PC via school

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 319 keer
Bedankt: 717 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Ook dochter 2 krijgt een laptop van 't school.
Dit is de keuze die we krijgen:
Afbeelding
HP Probook 435 x360 dus.
Ik denk dat de linkse variant zijn geld niet waard is, enkel de rechtse, wat denken jullie?

Extra tov van zelf te kopen:
Speciaal voor de leerlingen van de school werd een sterk aanbod samengesteld met één of meerdere toestellen. Deze toestellen beschikken over een Next Businessday On Site (=NBOS) garantie. Dit betekent dat, bij problemen, een gecertifieerde technieker van Signpost de werkdag nadien het toestel komt herstellen. Op school of tijdens de schoolvakanties bij de leerling thuis. De toestellen zijn gebruiksklaar bij levering en voorzien van de nodige software.

Bestelling is inclusief:

laptophoes
pen
uitgebreide garantie, wat inhoudt dat de laptop gedekt is tegen diefstal (mits pv van de politie met vermelding van braak / bedreiging en buiten de schoolmuren) en er een maximale herstelkost is voor defecten buiten garantie.

De laptops worden uitgeleverd op school, op het tijdstip dat Signpost en de school hebben afgesproken. Contacteer uw school bij vragen rond deze levering. Bestellingen die worden betaald voor 15 juli 2022 worden uitgeleverd op dat afgesproken tijdstip. Bestellingen die later worden uitgevoerd, worden op een later tijdstip nageleverd.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 125 keer

Misschien heeft selder nog een goede aanbieding met meer RAM en opslag? :wink:

Of is het verplicht van allemaal dezelfde laptop te hebben in de klas?

Een laptop met een SSD van 128GB en slechts 4GB RAM lijkt me alvast maar niks.
Laatst gewijzigd door Ordon 05 jul 2022, 14:08, in totaal 1 gewijzigd.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

verplicht niet, maar de leerkrachten hangen het klein kind uit als ze een andere mee hebben.
Ze had dit schooljaar haar eigen toestel mee en je wilt niet weten hoe onnozel daar soms mee omgegaan werd. :bang:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Zeker een dual-boot van maken dan. :lol:

Leren die leerkrachten ook nog wat bij...

Mijn zoon heeft zelfs een les over Linux mogen geven. 8)

Het voorbije schooljaar was dezelfde laptop voor iedereen zelfs verplicht geworden.
Is natuurlijk ook iets voor te zeggen: de ene met een toestel van duizenden euro's en de andere een afdankertje is ook niet ideaal natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Ordon 05 jul 2022, 14:14, in totaal 1 gewijzigd.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 548 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Schandalig ... dat is een serieuze marge dat ze nemen op die toestellen !!
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

cadsite schreef:verplicht niet, maar de leerkrachten hangen het klein kind uit als ze een andere mee hebben.
Ze had dit schooljaar haar eigen toestel mee en je wilt niet weten hoe onnozel daar soms mee omgegaan werd. :bang:
Die leerkrachten zou ik toch eens van antwoord dienen :lol:
Nu goed, als ze een Ubuntu of een Mac meebrengen, maar Windows is Windows. :angel:

Ik hoop dat wij nooit verplicht worden, want dat komt er ook niet in :nono:
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

16GB RAM en 512GB SSD lijkt me heden ook een minimum voor een nieuw toestel.

Voor het academiejaar 2017-2018 kon dat op de UHasselt alvast voor een goede achthonderd euro.
Was toen een HP 850 G4 met 16GB RAM en 256GB SSD (M.2 NGFF).

Straf dat ze nu afkomen met veel lagere specs vele jaren later...
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik kan je verzekeren dat ik zowel de directie als de leerkrachten al meer dan van antwoord voorzien heb.
Het gevolg is dat eigen PC's ondertussen mogen (dat ging eerst niet mogen) en dat mac ook toegelaten is. Dat wilden ze ook tegenhouden.

