Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

In Knokke heb je gewoon massa jongeren van over de Grens. Dat heb je minder aan de kant van De Panne. Wat de reden is weet ik niet maar wat wel vast staat is dat het in Nederland niet mogelijk is om legaal aan alcohol te geraken onder de 18 en hier wel.
Vanaf welke leeftijd mag ik alcohol bij me hebben op openbare plekken?
Vanaf 18 jaar. Onder die leeftijd is het strafbaar om alcohol bij je te hebben op openbare plekken. Je kunt dan een boete krijgen.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... t-openbaar
Laatst gewijzigd door boonpwnz 27 aug 2022, 15:05, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 549 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

devilkin schreef: 27 aug 2022, 13:15 Mensen die elke week hun auto blijkbaar dwangmatig moeten wassen. Droogte of niet.

Wie zijn ze? Waarom doen ze het? Lijkt me een ideaal onderwerp voor Jambers Afbeelding
Haha, toen we wegreden was er iemand zijn Jaguar aan het wassen met een emmer in de ondergrondse parking :eek:
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 599 keer

ivob schreef: 27 aug 2022, 14:12 Geen enkele reden tot maatregelen op dat vlak.
Proactief handelen blijft een onbekend begrip in Vlaanderen.
Ik denk niet dat zo'n maatregelen nodig zijn naast hetgeen er nu al is, we zouden er wel moeten raken tegen de start van het natseizoen (normaal binnen een maand). AFAIK is er nergens een prangend tekort aan drinkwater. Het heeft deze maand al weer wat geregend (lokaal weliswaar) en ook begin september zou het wat kunnen gaan regenen (nog geen grote hoeveelheden).

Vergeet niet: de reserves zijn vorig jaar zeer goed aangevuld, daarom dat het nu minder prangend is dan de vorige droogte - toen men wel zo'n maatregelen nam - die het gevolg was van enkele droge zomers na elkaar. Natuurlijk, als het natseizoen geen vette is en de komende zomer is weer droog dan is het wel snel een ander verhaal.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1065 keer
Bedankt: 672 keer
Recent bedankt: 10 keer
Provider
Te Koop forum

Enkel naar het drinkwater kijken getuigd van weinig inzicht. Hoeveel putten zijn er niet in België waar men gewoon water blijft uithalen? Een gedegen verbod zou de natuur alleen maar ten goede komen, en wij mensen kunnen gerust wat minder verknoeien.

https://www.dov.vlaanderen.be/page/actu ... dindicator

We zitten nu aan 8% van de grondwater standen die normaal worden beschouwd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 109 keer

Dat ik al sinds gisteren verschillende UPS afhaalpunten aan het doen ben om te zien of mijn pakje er ligt. Op het kaartje staat een afhaalpunt adres op, maar daar ligt geen pakketje voor mij.Dit is echt balen want heb het morgen nodig.
Internet via Mobile Vikings
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 590 keer
Bedankt: 717 keer
Recent bedankt: 8 keer
Te Koop forum

Je hebt een punt over de overheden, wij hebben er minstens 6 teveel, er is dus nog enige marge :)

Anderzijds is het wel erg hoopvol om te rekenen op gezond verstand, zeker bij de massa. De gezondheidscrisis heeft aangetoond dat dit nog schaarser is dan een gasbron.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
tdemeyer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 45 keer
Provider

devilkin schreef: 27 aug 2022, 13:15 Mensen die elke week hun auto blijkbaar dwangmatig moeten wassen. Droogte of niet.

Wie zijn ze? Waarom doen ze het? Lijkt me een ideaal onderwerp voor Jambers Afbeelding
Goh.. 't is te zien van waar dat water komt natuurlijk..
Als de pomp in mijn kelder een dag niet draait, dan mag ik beginnen scheppen beneden.. (Begrijpe wie kan, maar het grondwaterniveau is hier nog niet merkbaar gedaald) Met wat ik oppomp, en wat normaal in het riool verdwijnt voorzie ik nu de tuin rijkelijk van water en ja, was ik ook onze auto's, kuis ik het huis, etc ..

Hetzelfde kan misschien ook gelden voor mensen die een (oude) regenput hebben die niet gebruikt wordt voor toilet/wasmachine etc..

Ander verhaal natuurlijk als leidingwater wordt gebruikt..
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
Bedankt: 252 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Jesus, zo veel vliegen de laatste dagen... is dit algemeen?
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 320 keer
Bedankt: 720 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

iddink die weer compleet aan het flippen is...

