Autokeuring zonder afspraak
Forumregels
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
1. De gedragsregels zijn ook hier van toepassing. We verwachten van iedereen in de eerste plaats respect voor de andere users
2. Er zal hier veel minder moderatie gebeuren op inhoud, maar wel meer moderatie op users. Dit betekent concreet dat we discussies in principe niet zullen afsluiten, users die geen zin hebben om de discussie verder te zetten, worden aangemoedigd om zelf de discussie te stoppen / negeren. Dit kan tot iets fellere discussie leiden, maar altijd met respect voor de mede-users!
Daar tegenover staat dat we users kunnen de toegang ontnemen uit dit subforum indien ze het naar ons afwegen te bont maken. Dit kan tijdelijk, dan wel definitief zijn en dit zal zonder enige verantwoording gebeuren
3. Indien u liever de topics uit dit forum niet ziet in de lijst van nieuwe posts, wordt dan lid van de groep "Opt out maatschappelijke uitdagingen in new posts" via deze link: ucp.php?i=167
4. Dit subforum mag op geen enkele manier een platform worden voor militanten / om duidelijk politiek te voeren. Userbase is en blijft een onafhankelijk forum met een duidelijke focus op technische onderwerpen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 116 keer
Waarom zou je naar de autokeuring gaan op een dag zonder afspraak als je weet of als ze oproepen om die dag niet te gaan?
Toch niets zo gemakkelijk als naar de keuring gaan op afspraak.
https://is.gd/UXm44u
Toch niets zo gemakkelijk als naar de keuring gaan op afspraak.
https://is.gd/UXm44u
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik ben ook echt helemaal verbaasd, ben nog nooit zonder afspraak gegaan. En zelfs vorig en dit jaar kreeg ik binnen 3 weken al een plek, telkens in juni/juli.
Mensen die zo lang uitstellen dat ze geen reservatie kunnen doen voor de deadline verstreken is?
Mensen die zo lang uitstellen dat ze geen reservatie kunnen doen voor de deadline verstreken is?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 104 keer
Is niet verwonderlijk. Als je de groene oproepkaart kreeg kon je eigenlijk al geen afspraak meer krijgen binnen de geldigheidstermijn van de keuring. Spreken dan over langer dan 5 weken wachten tot er één vrij gaatje is. Zelfs bij andere keuringsstations van KM waren er geen plaatsen vrij. En zelfs met een afspraak sta je dan soms nog een uur aan te schuiven. Ik spreek van ervaring.
Nu het nog verlof is willen veel mensen hun auto laten keuren omdat ze anders weer een dag verlof moeten opnemen.
Nu het nog verlof is willen veel mensen hun auto laten keuren omdat ze anders weer een dag verlof moeten opnemen.
Laatst gewijzigd door lithion 05 aug 2022, 09:36, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1377 keer
- Bedankt: 509 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Vandaag is het de eerste dag dat je in WVL zonder afspraak kan komen, en exact dezelfde taferelen als vorige week in OVL. Dan kan je toch niet over impulsief spreken ? Enige dat ik me kan inbeelden is wat lithion hierboven zegt: allemaal mensen die op het moment dat ze afspraak wilden maken al zagen dat ze er geen op tijd konden krijgen. Dan wellicht keuringsstation contacteren en te horen krijgen dat vanaf vandaag je zonder afspraak kon komen. Gevolg, die komen dan en masse vandaag.phil48 schreef:Omdat veel mensen impulsief zijn. Ze beslissen iets en dan moet het gebeuren.
Volgens mij zijn de dagen dat je afspraak kon maken anders dan de dagen dat je zonder afspraak mocht komen. Zou anders ook totaal geen zin hebben om met afspraken te werken.frodo schreef:je zal maar een afspraak gemaakt hebben. Kan je daar ook gaan tussen staan.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 676 keer
Als het goed is zijn er andere rijen voor mensen met en zonder afspraak.
De reden waarom in zonder afspraak ga is inderdaad vooral omdat er geen afspraak meer te maken is binnen de termijn op het moment dat de uitnodiging in de bus komt. En ja, ik weet dat ik die afspraak al vroeger kan maken, maar daar denk ik niet altijd op tijd aan.