Maar goed, ze heeft heel goed gewerkt op school en zou graag ook een recenter toestel met touch screen en pen willen hebben.
Vandaar dat ik toch overstag ga.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Ja, tuurlijk, daar is ook niets mee.
Maar dan lijkt sowieso wat @Ordon zegt veel beter.
Je wilt tenslotte ook dat je dochter daar lang plezier aan heeft.
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 138 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Voor zo een gevallen bij gebruik van een eigen laptop.
Zelf een sticker met het logo van Certipost (en eventueel de school) afprinten en erop kleven, vermoedelijk stopt het gezaag dan...

Desnoods 2hands hetzelfde model kopen met 256gb/16gb ram voor € 475
https://www.2dehands.be/v/computers-en- ... -256gb-ssd
Greetz cyberbug

Afbeelding
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Om maar iets te zeggen (16GB RAM en 512GB SSD):
https://tweakers.net/pricewatch/1750766 ... ificaties/

Met OLED scherm...
Ook een groot verschil ten opzichte van edge-lit.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Echt gezaag is het niet hoor, maar kinderachtig gedoe.

Bijvoorbeeld blijven tikken op dat scherm terwijl ze al 100 keer gezegd heeft dat haar laptop geen touch heeft. :roll:
Vragen waar een bepaalde toets staat en als antwoord krijgen "dat weet ik niet want je hebt een speciale computer". :roll:

@Ordon, dat is nog eens €140 erbij, zonder hoes, pen en verzekering.
Die knullen rijden daar elke dag mee in hun rugzak op de fiets. Ik ben niet de persoon om verzekeringen te nemen op toestellen, maar in dit geval is dat toch niet totaal overbodig.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Ja, die verzekering (en rappe vervanging bij defect) is wel wat waard.
Klopt helemaal.

Doch ik blijf de aanbieding nogal hooggeprijsd vinden...
Must be me. :lol:

Afin, ja, niet gemakkelijk een "goede" keuze maken.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik volg je helemaal hoor. Ik vind het ook duur, maar ja...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 759 keer
Recent bedankt: 2 keer

"Een sterk aanbod"
Dat is om van te huilen ja.
Ik mag hopen dat de ITers onder de ouders dik van hunnen tak gaan maken, want dat kan eigenlijk totaal niet.

Het gaat me zelfs niet helemaal over de prijs (die service is ook wel wat waard), maar zoals nog gezegd hier, 16GB ram en 512GB ssd is het minste dat je zou mogen aanbieden.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 599 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik begin te begrijpen waarom 18-jarigen vandaag nog minder van IT afweten dan 10 jaar geleden.

En idd, heel triestige reactie van bepaalde leerkrachten die ik hierboven lees, maar het verwondert me ook niet. In de lerarenopleiding - zeker die van de hogeschool - wordt de aversie voor het "afwijken van de norm" er heel goed ingestampt. Het is niet zonder reden dat de historische naam voor de post-secundair opleiding tot het onderwijs "normaalschool" is.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef:Ik begin te begrijpen waarom 18-jarigen vandaag nog minder van IT afweten dan 10 jaar geleden.
Oh, denk je dat?

Wacht...

Sinds 2 jaar bestaat het vak "informatica" niet meer. Dat wordt "geïntegreerd" gegeven. Versta: De leerkracht godsdienst legt uit hoe "favorieten" werken. De leerkracht aardrijkskunde laat hen een ppt maken,...
En dan krijg je zo'n prachtige rapporten:

Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 586 keer
Bedankt: 716 keer
Recent bedankt: 7 keer
Te Koop forum

cadsite schreef:Sinds 2 jaar bestaat het vak "informatica" niet meer. Dat wordt "geïntegreerd" gegeven. Versta: De leerkracht godsdienst legt uit hoe "favorieten" werken. De leerkracht aardrijkskunde laat hen een ppt maken,...
Er is maar één ware favoriet en dat is de onze! :lol:

Beweeg je cursor naar het noorden en trek een lijn in de vorm en richting van Chili :lol:
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ik hoor van ITers op het internet dezelfde verhalen, en de redenen blijken te zijn:
Jongeren werken niet meer op een pc of laptop als hun primary OS.
Hun primary OS is een gsm/tablet OS.
Waar ze niks moeten kunnen.
Ja, ze gebruiken nog wel laptops, maar windows (of consoorten) is hun primary environment niet meer; dat is voor "op school / opt werk".

