windows 11 pre configgen met mijn MS account en dan die van de klant gebruiken

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
speciall
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Dag Allen,

Ik heb nogal de gewoonte om nieuwe PC's voor ik ze aflever al zo volledig mogelijk klaar te maken voor gebruik zodat bij de klant enkel nog een Data copy van de oude PC nodig is en standaard zaken zoals printer installatie enz.

vandaar de vraag: Kan ik een nieuwe Windows 11 pc klaarmaken voor gebruik met mijn Microsoft account , alle software voor installeren, bij de klant aankomen en dan hun account op de PC zetten en die van mij verwijderen?

Thx!
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 33 keer
Provider

Met een lokale account gaat dat alleszins zolang je software installeert en instelling verandert die systeem afhankelijk zijn en niet gebruiker afhankelijk.
speciall
Pro Member
Pro Member

Kan ik nog met een local account werken bij een nieuwe windows 11 setup?

Op zich is het qua installatie : Bullguard of Gdata IS, Office 365, adobe acrobat, eid soft, updaten echt de default zaken.

Het is een win 11 home editie.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Normaal niet, maar ik weet dat je dit kon omzeilen in windows 10 door in het mailveld een gebruikersnaam(bv speciall) in te geven en proberen door te gaan na een aantal mislukte pogingen kon je dan een lokale account aanmaken. Misschien is dat er nog niet uitgesloopt.
speciall
Pro Member
Pro Member

Bij Windows 10 moest je gewoon kiezen: ik heb geen internet.

Het is nu op 1 of andere manier toch gelukt.

Je kan 'ik heb geen internet' niet meer kiezen in W11.

Ik ben dan verbonden met m'n netwerk, dan vraagt ie om aan te melden, en na wat gefoefel (wifi uitschakelen op router) lukte het om lokaal door te gaan.

Het zou ook mogelijk zijn om bij de netwerk setup, wanneer die vraagt om met een netwerk verbinding te maken op SHIFT - F10 te duwen en dan in de taskmgr (openen vanaf command prompt) de Network connections flow uit te schakelen
Ik zal dit testen op de 2de laptop die ik nu aan't preppen ben.
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Er zijn Deze 2 methodes beschreven op ghacks.net
Martin [email protected] schreef: Bypass 1: OOBE\BYPASSNRO (werkt tot versie 25120.1000 deze zou niet meer werken vanaf 25120.1010 wat wel nog een Dev build is)

This bypass is the easiest option right now, as it requires just a few steps during setup to skip the Microsoft account creation.

Here is how it works:
  1. Disable the Internet connection before starting setup, e.g., by disconnecting the LAN cable or disabling Wi-Fi.
  2. Windows will display a "Let's connect you to a network" or similar screen. The upcoming Windows 11 version 22H2 does not allow you to skip this anymore to create a local account.
  3. On the screen, use Shift-F10 to open a command prompt window.
  4. Type OOBE\BYPASSNRO and hit the Enter-key.
  5. Windows will reboot and return to the "Let's connect you to a network" screen. Only this time, you may select "I don't have Internet" to skip this.
  6. Then you select "Continue with limited setup" to then create a local account during setup.
Bypass 2: Use a banned email address

Microsoft has banned email addresses that were used too often in the account creation process. You may use this to your advantage, as it allows you to skip the Microsoft account creation or sign-in phase during setup.

Here is how this method works (thanks Neowin):
  1. Select Sign-In when asked to create or sign-in to a Microsoft account during setup.
  2. Use the email address [email protected].
  3. Type any password on the next screen.
  4. Windows will display "Oops, something went wrong" on the next screen.
  5. Clicking Next opens a screen that allows you to create a local account.
  6. You can assign a password to the account, or leave it empty.
https://www.ghacks.net/2022/05/13/how-t ... ows-setup/
https://answers.microsoft.com/en-us/ins ... e0f?page=1 (alternatieve opties voor recentere Dev builds)

Tegenwoordig zit de bypassnro ook in bootstick systemen zoals Rufus (en Ventoy dacht ik via een plugin. deze zo nog handiger zou zijn omdat je daar gewoon iso op kan dropen zonder een herconfig van je stick te doen)
Rufus https://tweakers.net/downloads/60856/rufus-319.html
Ventoy: https://tweakers.net/downloads/59948/ventoy-1073.html
Greetz cyberbug

Afbeelding
speciall
Pro Member
Pro Member

Die PC is nu bij default geinstalleerd in S mode,
EN om die te verlaten heb je de APP store nodig waar je voor dit MOET inloggen. Ik had geprobeerd met [email protected] maar dit werkt niet hier.

Dus , back to square 1,

Kan ik 'm installeren met een Microsoft account dat ik dan zal gebruiken voor alle installs.

bijvoorbeeld [email protected], om dan na bij de klant af te leveren, hun ms account te gebruiken en de mijne te verwijderen..?
Ik zal deze track testen en checken dat dit werkt , I'll keep you informed.
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Zoek eens op unattended install, slipstream.
Dan kan je alles in 1 "image" gooien en installeren.

wbt het inloggen, netwerkkabel uittrekken, dan kan je een lokale account aanmaken.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

StarWing schreef: wbt het inloggen, netwerkkabel uittrekken, dan kan je een lokale account aanmaken.
Dat werkt dus niet op W11 enkel op W10 :wink:
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Jawel, gisteren nog gedaan met mijn desktop hier.
image tool van MS, netwerkkabel eruit, installeren en nadien netwerkkabel terug in.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 480 keer
Bedankt: 114 keer

Met de Pro versie heb ik deze week in ieder geval nog gewoon voor een lokaal account kunnen kiezen. Vroeger deed ik het inderdaad door nog niet te verbinden met het netwerk, nu was ik dat vergeten maar zelfs met internetconnectie kreeg ik de optie voor een lokaal account.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Met de pro versie is dat inderdaad geen probleem, maar het gaat hier over een home versie.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”