Nieuwe aansluiting

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Hallo,

Binnen een maand verhuizen wij naar onze nieuwe woning (geen nieuwbouw). Op heden is daar enkel een Coax aansluiting en is er geen Proximus koperpaar beschikbaar. Men zal dus nog een put moeten komen maken in de stoep om het koperpaar binnen te trekken.

Eergisteren ben ik nog eens naar de woning geweest en daar zitten een 4-tal wachtbuizen klaar naar de straatkant (gladde PVC buis dia 75mm) waarvan er slechts 1 in gebruik is. Dus ik zie geen probleem om het koperpaar binnen te krijgen.

Ik zou het NTP punt van Proxiums echter niet in die ruimte willen aansluiten. Eens binnen loopt er terug een wachtbuis naar de keuken (een 10-tal meter verder) waar alle UTP kabels van het huis zitten.

Mijn vraag is of Proximus dit toelaat of zullen ze het NTP punt willen aansluiten waar het koperpaar het huis binnenkomt? Indien ze het NTP punt plaatsen waar het koperpaar binnenkomt, dan moet ik daar ook de modem plaatsen en van daaruit een netwerkkabel trekken door de wachtbuis naar de keuken. Dit is perfect haalbaar, maar ik prefereer dus om de modem niet daar te plaatsen, maar in de keuken.

Indien ze dit wel toelaten, zal Proxiums die kabel van een 10-tal meter bij zich hebben, of voorzie ik best zelf iets?

Bedankt!

Kleine illustratie:
Afbeelding
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 601 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

in principe gaan ze de NTP plaatsen waar de lijn het huis binnenkomt.
Daarna kan er echter wel gewerkt worden met een telefoon (vvt) kabel of utp kabel via de dsl-klemmen (of de gewone klemmen indien er geen voice opzit) om dit verder te sturen naar waar je uiteindelijk de modem wil.
Daar dient dan gewoon een rj11 boite of desnoods een rj11 fiche op de kabel te zitten die je dan in de modem inplugt.

de bekabeling van buiten naar binnen door de wachtbuis en waar die uitkomt, doet de technieker/lasser.
de bekabeling binnen, dien je zelf uit te voeren.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1948 keer
Recent bedankt: 18 keer

Proximus installeert de NTP inderdaad meestal zo dicht mogelijk aan de straatkant. Gewoon omdat dit het snelste werkt en dus het goedkoopst is.
Maar het feit dat jouw UTP-kabels allemaal samenkomen in de keuken is een belangrijk argument om de invoerkabel tot daar te trekken.
Proximus heeft zelf voldoende meters invoerkabel mee, die hoef je niet te voorzien.
Het enige waar de installateur een bezwaar tegen zou kunnen hebben is als de invoerkabel niet vlot door je wachtbuis kan getrokken worden.
Het mag niet te veel "extra" werk zijn.

Het enige wat jij zelf moet voorzien zijn wachtbuizen op privé-terrein, dubbel stopcontact en een open ruimte op de muur op minstens 1 meter hoogte met een afmeting van minstens 50 cm op 70 cm.
Alle details: Technische voorschriften aansluiting in koperzone
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Duidelijk!
Bedankt voor de antwoorden.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”