Het land waar men 2 ambtenaren aanwerft om een politiek vast gebetonneerde andere ambtenaar die op alle vlakken faalt, te ondersteunen

Hoe kan de overheid dan nog geld over hebben om innovatie - zoals fiber - mee te ondersteunen ?
Diezelfde ambtenaar die dan nog 40 procent meer pensioen krijgt dan iemand met een gelijkaardige loopbaan in de privé. Tegelijk zijn ze bezorgd over de betaalbaarheid van de pensioenen, dus stellen die idiote franstaligen voor dat je na 10 jaar werken al een minimum pensioen moet krijgen. Wordt het geen tijd dat we dat deel van België gewoon afvoeren ?? Je zult met hen nooit tot werkbare oplossingen komen.koenraaddeconinck schreef:This is Belgium. Altijd achterloper geweest.
Het land waar men 2 ambtenaren aanwerft om een politiek vast gebetonneerde andere ambtenaar die op alle vlakken faalt, te ondersteunen![]()
![]()
![]()
![]()
Loonkost X3. Los van de andere vensters waardoor men geld met karrenvrachten buiten kiepert.
Hoe kan de overheid dan nog geld over hebben om innovatie - zoals fiber - mee te ondersteunen ?
De pensioenen zijn al laag in België, de pensioenen die wel nog op niveau zijn verlagen lijkt me geen geweldig idee. Beter is de hoogste pensioenen aftoppen.phil48 schreef:Diezelfde ambtenaar die dan nog 40 procent meer pensioen krijgt dan iemand met een gelijkaardige loopbaan in de privé. Tegelijk zijn ze bezorgd over de betaalbaarheid van de pensioenen, dus stellen die idiote franstaligen voor dat je na 10 jaar werken al een minimum pensioen moet krijgen. Wordt het geen tijd dat we dat deel van België gewoon afvoeren ?? Je zult met hen nooit tot werkbare oplossingen komen.
Feit is dat de pensioenen door de vergrijzing in de toekomst onbetaalbaar worden. De oplossing daarvoor is volgens sommigen zorgen dat mensen die amper of niet (gezien op een heel leven) gewerkt hebben ook recht op een volwaardig (1500 euro) pensioen krijgen. Tegelijk ga je dat aftoppen er nooit door krijgen. Result - de pensioenen worden nog minder betaalbaarDizzy schreef:
De pensioenen zijn al laag in België, de pensioenen die wel nog op niveau zijn verlagen lijkt me geen geweldig idee. Beter is de hoogste pensioenen aftoppen.
Appartementsgebouw of alleenstaande woning?boonpwnz schreef:Best droevig maar ik ben geen eigenaar dus ik heb niets te zeggen
Tja, de traditionele partijpolitiek en hiervan "afgeleiden" zoals bv. NVA (wegens eigenlijk VLD'ers pur sang) zijn hiervoor verantwoordelijk.Dizzy schreef:Gelukkig gaat alles zoveel beter in Vlaanderen en hebben wij geen last van achteruitlopend onderwijs, doden bij de kinderopvang en vergif in de ondergrond om maar een paar prestaties te vermelden. Liever kappen sommigen op elkaar ipv op de verantwoordelijken van deze toestand.
NVA bestaat voor een groot deel ook uit ex-VB'ers naast andere opportunisten. Het is de zoveelste splitsing van de meest rechtse kant van het politieke spectrum. Ze zijn goed in splitsen... behalve in wat ze willen splitsen. Geef ze de kans en ze steken het per direct in de diepvriezer om met de posten te gaan lopen. Krijgen ze hun zin niet dan zijn ze opnieuw lopen, het begrotingstekort en de verlenging van de pensioengerechtigde leeftijd mogen we houden.koenraaddeconinck schreef:Tja, de traditionele partijpolitiek en hiervan "afgeleiden" zoals bv. NVA (wegens eigenlijk VLD'ers pur sang) zijn hiervoor verantwoordelijk.
Het staat iedereen vrij om een nieuw topic te openen in het juiste Forumkoenraaddeconinck schreef:@ de mods: misschien van hier af een topic over 'het bilan van de huidige regering'. 2024 is immers niet zo ver meer af ...
