Autorijbewijs
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 170 keer
Wat ikzelf wel heb gemerkt is dat zeker bij filerijden en drukke punten automatisch rijden wel veiliger is. Ik kan schakelen maar ik vind het toch minder stresserend als ik in een automaat rij.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
- Bedankt: 725 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik denk dat iedereen het er wel over eens is dat rijden met een automaat veel aangenamer is. De mensen die het tegendeel beweren hebben er meestal nog niet mee gereden.
De vraag hier was of er begonnen moet worden met automaat of pook voor een nieuwe chauffeur.
Het is iets lastiger om met versnellingen te leren rijden, maar dan heb je tenminste een 'echt' rijbewijs. Bij ons op het werk zijn alle voertuigen handgeschakeld.
Als we dus een auto of camionette nodig hebben ben je bij ons niets met je rijbewijs voor automaat. Ik veronderstel dat dit niet enkel zo is bij ons. We huren ook regelmatig andere camionettes, ook die zijn altijd handgeschakeld. Op termijn gaan die er waarschijnlijk ook uit, maar wanneer is de vraag.
Ik denk dat het heel demotiverend zal zijn als je iemand eerst even met een automaat leert rijden en erna gaat leren schakelen. Hij/zij gaat het gevoel hebben voor de 2de keer vanaf 0 te moeten leren vrees ik.
De vraag hier was of er begonnen moet worden met automaat of pook voor een nieuwe chauffeur.
Het is iets lastiger om met versnellingen te leren rijden, maar dan heb je tenminste een 'echt' rijbewijs. Bij ons op het werk zijn alle voertuigen handgeschakeld.
Als we dus een auto of camionette nodig hebben ben je bij ons niets met je rijbewijs voor automaat. Ik veronderstel dat dit niet enkel zo is bij ons. We huren ook regelmatig andere camionettes, ook die zijn altijd handgeschakeld. Op termijn gaan die er waarschijnlijk ook uit, maar wanneer is de vraag.
Ik denk dat het heel demotiverend zal zijn als je iemand eerst even met een automaat leert rijden en erna gaat leren schakelen. Hij/zij gaat het gevoel hebben voor de 2de keer vanaf 0 te moeten leren vrees ik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 602 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Vreemd, want da's toch mijn ervaring met nieuwere modellen, je zou ook denken dat de toename van chips/electronica ook wat kunnen "assisteren" bij het manueel schakelen (zonder voluit automaat te worden). Nu goed, kan ook gewoon de ervaring zijnhonda4life schreef:Integendeel!

Ah, maar ik heb nooit met een diesel gereden eigenlijk, het was altijd "ongelood 95 ron" aan het tankstation met verschillende opeenvolgende modellen (vandaag 100% elektrisch).honda4life schreef:Zo'n goede oude diesel was een pak toleranter om niet stil te vallen want die z'n energie was reeds mechanisch meer aanwezig dan dat er eerst nog brandstof verbrand moest worden.
- svermassen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Ik heb een automaat.
2 jaren terug de auto voor herstellingen moeten binnen doen wat enkele dagen ging duren.
Dus een vervangwagen handgeschakeld.
Zeg ik tegen tegen dien vent, moet je niet vragen of ik een rijbewijs daarvoor heb.
Bah neen, je ziet er oud genoeg uit
12 jaren al met automaat, miljaar was dat weer effe wennen

2 jaren terug de auto voor herstellingen moeten binnen doen wat enkele dagen ging duren.
Dus een vervangwagen handgeschakeld.
Zeg ik tegen tegen dien vent, moet je niet vragen of ik een rijbewijs daarvoor heb.
Bah neen, je ziet er oud genoeg uit

12 jaren al met automaat, miljaar was dat weer effe wennen