Cable cutting
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 66 keer
OK, al een tijdje gestopt met kijken naar TV via Telenet.
Lukt aardig, dus de beslissing genomen om abbo op te zeggen.
Echter hebben we ook een streamz abbo afgesloten via TN, als ik TN opzeg is dat dan ook voor Streamz?
De googletv chromecast wil ik dan via utpo aansluiten ipv wifi, wat moet ik voorzien, of gaat dat enkel via Google's eigen chromecast naar utp?
Lukt aardig, dus de beslissing genomen om abbo op te zeggen.
Echter hebben we ook een streamz abbo afgesloten via TN, als ik TN opzeg is dat dan ook voor Streamz?
De googletv chromecast wil ik dan via utpo aansluiten ipv wifi, wat moet ik voorzien, of gaat dat enkel via Google's eigen chromecast naar utp?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1004 keer
- Bedankt: 3736 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Welk abbo? TV abbo? internet abbo?MichelJ schreef:Lukt aardig, dus de beslissing genomen om abbo op te zeggen.
- - Streams via Telenet is een bijkomende optie van je TV abonnement. Bij opzeg Telenet TV wordt je Streamz natuurlijk ook opgezegd.
- Je kan wel via de Steamz website - onafhankelijk van je provider - zelf een apart Streamz abbo krijgen.
Je kan hiervoor een ethernet adapter kopen, zoals deze (link gewoon als voorbeeld).MichelJ schreef:De googletv chromecast wil ik dan via utpo aansluiten ipv wifi, wat moet ik voorzien, of gaat dat enkel via Google's eigen chromecast naar utp?
- Chromecast op uw tv aansluiten via de HDMI interface.
- micro usb poort van de adapter op de Chromecast aansluiten.
- ethernetkabel aansluiten op de RJ45 poort op de adapter.
- de usb 2.0 stekker aanlsuiten op een usb oplader, of rechtstreeks op een USB poort op je TV (indien stroom genoeg).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 42 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De Chromecast met googletv gebruikt USB-C, dat je niet de verkeerde besteld 

Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1004 keer
- Bedankt: 3736 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Juist, ja ...
De adapter in mijn link hierboven is inderdaad niet compatibel met de Chromecast met Google TV met de usb C poort ...
De adapter in mijn link hierboven is inderdaad niet compatibel met de Chromecast met Google TV met de usb C poort ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 319 keer
- Bedankt: 717 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Is er een noodzaak?MichelJ schreef:De googletv chromecast wil ik dan via utpo aansluiten ipv wifi, wat moet ik voorzien, of gaat dat enkel via Google's eigen chromecast naar utp?
Ik kijk hier al anderhalf jaar enkel op de chromecast via wifi en nog nooit problemen ondervonden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 66 keer
De verbinding is niet altijd stabiel 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 764 keer
- Bedankt: 319 keer
Nooit problemen betekent eerder altijd stabiel.
Hier ook al jaren geen kabel internet abo meer en alleen nog TV via internet en draadloos streamen van tablet naar TV via wifi.
Ook zeer stabiel verbindng.
Eerst via de oude chromecast, daarna via een HDMI kabel tussen tablet en TV en sinds een jaar niet meer met een chromecast/HDMI maar gewoon spiegelen scherm van tablet op TV. Wegens alleen C-poort op tablet. Werkt eigenlijk nog het beste van de drie methoden die ik heb gebruikt.

Hier ook al jaren geen kabel internet abo meer en alleen nog TV via internet en draadloos streamen van tablet naar TV via wifi.
Ook zeer stabiel verbindng.
Eerst via de oude chromecast, daarna via een HDMI kabel tussen tablet en TV en sinds een jaar niet meer met een chromecast/HDMI maar gewoon spiegelen scherm van tablet op TV. Wegens alleen C-poort op tablet. Werkt eigenlijk nog het beste van de drie methoden die ik heb gebruikt.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
https://www.hln.be/tv/bart-cannaerts-en ... ~af3b2954/
Geld krijgen van VRT nadat je via VRTNU app jezelf aanmeldt!? Lijkt mij een goede manier om te kijken hoeveel cordcutters inmiddels echt actief zijn...