Je beseft toch dat de hoogste pensioenen aftoppen vd privé meestal is van diegene die vanuit de privee al het meeste afgedragen heeft. Lonen vd ambtenaren moeten in lijn komen met die privé en er is geen geld om de privyop te trekken.Iemand met een loon van 2500e brutto na 35-40j werken een pensioen geven van 2000e kan gewoon niet, die heeft daar ook nooit voor in verhouding afgedragen, zelf voor iemand met 4000 brutto is dat al bediscuteerbaar.. Het op 55j op pensioen gaan van allerlei functies bij de overheid moet stoppen, als men niet meer in staat is die functie uit te oefenen er zijn nog jobs genoeg bij de overheid.. Daarnaast, waarom moet een kolonel en co 5000e id maand hebben als pensioen.Dizzy schreef:De pensioenen zijn al laag in België, de pensioenen die wel nog op niveau zijn verlagen lijkt me geen geweldig idee. Beter is de hoogste pensioenen aftoppen.phil48 schreef:Diezelfde ambtenaar die dan nog 40 procent meer pensioen krijgt dan iemand met een gelijkaardige loopbaan in de privé. Tegelijk zijn ze bezorgd over de betaalbaarheid van de pensioenen, dus stellen die idiote franstaligen voor dat je na 10 jaar werken al een minimum pensioen moet krijgen. Wordt het geen tijd dat we dat deel van België gewoon afvoeren ?? Je zult met hen nooit tot werkbare oplossingen komen.
Ik vind het jammer dat velen trappen in de val van mensen tegen elkaar op te zetten, de Waal of de ambtenaar is uw vijand niet.
Gelukkig gaat alles zoveel beter in Vlaanderen en hebben wij geen last van achteruitlopend onderwijs, doden bij de kinderopvang en vergif in de ondergrond om maar een paar prestaties te vermelden. Liever kappen sommigen op elkaar ipv op de verantwoordelijken van deze toestand.
OK Philippe, maar je kan toch niet vermijden dat er op een bepaald moment vergeleken wordt tussen providers? Zo ook de optie die PX neemt met fiber, is een optie op de toekomst waarbij ze TN kunnen en m.i. zullen overklassen. Dat zijn toch gewoon feiten i.m.o.philippe_d schreef:Het staat iedereen vrij om een nieuw topic te openen in het juiste Forumkoenraaddeconinck schreef:@ de mods: misschien van hier af een topic over 'het bilan van de huidige regering'. 2024 is immers niet zo ver meer af ...
Wat betreft de vorige off-topic posts:
Van zodra ik de tijd vind zal ik alle off-topic posts in deze discussie gewoon verwijderen.
- jouw (herhaalde) frustraties over Telenet horen hier niet thuis. Dit is hier een "Proximus Fiber" discussie.
- de partij politieke discussie zijn ook volledig off-topic, hiervoor hebben we een aparat Forumondondeeel
vanaf hier: terug on-topic aub.
Je beseft toch dat de hoogste pensioenen aftoppen vd privé meestal is van diegene die vanuit de privee al het meeste afgedragen heeft. Lonen vd ambtenaren moeten in lijn komen met die privé en er is geen geld om de privyop te trekken.Iemand met een loon van 2500e brutto na 35-40j werken een pensioen geven van 2000e kan gewoon niet, die heeft daar ook nooit voor in verhouding afgedragen, zelf voor iemand met 4000 brutto is dat al bediscuteerbaar.. Het op 55j op pensioen gaan van allerlei functies bij de overheid moet stoppen, als men niet meer in staat is die functie uit te oefenen er zijn nog jobs genoeg bij de overheid.. Daarnaast, waarom moet een kolonel en co 5000e id maand hebben als pensioen.tom35 schreef:De pensioenen zijn al laag in België, de pensioenen die wel nog op niveau zijn verlagen lijkt me geen geweldig idee. Beter is de hoogste pensioenen aftoppen.
In gebouwen met meerdere kantoren wordt fiber meestal tot in een gezamenlijke technische ruimte getrokken en moet de klant zelf vanuit die ruimte een RJ45 voorzien tot in eigen kantoor.
Dat is dus normaal de kost voor je fysiek aan te sluiten. De fiber en de glasvezelmodem aansluiten in jouw appartement. Of op zijn minst in de kelder vanwaar je een UTP kabel zult moeten trekken. Maar ik heb nog nergens gelezen dat dit zo gedaan werd, maar informeren is inderdaad het beste.GRATIS aansluiting op het fibernetwerk(€102.05)2
Op de foto zie je een fiber distributie box. Dit is een passieve box (zonder stroomvoorziening of modems) om de inkomende fibers te verdelen over de gebruikers van het gebouw.Tazmanian79 schreef:Enige tijd geleden is men ons onze blok fiber van Proximus komen leggen. In de gemeenschappelijke ruimte staat nu dit Proximus bakje.
