Ik woon in Hamme, in een straat die in het lijstje staat op de site. Zelfs in de update:
Mei-Juli 2021
Glasvezel in Toekomststraat, Verbindingsstraat, Geemstraat, Stationsstraat, Koning Albertplein, Spoorwegstraat, Guillaumestraat
Update met verdere straten volgt!
Bron:
https://www.glasvezel.be/hamme
Een familielid in een andere straat uit die lijst heeft vorige week die brief gekregen die hierboven gepost werd. Die brief heb ik dan weer niet.
Die brief is trouwens heel verwarrend en deels bedrieglijk, imo. Vooral over het gedeelte i.v.m. niet meer betalen voor kabel/netwerk via Telenet/Proximus.
Afgaande op de datum van de update zou je verwachten dat het al een jaar beschikbaar is, maar gezien die brief nu zou me dat heel sterk verbazen.
Had eerder deze week een mail gestuurd, geen antwoord gekregen. Mogelijks verkeerde email adres (info at thelastmile.be)? Zonet het contact formulier ingevuld op deze pagina:
https://www.glasvezel.be/contactus. Maar dat eerste emailadres had ik ook niet verzonnen...
Ze zeggen met 60+ internet providers samen te werken, maar op hun site zelf vernoemen ze er maar 1, Fiberweb. Waar op hun website de "bestel"-knop je emailclient opent voor een mailtje op te stellen. Handig... Heb gevraagd naar een overzicht van de andere aanbieders.
Het is allemaal ongelooflijk amateuristisch & slecht gecommuniceerd. 0 duidelijkheid. Contactvaardigheid nog af te wachten. Maar het ding is: ik wil het wel. Heb nu EDPnet, 100/40mbps voor €36, Fiberweb biedt 100/100 voor €30, dus dat is beter. Maar of en wanneer ik het ga kunnen krijgen..? Serieus vraagteken.
(Het hogere abo, 350/350mbps voor €55 is dan echter weer minder goed dan Mobile Vikings op fiber, die bieden 1000/500 voor €53)
Heb nu net toch maar op de site de self-install kit besteld. Het lijkt erop dat je die achteraf kan betalen, dus dat is een klein risico. Hoop dat de communicatie daarmee verduidelijkt.
Ik ben ITer en kan dit halve avontuur dus wel aan, maar op deze manier gaat letterlijk geen enkele normale consument hierop ingaan, vermoed ik.
Iemand anders al verder geraakt met deze aanbieder?