Meestal hou ik de webcams in de gaten en bepaal ik op basis daarvan of ik vertrek of niet.
Maar dit lijkt een oost- en west-vlaams probleem te zijn, hier kon je bijna altijd nog zonder afspraak gaan.
J.
De reden waarom in zonder afspraak ga is inderdaad vooral omdat er geen afspraak meer te maken is binnen de termijn op het moment dat de uitnodiging in de bus komt. En ja, ik weet dat ik die afspraak al vroeger kan maken, maar daar denk ik niet altijd op tijd aan.
Meestal hou ik de webcams in de gaten en bepaal ik op basis daarvan of ik vertrek of niet.
Maar dit lijkt een oost- en west-vlaams probleem te zijn, hier kon je bijna altijd nog zonder afspraak gaan.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 306 keer
- Bedankt: 631 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik heb begin dit jaar een afspraak gemaakt voor ik mijn uitnodiging kreeg en kon nog maar op het nippertje gaan voor de vervaldag. Had ik gewacht op mijn uitnodiging dan kon ik niet eens meer op tijd naar de keuring tenzij ik verder gelegen centra zou opzoeken (ik kan naar de keuring op 5 min. van hier).
Het probleem is dat er steeds meer auto's zijn maar dat er niet meer of grotere keuringscentra komen.
Het probleem is dat er steeds meer auto's zijn maar dat er niet meer of grotere keuringscentra komen.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 578 keer
- Bedankt: 712 keer
Dat probleem zijn ze aan het "oplossen"... en het is niet door meer keuringscentraon4bam schreef:Het probleem is dat er steeds meer auto's zijn maar dat er niet meer of grotere keuringscentra komen.

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Garpenlov
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
- Bedankt: 74 keer
Ik wist zelfs niet dat je een afspraak moest hebben.
Ik heb sinds de Corona start toch al een 9tal keer zonder afspraak geweest, nooit een probleem geweest.
Ik heb sinds de Corona start toch al een 9tal keer zonder afspraak geweest, nooit een probleem geweest.
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 145 keer
Ik vraag me dan vooral af wat die mensen gedaan zouden hebben als het zonder afspraak komen nog een maand later terug was ingevoerd. Allemaal ongekeurd rondrijden? Degenen die nu gaan kunnen toch alleen maar de batch aflopende keuringen van de komende 2 maanden zijn?
Wat trouwens ook vaak lukt is een afspraak maken voor nu, over een half uur. Als er afspraken afgezegd worden komen die slots last minute weer vrij. Geen garantie dat het elke keer lukt uiteraard.
Wat trouwens ook vaak lukt is een afspraak maken voor nu, over een half uur. Als er afspraken afgezegd worden komen die slots last minute weer vrij. Geen garantie dat het elke keer lukt uiteraard.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 10 keer
Ik weet niet hoe het in andere regio's is voor een afspraak maar in Antwerpen moet je in de ochtend kijken, dan komen de slots vrij die geannuleerd en gewijzigd zijn en dan kan je vaak al de volgende dag of binnen een paar dagen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 30 keer
Dat hangt af van keuringcentra's, in Brussel bij ACT kon je enkel op afspraak. 20km verderop bij Groep Autoveiligheid kon je zonder afspraak tijdens Corona, ben ook bij deze laatste geweest.Garpenlov schreef:Ik wist zelfs niet dat je een afspraak moest hebben.
Je kon wel niet mee binnen tijdens de controle, je moest buiten blijven wachten tot de controle afgerond was.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
- Bedankt: 45 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb eens een boete gehad omdat ik niet op tijd kon gaan keuren tijdens corona omdat alle auto's die uitstel gekregen hadden in deze maand net terug keurverplichting hadden
Je kon gewoon niet boeken doordat alles volzet was. En het was ruim op voorhand hoor. Gent is zéér druk.