Gevolg:
Jonge employees kunnen geen programma installeren (dat geeft een popup met opties vaak, en dat doen apps in de app stores niet)
Ze kunnen niet meer met een muis werken (touchscreens op de gsm/tablet, mousepads op de laptops)
Ze kunnen nog minder dan vroeger dingen fixen die breken (op een gsm is het eenvoudig: of een app installeert en werkt, of hij werkt niet en je kan er als user niks aan doen)

Dat is dus niet alleen het gevolg van schoolopleidingen die vaak nog denken dat Office geven het equivalent is van IT lessen.
En dan nog: afhankelijk van de richtingen helpen ook goeie Office lessen niet.
Ik heb er destijds (richting kantoor bv) meegemaakt die letterlijk leerden hoe dingen te doen in Office door te leren waar het knopje stond; nieuwe office versie, en die waren totaal ontredderd en verloren.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

Het gros van de leerkrachten loopt decennia achter op IT vlak.
Verder dan Word, Excel, Powerpoint, email, videoconferencing komen ze meestal niet.

Daar zit het echte probleem.
Hun "fantastisch aanbod" bewijst dat overduidelijk (te lage specificaties).
Andere zaken waar leerlingen iets mee kunnen voor hun ontwikkeling:
  • experimenteren in een virtuele machine zoals Virtualbox
  • met andere besturingssystemen
  • gedegen softwarepakketten (die ook daadwerkelijk gebruikt worden door academici én industrie)
  • etc
komen gewoonweg niet aan bod.

De leerkracht ICT zou nochtans gemakkelijk kant en klare virtuele images aan de leerlingen kunnen aanbieden.
Dan kunnen de leerlingen onmiddellijk hun kennis gigantisch snel uitbreiden.

Maar, ja, de directie hoort het in Keulen donderen indien ze zoiets lezen. :lol:

Ha, ja, dan blijft men hooguit op het peil van Word, Excel, Powerpoint, email en videoconferencing...

Spelletjes spelen is natuurlijk niet waar ze zich moeten op richten, maar wel het enige andere waar het gros van die leerkrachten én directie aan kunnen (!) denken: ze hebben geen flauw benul van de rest...
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Voor de duidelijkheid: het probleem van IT op school zit hem ook in de leerplannen.
Eenmaal vastgelegd, worden die niet vaak gewijzigd (in 2010 bv leerde men in aardrijkskunde nog aan dat de uitbreiding van het universum vertraagde, wat toen al 10 jaar ontkracht was).
IT gaat qua ontwikkeling nog sneller, maar de leerplannen, laat staan de bijscholingen van de leerkrachten, kunnen dat gewoon niet volgen.

Ik ken nog een school (geen namen) waar de ITer van dienst een leerkracht wiskunde is, een man met iirc een ingenieursopleiding, maar die nog nooit een netwerk van dichtbij had gezien en zich nu redt met bijscholingen en youtube.
Die doet dat niet slecht, maar je kan dat geen ITer noemen die een degelijke basis en opleiding daartoe heeft genoten.
Laat staan wat de leerkrachten die het vak geven dan wel (niet) kennen.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik zie het al mislopen met "bewaren".
Ze worden aangeleerd om alles in de zak de cloud op te slaan. Geen structuur, geen logische benamingen, geen mappen. Gewoon dumpen die handel.

Ik ben met mijn kinderen aan hun PC moeten gaan zitten om hen uit te leggen dat ze een logische mappenstructuur moeten maken per schooljaar, met daarin een map per vak en dan bewaren met handige namen.
Sorteren op "laatst gewijzigd".
Zo'n banale dingen leren ze niet meer.
Neen, onmiddellijk beginnen met hippe flitsende dingen waar geen hond iets mee is. Ze kennen alle over-the-top ppt dia-overgangen, maar basis? Daar doen we niet aan mee.

@Ordon, jij spreekt van "de leerkracht ICT". Zoals gezegd, dat bestaat niet meer.
Het ministerie van onderwijs denkt dat onze jeugd met PC's kan werken omdat ze er hun pinterest pagina mee kunnen bekijken.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Nog zo eentje dat ik vergat op te sommen idd.
Ze kennen geen folders meer, want ios/android toont hen dat niet, en "de search vindt toch alles".
Dus ze saven maar waar het programma wilt, op een hoopje, zonder zelfs logische filenames, en searchen dan maar op inhoud.

Dat zijn dingen die wij vroeger moesten leren, omdat je anders niet kon werken.
En nu denkt men dat die reflex automatisch aangeleerd wordt; maar dat is niet zo.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Autosave?
"Oe! Kanda ook zonder de cloud???"

(she learned it the hard way :twisted: )
Ordon
Elite Poster
Elite Poster

@cadsite

Ja, "leerkracht ICT" is wat beperkt omschreven.
Ook de leerkracht wiskunde, aardrijkskunde etc zouden dergelijke virtuele images kunnen aanbieden.

De beste of meest educatieve software draait niet per definitie op één en hetzelfde besturingssysteem.
Logisch.

Helaas is er slechts één besturingssysteem (Windows) dat op het toestel van de leerlingen geïnstalleerd is...
Al de rest ontgaat hen.
Met iets als VirtualBox zou hun horizon spectaculair uitgebreid kunnen worden.
Er is enkel wat meer RAM en opslag nodig om hun "fantastisch aanbod" écht fantastisch laten te zijn...

Het enige andere besturingssysteem dat ze gebruiken is dat van hun smartphone.
En de toch wel erg beperkte mogelijkheden van dat besturingssysteem en eveneens beperkte mogelijkheden van die apps.

De link tussen deze beiden (laptop/PC en smartphone) kunnen ze moeilijk tot niet leggen...

Afin, ja, met 4GB RAM en 128GB SSD is er haast niks mogelijk natuurlijk buiten Word, Excel, Powerpoint, email en dergelijke.
Dat is een aanbieding waar men allicht binnen de drie jaar al spijt van heeft..
Laatst gewijzigd door Ordon 05 jul 2022, 16:03, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 586 keer
Bedankt: 716 keer
Te Koop forum

Ach, al die zaken hoorde ik vroeger ook al. Je kan er niet meer uit halen als je er ook niet meer in steekt. Alles moet sneller en goedkoper en Weytske zal het genadeschot wel geven. Welke idioot laat nu iemand die elk jaar kon bissen minister van onderwijs worden?

Wil je IT-kennis dan moet dat vak opgewaardeerd worden en bevolkt met opgeleide mensen. Hoe kan je iemand iets leren als je het zelf niet kent?

Dingen als naamgeving, mappenstructuur en principes van databases en programmeren zijn fundamenteel en ook nuttig in andere domeinen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Ik ga zwijgen :-D
Zag over de middag, de school waar in principe onze kinderen naar het middelbaar zullen gaan, stappen in op het Digisprong project of zoiets.
Ook zo van die HP Probook Laptops.
Maar wel volledig in bruikleen aan 50 EUR per jaar.
Dat vind ik al een betere oplossing eerlijk gezegd.
Laatst gewijzigd door svermassen 05 jul 2022, 16:27, in totaal 1 gewijzigd.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ordon schreef:@cadsite

Ja, "leerkracht ICT" is wat beperkt omschreven.
Ook de leerkracht wiskunde, aardrijkskunde etc zouden dergelijke virtuele images kunnen aanbieden.
Niet elke leerkracht heeft voldoende kennis, noch goesting om informatica te geven. Los daarvan moet je ook de realiteit bekijken. Vele leerkrachten vallen af, of de vacatures raken niet ingevuld. Er is dus al te weinig tijd om hun eigen vak te geven.
Denk je dan echt dat ze een aantal uur gaan 'opofferen' om een vak te geven dat niet het hunne is tijdens hun uren?