Ik kreeg het boekenpakket binnen zoals gevraagd.
Erna kreeg ik een mail 'oei je pakket is verloren, we sturen een nieuw'.
Ik mail onmiddellijk (ik daag je uit, zoek maar eens het contactformulier...) dat ze dat niet moeten doen want we hebben alles.
3 Dagen erna krijg ik een nieuwe doos met opnieuw de boeken. :bang:
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

Sneakers, veel belachelijker moet het niet worden.

Ahja meneer de echte, originele kosten 50.000 euro maar dees worden echt superzacht ( 200€)

Vind ik eindelijk het paar voor mijn neef, in een stolpje, 1400€

Daarvoor sloft ge ne winkel of tien af en buiten bompa & acid zit daar toch niet echt verkoop op.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

cptKangaroo schreef: 28 aug 2022, 19:23 Jesus, zo veel vliegen de laatste dagen... is dit algemeen?
Heeft geregend enkele dagen geleden, sindsdien is het weer (relatief) warm geweest maar ook niet te warm voor hen, dus ja daar zijn ze weer.

Check evt of er ook geen openstaande vuilbak/container oid is waar er larven inzitten, want dan heb je er enorm snel heel veel.
jphermans schreef: 28 aug 2022, 11:19 Dat ik al sinds gisteren verschillende UPS afhaalpunten aan het doen ben om te zien of mijn pakje er ligt. Op het kaartje staat een afhaalpunt adres op, maar daar ligt geen pakketje voor mij.Dit is echt balen want heb het morgen nodig.
Afgifte aan UPS Access Point genereert twee scans, een "AFGELEVERD" (hoofdletters sic) van de driver die een logische scan is want hij scant ze niet allemaal die hij aflevert, hij scant maar ene en het systeem veronderstelt dat alle pakjes die hij meeheeft voor dat Access Point dan ook afgeleverd zijn (niet altijd correct).

Tweede scan is een fysieke scan door het personeelslid van het Access Point zelf "UPS Access Point™ in bezit". Als je die tweede scan nergens ziet mag je het vergeten, ligt nog in bestelwagen, is echt kwijtgespeeld, of "kwijtgespeeld" tussen aanhalingstekens.

Zelf al meegemaakt dat beide scans twee verschillende Access Points waren, logische scan waar het systeem dacht dat hij het ging afleveren, fysieke scan in een ander Access Point waar hij het effectief afgegeven heeft. Daarom: altijd wachten met af te halen tot de fysieke scan er is.
devilkin schreef: 28 aug 2022, 11:06 We zitten nu aan 8% van de grondwater standen die normaal worden beschouwd.
Ik mag zo vermoeden dat die laatste 8% *veel trager* verdwijnt dan de eerste 20% dat veel sneller verdampt, of we hebben hier binnen de kortste keren problemen. Frustratie van de dag: hoe er gegoocheld en gedramatiseerd wordt met cijfers inzake droogte door ze niet te duiden.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

De helft van ons water komt van grondwater. Die standen zijn historisch laag. Een beetje regen doet daar niks aan om dat te verhelpen (moet het al enige maanden serieus goed regenen, en dan nog ga je geen overschotten hebben)
https://www.vmm.be/water/drinkwater/dri ... uit_tw.pdf

Het is mijn persoonlijke mening dat ook voor ons water, een schaars goed, men gerust wat meer mag inzetten op sensibilisering rond verspilling.
M'n vriendin (spaanse) heeft jaren meegemaakt dat er in de warme maanden enkel water uit de kraan komt met momenten. De periodes ervoor werd er ook enorm rond gedaan alsof er niks aan de hand was, en ze ziet hier nu juist hetzelfde gebeuren.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Water zal inderdaad een probleem worden maar we verspillen maar lustig alsof er niets aan de hand is. Dat vandaag nog altijd WC's met drinkwater worden doorgespoeld is bijvoorbeeld hemeltergend.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1182 keer
Recent bedankt: 6 keer