- Belgissschenaap
- Elite Poster
Zwijnaarde niet hoor, ik had vorig jaar in juni in 3 weken al een afspraak.bollegijs schreef:Ik heb eens een boete gehad omdat ik niet op tijd kon gaan keuren tijdens corona omdat alle auto's die uitstel gekregen hadden in deze maand net terug keurverplichting haddenJe kon gewoon niet boeken doordat alles volzet was. En het was ruim op voorhand hoor. Gent is zéér druk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
- Bedankt: 45 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Was al effe geleden, ondertussen ben ik een echte Gentenaar geworden en dus geen auto meer in bezit. Maar Wondelgem is onlangs in het nieuws gekomen wegens drukte?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 31 keer
Keuring in België
In Vlaanderen zijn er (als ik juist geteld heb) 4 erkende bedrijven voor keuring.
https://www.gocavlaanderen.be/detail-pa ... ingscentra
https://www.autokeuringinfo.be/keuring-belgie/
Het is de groep die in W-Vl zit die tot 1/08/2022 geen vrije keuring aanbood. Andere centra deden dit wel en daar zijn geen problemen
In Vlaanderen zijn er (als ik juist geteld heb) 4 erkende bedrijven voor keuring.
https://www.gocavlaanderen.be/detail-pa ... ingscentra
https://www.autokeuringinfo.be/keuring-belgie/
Het is de groep die in W-Vl zit die tot 1/08/2022 geen vrije keuring aanbood. Andere centra deden dit wel en daar zijn geen problemen
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 6 keer
Zelf begrijp ik niet direct waarom dat dit nu zo'n probleem is. De uiterste datum ken je sowieso al want die staat op het keuringsbewijs. Maar wellicht dat de meesten pas in actie schieten als ze die uitnodiging ontvangen.
Dat soort afspraken zet ik allemaal in mijn agenda die mij ruim op voorhand hier al aan herinnert zodat ik tijdig een afspraak kan maken.
Nog zo'n sporadisch ding:
Om de 10 jaar moet je je identiteitskaart vervangen. Daarvoor ontvang je van de gemeente een uitnodiging. Echter, velen vergeten dat je ook om de 10 jaar het Europese elektronische rijbewijs moet vernieuwen. En daarvoor ontvang je geen uitnodiging. (Velen weten niet eens dat het rijbewijs moet vernieuwd worden)
Gewoon tijdig plannen en een agenda kan daarbij helpen.
Dat soort afspraken zet ik allemaal in mijn agenda die mij ruim op voorhand hier al aan herinnert zodat ik tijdig een afspraak kan maken.
Nog zo'n sporadisch ding:
Om de 10 jaar moet je je identiteitskaart vervangen. Daarvoor ontvang je van de gemeente een uitnodiging. Echter, velen vergeten dat je ook om de 10 jaar het Europese elektronische rijbewijs moet vernieuwen. En daarvoor ontvang je geen uitnodiging. (Velen weten niet eens dat het rijbewijs moet vernieuwd worden)
Gewoon tijdig plannen en een agenda kan daarbij helpen.
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 267 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Het is waar dat het te plannen is, maar mijn vrouw haar wagen heeft bv. de pech steeds in de vakantieperiode maar de keuring te moeten. Het probleem is dat ook in de keuringcentra mensen op vakantie gaan en ze dus op een lager tempo draaien (of zelfs sluiten, geen idee?).
Tegen dat je je uitnodiging krijgt is alles al volzet. Plannen is dus de boodschap, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, waarvoor dient die uitnodiging anders
Tegen dat je je uitnodiging krijgt is alles al volzet. Plannen is dus de boodschap, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn, waarvoor dient die uitnodiging anders

-
- Starter
- Bedankt: 6 keer
Je mag gerust een paar maanden vóór de vervaldatum naar de keuring hoor. De originele einddatum blijft nog steeds behouden om de nieuwe vervaldatum op het formulier te zetten.NuKeM schreef:maar mijn vrouw haar wagen heeft bv. de pech steeds in de vakantieperiode maar de keuring te moeten.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
- Bedankt: 713 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Nee, het is heel lokaal verschillend.Belgissschenaap schreef:Ik ben ook echt helemaal verbaasd, ben nog nooit zonder afspraak gegaan. En zelfs vorig en dit jaar kreeg ik binnen 3 weken al een plek, telkens in juni/juli.
