Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Joe de Mannen schreef: 13 okt 2022, 20:05 wie weet komt er binnenkort wel een Metro of een Makro als die verkocht worden...
Liever Hanos. Die is moeilijker bereikbaar. En het aanbod is kwalitatief een stuk beter dan M&M.
*JdM schakelt Google in om te achterhalen wat Hanos is.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

Vandaag om 9.00 gaat het op- en afrittencomplex (E17) in Waregem terug open, de zogenaamde "Vlecht".

Eindelijk gedaan met de verkeersellende.

Benieuwd hoe dat er gaat uitzien ...

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1195 keer
Recent bedankt: 14 keer

En dat terwijl Lidl nu al verlies boekt.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20221013_97742262
Per 100 euro omzet die Lidl België afgelopen jaar verkocht, verloor de discounter 1,94 euro netto. Voor Lidl België is het een on­gezien groot verlies.
Colruyt kreeg recent klappen op de beurs omdat hun winst fors gedaald was, alsook de prognose voor volgend jaar.
Maar die maken nog wel winst.
Colruyt verdiende per 100 euro omzet nog 2,9 euro nettowinst.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220928_97645946
Er komt een ‘aanzienlijke winstdaling’ aan, maar Colruyt zegt niet hoeveel.
En dat in een sector met een lage productiviteit, waar dus veel personeel ingezet moet worden om een bepaalde omzet te halen (lees: veel tewerkstelling).
Als daar ongelukken gebeuren, gaat het over veel werknemers. En bij zelfstandigen (oa een constructie bij Delhaize) zal dat personeel niet hoeven te rekenen op regelingen van collectief ontslag, ze werken nl niet voor Delhaize (AHOLD DEL), maar voor een zelfstandige.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik lig niet wakker van winst of verlies van Lidl, Colruyt,... Lidl komt op wandelafstand van mijn deur, daar ben ik heel blij om. Al de rest intereseert mij (en bij uitbreiding het gros van de shoppers bij Lidl) niet. Ik hoef niet meer naar een buurgemeente te rijden nu. Goed voor het milieu. Maar dan beginnen we maar te zagen over winst of verlies om toch maar iets te kunnen zeggen.
heist_175
Moderator
Moderator

Het is al jaren bekend/geweten dat er teveel supermarkten zijn in BE/VL en er komen er enkel bij.
Dat draagt niet bepaald bij tot de rendabiliteit. Dus het is wel degelijk opmerkelijk dat een keten die nu al verlies maakt, toch nog bijkomende winkels opent.

Als consument maakt u dat natuurlijk niet uit: het is niet uw of mijn probleem hoe anderen hun business runnen.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Op het moment dat die bijkomende winkel er staat is het natuurlijk al te laat om het tegen te houden. En verlies+bijkomende winkels, dat kan een laatste stuiptrekking zijn, het kan ook positief uitdraaien, of ze concureren zichzelf kapot, dat kan ook, mogelijkheden genoeg dus.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Jack Daniels schreef: 13 okt 2022, 18:44 Vandaag in Carrefour Dendermonde aan de kassa gehoord. Binnen afzienbare tijd worden er op de Mechelse Steenweg te Dendermonde, op wandelafstand van mijn huis, 2 winkels bijgebouwd. Een Jumbo en een Lidl. De winkel van Devolder aan MacDo gaat tegen de vlakte en iets verderop, richting Baasrode komt de andere winkel. Weet niet op welke plaats welke winkel komt maar in elk geval komt de Aldi tussen Jumbo en Lidl te liggen. Iets verderop heb je ook nog een Carrefour, zeker de Carrefour gaat de impact velen. Stiekem hoopte ik al langer op een Lidl in Dendermonde, nu moeten we nog naar Grembergen of Lebbeke. En mijn gebeden werden aanhoord. Jumbo vind ik veel minder interessant.
Dat wordt leuk want als je het dan een beetje doortrekt tot de oude vest krijg je op 1 kilometer:
- Colruyt
- Delhaize
- Carrefour
- Lidl / Jumbo
- Aldi
- Jumbo / Lidl