Geld krijgen van VRT nadat je via VRTNU app jezelf aanmeldt!? Lijkt mij een goede manier om te kijken hoeveel cordcutters inmiddels echt actief zijn...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 308 keer
- Bedankt: 636 keer
- Recent bedankt: 6 keer
De VRTnu app gebruiken wil niet zeggen dat je cablecutter bent. Mensen kunnen perfect een TV abo hebben envia de app meedoen aan een programma.
Ik luister meestal naar de radio via FM maar heb ook de stubru app op mijn tablet en kan, als ik dat al zou willen,op die manier mee doen met spelletjes e.d.
De stijgende streaming cijfers daarentegen... (en dan nog is elke streamer geen cablecutter).
Ik luister meestal naar de radio via FM maar heb ook de stubru app op mijn tablet en kan, als ik dat al zou willen,op die manier mee doen met spelletjes e.d.
De stijgende streaming cijfers daarentegen... (en dan nog is elke streamer geen cablecutter).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Waar lees je in je link dat je je moet aanmelden via de VRTNU app?wied schreef:https://www.hln.be/tv/bart-cannaerts-en ... ~af3b2954/
Ik lees dat je je moet aanmelden via VRTNU maar dat kan je toch ook via de internetlink van VRTNU (die ik overigens veel overzichtelijker vind dan de app).
Zonder ingelogd te zijn op vrt.be kan je overigens geen programma's bekijken (dacht ik).
Of bedoelen ze hier dat je je speciaal voor dat spelletje moet registreren en inloggen om te kunnen meespelen?
(Want hoe komen ze anders aan je adresgegevens?)
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/03/14 ... is-op-een/ivob schreef: Of bedoelen ze hier dat je je speciaal voor dat spelletje moet registreren en inloggen om te kunnen meespelen?
(Want hoe komen ze anders aan je adresgegevens?)
Je zal dus telkens moeten bevestigen via de app(of website?) als je wil meespelen.... Tijdens elke aflevering kunnen de kijkers zich namelijk inschrijven via VRT NU om de prijzenpot te verzilveren ...
-
- Elite Poster
Oef, bedankt voor de info. 
Ik vreesde al dat je gewoon door ingelogd te zijn bij vrt.nu ongevraagd zo'n paar kwieten aan je voordeur kreeg.

Ik vreesde al dat je gewoon door ingelogd te zijn bij vrt.nu ongevraagd zo'n paar kwieten aan je voordeur kreeg.
Sol Invictus!
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1950 keer
- Recent bedankt: 16 keer
Cablecutting begint voor Telenet een serieuze kopzorg te worden.
bron: https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 04114.htmlVoor het tweede kwartaal op rij verloor Telenet 15.000 televisieklanten. De teller staat nu nog op 1,73 miljoen. Dat zijn er ruim 200.000 minder dan eind 2018.
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 588 keer
- Bedankt: 716 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Dat gaat nog sterk verbeteren naarmate men de mensen nog meer verplicht om reclame te kijken 

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- on4bam
- Moderator
Geen account dus artikel niet te lezen.raf1 schreef:Voor het tweede kwartaal op rij verloor Telenet 15.000 televisieklanten. De teller staat nu nog op 1,73 miljoen. Dat zijn er ruim 200.000 minder dan eind 2018.
Vraag is dan, waar zijn die abonnees naartoe? Px? Ander TV abo? Weg naar streaming en effectief cablecutter en dus geen tv abo meer. In elk geval maken ze het er naar met hun "reclame niet meer doorspoelen" en "opnames niet meer zo lang bewaren" dat steeds meer mensen zich beginnen afvragen of ze de vaste prijsverhogingen nog wel moeten pikken.
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 55 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Google verkoopt die nu toch ook standaard in belgie, waarom zou je dan bij Amazon kopen.. Ik heb dat nog gedaan toen dat bij Google nog niet ging maar niet elke lader en ethernet adapter werkt op die google tv dus beter het originele spul kopenphilippe_d schreef:Juist, ja ...
Wat het aantal tv abonnement van telenet betreft, ondertussen zijn er een paar spelers bij he, Orange, de fiberklaar aanbieders die ook tv aanbieden... Dus het zal wss ook wel de meer aanbieders zijn terwijl telenet zich toch wel bij de duurdere opstelt..
