on4bam schreef: 17 aug 2022, 14:43Is dat niet in elke oorlog zo? Eigenlijk straf dat er al zo veel hogere officieren gesneuveld zijn dicht bij de frontlinies, gewoonlijk houden die zich op een veilige afstand.
Wat de Iphone betreft, ook gezien maar zoals altijd moet je je afvragen wat er waar is of in scene gezet. Veel van wat online komt is propaganda (van beide kanten) en het is nuttig om deze "fait-divers" niet altijd als waar te beschouwen.
Nee ik denk het niet, als je kijkt naar de manier van oorlogsvoering die Oekraine hanteerd dan lijkt deze meer op zelfbehoud gericht te zijn en dat moeten ze eigenlijk ook wel omdat de Russen zwaar in overtal zijn.
Maar niet alleen zijn ze voorzichtiger om soldaten te verliezen ze doen ook hun uiterste best om de Russen zoveel mogelijk te ontregelen.
Voorbeeld daarvan is het opblazen van zoveel mogelijk command centers en munitie depots.
Ze maken immers dankbaar gebruik van de 'push' methode van de Russen oftewel de Russen duwen zoveel mogelijk materiaal en munitie dicht bij de frontlinie om er zo snel mogelijk gebruik van te kunnen maken. De Amerikanen gebruiken blijkbaar de 'pull' methode, en dit is alles meer in de achterhoede te houden en a la Amazon alles maar te leveren wanneer het nodig is. De 'pull' methode is voor de vijand veel moeilijker om te ontregelen natuurlijk.
Zeker als je weet dat goed uitgeruste en moderne legers zoals dat van de US, zich minder snel in het ootje zijn te nemen dankzij hun veelal superieure technologie.
Het grote aantal officieren dat sneuveld is echt wel een probleem voor de Russen omdat niemand zomaar het beslissingsrecht mag opnemen, maw de baas is de baas en als de baas er niet is dan doen we niets.
Terwijl in de meeste moderne legers de lagere rang onmiddellijk de bevoegdheid krijgt om beslissingen te nemen en om ondergeschikten aan te sturen.
Propaganda is voor mij meer wat op de officiele TV word uitgezonden en dat soort propaganda van de Russen is gewoon lachwekkend te noemen bij momenten.
Bij deze een propaganda filmpje van de LNR ontleed en best wel lachwekkend bij momenten.
https://www.youtube.com/watch?v=C0pHtPdum8c
En ok het is 'maar' de LNR maar de reguliere strijdkrachten van Rusland zijn niet zoveel beter. Best getrainde en uitgeruste Russische troepen zijn bv Wagner, Kadyrov en verder ook nog wel goed getrainde Special Forces. (vraag is, hoeveel zijn er daar nog van in leven..)
Kistgeld voor auto uitgezonden op TV:
https://www.youtube.com/watch?v=hGZKD9eBoZw (heel zielig vind ik het, propagandawaarde 0,0 voor mij)
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,