Proximus lanceert nieuwe modem met wifi 6
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 577 keer
- Bedankt: 711 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Meer dan 4 maanden na de graafwerken nog geen fiber en dus ook nog even wachten op de nieuwe modem.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 39 keer
Toen ze VDSL kwamen aansluiten in december kreeg de technieker een mail om de B-bo 4 te testen. De lijkt me dus een logisch vervolg.
Ik hoop dat ik er eentje kan scoren als mijn fiberklaar verbinding wordt aangesloten.
Ik hoop dat ik er eentje kan scoren als mijn fiberklaar verbinding wordt aangesloten.
Mobiel: iPhone 16 Pro + Proximus werk abonnement
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
Tablet: iPad 2020+2021 128 Gb
Home: Hey Telecom vast internet
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 577 keer
- Bedankt: 711 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Het is dat niet maar ik zou graag mijn voortuin weer heraanleggen nadat deze meer op een Oekraïense versie is gaan lijken na de doortocht van het PX-leger.dupondje schreef:I feel your painDizzy schreef:Meer dan 4 maanden na de graafwerken nog geen fiber en dus ook nog even wachten op de nieuwe modem.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Het werd tijd dat er een nieuwe modem kwam ook. Ik heb mijn Bbox-3 modem gekocht in maart 2014.
Als ik mij niet vergis is de eerste Bbox-3 modem verschenen in maart/april 2013 ! Het heeft bijna 9 jaar geduurd voor de lancering van een nieuwe !!
Vraag mij af waarom het zo lang moest duren ?
De eerste Bbox-modem was in 2004/2005 dacht ik, dan in 2009 de Bbox-2 modem, en in 2013 de Bbox-3 modem.
Ben benieuwd naar de nieuwe eigenschappen van de Bbox-4 modem, want ik vind nog niet veel Nederlandstalige info terug.

Als ik mij niet vergis is de eerste Bbox-3 modem verschenen in maart/april 2013 ! Het heeft bijna 9 jaar geduurd voor de lancering van een nieuwe !!

De eerste Bbox-modem was in 2004/2005 dacht ik, dan in 2009 de Bbox-2 modem, en in 2013 de Bbox-3 modem.
Ben benieuwd naar de nieuwe eigenschappen van de Bbox-4 modem, want ik vind nog niet veel Nederlandstalige info terug.

- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 104 keer
- Recent bedankt: 3 keer
I think the Fritzbox has support for supervectoring (35b ?) i'm not sure, maybe it depends which driver is being used.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png

Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
- alloja
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 51 keer
- Recent bedankt: 1 keer
But the compatible Fritzboxes must be re-certified in order to connect to the 35b cards.
UCG-Fiber • Proximus Flex+ Ultra Fiber • Voo Giga Max
Vu+ Duo 4K SE (DVB-C + DVB-T2) • V7c • Box évasion • Apple TV 4K (Pickx Mix FR)
Vu+ Duo 4K SE (DVB-C + DVB-T2) • V7c • Box évasion • Apple TV 4K (Pickx Mix FR)
- Data technicus
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 114 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Hier nog wat meer info over.
"Alles wat je moet weten over de nieuwe internetbox van Proximus - Nieuws - Data News" https://datanews.knack.be/ict/nieuws/al ... 78447.html
"Alles wat je moet weten over de nieuwe internetbox van Proximus - Nieuws - Data News" https://datanews.knack.be/ict/nieuws/al ... 78447.html
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 279 keer
- Bedankt: 97 keer
Wel met heel enkele tussenversies: een Wifi N, Wifi AC, etcstefdeve schreef:Als ik mij niet vergis is de eerste Bbox-3 modem verschenen in maart/april 2013 ! Het heeft bijna 9 jaar geduurd voor de lancering
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 366 keer
- Bedankt: 119 keer
Nice, ik vind daar ook dit https://datanews.knack.be/ict/nieuws/pr ... 78463.html
Proximus wil eind dit jaar een multi-gigabit aanbod lanceren
Ik zie een router met 10Gbit WAN en 10Gbit Lan

Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dus nog een stap die getuigt van meer zin voor innovatie bij PX dan TN. Bij TN zitten ze nu te klooien met "AC- pods", een standaar die eigenlijk zo goed al voorbij gestreefd is en waar heel wat problemen mee zijn ...
En dat in combinatie met fiber ...
Gelukkig voor TN dat fiber nog maar in extreem beperkte mate beschikbaar is.
En dat in combinatie met fiber ...
Gelukkig voor TN dat fiber nog maar in extreem beperkte mate beschikbaar is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 55 keer
Met het tempo waar fiberklaar mee bezig is zou dat wel is heel slecht kunnen uitvallen voor tn. Die laatste zijn gewend de Vlaming te stropen en miljarden door te sluizen naar Amerika..
Tom
Tom
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Wordt deze modem dan ook bij MV geinstalleerd vanaf eind deze zomer?
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Zouden ze dan gewoon dat Nokia bakje vervangen door een met een 10Gig poort? Want het blijft een Bbox, gesloten prul, dus een eigen toestel er achter is nog altijd leuker.Abusimbal schreef:Ik zie een router met 10Gbit WAN en 10Gbit Lan
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
- Bedankt: 156 keer
Voorlopig enkel voor nieuwe residentieele proximus klanten èn migraties naar fiberabonnementen.Vaganzza schreef:Wordt deze modem dan ook bij MV geinstalleerd vanaf eind deze zomer?
Als je bbox3 kapot is krijg je een andere bbox3 in de plaats.
- Flying
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 81 keer
Als je een toestel lanceert met 10GbE WAN en LAN dan ben je toch al aan het nadenken, als provider, om snel op te schalen naar snelheden hoger dan 1Gbps. Ik kan niet wachten om Proximus te zien concurreren op snelheid zoals Telenet dat jaren heeft gedaan. Misschien kunnen ze zelfs de slogan van Telenet gebruiken in een correcte context: "Internet tegen lichtsnelheid".
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
- Bedankt: 64 keer
https://datanews.knack.be/ict/nieuws/pr ... 78463.html
Was dit al gepost? Er staat dat ze een multi gigabit aanbod overwegen.het artikel spreekt zelfs over een symmetrische 10gbit!
Dat zou toch wel een heel significante verandering zijn. Ik dacht zelfs dat met gpon technologie er een hardwarematige limiet was op 10/1g?
Was dit al gepost? Er staat dat ze een multi gigabit aanbod overwegen.het artikel spreekt zelfs over een symmetrische 10gbit!
Dat zou toch wel een heel significante verandering zijn. Ik dacht zelfs dat met gpon technologie er een hardwarematige limiet was op 10/1g?
-
- Pro Member
- Bedankt: 35 keer
er zijn testen bezig voor de fiber vvan de 10gig ont.
en dan heb je 2 internet boxen.
de internetbox clasic die 1gig gaat doen en hogere versie internet box die 1 10gig poort gaat krijgen.
als je info er over wilt zoek de KPN Box 12 daar vind je meer info over is het zelfde model
en dan heb je 2 internet boxen.
de internetbox clasic die 1gig gaat doen en hogere versie internet box die 1 10gig poort gaat krijgen.
als je info er over wilt zoek de KPN Box 12 daar vind je meer info over is het zelfde model
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 366 keer
- Bedankt: 119 keer
@sbghannibal nice
https://forum.kpn.com/kennisbank-modems ... gen-562267
https://forum.kpn.com/kennisbank-modems ... gen-562267
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
- Belgissschenaap
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 140 keer
Benieuwd wanneer we meer te zien krijgen van die dikke multigigabit router.
Niet meteen iets online te vinden van deze sagemcom.
Productnummer lijkt "253936382" te zijn. Maar niets van te vinden
Niet meteen iets online te vinden van deze sagemcom.
Productnummer lijkt "253936382" te zijn. Maar niets van te vinden
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 52 keer
Nieuwbouw hier met Fiber die klaar staat.
Overstap TN -> PX gepland in september (p op het moment dat ik overstap van werkgever).
… dus ik ben bij de gelukkigen
Overstap TN -> PX gepland in september (p op het moment dat ik overstap van werkgever).
… dus ik ben bij de gelukkigen

iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020
⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3729 keer
- Recent bedankt: 23 keer
Ik lees hier toch rare zaken in dit artikel:Data technicus schreef:Hier nog wat meer info over.
Een gewone "WAN poort" (zoals op iedere normale router) noemen ze tegenwoordig een fiberaansluitingPieterjan Van Leemputten schreef:Achteraan vinden we naast de twee aansluitingen voor DSL en fiber vier gigabit ethernetpoorten, twee FXP-poorten voor telefonie/VoIP.

