Oekraïne

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
Plaats reactie
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja ik denk ook dat Putin nooit zal willen toegeven, en aangezien Zelensky ook niet rond de tafel wil gaan zitten blijft er enkel een interne machtswissel over.
Blijkbaar is er al vanalles aan het gebeuren in Moskou.

https://twitter.com/i/status/1568534637982400512
https://twitter.com/i/status/1568622184435949568

"Verwerk URL's niet automatisch" ingeschakeld vanaf nu.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
Bedankt: 724 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Ik begrijp het perfect. Ik ben nl ook tegen oorlog, ongeacht wie de agressor is.

Ik zal dus niet proberen anderen aan te sporen om begrip te hebben voor de agressie door te verwijzen naar andere conflicten of oorzaken die er weinig toe doen. Ben je echt tegen bloedvergieten dan kan je enkel tegen degenen zijn die het bloedvergieten gestart hebben en er mee doorgaan. Rusland is de oorlog begonnen en kan deze beëindigen door zich totaal terug te trekken uit het land dat ze deels bezetten.

We zijn het grotendeels eens merk ik. Beiden willen we dat Putin zich terugtrekt en dat een oplossing (schadevergoeding) onderhandeld wordt zodat bloedvergieten stopt. Ik weet niet wie met de optie grozny style is afgekomen maar ik was het zeker niet. Geen optie dus voor mij.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Er is veel info te vinden,en sommige dingen zijn dan ook niet waar,maar kga het toch even vermelden dat Kadyrov er genoeg zou van hebben,hij zou mee pensioen willen gaan en terug keren naar Grosny natuurlijk is er een aantal van zijn eenheden die al de andere kant hadden gekozen,en nu zit het hem ook niet mee,denk ik .
Putin zal er niet mee kunnen lachen,en ook iets om te volgen (als het waar is tenminste).
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Er zijn zelfs heel wat Tjetjenen die meevechten met Oekraine, terwijl er al heel wat soldaten van Kadyrov zouden zijn gesneuveld.
Zelfde verhaal in Wit-Rusland waar heel wat soldaten van Lukashenko strijden voor Oekraine, eenmaal de oorlog in Oekraine ten einde zou het vuur wel eens kunnen
overslaan naar die landen.

Informatieve korte docu over het Himars wapensysteem, met een kijk in de productiehal. (elke 10 minuten rolt er een raket van de band)

"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
Bedankt: 279 keer
Provider

ivob schreef: 12 sep 2022, 08:07 Zeg dat tegen de burgerbevolking die nu, winter is coming, deels zonder stroom zit.
Mochten de Russen niet voortdurend oorlogsmisdaden plegen, zou dat niet het geval zijn.
ivob schreef: 12 sep 2022, 08:07Niet iedereen heeft de behoefte een oorlogssituatie van op afstand te becommentariëren als was het een videogame.
Dat doe jij nochtans ook, het enige verschil is dat jouw commentaar erop gericht is te demoraliseren, precies wat Poetin wil dus.
ivob schreef: 12 sep 2022, 08:07 Het zijn eerder de bejubelaars van de oorlog die, uiteraard altijd van op veilige afstand, voorschrijven wat een ander moet doen om een oorlog te laten blijven duren. Want het levert toch zo'n leuke YT-beelden op
Ik bejubel de oorlog niet, wel de heldhaftigheid van het Oekraïense leger, en ik lach met de lafheid van de Russen.

Toegevoegd na 4 uren 2 minuten 52 seconden:
fluppie schreef: 12 sep 2022, 09:40 Ik vind dat we toch wel voorzichtig moeten blijven,Putin kan een veelvoud militairen halen die nu aan de grenzen met china zitten bijv.(en zeer goed zijn bewapend)ben niet
Mocht het zo simpel zijn, had hij die troepen al lang gemobiliseerd, maar blijkbaar staat de gemiddelde Rus niet te springen om als kanonnenvlees te dienen.