Als daar geen stopcontacten voorzien zijn, gaat dat niet hé. Bovendien draait de gemeenschap dan op voor jouw stroomverbruik.Tazmanian79 schreef:Fastfiber blijft volhouden dat wij zelf een netwerkkabel (dus geen fiber) dienen te voorzien naar de gemeenschappelijke ruimte. Dat Proximus daar een NT zal plaatsen.
Logisch, je wil klant worden bij Fastfiber. Fastfiber moet met Proximus communiceren! Niet jij als eindgebruiker!Tazmanian79 schreef:Proximus zegt dan weer dat zij niet kunnen helpen tenzij we natuurlijk een abonnement afsluiten via hen.
Er is daar geen stopcontact en zelfs als er een moest zijn kunnen we dat uiteraard niet gebruiken aangezien dat niet ons stopcontact is.raf1 schreef:Als daar geen stopcontacten voorzien zijn, gaat dat niet hé. Bovendien draait de gemeenschap dan op voor jouw stroomverbruik.
Da's toch iets dat moet afgesproken zijn met de syndicus/beheerder van de gemeenschappelijke delen.
Soit, bestel en wacht af wat Fastfiber en Proximus doen.
Ja, als de lichtsignalen van de fiber moeten omgevormd worden naar een elektrisch signaal om over UTP-kabel te sturen is er een modem nodig en zonder stroomvoorziening werkt dat niet.Tazmanian79 schreef:Dient een NT kastje dan telkens van stroom te worden voorzien?
Als je dat wenst kan ik eens prijs maken met Destiny (tegenwoordig Dstny), incl. cloud + mobile telefonie. Indien interesse pm me met de bedrijfsgegevens en installatie adres.Tazmanian79 schreef: Maar hen al doorgegeven dat hun prijzen véél te duur zijn.
En zonet toch nog dit ontvangen van Fastfiber:Proximus voorziet de GPON/glasvezel in de straat waarop onze klanten kunnen intekenen en een abonnement kunnen afsluiten, wij staan dan ook in voor de interne bekabeling!
Indien men echter een andere leverancier kiest voor het glasvezelabonnement is het deze die u dient verder te helpen voor aansluiting en interne bekabeling die ofwel de klant zelf voorziet of het bedrijf waar u een abonnement mee wenst af te sluiten.
Proximus kan én mag niet (Chinese Wall) verdere bekabeling doen als de keuze via een andere leverancier gebeurt.
Bestelling is geplaatstProximus gaat vanuit de gemeenschappelijke ruimte de fiber tot in het kantoor van de klant brengen. In de gemeenschappelijke ruimte is geen stopcontact nodig, wel in het kantoor van de klant.
Hoe dit gebeurt wordt door de PXS technieker besproken met de klant.
Misschien eens bij het gemeentebestuur informeren. Zij reiken vergunningen uit voor werken op openbaar domein.M25703 schreef:Ik zie geen werken meer gebeuren hier in de straat en ook Proximus communiceert niet over planningen e.d. In andere straten en wijken is er wel nog activiteit en daar lijkt het erop dat kort na de werken die adressen wel aansluitbaar zijn. Straks is hun boeltje al verouderd tegen dat het actief komt...
Zoals al eens gemeld, stuur een bericht naar het dedicated emailadres van PX voor fiber vragen van je regio.M25703 schreef:Ik kijk al even uit naar fiber. Begin 2021 werden al de eerste werken hier in de straat door een onderaannemer van Proximus uitgevoerd. Het betrof een kabel op de gevel en om de paar huizen een zwart doosje met Proximus logo. Dat is dus al meer dan een jaar geleden, maar nog steeds is aansluiten niet mogelijk. Ik zie geen werken meer gebeuren hier in de straat en ook Proximus communiceert niet over planningen e.d. In andere straten en wijken is er wel nog activiteit en daar lijkt het erop dat kort na de werken die adressen wel aansluitbaar zijn. Straks is hun boeltje al verouderd tegen dat het actief komt...