Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Dubbel BTW moeten betalen op een zending + inklaringskosten, desondanks dat de BTW op voorhand betaald was en er een IOSS code was.
Niet digitaal doorgegeven door de verkoper blijkbaar (wel duidelijk op de verpakking, het staat zelfs op de foto op de invoerpagina van Bpost).
BTW is wel terug te vragen aan de verzender, maar die douanekosten ben je toch kwijt en das het grootste deel :roll: Afzetterij.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 598 keer
Recent bedankt: 2 keer

edon schreef: Het 'toeval' wil nu dat Visa Debit op heel veel plaatsen niet wordt ondersteund :bang: en je dus bijna geen gebruik meer kunt maken van Apple Pay
Nog niet. Maestro verdwijnt binnen een jaar, dus het is tijd dat winkeliers stilaan beginnen nadenken over het vervullen van de nodige formaliteiten voor Visa/Mastercard Debit en het aanpassen van de terminal. Indien niet mogen ze dag zeggen aan buitenlands elektronisch geld. Nuja, velen zullen wel weer pas een week op voorhand in actie schieten.

Ook de andere banken naast BNPPF gaan stilaan mogen in actie schieten met het vervangen van de kaarten of de Belg gaat volgende zomer op vakantie niet meer met zijn debetkaart kunnen betalen. Misschien dat men denkt dat Mastercard de afschaffing wel zal uitstellen als men er collectief "niet klaar voor is" maar Mastercard heeft toch heel duidelijk gemaakt dat ze af willen van Maestro.

Dat moet trouwens een bijzondere Colruyt geweest zijn want degene waar ik ben geweest kan je niet betalen met Apple Pay, want Bancontact-only.
MClaeys schreef: Niet digitaal doorgegeven door de verkoper blijkbaar (wel duidelijk op de verpakking, het staat zelfs op de foto op de invoerpagina van Bpost).
IOSS is nu bijna een jaar in voege en nog steeds worden die fouten gemaakt van het verkeerd doorsturen van de gegevens... Gaat men het nooit leren? De schatkist (en bpost) varen er wel mee!

Je zou je afvragen wat de meeropbrengst voor de staat intussen geweest is met die dubbele BTW's, wat nochtans illegaal is.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1180 keer
Recent bedankt: 6 keer

CCatalyst schreef:Dat moet trouwens een bijzondere Colruyt geweest zijn want degene waar ik ben geweest kan je niet betalen met Apple Pay, want Bancontact-only.
Colruyt heeft in elke winkel een Maestro-terminal, voor het geval dat het Bancontact-netwerk plat gaat.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:IOSS is nu bijna een jaar in voege en nog steeds worden die fouten gemaakt van het verkeerd doorsturen van de gegevens... Gaat men het nooit leren? De schatkist (en bpost) varen er wel mee!
Tja, een kleine winkel uit Japan (weliswaar via Amazon). Dus hen neem ik het minder kwalijk dan Bpost. Vooral omdat de IOSS code gewoon voorhanden is en er bij staat. Maar daar dekken ze zich al tegen in, in de FAQ staat dat achteraf doorgeven of op de verpakking niet telt, enkel digitale doorgifte op voorhand. En dat BTW maar moet terug gevorderd worden bij de verkoper.
Die 3 Euro gaat het hem niet maken, die 15 Euro administratie die niet eens nodig is, is wat mij in dat geval niet aanstaat, en die moet ik niet bij de verkoper gaan halen.
Tis niet eens een pakket voor mij, dus ik moet het niet zelf betalen (of weigeren), maar het is pure afzetterij.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 174 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

heist_175 schreef: Colruyt heeft in elke winkel een Maestro-terminal, voor het geval dat het Bancontact-netwerk plat gaat.
Alle kassa's in de Colruyt aanvaarden zowel Bancontact als Maestro.
Visa/MasterCard (ongeacht Debit/Credit/Prepaid) worden meestal niet aanvaard bij hen.
Er zijn wel uitzonderingen, in sommige vestigingen in het Brusselse (buurten met veel expats) aanvaarden ze wel Visa/MC.
En naar het schijnt kunnen ze het ook aanzetten als er een festival in de buurt is en er veel buitenlandse festivalgangers een voorraad komen inslaan.
Maar dat laatste heb ik enkel van horen zeggen, zelf nog niet gezien.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

Stroper schreef:
heist_175 schreef: Colruyt heeft in elke winkel een Maestro-terminal, voor het geval dat het Bancontact-netwerk plat gaat.
Alle kassa's in de Colruyt aanvaarden zowel Bancontact als Maestro.
Dat is iets nieuws dan, want hier in de lokale Colruyt geen Maestro (behalve 1 terminal dan? En ik vermoed dat je moet vragen welke dat dan is, en de kassamedewerker in >90% van de gevallen dat niet weet?). Laatst dat ik gecheckt heb was wel eind vorig jaar ofzo, ik denk niet dat ik er dit jaar al geweest ben.