Toegevoegd na 1 minuut 44 seconden:
Petrikske schreef: 12 sep 2022, 11:47 Ja ik denk ook dat Putin nooit zal willen toegeven, en aangezien Zelensky ook niet rond de tafel wil gaan zitten blijft er enkel een interne machtswissel over.
Blijkbaar is er al vanalles aan het gebeuren in Moskou.
Dat zat ook al in dat filmpje dat ik gisteren postte, hee.
Wie weet komt er plots een staatsgreep, zoals ten tijde van Jeltsin.
petrikske schreef:Er zijn zelfs heel wat Tjetjenen die meevechten met Oekraine, terwijl er al heel wat soldaten van Kadyrov zouden zijn gesneuveld.
Zelfde verhaal in Wit-Rusland waar heel wat soldaten van Lukashenko strijden voor Oekraine, eenmaal de oorlog in Oekraine ten einde zou het vuur wel eens kunnen
overslaan naar die landen.
Ik vraag mij nog altjid af of niet op een bepaald moment Moldavië Transnistrië gaat terugpakken, vermits de Russen zo onderbemand zijn qua troepen lijkt mij dat een ideaal moment.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik versta die Russen helemaal niet in die tv studio de grote oorzaak van hun falen is dat de Russische luchtmacht onbestaande is wat is er daarmee eigenlijk aan de hand,mee die super jets v/d Russen die op papier een vgl. met de F22 Raptor kunnen doorstaan.
We hebben het altijd over de HIMARS dat mag toch geen probleem zijn voor Rusland?? stuur 20 van hun beste Fighter jets daarachter en het is opgelost,maar dat blijkt om een bepaalde reden helemaal fout te lopen dat is helemaal niet normaal en het is al zo van in den beginne van deze oorlog,het kan dus niet aan de beter Westerse air defentie alleen liggen.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Volgens de laatste geruchten -maar er is veel fake news over deze oorlog in gang- zouden grote groepen soldaten in de buurt van Kherson (zuiden) zich overgeven.
Ik had dat eerst gehoord op een Duitse bron

, maar ziet het hier nu ook: https://twitter.com/SpencerGuard/status ... J6JaA&s=19

Als het klopt is het de zoveelste vernedering voor de Russen,
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik denk dat de tegenstander de vliegtuigen te makkelijk kan uitschakelen. Dan heeft het geen zin ze in te zetten als vliegende kalkoenen die gebraden uit de lucht vallen.

Het probleem dat de Russen hebben is dat ze niet vechten tegen één groot leger maar telkens tegen kleine losse groepen waar je geen vat op krijgt. Voor Oekraïne is dat verstandig want door het overtal en meer materiaal zouden ze weinig kans maken in grote gevechten. Door telkens echter gericht toe te slaan met kleinere groepen ben je enorm lastig. Bekijk het als muggen, kleine beestjes maar ze kunnen u gek maken :lol:

Ik denk ook dat we een fout beeld hebben over hun materiaal dat in realiteit minder goed blijkt dan de propaganda laat uitschijnen. Oorlog is altijd een beetje bluf en de ander intimideren. Ik denk dat ondertussen het Russisch leger een imagoprobleempje heeft. Als er regio's zijn die nog een stuk Rusland zien zitten zou nu een ideaal moment zijn. Never waste a good crisis.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dizzy schreef: 12 sep 2022, 20:31 Ik denk ook dat we een fout beeld hebben over hun materiaal dat in realiteit minder goed blijkt dan de propaganda laat uitschijnen. Oorlog is altijd een beetje bluf en de ander intimideren.I
Ze zijn in Rusland vooral goed in paraderen.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 216 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Ook omgekeerd, wij hebben er zelf alle baat bij om het Russische leger machtig in te schatten. Hoe wil je anders het Westerse zware/dure materiaal verantwoorden?
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

woutervh schreef: 12 sep 2022, 22:10 Ook omgekeerd, wij hebben er zelf alle baat bij om het Russische leger machtig in te schatten. Hoe wil je anders het Westerse zware/dure materiaal verantwoorden?
Jaja, eigenlijk zijn die Russen Oekraïne binnengevallen omdat wij in het Westen meer militair materieel zouden kunnen verkopen...
De theorieën zijn hier soms even wacko als op de Russische TV...

Ook in het zuiden lijkt de opmars goed op te schieten, zie onderstaande video (beetje droog, maar veel goed nieuws, deze video bevestigt ook dat er Russische eenheden zijn die aan het onderhandelen zijn met de Oekraïeners om zich over te geven...

Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Provider

fluppie schreef: 12 sep 2022, 18:04 Ik versta die Russen helemaal niet in die tv studio de grote oorzaak van hun falen is dat de Russische luchtmacht onbestaande is wat is er daarmee eigenlijk aan de hand,mee die super jets v/d Russen die op papier een vgl. met de F22 Raptor kunnen doorstaan.
We hebben het altijd over de HIMARS dat mag toch geen probleem zijn voor Rusland?? stuur 20 van hun beste Fighter jets daarachter en het is opgelost
Die tegenhanger is de SU-57. Daarvan zijn er slechts 16 gemaakt(waarvan 10 testmodellen en slechts 6 volwaardige modellen, en is er zowel bij de testmodellen als die volwaardige modellen al 1 verongelukt).

20 van hun beste vliegtuigen sturen zal dus niet lukken. En daarbij hou ik nog geen rekening met de opmerkingen van India, die een tijdje meegeïnvesteerd hebben in de SU-57, India had immers minder ervaring met gevechtsvliegtuigen dan Rusland met zij Migs, Sukhoi's,Yaks.
Maar door zijn opkomende economie(en conflict met Pakistan) wel geld voor goeie gevechtsvliegtuigen.
India is er uiteindelijk uitgestapt vanwege
* gebrek aan stealth
* instabiliteit van het airframe
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

fluppie schreef: 12 sep 2022, 18:04 Ik versta die Russen helemaal niet in die tv studio de grote oorzaak van hun falen is dat de Russische luchtmacht onbestaande is wat is er daarmee eigenlijk aan de hand,mee die super jets v/d Russen die op papier een vgl. met de F22 Raptor kunnen doorstaan.
We hebben het altijd over de HIMARS dat mag toch geen probleem zijn voor Rusland?? stuur 20 van hun beste Fighter jets daarachter en het is opgelost,maar dat blijkt om een bepaalde reden helemaal fout te lopen dat is helemaal niet normaal en het is al zo van in den beginne van deze oorlog,het kan dus niet aan de beter Westerse air defentie alleen liggen.
Vergeet niet dat gans Oekraine werd vol gestouwd met manpads (Stingers etc..) ook werden er heel wat zware luchtafweersystemen geleverd.
Gevolg is dat Russische vliegtuigen eigenlijk niet meer boven Oekraine durven vliegen, doen ze dat alsnog zijn ze vogels voor de kat.
Trouwens over die superieure migs, ik heb enkele videoblogs gezien waarin deze werden ontleed, vooral dan de cockpit en aanwezige high tech...
Zo heeft luchtvaartpiloot Denys een propagandafilmpje van de Russen ontleed en wat bleek, het gebruikte vliegtuig had een naval GPS in z'n cockpit hangen haha..
US veteran Paul heeft dan weer een propaganda filmpje van de Oekrainers ontleed en daar werd gebruikt gemaakt van een Garmin wandel GPS, ik meende de 66S te herkennen omdat ik die zelf ook heb, de 66 reeks is volledig zwart terwijl de modellen daarvoor een kleurtje mee in het design hadden gekregen.

Hier de video van Paul:

De Himars systemen zijn na het afvuren van hun raketten na ongeveer 1 minuut weer klaar om zich te verplaatsen.
En dat moeten ze ook omdat de rookpluim van de raketten de vijand naar hun positie kan leiden.
Dus tegen de tijd dat een eventueel vliegtuig of drone ter plaatse kan zijn zijn die allang weer weg.

Toegevoegd na 9 minuten 59 seconden:
boulder schreef: 12 sep 2022, 20:22 Volgens de laatste geruchten -maar er is veel fake news over deze oorlog in gang- zouden grote groepen soldaten in de buurt van Kherson (zuiden) zich overgeven
Laat ons inderdaad hopen dat het klopt want de hoeveelheid clikbait rommel is om te kotsen.
Maar het is een feit dat al die Russische soldaten ook alle media kunnen volgen en zien wat er aan het gebeuren is.
En als je al een tijdje geen soldij meer hebt gekregen en geen vooruitzichten hebt op versterkingen/munitie/voedsel of winteruitrusting dan is de rekening snel gemaakt hé.