Van een verdichting gesproken :D

( En ik woon dan in een gehucht waar zelfs geen dorpswinkeltje meer is ).
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 154 keer
Provider
Te Koop forum

Tienen is niet al te groot (straal van de ring +- 1.5km) en daar vind je inderdaad ook:

-smatch
-colruyt
-2x aldi
-carrefour-hyper
-carrefour-market
-carrefour-express
-delhaize AD
-3 buurtwinkeltjes (priveuitbating)
-5 nachtwinkels

Daarmee ook, vermoed ik, dat er nog geen "nieuwe uitdagers" zoals jumbo/albert heijn/.... zich hier wagen.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Tomsworld schreef: 14 okt 2022, 12:15 Dat wordt leuk want als je het dan een beetje doortrekt tot de oude vest krijg je op 1 kilometer:
- Colruyt
- Delhaize
- Albert Heijn
- Carrefour
- Lidl / Jumbo
- Aldi
- Jumbo / Lidl

Van een verdichting gesproken :D

( En ik woon dan in een gehucht waar zelfs geen dorpswinkeltje meer is ).
Lijstje aangevuld :wink:
If you can't beat them, confuse them.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Hoog tijd dat er iets anders komt op die Mechelse steenweg. Want met 6 of 7 klerenwinkels, evenveel schoenenwinkels en ongeveer evenveel slaapwinkels , 3 DHZ en vier winkels die keukens verkopen werd het meer dan tijd dat er eens iets anders kwam. Op minder dan 1 km van elkaar verwijderd.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

Het aanbod aan supermarkten is idd een positieve ervaring.

Het is een van de weinige markten waarin de Vlaming echt keus heeft. Duur en kwaliteit, of goedkoop en basic. Geen monopolies, duopolies, of oneerlijke overheidsconcurrentie. Gevolg is dat we in het "meer ontwikkelde" deel van de EU bij de goedkoopste landen zitten. Het laatste dat we moeten doen is, zoals iemand hierboven doet, de protectionistische propaganda van Comeos en Unizo gaan napraten en zeggen dat er "al teveel supermarkten zijn". Er kunnen niet genoeg supermarkten zijn; de spelers die zich niet aanpassen - zoals Makro - zullen vanzelf van de markt verdwijnen. Dat het geen "race to the bottom" is, zie je aan het succes van spelers als Ahold Delhaize.

Een andere branche is e-commerce, en dat vooral omdat we omringd zijn door mastodonten in NL, DE en FR die elkaar beconcurreren voor de Belgische markt. Dezelfde reden als de supermarkten dus eigenlijk, echter zonder Belgische speler. Maar zolang het "free shipping" verhaaltje standhoudt, ondervinden wij geen nadeel van het feit dat we door onze vakbonden en onze overheid de boot inzake warehousing en fulfillment definitief gemist hebben (behalve de jobs dan, die zijn weg).

Daaraan gelinkt pakjesbezorging, ook daar zitten we in de goedkopere helft dankzij de keuze aan Amerikaanse, Duitse, Nederlandse en Franse bedrijven alsook ons eigen postbedrijf met hun oneerlijke concurrentie (zij moeten geen BTW aanrekenen, alle anderen wel).. Let wel: dit voordeel geldt niet voor brievenpost met de immer duurder wordende postzegel, en dat omdat een artificieel pseudo-monopolie daar in stand gehouden wordt.

Hetzelfde voor maaltijdkoeriers, waar in andere landen een of andere koerier dominant geworden is en de rest snel opgeeft (met stijgende bezorgprijzen tot gevolg) blijven wij daar tot nu toe van gevrijwaard met 3 grote spelers, een Britse, Amerikaanse en Nederlandse (en in Wallonië ook een vierde Belgische speler).

