Zeer eigenaardig netwerk probleem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
didi
Starter Plus
Starter Plus

Ik heb een draadloze router (philips wifi) gekocht. Hierop is de vaste pc aangesloten via kabel en laptop draadloos. Als ik met de laptop over internet surf, dan gaat alles soms vrij goed en vrij snel , maar op bepaalde momenten krijg ik geen sites meer tevoorschijn getoverd. De verbinding met de router blijft sterk, maar ik kan geen sites meer laden. Geen twee minuten daarna is er weer geen probleem meer. Soms heb ik dagen helemaal geen last en soms stoort me dat om de vijf minuten. Het is vooral raar dat het zeer onstabiel is, maw, bepaalde momenten kan ik surfen, zeer snel zeer goed, en andere momenten laden de sites gewoon niet. Ik gebruik security pack van norton (belgacom)en heb winxp. Kan iemand mij een tip geven of een oorzaak waar dit probleem zich zou kunnen bevinden? (de netwerkkaart?, de verbinding?, )
Alvast bedankt!
Didi
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Model(nummer) router?
Model(nummer) laptop & draadloze netwerkkaart?
Welk abonnement?
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Heb je per toeval een p2p programma à la Bittorrent opstaan?
Want dat zou veel kunnen verklaren, namelijk dat de NAT table vol zit op een bepaald ogenblik.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Idd, bittorent is killing voor routertjes. Wanneer toepasbaar, verminder de half open connecties en limit de connecties/download. Helpt altijd.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
didi
Starter Plus
Starter Plus

Modem = Philips PSTN (g).
Laptop = Intel Centrino
Netwerkkaart = Intel Pro (R) Wireless / 2200 BG

Bittorent..? Nog nooit van gehoord.

Wel zie ik bij netwerkverbinding dat er niet alleen die van philips staat maar ook nog een icoon 1394 verbinding.?? Wat mag dat dan zijn ??

Tnx alvast,
DIDI

.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

1394 = firewire

is om bv videocamera aan te sluiten, of een ander apparaat dat veel data op een snelle manier moet overdragen...
Siglo
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Verwissel eens van kanaal (+ of - 6 kanalen om overlap te vermijden): het is goed mogelijk dat je een buur met ap hebt op hetzelfde kanaal. En daar kunnen die Intel wifi kaartjes niet goed tegen.
didi
Starter Plus
Starter Plus

en hoe doe je zoiets? Ik heb zonet ook een upgrade gedaan van de router. Dat is zo raar dat die snelheid soms van hoog naar laag gaat...
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb hetzelfde gezien met de Philips Belgacom Router, constant van 11 Mbps naar 1 Mbps op amper 1 meter van de router, maar aangezien de internet access wel degelijk werkte, geen speciale reden gezocht.

Voor alle duidelijkheid, wat bedoel je met een upgrade?Kan je met de webinterface werken, zo ja, kijk daar eens rond je kan er manueel het kanaal instellen dat je gebruikt.
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
didi
Starter Plus
Starter Plus

eerst had ik versie 34c en nu heb ik versie 36a. Ik heb een sterk vermoeden dat het aan die router ofwel mijn verbinding ligt. Ik ga in ieder geval terug even contact opnemen met de helpdesk, die kunnen mijn verbinding eventueel testen.
ban
Pro Member
Pro Member

misschien domme vraag, maar heb je die problemen ook op de vaste pc ?
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

toch ook geen virussen die liggen te spammen en zo uw bandbreedte afpakken? Kijk is op de router naar de traffic en op je eigen pc's met netstat
didi
Starter Plus
Starter Plus

Geen virussen, geen spyware. Wel verbinding, geen verkeer. Tien seconden kan ik surfen, drie seconden laden de sites niet meer verder.. Ik snap er echt niks meer van!Router Philips Wifi, netwerkkaart, intel wireless pro 2200 BG. Updates reeds allemaal geinstalleerd. Probleem blijft aanwezig !
grox
Plus Member
Plus Member

hebde versatel?

kan dns problemen zijn
didi
Starter Plus
Starter Plus

zonet laatste nieuwe driver eens geïnstalleerd van wirelesse kaartje (intel pro 2200BG). Ben nu eens benieuwd..
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Het kan ook zijn dat er iets je signaal vervuilt. Wilt dan niet zeggen dat het signaal wegvalt maar bv je gebuur die ook wireless is gegaan en op hetzelfde kanaal zit

probeer eens
http://www.airmagnet.com/products/laptop.htm
en
http://www.wildpackets.com/products/airopeek/overview (nx of se)
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Ik heb al paar maanden die router, maar de eerste 3 weken had ik een model met fabrieksfout.
Misschien zijn er zo meerdere verkocht...

--> problemen: ontvangst was superslecht (op 10 meter kon ik niet surfen), 3de ethernetpoort gaf constant signaal, zelfs zonder kabel.
Belgacom gaf direct toe, en in een Belgacom shop kreeg ik een nieuwe.
MrZipper
Plus Member
Plus Member

heb niet een topic (met oplossing) gepost ivm dit probleem

greetz

MrZipper
killer
Pro Member
Pro Member

Svekke schreef:Ik heb al paar maanden die router, maar de eerste 3 weken had ik een model met fabrieksfout.
Misschien zijn er zo meerdere verkocht...

--> problemen: ontvangst was superslecht (op 10 meter kon ik niet surfen), 3de ethernetpoort gaf constant signaal, zelfs zonder kabel.
Belgacom gaf direct toe, en in een Belgacom shop kreeg ik een nieuwe.
dat probleem met die draadloze ontvangst had opgelost geweest door een firmware upgrade.
constant signaal op je 3de ethernetpoot is idd niet normeel
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”