De grootste stommiteit is het vak informatica afschaffen. Zolang dat niet terug gedraaid wordt is het hoogstens wat morrelen in de marge.

Er zitten wel meer onlogische zaken in hoor. Mijn oudste volgde vorig jaar het 3de ASO 'menswetenschappen'. Zij kreeg tijdens de lessen wiskunde "Python". Heel interessant hoor, maar geen enkel kind van het 3de in die richting zit hierop te wachten. Interesse: 0,0
Dus wel Python in het 3de, maar niet eens de absolute basis in het eerste.

Die digisprong. De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat ze vorig jaar elke maand €17 kregen. Of ze nu een PC aankochten of niet. In principe krijgen we dat ook de komende 2 jaar. Dat verzacht de rekening wel behoorlijk.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 599 keer
Recent bedankt: 3 keer

ITnetadmin schreef:Jonge employees kunnen geen programma installeren (dat geeft een popup met opties vaak, en dat doen apps in de app stores niet)
Maar dat veronderstelt dat ze dat nog mogen op hun werk-PC. Op veel plaatsen waar ik kom is die mogelijkheid al volledig dichtgetimmerd. Iets installeren => aanvraag indienen bij IT en waar dat vroeger veelal eenvoudig verzocht kon worden wordt dat vandaag al snel scheef bekeken en moet dat soms extreem gemotiveerd worden .

Hoe het op die school-PC's zit weet ik niet, maar ik veronderstel dat die ook dichtgetimmerd worden om het aantal garantieinterventies te verminderen.
ITnetadmin schreef: Dus ze saven maar waar het programma wilt, op een hoopje, zonder zelfs logische filenames, en searchen dan maar op inhoud.
Is niet volledig onjuist, toch zeker op macOS met Spotlight. Risico is wel dat je niet weet of alles wel doorzocht wordt.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

CCatalyst schreef:Hoe het op die school-PC's zit weet ik niet, maar ik veronderstel dat die ook dichtgetimmerd worden om het aantal garantieinterventies te verminderen.
Niet, en ze zouden eens moeten durven.
De volle pot betalen en er niet eens mee mogen doen wat je wilt?
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer
Recent bedankt: 1 keer

ITnetadmin schreef:Het gaat me zelfs niet helemaal over de prijs (die service is ook wel wat waard), maar zoals nog gezegd hier, 16GB ram en 512GB ssd is het minste dat je zou mogen aanbieden.
Overdrijven is ook een kunst. Er zal heel veel afhangen van welke richting/vakken. Jouw specs zijn gewoon complete overkill als het over niet-technische richtingen gaat. Heck, zelfs mijn werklaptop is er nog ene met 256GB en 8GB RAM en ik doe daar meer op op 1 dag dan een leerling op de hunne op een hele week. Op de school van mijn kinderen bevelen ze wel zo'n higher end model aan voor wie ICT of grafische richtingen volgt, omdat je dan uiteraard ook met IDEs, compilers, CAD, etc van doen hebt.