Toegevoegd na 8 minuten 27 seconden:
Dizzy schreef: 12 sep 2022, 20:31Ik denk ook dat we een fout beeld hebben over hun materiaal dat in realiteit minder goed blijkt dan de propaganda laat uitschijnen. Oorlog is altijd een beetje bluf en de ander intimideren. Ik denk dat ondertussen het Russisch leger een imagoprobleempje heeft. Als er regio's zijn die nog een stuk Rusland zien zitten zou nu een ideaal moment zijn. Never waste a good crisis.
En als er iemand kampioen is in het afbluffen/liegen dan zijn het de Russen wel.
Ik zag gisteren een interview met een gevangen genomen Rus en in dat interview werd dit ook duidelijk.
Soldaat had gediend op een tank, en volgens hem waren er tegenwoordig 2 soorten tanks, je had degene die konden schieten maar niet rijden omdat ze massaal veel olie verloren.
En dan had je weer tanks die konden rijden maar niet schieten omdat de lader niet meer werkte en er niemand was die dit kon herstellen.

Is het waar, is het onzin?
Geen idee, maar weet dat de waarheid in tijden van oorlog steeds het eerste slachtoffer is. ;-)

Toegevoegd na 1 minuut 56 seconden:
boulder schreef: 12 sep 2022, 22:24deze video bevestigt ook dat er Russische eenheden zijn die aan het onderhandelen zijn met de Oekraïeners om zich over te geven...
Laat ons hopen dat het klopt en dat er nog een beetje normen en waarden overblijven op het slagveld.

Ik hoor net van Denys in z'n recentste videoblog dat de Russen willen onderhandelen.omdat de minimumtemperaturen nog maar +3 graden zijn en de Russen hebben enkel nog hun...zomeruniformen.
Ik had het voorspeld hé, als de koude slaat in de botten is de zin snel voorbij.
Hopelijk krijgen alle Russen het koud en zijn ze weer thuis met kerstmis. 😉
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Als het zo is,dan gaat het Russische leger gewoon ten onder aan corruptie die op alle terreinen word gepleegd blijkbaar.Er zouden wel bedragen worden uitbetaald door de Russische staat,aan militairen,dat zou zeker zijn,maar om een of andere reden zijn die plots niet meer te vinden.
Er zouden ook enkele nieuwe T-90 tanks gevonden zijn,die volledig operationeel zijn ik vraag mij af wat daar gaat mee gebeuren,ik denk dat de US onder andere die wel zal willen inspecteren en onderzoeken.
In het Duitse filmpje word ook duidelijk gezegd dat de soldaten die Kadyrov nog trouw zijn gebruikt worden om zich op te stellen zodanig dat men de Russen die zich willen overgeven in de rug kan schieten.
oekraine zou nu pamfletten rond strroen met nrs waar die Russen kunnen naar bellen om zich over te geven.

Repect voor Oekraine,wat zij doen is echt enorm moeilijk,je kan aanvallen met (15 tanks) maar wat komt er dan>> infanterie in gepantserde voertuigen,en dan op hoeveel km mogen de kamions met brandstof,onderdelenen munitie zitten,en hoeveel moet je er daarvan hebben hoever moeten de leveringen van voeding en water achter zitten?? wanneer mogen die naar voor komen enz. een enorm ingewikkelde operatie.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

De T-90 is niet meer dan een upgrade van de T-72 en om te weten hoe goed (kuch) die tank is kijk even volgend clipje.

Denk niet dat de US veel interesse zal hebben om die tank te ontleden, maar ik kan me vergissen natuurlijk.

Het gaat er maar net over hoeveel Russen zich willen overgeven hé, stel dat 5000 Russen zich willen overgeven en achter hen staan 100
getrouwen van Kadyrov's 'Tik Tok army' wat denk je dat er gaat gebeuren? Ze gaan die eerst omleggen voordat ze met de witte vlag gaan zwaaien.
Wees maar gerust dat ze via die telefoonnummers zekerheden zullen krijgen van Oekraine dat ze de keel niet zullen worden overgesneden.

Voor de aanvoer zorgt 'de logistiek' hé. ;-)
Er zijn voornamelijk 2 methoden en dat zijn de 'Push' en de 'Pull' methode.
De Russen hanteren de 'push' methode dwz ze duwen alles voorwaarts zo dicht mogelijk tegen de frontlijn, dit heeft bepaalde voordelen
wanneer bv. wegen of bruggen onbruikbaar worden heb je toch reeds een zekere voorraad ter plaatse.