Merk op dat het allemaal "retail" in de ruime zin is, en sectoren zijn waar de markt vrij kan spelen en de overheid zich grotendeels niet mee moeit, wat nog meer anekdotisch bewijs is dat we beter af zijn zonder overheidsinterventie dan met. Koester het, we gaan het missen mocht het verdwijnen.

Waarom zouden we dit succesverhaal niet uitbreiden en nog meer actief pleiten om de historische mono- en duopolies af te schaffen? Ik denk dan in de eerste plaats aan alles dat "verkeer" is in de hele ruime zin: openbaar vervoer, internetproviders, wegbeheer, keuringsstations etc. Kijk naar Duitsland, waar de DB door de hete adem van FlixTrain de hele zomer een promotie gevoerd heeft waarbij je voor 9 EUR een ganse maand kon reizen op het net (niet op ICE weliswaar).
heist_175
Moderator
Moderator

CCatalyst schreef: 14 okt 2022, 23:12 Het aanbod aan supermarkten is idd een positieve ervaring.

Het is een van de weinige markten waarin de Vlaming echt keus heeft. Duur en kwaliteit, of goedkoop en basic. Geen monopolies, duopolies, of oneerlijke overheidsconcurrentie. Gevolg is dat we in het "meer ontwikkelde" deel van de EU bij de goedkoopste landen zitten. Het laatste dat we moeten doen is, zoals iemand hierboven doet, de protectionistische propaganda van Comeos en Unizo gaan napraten en zeggen dat er "al teveel supermarkten zijn". Er kunnen niet genoeg supermarkten zijn; de spelers die zich niet aanpassen - zoals Makro - zullen vanzelf van de markt verdwijnen. Dat het geen "race to the bottom" is, zie je aan het succes van spelers als Ahold Delhaize.
Als zowat elke speler problemen heeft met rendabiliteit, kan je concluderen dat er beter een consolidatie komt. Dat heeft niet met protectionisme te maken - laat staan met lobbies genre Comeos, maar wel met continuïteit op lange termijn.
En als je gelooft dat de BE supermarkten goedkoper zijn, waarom gaat zowat iedereen in het grensgebied shoppen bij Auchan in FR of Jumbo in NL?
Kijk naar Duitsland, waar de DB door de hete adem van FlixTrain de hele zomer een promotie gevoerd heeft waarbij je voor 9 EUR een ganse maand kon reizen op het net (niet op ICE weliswaar).
Eerst pleit je voor minder overheidsinmenging om dan een formule te promoten waarvan de staat de kosten draagt?

Het probleem met OV is niet in de eerste plaats de prijs, maar wel de stiptheid.
Ik vind treinen in het WE prima: aangezien er geen P-treinen zijn én weinig reizigers, rijdt zowat alles op tijd. In de spitsuren tijdens de week is het wel wat anders. Hoe je dat beter gaat oplossen met privatiseren is me een raadsel, zolang het Hydr-monster Infrabel/NMBS blijft bestaan.

