ivob schreef: 04 sep 2022, 19:04
Dan heb je het toch niet goed begrepen of was ik niet duidelijk genoeg: stop de externe wapenleveringen (en men was ze bet nooit begonnen) en het conflict was al lang beëindigd met veel minder doden tot gevolg en niemand sprak er nog over.
Met andere woorden, laat de Russen gewoon hun zin doen.
En toch maar beweren niet aan de kant van de Russen te staan, maar elk punt die je aanbrengt is in hun voordeel.
Het is mij een volkomen raadsel waarom mensen, die voorheen van geen enkel conflict in de wereld echt wakker lagen
Dat is zo'n gratuite bewering die je doet.
De oorlog in Bosnië, daar lag ik ook van wakker.
De Taliban in Afghanistan ook.
Tja als jouw niveau niet verder reikt dan oorlog voeren vergelijken met het bestellen van een pizza moet er verder niets aan toegevoegd worden.
Niet zeveren, je argument was dat er met onderhandelingen geen doden vallen.
Er zijn duizenden acties die je kunt doen zonder dat er doden vallen.
Dat wil niet zeggen dat ze iets opleveren om de oorlog te beëindigen op een manier dat hij binnen 5 jaar niet terugkeert.
Voor de rest ben je al zo onder de invloed van de oorlogsretoriek dat je elke andere oplossing dan oorlog blijven voeren tot het bittere einde ziet als colaboratie, lafheid, Putinisme en bij voorbaat gedoemd om te mislukken want de vijand blijft altijd de vijand.
Niet van de propaganda, maar van de geschiedenis, ik ben geen Russia Today slaafje.
Er was ook zogezegd vrede zoveel jaar geleden, en dan herbegint het.
Het verschil?
Rusland voelde zich weer sterk genoeg om binnen te vallen.
Het is je misschien ontgaan maar de Duitsers zijn nu wel onze "vrienden" en handelspartners en zijn een van de belangrijkste spelers binnen de EU.
Omdat de Duitsers niet meer geleid worden door een Führer, en democratisch geworden zijn.
Probeer dat eens met Rusland, dan zou het anders kunnen uitdraaien.
En onze vrienden van toen zijn nu blijkbaar onze vijanden.
Je verwart bondgenoten met vrienden.
De Russen waren bondgenoten omdat we eenzelfde gemeenschappelijke vijand hadden: nazi-Duitsland.
Dat het geen vrienden waren, mocht algauw blijken toen ze Oost-Duitsland de communistische dictatuur induwden, en een muur bouwden.
De geschiedenis wordt geschreven door de tijdelijke overwinnaars.
En het Westen gaat ervoor zorgen dat dat Oekraïne is en niet Rusland.
Dat de Russen tot op heden geen zier geven over jouw preferente oplossing blijkt dag na dag.
Het kan mij geen zier schelen wat de Russen ervan vinden, ze voelen het wel aan den lijve als hun tank omver geblazen wordt...
ivob schreef: 04 sep 2022, 19:04Met iedere dag nieuwe doden, uiteraard ver van je bed, tot gevolg.
Wat is het nu eigenlijk?
Het ene moment doe je alsof jij inzit met die arme Oekraïeners, en ik de egoîst ben die hen de dood instuur, het volgende moment zeg je dat het je allemaal geen zier kan schelen, want je voelt je niet bij dat conflict betrokken.
Je moet weten welk verhaaltje je afsteekt...
ivob schreef: 04 sep 2022, 19:04Met iedere dag nieuwe doden, uiteraard ver van je bed, tot gevolg.
Euh, wie beweert er hier dat Zelensky niet mag terugvechten tegen wie ook maar zijn land binnenvalt? Dat heb ik hier nog niemand horen beweren.[/QUOTE]
Wat is dan je gezever over vechten om zijn tanende populariteit aan te pakken?
Je eigen woorden alweer vergeten?
ivob schreef: 04 sep 2022, 19:04Spijtig genoeg zijn het niet alleen de Russen die lijden onder dat conflict.
Iets wat je blijkbaar niet kan vatten.
Oeps, verspreking, zeker?
Ik zit in de eerste plaats in met de Oekraîners, maar het is duidelijk dat uw steun de andere kant opgaat...