Een fiberaansluiting is voor mij een poort waar je een glasvezelkabel kan op aansluiten (zoals een SFP poort met een GPON module), toch??
Als Proximus nu zoveel inzet op glasvezel, waarom zijn hun toekomstige routers geen fiber modems??
Serieus? Weten zij wel waarover ze praten? een booster ingebouwd ...Pieterjan Van Leemputten schreef:Een snelle Internet Box is fijn, maar aan de andere kant van een grote woning met enkele muren tussen blijft er van een gigabitverbinding niet veel over. Daarom brengt Proximus ook haar Wi-Fi Boosters v2 op de markt: een draadloze versterker van je wifi.
De Booster kan draadloos connecteren met de modem, maar heeft ook twee LAN-poorten.
De Box zelf heeft al zo'n Booster ingebouwd.

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3729 keer
- Recent bedankt: 23 keer
Dat ze nu (op lab schaal) met de toekomstige snelheden experimenteren is natuurlijk goed (en normaal voor een toekomstgericht bedrijf).Abusimbal schreef:Nice, ik vind daar ook dit https://datanews.knack.be/ict/nieuws/pr ... 78463.html
Maar om dat eind dit jaar al aan te bieden is er wat over (en niet geloofwaardig)???
- hier is vandaag nog geen vraag voor (toch niet voor de particuliere markt).
- dat ze maar eerst volop hun huidige glasvezel zo breed mogelijk uitrollen ... voor ze aan 10 gigabit beginnen
(1 gigbait).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Pro Member
- Bedankt: 35 keer
En toch is er reeds en datum geprikt. En geef mij maar de huidige oplossing. Anders kan je geen eigen router plaatsen
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 53 keer
Simpel toch? Kunnen ze zeggen dat ze de snelste zijn? 

Als ze GPON SPF modules ondersteunen kan je perfect eigen router steken?sbghannibal schreef:En toch is er reeds en datum geprikt. En geef mij maar de huidige oplossing. Anders kan je geen eigen router plaatsen
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1948 keer
- Recent bedankt: 18 keer
Dat doet er niet toe. Ze willen wellicht Telenet die met EuroDOCSIS 3.1 niet meer de snelste zal zijn even een klein prikje geven.philippe_d schreef:hier is vandaag nog geen vraag voor (toch niet voor de particuliere markt).
De stap naar XGS-PON is trouwens goedkoop en snel uit te voeren. GPON en XGS-PON kunnen naast elkaar blijven bestaan, want de lichtsignalen worden op een andere golflengte verstuurd.
Deze upgrade kost Proximus haast niets.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
Ik ben wel benieuwd naar de meerkost van de toestellen. (Switching in de ROP en media converter bij klant)raf1 schreef: Deze upgrade kost Proximus haast niets.
Hebben we daar een idee van? Mogelijks dat ze dan vanaf nu n elke nieuw ROP XGS-pon apparatuur installeren en virtueel klanten afknijpen.
-
- Elite Poster
Temp ... ? Volgens Px moet de buurt hier rekenen op een wachttijd van min. 2 jaar ... Da's gisteren nog een bevestigd aan een buur door de klantendienst van PX.tom35 schreef:Met het tempo waar fiberklaar mee bezig is zou dat wel is heel slecht kunnen uitvallen voor tn. Die laatste zijn gewend de Vlaming te stropen en miljarden door te sluizen naar Amerika..
Tom
Mij zegden ze dat het voor hetzelfde geld al volgende maand kunnen uitrollen in theorie maar mijn buur kreeg ook de termijn van 2 jaar zonder vooruitzichten op vlugger. Dus is het nog min. 2 jaar TN.
Verder: wat mij verwondert is dat er ook bij fiber gesproken wordt over selectie van buurten om het netwerk niet ineens te overbelasten. Wschl totaal verkeerd dacht ik dat met fiber the sky the limit was.
Dus in geval van massale overstap naar fiber, kan het zijn dat je mss. niet veel verder geraakt dan TN ... ? Of zie ik dat helemaal verkeerd?
- Belgissschenaap
- Elite Poster
In 'the grand scheme of things' is dat nog steeds heel snel.
wetende hoe complex de procedure zijn van keuze locatie tot afwerken van de uitvoering.
Openbare werken zijn geen lachertje.
Meer snelheid per gebruiker zorgt er inderdaad voor dat op de punten waar die stromen samen komen (datacenters van proximus) dat die ook op die snelheid moeten kunnen switchen en routeren. De pop's (cabines op straat die ze nieuw zetten moeten ook mee kunnen, maar dat is deel van de aanleg van ftth, dus speelt in dit geval niet mee)
Ze moeten ook nog aan al het materiaal geraken, levertijden en dergelijke van volledig nieuwe apparatuur
wetende hoe complex de procedure zijn van keuze locatie tot afwerken van de uitvoering.
Openbare werken zijn geen lachertje.
Meer snelheid per gebruiker zorgt er inderdaad voor dat op de punten waar die stromen samen komen (datacenters van proximus) dat die ook op die snelheid moeten kunnen switchen en routeren. De pop's (cabines op straat die ze nieuw zetten moeten ook mee kunnen, maar dat is deel van de aanleg van ftth, dus speelt in dit geval niet mee)
Ze moeten ook nog aan al het materiaal geraken, levertijden en dergelijke van volledig nieuwe apparatuur
-
- Plus Member
- Bedankt: 8 keer
En vergeet niet dat er zoiets als een sperperiode is voor werken, als er een nieuw voetpad gelegd is mag je x jaar het niet opengooien...
En zoals hierboven vermeld vergeet niet dat bepaalde dingen moeilijk verkrijgbaar zijn, om niet te vergeten de handen om het werk uit te voeren.
En zoals hierboven vermeld vergeet niet dat bepaalde dingen moeilijk verkrijgbaar zijn, om niet te vergeten de handen om het werk uit te voeren.
- Belgissschenaap
- Elite Poster
Best niet tellen, da's deprimerend.koenraaddeconinck schreef:Tja, dus maar aftellen zeker ...
Gewoon weten dat het er aan komt, kans is groter dat het versneld wordt dan vertraagd. Zeker met de potentieel komende concurentie of als straat open moet voor urgentie werken

