CCatalyst schreef:
hartverscheurend. Was dat een kitten van die mooie kat die een mandje in het raam had (foto heb je eens gepost), of was het die kat zelf?
Nee, een spierwitte kitten. De buurvrouw had vorig jaar een nestje en 1 van de twee is bij ons gekomen (dan kan ze nog ravotten met haar zusje en Felix heeft gezeldschap als we gaan werken zijn). Nog geen jaar oud, een echte fleem en speelvogel. Maar ze schrikt van alles (zo ook vrijdag, ze schrok van iets en geraakte in paniek van den hof, wat tot meer paniek zorgde want die plaats kent ze niet. Ik riep haar en ze wou naar mij komen, maar dan kwam er een auto af, terug paniek en liep ze foute richting uit met de gevolgen van dien). Ze heeft het overleeft omdat we er zo snel bij waren en omdat we een top dierenarts hebben.
cptKangaroo schreef:@MClaeys: veel sterkte gewenst. Tracht je een bepaalde gelukkige herinnering in te prenten zodat dat later overheerst.
Ze heeft het overleefd en gaat herstellen. Omdat onze katten niet buiten mogen als wij niet buiten zijn was ik er onmiddelijk bij. Meteen dierenarts uit bed gebeld en binnen de 20 minuten zaten we in de praktijk. Blijkbaar is de doodoorzaak vaak dat ze te laat gevonden worden/niet geholpen worden, na een dik half uur gaan die dan in shock van de pijn waardoor ze stoppen met ademen. Daarom, als je een diertje aanrijd, altijd stoppen en helpen, je kan er iemand zijn huisdier mee redden wat vaak (bij ons toch alleszins) een deel is van het gezin.
Veel bloed verloren, eerste dagen in een zuurstofkamer moeten doorbrengen want kon niet zelfstandig ademen, hersenschudding (inmiddels weggetrokken), teveel vocht op de hersenen (intussen weggetrokken), hoge druk achter oog (inmiddels weggetrokken), kaak op 2 plaatsen gebroken (links en midden. Operatie geslaagd), momenteel afwachten tot ze zelfstandig kan eten en dan mag ze (hopelijk) thuis verder herstellen.
Onze dierenarts is onze heldin, dat staat vast!
@Jack Daniels: sterkte en success met de zoektocht, hopelijk vinden ze de oplossing!