Bij ons op kantoor wordt altijd een afspraak gemaakt, onmiddellijk nadat de oproeping in de bus valt. Dan heb je echt nog veel tijd. Voor een aantal voertuigen konden we nog maar net binnen de opgelegde termijn een afspraak maken. En dan hadden wij nog de luxe dat we een afspraak kunnen maken elke werkdag van 8 to 16u en zelfs daarbuiten mocht het nodig zijn.
Wij hebben hier 2 grote keuringscentra op een paar km, dus we kunnen nog kiezen.
Niet zomaar 'een paar maand', maximaal 2 maand voor de vervaldag. Maar niets belet je om de afspraak wel een paar maand op voorhand vast te leggen.Mercurion schreef:Je mag gerust een paar maanden vóór de vervaldatum naar de keuring hoor. De originele einddatum blijft nog steeds behouden om de nieuwe vervaldatum op het formulier te zetten.
Laatst gewijzigd door cadsite 05 aug 2022, 20:23, in totaal 2 gewijzigd.
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
- Bedankt: 267 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Bedankt voor die info, ik dacht dat zelf dus ook al, maar bij deze zie ik het als bevestigd 
Dus één keer vroeger gaan, dan mag/moet je volgende keer ook in die periode? Dus als ze nu in juli jaarlijks moet gaan en ze wil daar mei van maken, is volgend jaar (vroeger dan moet) in mei gaan voldoende?

Dus één keer vroeger gaan, dan mag/moet je volgende keer ook in die periode? Dus als ze nu in juli jaarlijks moet gaan en ze wil daar mei van maken, is volgend jaar (vroeger dan moet) in mei gaan voldoende?
- Belgissschenaap
- Elite Poster
NuKeM schreef:Bedankt voor die info, ik dacht dat zelf dus ook al, maar bij deze zie ik het als bevestigd
Neen, dat is het mooie. Als je 2 maand voor de einddatum gaat, zal de nieuwe einddatum de vorige plus 365 dagen zijn.
Als je meer dan 2 maand te vroeg bent, zal het wel een vroegere datum worden.
Maar je mag en kan inderdaad elk jaar 2 maand te vroeg gaan natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Hier toch ook beetje miserie mee: gisteren de herinnering gekregen (wist wel dat die eraan zat te komen die keuring, maar nog geen tijd in gehad om te kijken wanneer het nu exact was dat ik kon gaan).
Gisteren herinnering gekregen > kan al geen afspraak meer krijgen, in geen enkel keuringscentra in OVL. Eerste afspraak is 4 dagen na het vervallen van de keuring.
Dat wordt dus zonder afspraak gaan aanschuiven zeker...
Gisteren herinnering gekregen > kan al geen afspraak meer krijgen, in geen enkel keuringscentra in OVL. Eerste afspraak is 4 dagen na het vervallen van de keuring.
Dat wordt dus zonder afspraak gaan aanschuiven zeker...

- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
- Bedankt: 713 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Of, als je vrij zeker bent dat de auto er door kan zonder herkeuring, eentje inplannen in een station dat wat verder is.cyberbozzo schreef:Dat wordt dus zonder afspraak gaan aanschuiven zeker...
Eventueel gecombineerd met een uitstapje.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 20 keer
Donderdag 4/8 afspraak gemaakt voor Eeklo (OVL). Kon nog probleemloos op meerdere tijdstippen op dinsdag 9/8... Vreemd ...
Ik wacht nooit groene kaart af maar boek altijd een kleine 2 maand voor vervaldatum een afspraak. Staat gewoon in mijn agenda. Nieuwe vervaldatum wordt dan idd een jaar na de oude (in dit geval zal dit eind september 2023 zijn).
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Ik wacht nooit groene kaart af maar boek altijd een kleine 2 maand voor vervaldatum een afspraak. Staat gewoon in mijn agenda. Nieuwe vervaldatum wordt dan idd een jaar na de oude (in dit geval zal dit eind september 2023 zijn).