Ik merk bij ons overigens ook wel dat de prijzen serieus omhoog gegaan zijn. Het basismodel is nu €774 terwijl dat vorig jaar nog €635 was, en dat terwijl de specs eigenlijk achteruit gaan (5500u ipv 5600u). Dat zal dan ook wel Signpost zijn, en niet de school, die een hogere marge rekent.
cadsite schreef:Niet, en ze zouden eens moeten durven.
De volle pot betalen en er niet eens mee mogen doen wat je wilt?
Ik vond het toch ook niet zo evident, en toen ik het vorig jaar vroeg (ook al om dan indien nodig zelf Admin rechten te vragen) wist de school het niet eens. Nu na een jaar heb ik dus gezien dat ze bij mijn dochter ook vaak applicaties (freeware) lieten installeren. Gelukkig (nou ja) durft mijn dochter niets out of the ordinary te doen op haar schoollaptop, juist uit schrik van iets verkeerd te doen.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Kijk eens naar mijn openingspost.
Het rechtse model wordt aangeraden voor de technologische wetenschappen. Lees: IW, EM,...
Die gasten krijgen er onder andere les over Solid Edge. Een programma dat ik ook gebruik.
Ze zitten net aan de minimale eisen:
Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:Kijk eens naar mijn openingspost.
Inderdaad, niet goed gekeken. Jullie 'topmodel' voor technische richtingen is dus gewoon wat bij onze kinderen het basismodel is. Ook een stuk duurder trouwens, maar wellicht is dat omdat dat zo een convertible is met touchscreen.

Maar bon, ik had het ook over de claims hierboven dat 16GB/512GB een minimum zou moeten zijn. Zelfs de 8GB/256GB die mijn dochter nu heeft werd compleet under-utilized. Anderzijds moet die laptop natuurlijk wel (minstens) 4 jaar meegaan.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Tomby schreef:
ITnetadmin schreef:Het gaat me zelfs niet helemaal over de prijs (die service is ook wel wat waard), maar zoals nog gezegd hier, 16GB ram en 512GB ssd is het minste dat je zou mogen aanbieden.
Overdrijven is ook een kunst. Er zal heel veel afhangen van welke richting/vakken. Jouw specs zijn gewoon complete overkill als het over niet-technische richtingen gaat. Heck, zelfs mijn werklaptop is er nog ene met 256GB en 8GB RAM en ik doe daar meer op op 1 dag dan een leerling op de hunne op een hele week. Op de school van mijn kinderen bevelen ze wel zo'n higher end model aan voor wie ICT of grafische richtingen volgt, omdat je dan uiteraard ook met IDEs, compilers, CAD, etc van doen hebt.
Mijn specs zijn gericht op een laptop die je in het eerste middelbaar koopt en 6 jaar meegaat.
Een beetje marge is dus wel op zijn plaats.
Met 8GB ram doe je momenteel niet veel meer, maar binnen 6 jaar is dat (max) nog evenveel waard als die 4GB nu.
Je weet ook niet wat ze gaan studeren, en met de pleitbezorgers hier die de lln met meer willen laten kennismaken dan office, zal die 8GB niemand ver brengen.
Laat staan die 4GB.

Mijn specs zijn ook gebaseerd op de prijs die men vraagt.
Minder dan 16GB, ok, maar dan ook aan 400-500 euro.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Schande is het; 800 lappen voor zulke lage specs?
256GB ssd? Dat moet 512GB zijn.
8GB ram? Dit moet 16GB zijn.
Die processor zal ook niet het beste zijn denk ik voor die prijs, heb helaas geene tijd nu om het te checken.

Dzjeezes zeg.

Pure afzetterij.

Zou er bij mij stuiven.
Niemand gaat bepalen wat ik voor laptop moet kopen, zeker een school niet die vooral aan hun eigen winsten denkt want dat is het.

U betaald teveel voor zulke trieste specificaties.
Jij moet er wel uw noten voor gaan afdraaien.

Maarja, ik ben dan ook een rebels iemand, ik veeg er mijn noten aan aan zulke dingens en wat een ander zegt boeit mij geen reet.