Tom
-
- Elite Poster
Uiteraard kan ik alleen voor mezelf spreken en dat was, al een paar prijsstijgingen door Telenet geleden, dan idd effectief cablecutter => geen TV abo meer en geen kabel meer voor TV. Alleen nog een basic abo voor internet waar je, zeker sinds corona, ook de TV gewoon kan streamen.on4bam schreef: Vraag is dan, waar zijn die abonnees naartoe? Px? Ander TV abo? Weg naar streaming en effectief cablecutter en dus geen tv abo meer. In elk geval maken ze het er naar met hun "reclame niet meer doorspoelen" en "opnames niet meer zo lang bewaren" dat steeds meer mensen zich beginnen afvragen of ze de vaste prijsverhogingen nog wel moeten pikken.
(Geen fiber in de straat en 4G is binnenshuis geen optie).
Laatst gewijzigd door ivob 28 jul 2022, 12:17, in totaal 1 gewijzigd.
Sol Invictus!
- Dizzy
- Elite Poster
Het zal wel een beetje van alles samen zijn, meer concurrentie en meer mensen die zich afvragen waarom ze zoveel betalen voor steeds minder. Als je dan tegen de zin van de klanten begint met pestmaatregelen, tja.
Telenet kan nieuwe klanten winnen door gewoon hun prijzen te laten zakken ipv elke kans gebruiken om de prijzen te verhogen
Telenet kan nieuwe klanten winnen door gewoon hun prijzen te laten zakken ipv elke kans gebruiken om de prijzen te verhogen

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
Dan zullen ze toch vlug moeten zijn.
Eenmaal je cablecutter bent vraag je je na een tijd toch af waarom dat je dat niet eerder deed en je eigenlijk niets mist.
En dan keer je, zelfs met prijzen die zakken, niet meer terug. De reclame gaat ook niet verdwijnen door goedkopere abo's.
Eenmaal je cablecutter bent vraag je je na een tijd toch af waarom dat je dat niet eerder deed en je eigenlijk niets mist.
En dan keer je, zelfs met prijzen die zakken, niet meer terug. De reclame gaat ook niet verdwijnen door goedkopere abo's.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
- Bedankt: 45 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Inderdaad, idem met piraterij bij vele fragmentatie van VOD bedrijven.Dizzy schreef:Dat gaat nog sterk verbeteren naarmate men de mensen nog meer verplicht om reclame te kijken
-
- Elite Poster
on4bam schrijft ...Vraag is dan, waar zijn die abonnees naartoe?
Blijkbaar zijn zij grotendeels naar "TN One" gegaan. Zij zijn dus in "huis" gebleven, maar tegen lagere prijs...
Blijkbaar zijn zij grotendeels naar "TN One" gegaan. Zij zijn dus in "huis" gebleven, maar tegen lagere prijs...
- raf1
- Elite Poster
Er zijn natuurlijk verschillende factoren, maar cable cutting is ook een factor en een fenomeen dat moeilijk omkeerbaar is, dus Telenet moet dan met prijsverhogingen van internet en mobiele telefonie de inkomsten op peil proberen houden.on4bam schreef:Geen account dus artikel niet te lezen.
Hier het volledige artikel:
Telenet rekent na 'bescheiden' rapport op beterschap
De telecomoperator zag voor het tweede kwartaal op rij zo'n 15.000 lucratieve televisieklanten de kabel doorknippen.
Telenet legde ook over het tweede kwartaal een rapport voor waar de commerciële dynamiek niet meteen van af spat. De omzet steeg met 1 procent naar 647 miljoen euro, de bedrijfswinst voor afschrijvingen (ebitda) liep door de kosteninflatie voor netwerkapparatuur en personeel 3 procent terug naar 342 miljoen euro.
'Onze resultaten waren in het tweede kwartaal relatief bescheiden', erkent CEO John Porter zelf in het persbericht. Zorgwekkend is vooral de traditionele winstmotor van de telecomgroep, televisie.
ING-analist David Vagman merkt in een vooruitblik op dat kabelknippers voor Telenet-beleggers een ernstige kopzorg vormen, aangezien Telenet in vergelijking met de rivalen Proximus en Orange Belgium een relatief groot deel van de inkomsten uit (betaal)televisie haalt.
Voor het tweede kwartaal op rij verloor Telenet 15.000 televisieklanten. De teller staat nu nog op 1,73 miljoen. Dat zijn er ruim 200.000 minder dan eind 2018.