Meer concurrentie in telecom-land is een wensdroom. De duopolisten krijgen bakken geld per maand binnen, met bijdragen op infrastructuur die ze quasi gratis kregen van de staat. Moeilijk om daarmee te concurreren. Voeg daarbij dat de Belg te lam is om meer dan 1 provider te betalen (all-in-one) en het speelveld voor een concurrent dient zich niet bepaald "level playing" aan. En de waakhond (BIPT) mag zelfs niet keffen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Gaat plezant worden binnenkort. Naast elkaar aldi, jumbo, lidl. En alle drie op wandelafstand. Vaarwel Carrefour. Wij gaan nu nog meer prijzen vergelijken dan we tot nu toe deden. Nog minder diesel moeten tanken, nog minder kilometers per jaar. Dat sommige winkels daardoor in de rode cijfers komen, niet echt mijn probleem en ik zal er ook mijn slaap niet voor laten. Eigen portemonnee eerst en dan de rest. En ketens die niet kunnen overleven, die zullen verdwijnen, dat heet marktwerking. Colruyt heeft het ooit geprobeerd in NL maar is met de staart tussen de benen afgedropen. Anderzijds is Blokker hier ook verdwenen maar niet in NL. Lidl, Aldi met vestigingen zowat wereldwijd kunnen tegen een stootje. Het verlies van 1 filiaal kan makkelijk opgevangen worden door de winsten van de andere. Slagerij Renmans gaat op termijn ook verdwijnen. Dendermonde al maanden gesloten, lebbeke is een kwestie van tijd. Goeie zaak voor BonApp, die hebben hun zaakjes dan wel weer goed voor elkaar. Vandaag trouwens het filiaal in Lebbeke de raad gegeven om in Dendermonde ook een filiaal te openen nu Renmans daar gesloten is en blijft.
heist_175
Moderator
Moderator

Prijzen vergelijken (via folders of in de winkel zelf) kost toch ook tijd? Alsook verschillende winkels bezoeken om hetzij prijzen te vergelijken, hetzij enkel al te winkelen?
Tenzij specifieke zaken, waar we "een voorraad" van inslaan (oa volkoren macaroni & lasagnevellen en biobloem/meel), doen wij onze boodschappen bij 1 winkel.

De dichstbijzijnde CSA is 15min rijden (enkel), dat vind ik een behoorlijke drempel...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: 17 okt 2022, 13:36 Prijzen vergelijken (via folders of in de winkel zelf) kost toch ook tijd? Alsook verschillende winkels bezoeken om hetzij prijzen te vergelijken, hetzij enkel al te winkelen?
Tijd heb je aan jezelf, niet? Eerst sleur je er winst/verlies bij, dan gaat het over de tijd die het kost om prijzen te vergelijken? Wat is nu eigenlijk je punt over meer supermarkten? Behalve dat jij er niet echt van gediend bent. Enne mijn tijd die ik stop in het vergelijken van prijzen wordt ruimschoots gecompenseerd door het geld wat ik bespaar op mijn aankopen. Misschien verdien jij tonnen waardoor je niet naar de prijs moet kijken. Ik verdien geen tonnen. Dus ik vergelijk.
heist_175
Moderator
Moderator

Jack Daniels schreef: 17 okt 2022, 14:37Wat is nu eigenlijk je punt over meer supermarkten? Behalve dat jij er niet echt van gediend bent.
Het klinkt goed "zo kan ik meer vergelijken", maar in de realiteit zijn er (wat in economiehandboeken wordt genoemd) zoekkosten die maken dat niet iedereen überhaupt weet waar de laagste/lagere prijzen zijn.

Ik verdien evenmin "tonnen", maar ik kan mijn tijd ook niet verdoen aan het binnen- en buitenwandelen van verschillende winkels, in de hoop tomaten of komkommers ergens goedkoper te vinden (binnen de openingsuren van de winkel).
Online daarentegen, is véél makkelijker :). Helaas voor ons, als consument, zetten winkels niet hun volledige gamma online, als ze al iets online hebben staan. Dat doen ze natuurlijk om zichzelf te beschermen en om de zoekkosten zo hoog mogelijk te maken.
De lofzang hierboven over supermarkten ("het summum van marktwerking") is dan ook nergens nodig voor.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Je punt is dus gewoon dat jij geen tijd/zin hebt om (prijzen) te vergelijken. Alleen heb jij voor zoiets simpel een tiental regels nodig om dat te zeggen.
heist_175
Moderator
Moderator

Omdat alleen ik daar last van heb, is er speciaal een Wikipedia-pagina voor gemaakt.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Transactiekosten
Enkele transactiekosten zijn bekend onder hun eigen definitie:
* zoek- en informatiekosten zijn kosten die men moet maken om uit te vinden of een product beschikbaar is, waar het beschikbaar is, waar men het tegen de laagste prijs kan vinden etc.;
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Ik zal die ene uitzondering zijn maar een prijs opzoeken of vergelijken kost mij niks. De reclamefolders vallen meerdere keren per week in de brievenbus of de mailbox. Die folders ontvangen en lezen kost mij niks. Beetje windowshoppen bij online retailers of fysieke winkels, kost mij niks. De steenweg te voet oversteken om bij een paar winkels de prijzen te vergelijken terwijl ik daar toch ben, kost mij niks. Beetje onderhandelen op de markt of op restaurant kost mij niks (en levert mij in sommige gevallen zelfs financieel voordeel op); hoezo extra kost?. Maar hey, als het op Wikipedia staat zal het wel de waarheid zijn zeker?
Ben curieus of andere UB leden ook "kosten" maken als ze een prijs opzoeken of vergelijken.
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 79 keer
Te Koop forum

De tijd jij gebruikt om te zoeken waar het het goedkoopst is, kost jou inderdaad niets. Maar je zou die tijd bvb ook voor iets anders kunnen gebruiken en ondertussen werken. Dan had je voor dezelfde tijd (die je nu niets kost), wél opbrengsten. Dus dan kost die tijd je eigenlijk wél iets. Op die manier moet je het bekijken ...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

pfuhu schreef: 17 okt 2022, 17:25 De tijd jij gebruikt om te zoeken waar het het goedkoopst is, kost jou inderdaad niets. Maar je zou die tijd bvb ook voor iets anders kunnen gebruiken en ondertussen werken.
Wat voor zever is dat nu weer? Ik werk 7u36 per dag voor mijn werkgever. Als ik buiten mijn werkuren die opzoeking doe kost het mij toch niks? Of moet ik buiten die uren nog wat extra werken?
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Zever? Ik werk meer dan 7u36 per dag en verdien dus meer dan wanneer ik 7u36 per dag zou werken zoals contractueel vastgelegd. Ik vergelijk ook prijzen van grote aankopen, maar niet van dagelijkse dingen. Maar ik kan er dan ook gerust iets meer voor uitgeven aangezien ik ook wat meer inkomsten heb ...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

pfuhu schreef: 17 okt 2022, 17:56 Zever? Ik werk meer dan 7u36 per dag en verdien dus meer dan wanneer ik 7u36 per dag zou werken zoals contractueel vastgelegd.
Ik mag niet meer dan 7u36 per dag werken als bediende. Zelfs als ik meer zou (mogen) werken, krijg ik niet extra betaald.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 135 keer

Jack Daniels schreef: 17 okt 2022, 14:37 Enne mijn tijd die ik stop in het vergelijken van prijzen wordt ruimschoots gecompenseerd door het geld wat ik bespaar op mijn aankopen.
Ah ja? Stel nu dat ge zoudt flexjobben in plaats van zoeken naar kortingen. Hoeveel verdient ge per uur? Hoeveel bespaart ge door een uur te zoeken naar kortingen?

Mensen die hun eigen (zeer kostbare!) tijd als waardeloos beschouwen heb ik altijd al enorm bizar gevonden...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

JamesEarlGray schreef: 17 okt 2022, 19:25
Jack Daniels schreef: 17 okt 2022, 14:37 Enne mijn tijd die ik stop in het vergelijken van prijzen wordt ruimschoots gecompenseerd door het geld wat ik bespaar op mijn aankopen.
Ah ja? Stel nu dat ge zoudt flexjobben in plaats van zoeken naar kortingen. Hoeveel verdient ge per uur? Hoeveel bespaart ge door een uur te zoeken naar kortingen?

Mensen die hun eigen (zeer kostbare!) tijd als waardeloos beschouwen heb ik altijd al enorm bizar gevonden...
Maar ik flexijob helemaal niet en ben dat ook niet van plan!! Waarom een hypothetische vraag stellen waar niemand het antwoord op heeft?? :bang:
Ik word trouwens per maand betaald en niet per uur.
Laatst gewijzigd door Jack Daniels 17 okt 2022, 19:55, in totaal 1 gewijzigd.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

*zucht*
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Modbreak:
verwijderd. Reden: irrelevant en persoonlijke aanval.

Joe, de man van de oneetbare augurken komt zich ook eens moeien.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

*zucht*
J.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1475 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Terug on topic aub, het ging hier over positieve ervaringen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Abonnees van DS hebben nu ook toegang tot andere publicaties zoals HNB, gentenaar, HBVL...
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 194 keer
Bedankt: 136 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dochter (13 jaar) die geholpen heeft bij een verkeersongeval en de ambulance + familie slachtoffer opgebeld. 👍👍👍

Had in september een EHBO cursus gekregen in school.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dizzy schreef: 18 okt 2022, 10:23 Abonnees van DS hebben nu ook toegang tot andere publicaties zoals HNB, gentenaar, HBVL...
Zonde dat het niet ook andersom is (HBVL abonnee en geen toegang tot DS).

Mijn positieve noot: promotie op het werk is officieel bevestigd. Doet vooral deugd bevestiging te krijgen dat ze echt wel in mij geloven ...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Te Koop forum

pfuhu schreef: 19 okt 2022, 17:09
Dizzy schreef: 18 okt 2022, 10:23 Abonnees van DS hebben nu ook toegang tot andere publicaties zoals HNB, gentenaar, HBVL...
Zonde dat het niet ook andersom is (HBVL abonnee en geen toegang tot DS).

Mijn positieve noot: promotie op het werk is officieel bevestigd. Doet vooral deugd bevestiging te krijgen dat ze echt wel in mij geloven ...
Neem dan een abo op DS en lees de artikels van HBVL via dat abo.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Dat er nog mensen zijn zoals Kelvin Tegelaar ... (cipp.app) !
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
DirkJan
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Dizzy schreef: 18 okt 2022, 10:23 Abonnees van DS
Niemand dus. Gelukkig maar.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 725 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb even gigantisch veel snoeiafval. Gelukkig kon ik een grote camionette gebruiken en stouwde die bomvol takken.
Eenmaal op het containerpark word ik gesommeerd om het betalende deel binnen te rijden. OK, dat had ik verwacht.

Nadat ik een paar takken in de container gooide kreeg ik "ola manneke waht e kere".
Lap...

Dat mag hier niet in é, dat moet in de prescontainer in het gratis gedeelte.
8)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 13 keer

Oef, eindelijk weer voor een tijdje verlost van de artificiële "zomertijd" en weer terug een uurtje dichter bij de zonnetijd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 282 keer

Nog dichterbij zal niet lukken, vrees ik, terwijl wij veel dichter bij de meridiaan van Greenwich liggen dan bij deze van 15 graden oosterlengte...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
Bedankt: 331 keer
Recent bedankt: 13 keer

Gezien de EU het zelden vlug eens geraakt is de kans klein maar daarom niet onbestaande.
Er is nl. een wetenschappelijke piste met een voorstel om de EU terug op te delen in verschillende tijdzones. België zou volgens die piste dan behoren tot het deel dat het ganse jaar terugkeert naar GMT.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
Bedankt: 725 keer
Provider
Te Koop forum

Ik heb het hier al een aantal keer laten vallen. In maart ben ik bij luminus ingestapt in een vast contract. Alles OK dacht ik, maar...

Door de vele horror verhalen ben ik eens gaan kijken naar mijn klantenzone en zag ik dat ik een veel hoger tarief gekregen had.

Ongeveer 2 maand geleden ben ik aan mijn processie van Echternach gestart, maar gisteren kreeg ik eindelijk eindelijk de bevestiging.
Afbeelding

Mochten er hier dus nog mensen zijn die luminus klant zijn. Controleer het toch maar efkes... :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”