Nadeel is wat de Russen nu tot hun scha en schande hebben moeten ervaren en dat is dat de opslagplaatsen van brandstof/munitie/voedsel
een makkelijke prooi zijn voor de geavanceerde artillery van Oekraine. (Himars en GPS guided 155mm artillery)

De Amerikanen gebruiken daarentegen de "Pull" methode, dus alles word in een veilige zone gehouden achter de frontlijn en de aanvoer word druppelsgewijs
'just in time' (nou ja..) aangeleverd.

Voordeel hiervan is dat het heel moeilijk word voor de vijand om die brandstof/munitie/voedsel te vernietigen.
Voorwaarde is wel dat de logistiek 100% in orde moet zijn, al kan je vermoeden dat de US deze methode wel onder de knie zal hebben.

Het word vaak vergeten de logistieke afdeling van het leger, maar ze zijn oh zo belangrijk.

Denys heeft enkele minuten geleden een nieuwe video geupload en hij bevestigd dat de opmars van Oekraine even moet pauzeren omdat de logistiek niet kan volgen.

Switchen van push naar pull doe je dan ook niet in een handomdraai. :-)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Petrikske schreef: 13 sep 2022, 21:17 Denys heeft enkele minuten geleden een nieuwe video geupload en hij bevestigd dat de opmars van Oekraine even moet pauzeren omdat de logistiek niet kan volgen.
Ik had hem net bekeken, maar ik zag toch nog wat vorderingen op andere plaatsen, in het Zuiden bijvoorbeeld.
Maar inderdaad, Paul -militair veteraan- zei ook al dat het net heroverd grondgebied gaan beveiligen, zodat het niet op korte termijn teruggepakt wordt.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Om nog even terug te komen op fluppie z'n opmerkingen over de soldij.
Paul legt het in deze video uit terwijl hij een onderschept telefoongesprek van een Russisch soldaat naar z'n vader en moeder ontleed.
De waarheid is om je dood te schamen, maar ja...Putin.

"Uw zoon in Oekraine? Nee hoor, die is in een kazerne in Rusland" 😱

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Het is nog erger dan ik dacht,overlevings packs van lang geleden(om te eten) en niet betaald worden omdat de overheden beweren dat je gewoon in Rusland zit i,p.v. aan het front in Oekraine waardoor je eigenlijk al geen combat premie gaat krijgen ook.(word apart uitbetaald en is geen soldij of maandloon) hier is dat een gevaren premie .
Corruptie op grote schaal,en langs alle kanten als het bij velen hetzelfde verhaal is dan komt er een massale overgave in Cherson daar moet je niet aan twijfelen daar zitten vele Russische soldaten eigenlijk in een val en met nog hun zomer uitrusting aan terwijl de temp. daar s nachts al onder de 5 graden Celsius gaan.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Klopt fluppie.
gumibear
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

Onze acteur die de EU in een economische depressie stort voelt zich goed onder de vrienden. Merk de nazi-totenkopf op, op de rugzak achter hem. Dat is van zijn kersvers bezoekje aan Izyum. De presidentiële persdienst stoorde zich alvast niet aan het nazi-symbool. En dan het lef hebben om uitgerekend Putin met Hitler te vergelijken. Pervers.
https://www.bbc.com/news/world-europe-62899474
zelensky_izyum_bbc_totenkopf.png
De oplossing voor de exploderende energieprijzen is zo simpel als het maar zijn kan. Rond de tafel gaan zitten met Rusland, hier en daar een toegevingske, Nord Stream 2 opendraaien et voila! Easy peasy lemon squeezy.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

gumibear schreef: 14 sep 2022, 15:26 Onze acteur die de EU in een economische depressie stort voelt zich goed onder de vrienden. Merk de nazi-totenkopf op, op de rugzak achter hem.
Stop dat verhaaltje over nazi's.
Als er ergens nazi's zitten zullen het wel de Russen zijn, of hoe moeten we het anders noemen als ze voor de zoveelste keer pure burgerdoelen aanvallen, zoals die elektriciteitscentrales die ervoor zorgen dat gewone burgers zonder elektriciteit en water komen te zitten en de verhalen over hun oorlogsmisdaden weer opduiken na de bevrijding van massa's dorpen en steden?
Ik vind het belachelijk zelfs dat jij je blind staart op één of ander symbooltje, maar zwijgt over die verschrikkelijke wandaden van die beesten die de Russen blijken te zijn.
Laatst gewijzigd door boulder 14 sep 2022, 15:54, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Een land binnenvallen en de boel platbombarderen is uiteraard peanuts tegenover... een badge op een rugzak.