Een aantal van de kabelknippers opteert in ruil wel voor een mobiel datavreterspakket als het vorig jaar gelanceerde ONE. De datavretersbundels verwelkomden 16.500 nieuwe klanten, de teller staat nu op een kleine 800.000.
Financieel directeur Erik Van den Enden verwacht dat Telenet dankzij de in juni doorgevoerde prijsverhogingen toch de prognoses voor 2022 zal halen: een lichte groei van zowel omzet als bedrijfswinst.
Om de commerciële dynamiek te herstellen zullen prijsverhogingen uiteraard niet echt helpen, zeker niet nu met Citymesh/Digi potentieel een nieuwe speler van formaat op komst is.
Belangrijk voor die commerciële dynamiek is een performant netwerk, zeker nu grote rivaal Proximus versneld bezig is met investeren in een glasvezelnetwerk tot in de huiskamer om comakijkers beter te bedienen.
In dat licht moet het grote nieuws van de operator van vorige week gezien worden, dat het kwartaalrapport van donderdag overschaduwt: een netwerkdeal met Fluvius, samen met een forse knip in het dividend. Sindsdien is het aandeel in vrije val.
- on4bam
- Moderator
Wij hadden enkel (analoge) TV en dus ook cable cutter. Al jaren internet van EDPnet aan €34.95 (sinds enkele maanden €35.95) en unlimited volume. Rpi + Kodi met VRTnu /NPO en Netflix is voldoende. add-ons Play en VTM zijn al een hele tijd niet gebruikt.ivob schreef:Uiteraard kan ik alleen voor mezelf spreken en dat was, al een paar prijsstijgingen door Telenet geleden, dan idd effectief cablecutter => geen TV abo meer en geen kabel meer voor TV. Alleen nog een basic abo voor internet
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
Niets tegen EDPnet maar iedereen maakt uiteraard zijn eigen rekening.
Met de laatste prijsverhoging van Telenet voor hun basic abo (en sinds de nog altijd lopende covid actie meer dan voldoende download) nog altijd 15% onder de maandprijs van EDPnet.
Wanneer Telenet blijft stijgen en de concurrentie niet altijd nog tijd genoeg om te switchen.
Met de laatste prijsverhoging van Telenet voor hun basic abo (en sinds de nog altijd lopende covid actie meer dan voldoende download) nog altijd 15% onder de maandprijs van EDPnet.
Wanneer Telenet blijft stijgen en de concurrentie niet altijd nog tijd genoeg om te switchen.
Sol Invictus!
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1065 keer
- Bedankt: 672 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Ik heb de apps op m'n shield staan maar eerlijk... Ik kijk geen 'reguliere' tv meer. En ik heb zeker het gevoel niet dat ik iets mis 

Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Dizzy
- Elite Poster
Er bestaat zoiets als internet en smartphones. Zoek naar TV gids Belgie en wonderen gebeuren.glda19 schreef:Wie gebruikt er iets anders dan de Google Chroomcast.
Maar hoe weet je nu welke programma's er spelen op tv bv VRT VTM,
Of gebruiken jullie iptv?
Het kijken via een schema dat anderen uitkomt is steeds meer achterhaald. De programma's zijn beschikbaar en vaak kan je je zelfs abonneren op een programma of het in een lijst opslaan van favorieten. Als je zin en tijd hebt voor TV kijk je dan via die lijst ipv alle zenders af te zappen en na een tijd vast te stellen dat er weer niets op is, net zoals al de andere dagen

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
Ik gebruik kodi samen met seren en raspbery pi 4. Ik heb ook netflix, maar vaak torrent ik alsnog de netflix series. Streamz komt hier niet binnen, want de Nederlandstalige series die de moeite zijn staan binnen de 24h op het internet. Ik gebruik geen apps van zenders, geen interesse in reclame en accounts aanmaken.
-
- Elite Poster
VRT.nu heeft toch gewoon een programmagids.glda19 schreef:Wie gebruikt er iets anders dan de Google Chroomcast.
https://www.vrt.be/vrtnu/tv-gids/
En geen google chroomcast hier. Gewoon streamen van tablet naar TV.