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 578 keer
- Bedankt: 712 keer
Ik weet niet of dat zo vreemd is want ik heb al gehoord dat men in Eeklo strenger zou zijn, misschien is dat de reden?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3732 keer
- Recent bedankt: 24 keer
Te laat naar de keuring gaan is ook het einde van de wereld niet hé. Je betaalt een kleine toeslag (minder dan 30€).cyberbozzo schreef:Eerste afspraak is 4 dagen na het vervallen van de keuring
Liever dat dan 5 uur aanschuiven

Je kan je de toeslag laten terugbetalen als je kan aantonen dat je door een overmachtssituatie niet tijdig naar de keuring kon gaan ...
Je riskeert wel een boete als je toevallig gecontroleerd wordt door de politie zonder geldig keuringsbewijs.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
Heb dat eens gedaan om te verifëren en Eeklo is voor mij ook al volzet hoor. Autokeuring voor een gewoon voertuig, periodiek.sdecoster schreef:Donderdag 4/8 afspraak gemaakt voor Eeklo (OVL). Kon nog probleemloos op meerdere tijdstippen op dinsdag 9/8... Vreemd ...
Ten vroegste een plek op 12 september, op meerdere locaties.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 116 keer
Ik hoorde onlangs dat je dan ook het jaar nadien opnieuw naar de keuring moet en niet pas na 2 jaar, wat anders bij recente wagens wel het geval is.philippe_d schreef:Te laat naar de keuring gaan is ook het einde van de wereld niet hé. Je betaalt een kleine toeslag (minder dan 30€).cyberbozzo schreef:Eerste afspraak is 4 dagen na het vervallen van de keuring
Liever dat dan 5 uur aanschuiven![]()
Je kan je de toeslag laten terugbetalen als je kan aantonen dat je door een overmachtssituatie niet tijdig naar de keuring kon gaan ...
Je riskeert wel een boete als je toevallig gecontroleerd wordt door de politie zonder geldig keuringsbewijs.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3732 keer
- Recent bedankt: 24 keer
Dat is waar, niet aan gedacht bij mijn vorige opmerking...
Bij een te late keuring dus niet alleen een (kleine) toeslag, maar een attest van 1 jaar ipv 2 jaar
Bij een te late keuring dus niet alleen een (kleine) toeslag, maar een attest van 1 jaar ipv 2 jaar

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 20 keer
Goh, misschien... de laatste keer dat ik een rode kaart had was omdat mijn band aan de zijkant beschadigd zou zijn... Niets van aan volgens de garagist. Maar je hebt geen verweer hé... (we gaan off topic)Dizzy schreef:Ik weet niet of dat zo vreemd is want ik heb al gehoord dat men in Eeklo strenger zou zijn, misschien is dat de reden?
Gewoon mijn winterbanden gelegd en teruggegaan...

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Klopt, de toeslag zou maar 8 EUR of zoiets zijn gezien ik maar een paar dagen te laat ben. Echter: hier in de PZ rijdt de politie ook rond bvb met ANPR camera's (gemonteerd op het dak van gestreepte en non gestreepte voertuigen). Daarmee scannen ze kentekens en als die in en db voorkomen of net niet (afhankelijk van de situatie) is het genoeg om die te intercepteren en te gaan kijken wat en hoe ermee aan de hand kan zijn. Weet niet of bvb die ook de keuringsbewijzen checken in één of andere DB.philippe_d schreef: Te laat naar de keuring gaan is ook het einde van de wereld niet hé. Je betaalt een kleine toeslag (minder dan 30€).
Liever dat dan 5 uur aanschuiven![]()
...
Vooral dat houdt met tegen, die 8 EUR voor te laat te komen (4 dagen) is me dat niet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 145 keer
Als je de uitzendingen van Alloo bij de wegpolitie en aanverwanten bekijkt zijn de gevolgen van aan de kant gezet worden zonder geldige keuring wel serieus. Je mag enkel nog naar huis of naar een garage rijden, dus als je naar je werk onderweg was zal het "te voet" worden... En de boetes kunnen ook serieus oplopen, tot zelfs een gevangenisstraf. De maximale boete bedraagt 80.000 eur dus je kan eigenlijk beter straalbezopen zonder rijbewijs tegen 160 door de bebouwde kom scheuren dan twee dagen te laat op de keuring te verschijnen.