Trouwens wat vind je van de wagner-Nazi's?
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1196 keer
Recent bedankt: 14 keer

De fascistische knokploegen van Poetin zelf niet vergeten, in eigen land.
Probeer daar vooral niet om u te uiten als homo, want je wordt - onder goedkeurend oog van de politie - door de knokploeg diets gemaakt dat je die vrijheden in RU niet hebt.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

gumibear schreef: 14 sep 2022, 15:26 Onze acteur die de EU in een economische depressie stort voelt zich goed onder de vrienden. Merk de nazi-totenkopf op, op de rugzak achter hem.
Eindafrekening van gas aangekregen? Putin is de oorlog begonnen remember?
En elke dag worden er lichamen van burgers opgegraven, handen vastgebonden , oren afgesneden, afgemaakt met een kogel door het hoofd.
Vrouwen werden voor de ogen van hun man verkracht waarna de man werd dood geschoten, baby's werd de keel overgesneden.
Moet ik nog verder gaan?

Het gaat niet over welk symbooltje je op je rugzak hebt het gaat vooral over hoe je zich gedraagt en welke normen en waarden je hebt als mens.

Death's Head
Other names:
"Head of Adam," "Totenkopf" in German

Origin:
An ancient symbol of death used in various cultures. It is also used as a symbol of contempt for death, fearlessness, and danger.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220914_95130499
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ik ken nog zo'n teken, oorspronkelijk gebruikt door de jeugdheld Zorro maar nu geschilderd op tanks, of wat daarvoor moet doorgaan, van de Russische agressor die zomaar een land binnenvalt en oorlogsmisdaden begaat.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

gewoon ter informatie de soldij van een militair,die verplichte legerdienst deed was in de jaren 80-81 een 75 Belgische Franken per dag,ik geloof dat een pintje in de kantine toen 8 Frank was.
De kunst was met je kaneraden een keer zeker per week (afgesproken dag)naar de Kantine te gaan,en mss. een keer om de veertien dagen eens wat verder(de stad in).
Soldaten die in Duitsland gelegerd waren konden er een klein handeltje met sigaretten op nahouden(die waren heel goedkoop in de kantine v/d kazerne maar ik weet die prijs niet meer omdat ik geen roker was)als je zelf geen roker was je mocht max. drie sloffen(Per maand) bij zich hebben als je roker was had je die zelf wel geconsumeerd.
Betaling was altijd op dezelfde dag,en gewoon in de hand om de twee weken denk ik.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ben uit de buurt van de chaussée d'amour, een kilometerslange weg vol met hoerenkoten vlakbij een legerbasis, puur toeval :)

Ik denk dat velen hun 75 franken serieus konden opsparen :)

De frituur moest er ook dagelijks gaan leveren- lees pakken over de draad gooien :)
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ondertussen: de Russische nazi's hebben een dam aangevallen (opnieuw burgerinfrastructuur dus), de zoveelste oorlogsmisdaad, maar gummibear zal zich wel druk maken om een of ander insigne op een vest van een soldaat.

Volgens de droge maar zeer betrouwbare Oekraïense verslaggever is er ook een opstand geweest, troepen van die 2 bandietenrepubliekjes weigerden zich nog langer als kanonnenvlees te laten inzetten :

Ze waren razend omdat zij puur gebruikt werden om Russen in het Noorden te laten ontsnappen, terwijl zij zelf compleet in de steek gelaten werden.
Het is duidelijk, Adolf Poetin behandelt zijn soldaten als stront, waar Zelensky regelmatig zijn troepen bezoekt, houdt Poetin zich ver weg van het front, alsof zijn soldaten niet bestaan.
Ook dat zorgt voor demotivatie en wreekt zich op het slagveld.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 639 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