Sol Invictus!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 33 keer
Ik kijk niet naar nieuwsuitzendingen. Ik ben enkel echt geïnteresseerd in nieuws over de economie en met financiële impact. De rest kan me niet zoveel schelen. Ik lees wel de website van de morgen, de tijd en vrt news. De morgen en de tijd hebben een soft paywall dus ik betaal daar niet voor.glda19 schreef:@dragonflo maar wat dan met het nieuws
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 94 keer
Ik heb een tijdje geleden in een winkeltje in A'pen mijzelf zo'n "bakskse" met alle kanalen aangeschaft, ik neem aan dat dit over IPTV gaat dan?! ... Is het eigenlijk mogelijk om op zoiets dan ook nog VRTnu, VTMgo enz op te installeren zonder problemen te krijgen met m'n iptv? Heb er eigenlijk nooit verder op doorgezocht maar Youtube, Youtube kids enz staat er op en dan ook nog een menu voor "apps" ...on4bam schreef:Wij hadden enkel (analoge) TV en dus ook cable cutter. Al jaren internet van EDPnet aan €34.95 (sinds enkele maanden €35.95) en unlimited volume. Rpi + Kodi met VRTnu /NPO en Netflix is voldoende. add-ons Play en VTM zijn al een hele tijd niet gebruikt.ivob schreef:Uiteraard kan ik alleen voor mezelf spreken en dat was, al een paar prijsstijgingen door Telenet geleden, dan idd effectief cablecutter => geen TV abo meer en geen kabel meer voor TV. Alleen nog een basic abo voor internet
-
- Elite Poster
@fiestaboyke
Via "play store" de apps installeren van VRTnu, VTMgo, GOplay, en gratis streamen maar...
Via "play store" de apps installeren van VRTnu, VTMgo, GOplay, en gratis streamen maar...
- cadsite
- userbase crew
Dat is toch serieus appels met peren vergelijken.ivob schreef:Met de laatste prijsverhoging van Telenet voor hun basic abo (en sinds de nog altijd lopende covid actie meer dan voldoende download) nog altijd 15% onder de maandprijs van EDPnet.
Als je geen TV meer hebt en alles via streaming bekijkt zal je toch snel tegen de limieten lopen bij telenet. Ook is de upload heel magerkes.
Ik heb het TV abonnement zo'n 2 jaar geleden buiten gegooid en kijk enkel via chromecast. De gids, waarom zou ik die gebruiken? Ik kijk nooit live.glda19 schreef:Wie gebruikt er iets anders dan de Google Chroomcast.
Met hetgeen je bespaart op TV kan je netflix en Disney+ in huis halen en nog geld over hebben. Dan lig je echt niet wakker van de zoveelste zever dat er uitgezonden wordt. Is er toch eens iets goed, dan kan je het gewoon oproepen.
-
- Elite Poster
Nee hoor.cadsite schreef:
Dat is toch serieus appels met peren vergelijken.
Als je geen TV meer hebt en alles via streaming bekijkt zal je toch snel tegen de limieten lopen bij telenet. Ook is de upload heel magerkes.
Dat is een persoonlijke vergelijking EN, zoals ik schreef, een positief gevolg van Covid.
Wij doen meerdere dagen per week tussen 06:00 en 19:00 uur IT thuiswerk, streamen gelijktijdig radio via het internet en kijken vanaf 20:00 uur regelmatig TV via streaming.
Sinds covid nog nooit tegen de (opgetrokken) limiet aangelopen.
Wanneer het de gewoonte is om alles te streamen wat er te streamen valt dan is het uiteraard een ander persoonlijk verhaal en moet je een andere rekening maken.
Wanneer TN de opgetrokken limiet terug herziet zullen we ofwel ons kijkgedrag moeten aanpassen, minder thuiswerken of een ander abo nemen.
Maar dat zien we dan wel weer.
Af en toe durft mijn huidige partner wel eens klagen over de trage upload maar dat moet ze dan maar met de werkgever afhandelen.

Sol Invictus!
- cadsite
- userbase crew
Ik ben ook een kleine verbruiker hoor. Ik ben het even gaan bekijken en edpnet geeft aan dat ik de afgelopen 3 maand gemiddeld 160GB verbruikt heb.
Met de opgetrokken limiet zou ik dus moeten toekomen.
Alleen, dat is iets waar je niet zeker van bent. Ik betaal €34 aan edpnet, dus die €2,60 betaal ik met plezier bij om vrij te zijn te doen wat ik wil zonder zorgen en ook die vaste telefoon vind ik nog wel handig.