CCatalyst schreef: 28 aug 2022, 02:22 Geen enkele reden tot maatregelen op dat vlak.
Zeker wel, boeren weten niet waar kruipen om nog aan water te geraken.
Over enkele dagen, als de Maas onder het peil zakt, moet de grootindustrie terugschakelen en potentieel moet er drinkwater omgeleid worden.
We kunnen er nu lacherig" over doen, of voorbereiden op meer van dat.
Proactief handelen blijft een onbekend begrip in Vlaanderen.
Dus we gaan, qua water, nog afzien. Qua termijn denk ik "voor 2030".
AFAIK is er nergens een prangend tekort aan drinkwater. Het heeft deze maand al weer wat geregend (lokaal weliswaar) en ook begin september zou het wat kunnen gaan regenen (nog geen grote hoeveelheden).
Drinkwater is maar een fractie van het waterverbruik in Vlaanderen.
Enkel op dat type water focussen, verlicht u onterecht van het bredere plaatje van de waterproblemen.
Vergeet niet: de reserves zijn vorig jaar zeer goed aangevuld, daarom dat het nu minder prangend is dan de vorige droogte - toen men wel zo'n maatregelen nam - die het gevolg was van enkele droge zomers na elkaar. Natuurlijk, als het natseizoen geen vette is en de komende zomer is weer droog dan is het wel snel een ander verhaal.
Ik denk niet dat de voorraden zo sterk aangevuld waren als je suggereert: er is namelijk veel water dat bij regenval meteen in de rivier gedumpt wordt om zo snel mogelijk naar zee te gaan. Dat leidt (& lijdt) tot 2 problemen: dat water veroorzaakt overlast onderweg (cfr Pepinster etc, al was dat extreem) én het dringt niet in de bodem om de grondwaterstand omhoog te krikken.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 549 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider
Te Koop forum

Onlangs nog artikel gelezen dat we aan de ene kant 'water tekorten' hebben, maar aan de andere kant dagelijks miljoenen liter 'gezuiverd' water lozen omdat we er nergens mee wegkunnen ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 677 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider

klopt ook en bedrijven (niet landbouw) kunnen dat water gratis krijgen, ze moeten alleen zelf voor de infrastructuur zorgen om het tot bij hen te krijgen. En dat gebeurt niet.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
heist_175
Moderator
Moderator

Niet enkel perfect bruikbaar water lozen, maar ook bewust en actief permanent de watertafel verlagen (bemaling & blinde drainage),
waardoor diezelfde boeren die ervoor pleiten, hun gewassen niet meer zien groeien.

Maar dus: als je een exploderende waterfactuur wil vermijden, investeer je best vandaag nog in regenwatercaptatie en -gebruik.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik woon op een appartement. Maar wat ik ook gek vind is dat ze nu zeggen van je bespaar door minder lang te douchen.

Daarmee bespaar je niet enkel gas maar ook water die vaak ook drinkwater is of ben ik gek?
heist_175
Moderator
Moderator

Wat je bespaart aan gas door korter te douchen is echt peanuts.
Wij verbruiken (met 4 personenen) minder dan 3kWh per dag aan gas voor sanitair warm water (SWW). Daar valt niet veel op af te pingelen.

Lang geleden vertelde een collega me dat ze thuis 24° stookt en altijd in t-shirt rondloopt.
Met dat soort "gedrag" te wijzigen valt veel meer te winnen.

@drinkwater
Drinkwater is zo goedkoop dat het niet evident is om waterbesparende maatregelen te nemen die zichzelf terugbetalen in <5 jaar.
Ik ken mensen die douchen met een emmer naast hen: tijdens het douchen "druppelt" het water mee in de emmer en dat gebruiken ze dan om het volgende WC-bezoek door te spoelen. Dat betaalt zich natuurlijk snel terug :).
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Dat is in de basis waar we meer naartoe moeten, drinkwater een tweede functie geven na het eerste gebruik. afvoer van de handenwasser om de stortbak te vullen enz...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
heist_175
Moderator
Moderator

Of drinkwater gebruiken waar het voor dient: drinken en eten maken.
De WC doorspoelen met drinkwater is een decadentie die we zo zelfsprekend vinden, dat enkel die formulering al wenkbrauwen doet fronsen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Je kan met korter douchen zowel gas als water sparen. Merk ook op dat korter erg relatief is, voor de ene is dat 5 minuten voor een ander 15 minuten.

In mijn vorig huis zette ik een emmer in de douche omdat het daar erg lang duurde eer het warm water aan de douche was. Dat was telkens een volle emmer water die ik dan gebruikte om de wc door te spoelen. WC doorspoelen met drinkwater of je wagen ermee wassen is pas echt decadent maar we zijn het helaas gewoon gemaakt.

