De Semois van bron tot monding

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Korte samenvatting : momenteel ben ik bezig om de Semois te volgen van haar bron te Arlon tot aan de monding in de Maas te Montherme. Gewoon van tijd tot tijd eens naar de Ardennen bollen met de auto en in de diverse dorpjes waar de Semois door gaat de drone eens omhoog laten om wat filmpjes te maken.

Nu zijn er wel een aantal routes (zoals de GR16) die "ongeveer" de semois volgen, maar nergens kan ik een opvolging vinden van de dorpen/steden waar de Semois passeert... Het is dus echt wel ter plekke toekomen, drone oplaten, filmpje maken, drone naar beneden, coördinaten noteren, op Google Maps het volgende dorp zoeken en repeat...

1. Kennen jullie een manier om alle dorpen te vinden waar de Semois door gaat?
2. Kennen jullie leuke plaatsen welke ik zeker niet mag vergeten tijdens de tocht?

Meest ideale zou iets zijn als onderstaande, maar dan waar ik specifiek kan op inzoomen (bvb met Google Maps).
Afbeelding

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 1 keer

Kan je toch perfect zelf uitstippelen dmv bv https://www.afstandmeten.nl/
Je kan de "open walk" filter aanvinken en dan komen alle GR routes en andere populaire paden tevoorschijn.
En als je echt alternatief wil gaan dan focus je op de bruine stippellijnen en dat zijn vaak ook de mooiste paadjes.
Ik geef toe, het is een heel huzarenstukje maar dan heb je wel iets dat je zelf hebt gemaakt en niet ergens gedownload van 1 of andere site.
Als route of een deel ervan klaar is dan bewaar je die om dan te exporteren als GPX en die kan je dan weer op een sporthorloge of smartphone zetten.
Tip: maak een account aan bij Afstandsmeten, is helemaal gratis en zo blijven al je creaties online bewaard. (ik heb er al honderden)
Ik heb met die website al heel wat wandelingen tot 100km gemaakt, maximum was een 100 miler. ;-)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
krisken
userbase crew
userbase crew

Voor alle duidelijkheid ik ga er niet wandelen :-)

Telefonie = EDPnet + OVH
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1475 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Misschien kan je ook een stuk per kajak doen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
Bedankt: 153 keer
Recent bedankt: 1 keer

krisken schreef: 18 aug 2022, 17:43 Voor alle duidelijkheid ik ga er niet wandelen :-)
Oeps.. 😂
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
krisken
userbase crew
userbase crew

@Goztow De kajak gaat t ook niet echt worden. Gewoon met de wagen van punt naar punt. Staat veel te laag om te kajakken nu. En met de drone de kajak in... Op zich interessant idee eigenlijk om t ns te filmen. Dat wel...

Telefonie = EDPnet + OVH
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”