Binnen een maand verhuizen wij naar onze nieuwe woning (geen nieuwbouw). Op heden is daar enkel een Coax aansluiting en is er geen Proximus koperpaar beschikbaar. Men zal dus nog een put moeten komen maken in de stoep om het koperpaar binnen te trekken.
Eergisteren ben ik nog eens naar de woning geweest en daar zitten een 4-tal wachtbuizen klaar naar de straatkant (gladde PVC buis dia 75mm) waarvan er slechts 1 in gebruik is. Dus ik zie geen probleem om het koperpaar binnen te krijgen.
Ik zou het NTP punt van Proxiums echter niet in die ruimte willen aansluiten. Eens binnen loopt er terug een wachtbuis naar de keuken (een 10-tal meter verder) waar alle UTP kabels van het huis zitten.
Mijn vraag is of Proximus dit toelaat of zullen ze het NTP punt willen aansluiten waar het koperpaar het huis binnenkomt? Indien ze het NTP punt plaatsen waar het koperpaar binnenkomt, dan moet ik daar ook de modem plaatsen en van daaruit een netwerkkabel trekken door de wachtbuis naar de keuken. Dit is perfect haalbaar, maar ik prefereer dus om de modem niet daar te plaatsen, maar in de keuken.
Indien ze dit wel toelaten, zal Proxiums die kabel van een 10-tal meter bij zich hebben, of voorzie ik best zelf iets?
Bedankt!
Kleine illustratie: