Op het werk hebben wij een google Nest Audio staan die door de collega's gebruikt wordt om tijdens de uren muziek te casten via Spotify, Tune In etc. Dit werkte tot op heden zonder noemenswaardige problemen. Echter sinds kort zijn er een aantal collega's die de Nest Audio niet meer zien verschijnen bij de toestellen waarnaar gecast kan worden (zij zien geen enkel toestel meer, ook niet de ChromeCast die hier aan een TV-toestel hangt).
Alle collega's waar het niet meer werkt hebben een iphone die naar ios 16 is geupdated. Diegene die nog op ios 15 zitten, of op Android hebben het probleem niet.
De voor de handliggende instellingen zijn nagekeken (lokaal netwerk bij instellingen voor de app etc). De google home app ziet de toestellen wel, en daar kan het volume etc wel aangepast worden.
Iemand enig idee wat we nog kunnen nakijken?
cast probleem na update naar ios16
-
- Elite Poster
- Berichten: 935
- Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 94 keer
De combo Chromecast en "op het werk" is eigenlijk al een no-go.
Geen idee hoe het bij jullie geregeld is maar dit kan evengoed een ding op netwerkniveau zijn. Tenzij we hier spreken over een klein KMO'tje met een simpel intern netwerkje zoals thuis zonder firewalling, VLANS enzoverder.
Geen idee hoe het bij jullie geregeld is maar dit kan evengoed een ding op netwerkniveau zijn. Tenzij we hier spreken over een klein KMO'tje met een simpel intern netwerkje zoals thuis zonder firewalling, VLANS enzoverder.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Plus Member
- Berichten: 154
- Lid geworden op: 28 dec 2011, 09:58
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 10 keer
Even ter verduidelijking : Er is hier op "het werk" een apart wifi netwerk voor de GSM toestellen van de werknemers, los van het bedrijfsnetwerk. De Nest Audio en de Chromecast waarvan spraken zitten bij op dit netwerk. Dit netwerk is dus enkel bedoelt voor dit soort zaken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 9536
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
"lokaal netwerk bij instellingen voor de app"
=> je bedoelt de permission?
Apps zijn misschien nog niet aangepast om de nieuwe DeviceDiscoveryExtension te ondersteunen?
Of ze zijn aangepast, maar je hebt de update nog niet geinstalleerd? Bij de lijst van geinstalleerde apps van boven het scherm naar beneden scrollen om update check te forceren.
App reinstall geprobeerd?
=> je bedoelt de permission?
Apps zijn misschien nog niet aangepast om de nieuwe DeviceDiscoveryExtension te ondersteunen?
Of ze zijn aangepast, maar je hebt de update nog niet geinstalleerd? Bij de lijst van geinstalleerde apps van boven het scherm naar beneden scrollen om update check te forceren.
App reinstall geprobeerd?
-
- Elite Poster
- Berichten: 9536
- Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 598 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik kan verder niets voor de hand liggen bedenken. De API is op dit vlak wel degelijk veranderd in iOS 16, maar alle grote apps zijn hier al klaar voor, dus als de laatste versie draait zou er geen probleem mogen zijn.
Ik zou een packet trace doen op de WiFi interface om verder te diagnosticeren en toch al een idee te hebben waar het probleem zich situeert (stuurt iPhone discovery uit of niet, krijgt hij replies of niet, etc). Daarna kan je dan gerichter zoeken.
Ik zou een packet trace doen op de WiFi interface om verder te diagnosticeren en toch al een idee te hebben waar het probleem zich situeert (stuurt iPhone discovery uit of niet, krijgt hij replies of niet, etc). Daarna kan je dan gerichter zoeken.