Wat voor mij ook een heel belangrijke was, de modem van telenet.
Doordat die zo dicht getimmerd is kan je niet zo eenvoudig een AdGuardHome gebruiken. Nu is elk toestel dat internet krijgt in huis omgeleid via die AGH wat maakt dat er héél veel reclame gefilterd wordt, zelfs op plaatsen waar je het niet zou verwachten.
VTMGo bijvoorbeeld
Met de opgetrokken limiet zou ik dus moeten toekomen.
Alleen, dat is iets waar je niet zeker van bent. Ik betaal €34 aan edpnet, dus die €2,60 betaal ik met plezier bij om vrij te zijn te doen wat ik wil zonder zorgen en ook die vaste telefoon vind ik nog wel handig.
Wat voor mij ook een heel belangrijke was, de modem van telenet.
Doordat die zo dicht getimmerd is kan je niet zo eenvoudig een AdGuardHome gebruiken. Nu is elk toestel dat internet krijgt in huis omgeleid via die AGH wat maakt dat er héél veel reclame gefilterd wordt, zelfs op plaatsen waar je het niet zou verwachten.
VTMGo bijvoorbeeld
-
- Elite Poster
Zo maakt iedereen de rekening die het best bij hun past.
Ik ben niet getrouwd met TN. Drijven ze hun prijzen boven die van de beschikbare concurentie mogen ze ook beschikken.
Maar, in mijn geval, kom ik nog ruim toe met de beschikbare downoad, is de uploadsnelheid verteerbaar, heb ik nog een abo aan 30,23 c€ en overschakelen naar EDPnet zou ook nog eens extra 50 € activatiekost betekenen om daarna maandelijks een paar euro meer te betalen voor, naar mijn behoeften, hetzelfde te krijgen.
Een vaste telefoon heb ik nog nooit in mijn leven op woonadres gehad dus daar kunnen ze me nu niet meer mee verleiden.
En het PX netwerk is hier nog gewoon koperdraad.
Dus gewoon voorlopig de kat uit de boom kijken.
Ik ben niet getrouwd met TN. Drijven ze hun prijzen boven die van de beschikbare concurentie mogen ze ook beschikken.
Maar, in mijn geval, kom ik nog ruim toe met de beschikbare downoad, is de uploadsnelheid verteerbaar, heb ik nog een abo aan 30,23 c€ en overschakelen naar EDPnet zou ook nog eens extra 50 € activatiekost betekenen om daarna maandelijks een paar euro meer te betalen voor, naar mijn behoeften, hetzelfde te krijgen.
Een vaste telefoon heb ik nog nooit in mijn leven op woonadres gehad dus daar kunnen ze me nu niet meer mee verleiden.

En het PX netwerk is hier nog gewoon koperdraad.
Dus gewoon voorlopig de kat uit de boom kijken.
Sol Invictus!
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 22 keer
Een deel hiervan gaat naar TV Flow, of worden die niet onder 'cord cutters' gerekend?raf1 schreef:Cablecutting begint voor Telenet een serieuze kopzorg te worden.bron: https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 04114.htmlVoor het tweede kwartaal op rij verloor Telenet 15.000 televisieklanten. De teller staat nu nog op 1,73 miljoen. Dat zijn er ruim 200.000 minder dan eind 2018.
& @MichelJ, je kan Streamz inderdaad (voordeliger, via jaarabonnement) nemen via Streamz zelf op www.streamz.be
- raf1
- Elite Poster
Geen idee, een overstap naar TV Flow betekent natuurlijk wel 19,5 euro/maand verlies voor Telenet.thomiwilli schreef:Een deel hiervan gaat naar TV Flow, of worden die niet onder 'cord cutters' gerekend?
Gisteren bij de bekendmaking van de halfjaarcijfers van Proximus werd trouwens ook duidelijk dat ze tv-klanten verliezen.
Voor GOplay is er nog steeds geen (mobile) Chromecast mogelijkheid of een Android TV appwied schreef:Via "play store" de apps installeren van VRTnu, VTMgo, GOplay, en gratis streamen maar...
Ik zie net wel dat het mogelijk is om via Android Chrome ( via tablet, niet via pc ) te Chromecasten, maar nog niet uitgebreid getest. Het begon al na enkele seconden te bufferen op Google Hub.