Ben ooit bij een trekking in IJsland geconfronteerd geweest noodzakelijke besparing, we kregen elk 17 seconden om te douchen, buiten in -15° :) Toen we binnen kwamen leek het alsof de verwarming op 30° stond :)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 319 keer

heist_175 schreef: 29 aug 2022, 15:14 Wat je bespaart aan gas door korter te douchen is echt peanuts.
Wij verbruiken (met 4 personenen) minder dan 3kWh per dag aan gas voor sanitair warm water (SWW). Daar valt niet veel op af te pingelen.
Wie het kleine niet eerst is het grote niet weert. :-D
Is dan toch nog altijd 90 tot 93 kWh per maand of 1095 kWh per jaar. :eek:
En wanneer je korter een douche neemt verbruik je ook minder water. Of dat nu drink- of regenwater is maakt dan niet uit. Het is telkens water.
En wanneer je een douche neemt zonder gebruik te maken van commerciële zepen (en liefst helemaal geen) is het ook een koud kunstje om het douchewater te hergebruiken in de moestuin e.a. En het is ook nog eens gezonder voor de huid en beter voor de hygiëne. Niets dan winst dus.
Laatst gewijzigd door ivob 06 sep 2022, 08:20, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 98 keer

Sasuke schreef: 29 aug 2022, 12:24... aan de andere kant dagelijks miljoenen liter 'gezuiverd' water lozen omdat we er nergens mee wegkunnen ?
2,2 miljard liter per dag aan gezuiverd rioolwater, waarvan er nu al 250 miljoen liter/dag beschikbaar is voor diegene die ze willen komen ophalen. :eek:
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

heist_175 schreef: 29 aug 2022, 11:52 Zeker wel, boeren weten niet waar kruipen om nog aan water te geraken.
Vandaar dus geen nood aan maatregelen "op dat vlak".
heist_175 schreef: 29 aug 2022, 11:52Over enkele dagen, als de Maas onder het peil zakt, moet de grootindustrie terugschakelen en potentieel moet er drinkwater omgeleid worden.

We kunnen er nu lacherig" over doen, of voorbereiden op meer van dat.
We zullen wel zien, er staat regen in de kaarten. Voor de Rijn was dat deze maand ook genoeg om meteen de zwaarste problemen te vermijden.

We kunnen er nu paniekerig over doen, of proberen te vermijden dat we in de toekomst weer hetzelfde tegenkomen. We zijn eind augustus, de verdampingskracht van de zon is al enorm afgenomen. Voor maatregelen voor het laatste restje van dit droogseizoen is het veel te laat. Eer ze effect hebben zitten we al volop in het natseizoen en gaan we weer niet weten wat te doen met al dat water.
heist_175 schreef: 29 aug 2022, 11:52Ik denk niet dat de voorraden zo sterk aangevuld waren als je suggereert: er is namelijk veel water dat bij regenval meteen in de rivier gedumpt wordt om zo snel mogelijk naar zee te gaan. Dat leidt (& lijdt) tot 2 problemen: dat water veroorzaakt overlast onderweg (cfr Pepinster etc, al was dat extreem) én het dringt niet in de bodem om de grondwaterstand omhoog te krikken.
Desondanks is de situatie allesbehalve zo precair als in 2018, het heeft dit jaar al meer geregend dan toen en de voorgaande zomer 2021 was niet zomaar een natte zomer, het was de natste zomer ooit, ergo de reden waarom het zo lang duurde voor de droogte zichtbaar werd in het landschap. Alles bij elkaar staan we nu veel beter voor dat laatste restje droogseizoen dan het geval was in 2018.

Verder denk je best 2 keer na voor je regen toewenst in de vastzittende patronen van onze zomers. Dat er nog altijd mensen zijn die onze reeds fragiele maatschappij liever het linkse plaatje toewensen dan het rechtse, ik snap dat niet.

Afbeelding
heist_175
Moderator
Moderator

CCatalyst schreef: 29 aug 2022, 18:35 Verder denk je best 2 keer na voor je regen toewenst in de vastzittende patronen van onze zomers. Dat er nog altijd mensen zijn die onze reeds fragiele maatschappij liever het linkse plaatje toewensen dan het rechtse, ik snap dat niet.
Het is geen kwestie van kiezen tussen het linkse of het rechtse plaatje.
Het is wél een kwestie van voor te bereiden voor beide scenario's. En dat doen we gewoon niet.

Bouwvergunningen worden nog altijd afgeleverd voor waterzieke gebieden, er worden nog altijd miljoenen liters water onttrokken aan de ondergrond zonder milieurapport, we jagen nog altijd zo snel mogelijk regenwater naar de zee, ... etc

Onder het motto "je moet het dak repareren als de zon schijnt", breekt nu de ideale periode aan om maatregelen die duurzaam effect hebben op de watertafel.
Benieuwd of Vlaanderen weer met een lege doos gaat afkomen :).
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ik die een andere verwachting had van een Shelly 2.5 setting :
Detached Switch - Set Shelly device to be in "Detached" switch mode - switch is separated from the relays.
het idee was dat ik dan afzonderlijke inputs en outputs had, maar blijkbaar is het alleen dat de output niet meer naar de input luistert...