gumibear schreef: 14 sep 2022, 15:26 Onze acteur die de EU in een economische depressie stort voelt zich goed onder de vrienden. Merk de nazi-totenkopf op, op de rugzak achter hem. Dat is van zijn kersvers bezoekje aan Izyum. De presidentiële persdienst stoorde zich alvast niet aan het nazi-symbool. En dan het lef hebben om uitgerekend Putin met Hitler te vergelijken. Pervers.
Twitter: https://twitter.com/Dragnet_News/status/1570360246404788224
Bye, Maurice
https://on4bam.com
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Opvallend hoe sommigen hier die bij hoog en bij laag beweren "neutraal" te zijn altijd met rechtstreeks in Rusland geproduceerde propaganda afkomen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Beelden over rekrutering in gevangenissen:
https://www.hln.be/buitenland/beelden-t ... ~a9fdb759/

Natuurlijk gedragen die soldaten zich als misdadigers... want dat zijn ze vaak ook :oops:
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

En ondertussen blijven ze 'vallen' als vliegen in Rusland. (zowel Pro als Contra)

fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Ik vraag mij toch af hoeveel echte kriminelen ertussen zitten,hou er rekening mee dat Putin zowat iedereen die opositie durft te voeren op zijn minst een tiental jaren achter in jail steekt.
Ik denk dat dit geen goede beslissing is als het echte kriminelen zijn zullen ze al vlug de sfeer verzieken, alleen aan zichzelf denken en proberen weg te komen als het gewone anders denkenden zijn ( tegenstanders van Putin) dan gaan die er alles aan doen om de zaak te kunnen saboteren en terwijl zich overgeven aan Oekraine.
maak daar eens een battle groep van............
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Ja, dat is een strak plan, mensen die tegen u zijn in het leger steken, ze zullen nogal gemotiveerd zijn :bang:
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

fluppie schreef: 17 sep 2022, 09:55 Ik vraag mij toch af hoeveel echte kriminelen ertussen zitten,hou er rekening mee dat Putin zowat iedereen die opositie durft te voeren op zijn minst een tiental jaren achter in jail steekt.
Ik denk dat dit geen goede beslissing is als het echte kriminelen zijn zullen ze al vlug de sfeer verzieken, alleen aan zichzelf denken en proberen weg te komen als het gewone anders denkenden zijn ( tegenstanders van Putin) dan gaan die er alles aan doen om de zaak te kunnen saboteren en terwijl zich overgeven aan Oekraine.
maak daar eens een battle groep van............
Je mag er zeker van zijn dat het krapuul dat ze uit de gevangenis halen om mee te vechten het type moordenaars en verkrachters zijn.
Te oordelen aan de vele oorlogsmisdaden die onthuld worden na de herovering van Oekraïense dorpen passen ze naadloos bij het Russische leger.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Mooie uitleg van Paul waarom de Russen zoveel klop krijgen.
Er is gewoon geen structuur meer.
De nazi's van de Wagner groep, de DNR, LNR, het 'gewone' Russische leger, ex-gevangenen, Tjetsjenen, ...
Het is een zootje geregeld en ze komen onder elkaar niet overeen.
Geen wonder dat je dan troepen ziet wegvluchten.

Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Zal vanavond es kijken, dacht trouwens ergens gelezen te hebben dat ze elkaar zelfs al aan het afknallen zijn.
Bepaalde eenheden zouden immers altijd als eerste worden gestuurd.
En de Pro Russen zouden dan weer geen verzorging krijgen als ze gewond geraken omdat ze geen onderdeel uitmaken van het reguliere Russische leger.
Tja....als je roebel dan nog niet valt dan weet ik het ook niet meer.
Het zijn dus de Oekrainers die deze gewonden oppikken en de nodige verzorging geven.
Laatst gewijzigd door Petrikske 19 sep 2022, 21:04, in totaal 1 gewijzigd.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Yep, en dan zeggen ze dat ze en broedervolk van de Oekraïeners zijn, en ze komen onderling al niet overeen.
Zo stilletjesaan moet Poetin opletten dat in de plaats van de uitbreiding met Oekraïens grondgebied hij niet de implosie van Rusland op zijn kerfstok krijgt...
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Andere staten beginnen reeds te morren hé, en ik zie in de toekomst Oekraine ook nog lid worden van de navo.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 173 keer

Een van ’s werelds beste scherpschutters keert terug naar Oekraïne

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/overig ... r-AA120iOg
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”