Ik heb zo een vermoeden dat er toch ook iets mis is met mijn Telenet verbinding, maar opnieuw zie ik weinig consistentie in de problemen.
1. Tado die compleet offline gaat. 2 weken geleden ging Tado al eens helemaal offline (Cloud led knippert), maar doordat we 's anderdaags op reis vertrokken niet echt naar gekeken. Enkele dagen later zie ik via de app dat mijn Tado weer online was, en gezien we nog op reis waren heb ik zelf dus niets aangeraakt). Aan de grafieken kan ik zien dat mijn Tado 3 dagen offline was. Vanmorgen is het ineens weer van hetzelfde. Heb Tado support al gecontacteerd, maar daar is de initiële reactie dat er aan hun kant geen probleem is, en wat standaard voorstellen zoals het herstarten van ISP modem, de Tado bridge, etc... allemaal zaken die ik al geprobeerd heb.
2. Soms problemen met mijn Belfius app op mijn telefoon. Ik krijg dan een foutmelding dat de server niet bereikbaar is. Als ik wifi uitschakel (en dus via 4G probeer) is er geen probleem.
3. Ook al enkele keren dat op mijn iPad geen enkele website bereikbaar was.
4. Vandaag terug eerste werkdag, en ook daar sporadisch problemen met mail en calendar over de VPN. Random foutmeldingen en af en toe heel trage reactie tot timeouts. Volgens IT zijn er geen gekende problemen.
Maar met veel zaken heb ik ook helemaal geen probleem. Speedtest (op eender welk device) geeft me prima resultaten. En die random issues lijken ook telkens bij dezelfde apps/applicaties voor te vallen (Tado, Belfius, VPN...). De Telenet router heb ik voor alle zekerheid toch eens enkele minuten zonder stroom gezet, en de issues met VPN lijken wel verbeterd, maar zeker nog niet volledig opgelost.
EDIT: na lunch blijk ik nu ook op mijn vaste PC issues te hebben. Bvb bij Speedtest krijg ik een foutmelding :
maar ook andere sites (HLN, Standaard, Tado) reageren traag tot niet. Daarna doe ik een reload van de pagina en krijg ik wel weer direct resultaat.This site can’t be reachedwww.speedtest.net took too long to respond.
Try:
Checking the connection
Checking the proxy and the firewall
Running Windows Network Diagnostics
ERR_CONNECTION_TIMED_OUT