Dag iedereen!
Ik heb een vraag over de mogelijkheid als particulier bij Proximus.
Ik zou graag een Fixed IP willen bij mijn thuis.
Momenteel heb ik een internet maxi fiber abonnement.
Is dat mogelijk?
Zo ja, zalig! Waar kan ik dit vinden?
Zo niet, wat moet ik doen om dat wel te kunnen?
Groetjes!
Cellphone05
Fixed IP met internet maxi fiber abo
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Data technicus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 114 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Fixed ip gaat niet bij particulieren meen ik. Enkel bij professionele klanten en dan kost dit ook nog eens zoveel €/maand maar weet niet hoeveel.
Ikzelf zit bij orange al 4 jaar en sinds begin is mijn ip adres nog nooit gewijzigd geweest.
Ikzelf zit bij orange al 4 jaar en sinds begin is mijn ip adres nog nooit gewijzigd geweest.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 140 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Is dat serieus de volle 30+ erbovenop?
louter voor een vast ip.
Ik weet dat de telco wereld er een is van absurditeit, maar dat doet me wel verschieten hoor
louter voor een vast ip.
Ik weet dat de telco wereld er een is van absurditeit, maar dat doet me wel verschieten hoor
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 155 keer
Waarom wil je een vast ip? voor de meeste dingen kan je ook wel uit de voeten met dyndns
MV 1000/500 | http://hierzo.net | https://arnoraps.be
- cyberbug
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
- Bedankt: 183 keer
- Contacteer:
Hangt er vanaf wat je ermee wilt doen.
altijd bereikbaar zijn vanaf een bepaald ip om een bepaalde service (vb gameserver) te runnen ?
dan kan je een dynamische ip service als noip.com gebruiken en je dynamisch ip vb linken aan cellphone05.ddns.net
je daar dan een kleine app op je pc/server of router die dan constant de link het ip van dat subdomain naar jou ip update.
echt nodig voor meer specifieke zaken als een mail server of iets dergelijk. (of nodig om ge-whitelist te worden op bepaalde vpn systemen)
3 opties
altijd bereikbaar zijn vanaf een bepaald ip om een bepaalde service (vb gameserver) te runnen ?
dan kan je een dynamische ip service als noip.com gebruiken en je dynamisch ip vb linken aan cellphone05.ddns.net
je daar dan een kleine app op je pc/server of router die dan constant de link het ip van dat subdomain naar jou ip update.
echt nodig voor meer specifieke zaken als een mail server of iets dergelijk. (of nodig om ge-whitelist te worden op bepaalde vpn systemen)
3 opties
- wat hierboven al werd vermeld via je eigen provider. 30€+ bovenop je abbo
- een VPS nemen die een static ip geeft een hier je verkeer over tunnelen. (arubacloud.com 2TB@€ 2.79 ex btw, ovhcloud.com 2TB@€4.60 ex btw etc..)
- veranderen van provider die dit goedkoper aanbied. bijvoorbeeld edpnet VDSL pro https://www.edpnet.be/nl/business/internet.html € 79.80 ipv 82.24 (65.95 * 1.21 ipv 51.99 + 30.25 = 82.24) met als voordeel backup 4g en geen limiet van 3TB zonder extra blokken.
Greetz cyberbug

-
- Starter
Amai, €30.25 / maand is ook genoeg.
Ik dacht dat het nog wel mee viel om een vast IP te hebben.
Waarom wil ik een vast IP bij mijn thuis?
Ik merk dat pfsense het nogal moeilijk heeft met de ddns service van CloudFlare. Alles werkt in het begin maar als de lease vervalt en ik een nieuw Extern IP krijg, loopt het steeds mis. Daarom leek het mij wel interessant.
Bedankt voor de informatie iedereen.
Dit forum heeft me weer supersnel geholpen!
Ik dacht dat het nog wel mee viel om een vast IP te hebben.
Waarom wil ik een vast IP bij mijn thuis?
Ik merk dat pfsense het nogal moeilijk heeft met de ddns service van CloudFlare. Alles werkt in het begin maar als de lease vervalt en ik een nieuw Extern IP krijg, loopt het steeds mis. Daarom leek het mij wel interessant.
Bedankt voor de informatie iedereen.
Dit forum heeft me weer supersnel geholpen!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Zelf gebruik ik ook cloudflare en dankzij hun api kun je zelf een bash/powershell scriptje hebben lopen die je ip adres aanpast.
Dus met de juiste setup moet het geen probleem zijn.
Dus met de juiste setup moet het geen probleem zijn.
- jphermans
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
- Bedankt: 109 keer
Ik gebruik hiervoor ook van cloudflare “zero trust”.
Gemakkelijk in te stellen en je hoeft zelfs geen poorten open te zetten.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Gemakkelijk in te stellen en je hoeft zelfs geen poorten open te zetten.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Laatst gewijzigd door jphermans 25 jul 2022, 17:23, in totaal 1 gewijzigd.
Internet via Mobile Vikings
-
- Member
- Bedankt: 14 keer
Bij mij werkt de PFsense CloudFlare DDNS wel goed op PFsense CE 2.5.2 en sinds kort PFsense plus 2022.05. Misschien zit er toch iets mis in de configuratie van uw API key of iets dergelijks?
Alsook werkt zo'n scriptje in bash/powershell ook goed. Dit gebruik ik op mijn publieke linux servers. Als je wilt kan ik het u doorsturen.
Alsook werkt zo'n scriptje in bash/powershell ook goed. Dit gebruik ik op mijn publieke linux servers. Als je wilt kan ik het u doorsturen.