- M25703
- Starter
- Bedankt: 10 keer
Als ik kan, doe ik tegenwoordig ook altijd alles op afspraak. Maar ik ben ook een persoon die vaak deadlines uit het oog verliest... Voor de autokeuring is het telkens de herinnering die in de bus valt die mij triggert om een afspraak te maken... Echter komt die herinnering soms vrij laat binnen waardoor een afspraak maken niet altijd nog een optie is. Veronderstel dat dit dus bij de meeste mensen in die wachtrij zo'n verhaal is die speelt.
Ben dus blij dat er naast afspraak momenten, ook vrije momenten zijn.
Ook bij de stadsadministratie, containerpark, dokter e.d.
Ben dus blij dat er naast afspraak momenten, ook vrije momenten zijn.
Ook bij de stadsadministratie, containerpark, dokter e.d.
4d 32 35 37 30 33
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Je moest eens weten hoe veel moeite ik telkens moest doen om een afspraak gemaakt te krijgen, het wou steeds wel iets niet aan het systeem.
Ik kan het wel begrijpen dat mensen dat vooral heel moe waren.
De autokeuring zijn een bende amateurs, moest het niet verplicht zijn en/of er was concurrentie waren ze al lang failliet.
Ik kan het wel begrijpen dat mensen dat vooral heel moe waren.
De autokeuring zijn een bende amateurs, moest het niet verplicht zijn en/of er was concurrentie waren ze al lang failliet.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 545 keer
Ouch … ons kantoor is op 1 km van de keuring af in Olen .. dat is een luxe want we plannen dat gewoon in overdag tijdens de werkuren, altijd op tijd en quasi nooit aanschuiven.
Die keuring zonder afspraak brol en olv en wv lijkt mij vooral dat je planning of capaciteit niet meer kan inroepen als overmacht bij een te late keuring. Extra keuring, verloren 2de luik en te late keuringen zijn de cashflows van die centrales hè.
Die keuring zonder afspraak brol en olv en wv lijkt mij vooral dat je planning of capaciteit niet meer kan inroepen als overmacht bij een te late keuring. Extra keuring, verloren 2de luik en te late keuringen zijn de cashflows van die centrales hè.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 227 keer
- Bedankt: 624 keer
Ik heb eind december gezien dat ik eigenlijk in mei naar de keuring moest (nooit groene kaart gehad)...dan krijg je gewoon een boete en kan je 3 maand later uw juist gekeurde wagen terug laten keuren. De kunst van snel een afspraak te hebben is idd 's morgens kijken of er een slot is vrijgekomen.SpecialK schreef:Ik vraag me dan vooral af wat die mensen gedaan zouden hebben als het zonder afspraak komen nog een maand later terug was ingevoerd. Allemaal ongekeurd rondrijden? Degenen die nu gaan kunnen toch alleen maar de batch aflopende keuringen van de komende 2 maanden zijn?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 103 keer
Ik moet per jaar 10 keer naar de keuring en met die afspraken een grote miserie...ik moet elke dag inloggen om te kijken wanneer welke dag vrijkomt.
Meestal boek ik dubbel eentje in west en oost Vlaanderen gezien ik geen zocht heb op mij agenda binnen 7/8 weken....maar tegenwoordig de vroegste die je vrij krijgt is minstens een dikke 5 weken. In Nazareth 6+ laatste keer dat ik keek. Terwijl je pas 8 weken vooraf mag keuren.
Wie 1 auto moet keuren tja maak een afspraak en daag op.
Meestal boek ik dubbel eentje in west en oost Vlaanderen gezien ik geen zocht heb op mij agenda binnen 7/8 weken....maar tegenwoordig de vroegste die je vrij krijgt is minstens een dikke 5 weken. In Nazareth 6+ laatste keer dat ik keek. Terwijl je pas 8 weken vooraf mag keuren.
Wie 1 auto moet keuren tja maak een afspraak en daag op.