; heb je bij linux ook zoiets als bij windows waarbij de rechten op een disk gekoppeld is aan een account en na het overzetten niet meteen aanspreekbaar is?
Nu heb ik manueel gemount met "mount /dev/hdb1 /mnt/disk2" en dan krijg ik: "kjournald starting. Commit interval 5 seconds.
Ext3 FS 2.4-0.9.19, 19 August 2002 on ide0(3,65), internal journal.
Ext3-fs: mounted filesystem with ordered data mode"
Op zich lijkt dat ok maar ls geeft geen inhoud; begrijpe wie kan!

Edit:
Rode fontkleur word enkel door moderators gebruikt
Weetgraag