Hier zal wachten nog meer dan 5 jaar zijn, als het al ooit komt.
En de tijd vliegt tegenwoordig
-
- Elite Poster
Inderdaad en als particulier heb je nog niet zo veel aan multigiga download speed;
Mss offtopic maar ik snap niet dat TN bij de pakken blijft zitten.
1. Ze zouden toch ook minstens 100 Mbps aan OneUp klanten kunnen aanbieden en bv. 50 voor "gewone ONE abo's".
2. Met hun "pods" zitten ze te klooien met AC- wifi terwijl men nu al begint te spreken over de WIFI7- standaard. Px heeft al modems met AX wifi en een 2° satelliet waardoor een mesh-netwerk wordt gecreëerd.
In het aanpassen van tarieven is TN evenwel koploper ...
Kortom, als ik alles bereken, zou ik momenteel meer waar voor mijn geld krijgen bij PX, zelfs meer voor minder geld dan bij TN ...
Mss offtopic maar ik snap niet dat TN bij de pakken blijft zitten.
1. Ze zouden toch ook minstens 100 Mbps aan OneUp klanten kunnen aanbieden en bv. 50 voor "gewone ONE abo's".
2. Met hun "pods" zitten ze te klooien met AC- wifi terwijl men nu al begint te spreken over de WIFI7- standaard. Px heeft al modems met AX wifi en een 2° satelliet waardoor een mesh-netwerk wordt gecreëerd.
In het aanpassen van tarieven is TN evenwel koploper ...
Kortom, als ik alles bereken, zou ik momenteel meer waar voor mijn geld krijgen bij PX, zelfs meer voor minder geld dan bij TN ...
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
Als TN slim was boden ze 100/30mbps aan voor zelfde prijs en waarom; je bent niet afhankelijk van je vdsl en lijnwaarden je haalt altijd je snelheid.
Ik zou dan zeker de overweging gemaakt hebben.
Ze hadden dit desnoods via 'base' kunnen verkopen zoals PX MV gebruikt
Ik zou dan zeker de overweging gemaakt hebben.
Ze hadden dit desnoods via 'base' kunnen verkopen zoals PX MV gebruikt
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
- buthead
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 129 keer
Netjes, hier deze week gevraagd voor de nieuwe modem -> voor bestaande klanten ging dit absoluut niet , de medewerker beweerde zelfs dat dit onmogelijk was 

Internet = Telenet + HeyTelecom