J.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef: 28 aug 2022, 02:22 Ik denk niet dat zo'n maatregelen nodig zijn naast hetgeen er nu al is, we zouden er wel moeten raken tegen de start van het natseizoen (normaal binnen een maand). AFAIK is er nergens een prangend tekort aan drinkwater.
Vandaag en de rest van de week flink wat regen, daarna weer droog (to be confirmed). Met de neerslag van deze week gaan we er wel moeten raken tegen de echte start van het natseizoen (ik denk niet dat dit hem al is) zonder extra maatregelen.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

3 weken terg was ik een weekje in de ardennen op een camping.
Daar was de eigen watertoevoer op en moest er water aangevoerd worden met tankwagens.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Enorm slecht geslapen daardoor een 20 minuten te laat opgestaan door een snooze teveel.

Resultaat trein gemist. Jammer maar gelukkig zat er maar een half uur tussen de ene en volgende trein.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

boonpwnz schreef: 06 sep 2022, 06:52 Enorm slecht geslapen daardoor een 20 minuten te laat opgestaan door een snooze teveel.
Clocky runaway alarm clock kopen? :)
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 319 keer

...
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Nee ik heb enorm slecht geslapen dus was te moe. Want normaal snooze ik niet.

Ik heb rond 2u30 wakker gekomen en sindsdien elk half uur van de klok gezien.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 308 keer
Bedankt: 637 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider

Deze namiddag 2 uur zonder elektriciteit gezeten.

Positief, OpenOffice Impress heeft perfect mijn open presentatie kunnen recoveren zodat ik maar 1 kleine aanpassing (2 minuutjes werk) moest opnieuw doen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Dienen iPhone 14 pro max: 1479€ voor de 128GB en dan moet je nog een cover kopen en nen oplader. Stekezot zijn die haha.
En nog geene usb-c zag ik, geene fingerscan, nog steeds het scherm die niet eens zo goed is als de andere topmodellen , zelfde met ppi dachtk ook nog die lager is enz...

En in de VSblijft de prijs dachtk hetzelfde, en hier, nie normaal meer toch.

Ik hou van Apple producten maar ze zijn me omwille van deze redenen kwijt gespeeld, alles bij hun is veel te duur geworden en vroeger waren ze de koploper, nu niet meer.
Tttsss
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Als het dan over 'frustratie" gaat, vind ik het feit dat de goedkoopste iPhone 14 ook al meer dan 1000 euro kost, nog absurder.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Tomby schreef: 07 sep 2022, 22:21 Als het dan over 'frustratie" gaat, vind ik het feit dat de goedkoopste iPhone 14 ook al meer dan 1000 euro kost, nog absurder.
Een frustratie is het niet ze omdat ik die toch niet zal kopen maar dat ze zulke prijzen vragen is gewoon absurd, ook tfeit mensen die klagen en zagen over gas en elctric en nu vrijdag de iPhone 14 of de pro en max gaan kopen. Tja...

De iPhone 14 is al helemaal duh aangezien er bijna niets nieuws aan is en dezelfde processor, absurd is het.
Tttsss
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Je bent toch niet verplicht de nieuwste iPhone te kopen, er is de 13 de 12 en zelfs een SE.

Bovendien zijn de prijzen van de topgsm's van andere merken ook duur en die hebben andere nadelen en voordelen.

Een ander punt is dat je ook lang met een iPhone kunt doen, wie maar om de 5 jaar een GSM koopt geeft minder uit dan iemand die om de 2 jaar de nieuwste -lees duurste- wil. En duur is uiteraard relatief, de inkomens zijn ook niet gelijk.

Er is keuze in modellen en prijzen dus is de nieuwe iPhone te duur, koop dan iets anders. Niemand zal u tegenhouden.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Dizzy schreef: 08 sep 2022, 09:35 Bovendien zijn de prijzen van de topgsm's van andere merken ook duur en die hebben andere nadelen en voordelen.
Het gaat hem niet om de top-modellen. Het gaat hem erom dat de INSTAP-modellen ook al meer dan 1000 euro kosten. Dat is toch compleet van de pot gerukt ? En ja, uiteraard kan je ook een oud model kopen, maar ook die oude modellen zijn behoorlijk aan de prijs. Mijn zoon wou een iPhone en die heeft nu een 11 gekregen, maar met zo een toestel van 3 generaties terug zit je ook nog altijd bijna aan 600 euro.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Nog een geluk dat je niet verplicht bent om een iPhone te kopen. :roll:
Blijkbaar beseft niet iedereen dat.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”