4GB ram zeg maar vent toch, schande dat men zoiets durft aan te bieden.
Tttsss
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Stuiven, roepen, ...
Tot het jouw kind is die de weerbots mag opvangen. :roll:

Neen ik ben daar niet blij mee. Maar zo catastrofaal is het nu ook weer niet. Tel er de extra's bij zoals de degelijke tas, pen en verzekering met snelle service en het is niet meer zo'n ramp.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Voor hoeveel gaan die laptops uit OP eigenlijk online ?
Toen ik vorig jaar checkte met de HP Probook (non X360) die mijn dochter kocht, leek die bij Signpost toch significant goedkoper dan wat ik online vond.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

cadsite schreef:Stuiven, roepen, ...
Tot het jouw kind is die de weerbots mag opvangen. :roll:

Neen ik ben daar niet blij mee. Maar zo catastrofaal is het nu ook weer niet. Tel er de extra's bij zoals de degelijke tas, pen en verzekering met snelle service en het is niet meer zo'n ramp.
Jaman, ik heb kloten aan mijn lijf en met stuiven bedoel ik dat ikzelf naar de school ofzo zou gaan en uiteraard beleefd de discussie zou aan gaan en duidelijk maken dat ik voor dat geld dat niet zal kopen omdat de specs lachwekkend zijn.
Ik heb nergens iets gepost van roepen maar ze zouden er niet zomaar mee weg komen en ik zal uiteindelijk met mijn zuur verdiend geld doen wat ik wil, met mijn geld ben ik de baas, alleeja, toch zeker over iets dat zo duur is en altijd vrije keuze moet zijn, dan moet het de goeie zijn en waar voor het geld zijn qua specs.

Maar tis uw geld, kan u nu al vertellen: begin maar al te sparen voor binnen een paar jaren want je zal al een nieuwe mogen kopen.

Ik erger me zo kapot aan dat schaapjes gedrag, is hetzelfde bij corona. Allemaal schrik van hoe iemand zou denken of wat die zou doen. Zucht.

Je moet opkomen voor uw rechten man, tis gvdm uw geld waar jij voor gaat werken.
Tttsss
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Lees even dit topic door.
Ik heb, door op mijn strepen te staan, er al voor gezorgd dat eigen PC's toegelaten zijn. Ik heb er (zonder enig eigenbelang) voor gezorgd dat mac's zijn toegelaten.
Ik ben in de verste verte geen schaap. Ik heb in hun lagere school in het bestuur gezeten, ik wil je met hen in contact brengen, ik kan je verzekeren dat ze me niet als schaap zagen. :angel:

Maar als je dingen forceert op scholen moet je je ervan bewust zijn dat je kinderen daar dagelijks lopen, jij slechts af en toe.

Hoe doe jij dat met jouw kinderen en hun school?
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1182 keer

cadsite schreef:Ook dochter 2 krijgt een laptop van 't school.
Dit is de keuze die we krijgen
Het is een keuze van de school om de financiering van de laptop door de ouders te laten doen, de school (secundair) krijgt namelijk middelen om dat voor elk kind te financieren. Ouders betalen dan enkel de waarborg (€50 - €70).
Schrijf u in in ouderraad en/of schoolraad en kaart het daar aan?

Verder is de voorstelling nogal fout: je koopt namelijk geen laptop, maar je koopt een toestel met software erop én support.

Mijn vrouw werkt in het secundair en daar heeft ook iedereen een AMD low-specs laptop voor (te) veel geld, maar als een leerling of leerkracht een probleem heeft, krijgt die gewoon meteen een andere pc mee. Inloggen met de "school account" activeert meteen alles: OneDrive en alle software (if any). Dat heeft een prijs natuurlijk.
Daar heeft de school er wel voor gekozen om de laptops zelf aan te kopen en dus rechtstreeks te financieren met "DigiSprong" geld, ouders betalen enkel een waarborg.

Ik ben er nog niet uit of - eens het bij ons ook zo ver is voor de kinderen - ik nog een échte pc ga kopen ook voor hen (laptop of desktop), zodat de "school laptop" een Windows-versie van een Chromebook blijft en ze thuis kunnen genieten van échte CPU-power en opslag etc.
Al kan je dat (elk kind 2 computers: 1 van school en 1 privé) niet bepaald duurzaam noemen.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”