cadsite had toch ook nog dezelfde ervaring deze week, dus ik betwijfel of dat klopt dat "alle" kassa's Maestro aanvaarden. Ik ga het iig niet nog eens gaan checken om toch weer tot de conclusie te komen dat er niets veranderd is, want Colruyt is niet iets waar je naartoe gaat voor het plezier. Als ik een throwback-ervaring naar de 90's wil beleven kan ik evengoed nog eens een tape in een VHS-player steken.
heist_175
Moderator
Moderator

Mogelijks zijn ze hun "bancontact backup"-plan aan het uitbreiden door gradueel (?) alle betaaltoestellen ook op Maestro te zetten.
Nog niet zo lang geleden was het "minstens 1" (in sommige grotere winkels was het minstens 2), mogelijks is het nu meer.
Maar - uit eigen bevinding - "onze" Colruyt heeft zeker niet alle terminals ook op Maestro gezet.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 318 keer
Bedankt: 713 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Stroper schreef:En naar het schijnt kunnen ze het ook aanzetten als er een festival in de buurt is en er veel buitenlandse festivalgangers een voorraad komen inslaan.
Maar dat laatste heb ik enkel van horen zeggen, zelf nog niet gezien.
't Is hier bijna Camping Kitsch & Alcatras. Ik zal het dan nog eens testen. :angel:
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Ik erger me kapot aan zovele mensen die staan roepen tegen de CST te zijn maar dan wel in 2024 voor die partijen zijn die de CST hebben goedgekeurd, verlengd hebben en nog steeds niet afgeschaft hebben.

Het zit echt stampvol vd hypocrieten en leugenaars.
Dat zijn mensen waarvan een groot deel althans die altijd maar roepen over discriminatie en racisme en uitsluiting en weet ik nog allemaal maar tis ook maar alst in hun kraam past lol. Bezig zitten op Putin en China etc... maar zelf geen problemen hebben met zulke communistische of noem het voor mijn part nazistische maatregel.

Mocht het Vlaams Belang voor de CST zijn waren ze meteen mijn stem kwijt. Ik ben 1 vd weinigen die tenminste ruggengraat hebben. En als ik wat zeg dan hou ik mij daar aan.

Wrm zijn zoveel mensen zo'n makke schaapjes? Die als gebrainwashten voor den tv zitten te staren en alles blindelings geloven wat leugen virologen en politici zaten te vertellen op het nieuws en dergelijke meer, echt schrijnend is het.
Net zoals het in de broek kakken bij iedere vliegescheet.

Joe de mannen is er een mooi voorbeeld van.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 19 jun 2022, 09:33, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 676 keer
Provider

ocharme.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
Bedankt: 317 keer
Recent bedankt: 15 keer

Unicorn1 schreef:Ik erger me kapot aan zovele mensen die staan roepen tegen de CST te zijn maar dan wel in 2024 voor die partijen zijn die de CST hebben goedgekeurd, verlengd hebben en nog steeds niet afgeschaft hebben.
Het is natuurlijk je goed recht en eigen beslissing om je kapot te ergeren maar kan je eens uitleggen hoe je er achter gekomen bent dat mensen die eventueel voor een CST zijn in 2024 gaan stemmen?
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
Bedankt: 667 keer
Provider
Te Koop forum

Kunnen we dit topic houden voor de kleine frustraties? Grote frustraties kunnen hun eigen topic hebben in een toepasselijker forum, zoals bvb het maatschappelijke forum.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Veel te lang geslapen :|
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Ring video deurbel 1ste generatie die de geest heeft gegeven. Bedraad verbonden, gisteren voor de tweede keer op paar weken tijd via usb moeten opladen. Deze ochtend was ze volledig opgeladen maar batterij geeft maar 2% aan. En ondanks dat ze via transfo is aangesloten staat er "batterij" als stroombron. Nieuwe besteld, derde generatie, via Amazon
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

boonpwnz schreef:Veel te lang geslapen :|
Tenzij geplande zaken mag dat op zondag wel is :wink:
En bekijk het zo, goed bijgeslapen op een moment dat heel de tijd aan het regenen was, en er op een zondag meestal toch veel winkels toe zijn.
Greetz cyberbug

Afbeelding
Garpenlov
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 74 keer
Provider

De beruchte crimineel genaamd "Vorige Eigenaar" die de hendels van de FJR1300 veels te strak aangetrokken heeft.

Met als resultaat, barst in het bracketje..

Afbeelding
Afbeelding
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: Orange Go+ / Samsung Galaxy S23
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Ring video deurbel 1ste generatie die de geest heeft gegeven. Bedraad verbonden, gisteren voor de tweede keer op paar weken tijd via usb moeten opladen. Deze ochtend was ze volledig opgeladen maar batterij geeft maar 2% aan. En ondanks dat ze via transfo is aangesloten staat er "batterij" als stroombron. Nieuwe besteld, derde generatie, via Amazon
Nog meer frustratie. De huidige Ring is nu sinds 2 dagen 100% opgeladen en blijft ook op 100% staan, ook staat er "bedraad" als stroombron. Nu werkt dat kreng weer normaal maar mijn nieuwe Ring werd ondertussen geleverd.
tom35
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 55 keer

Ik lees hier dat visa debit meestal niet aanvaard wordt bij colruyt, ik heb zo een visa debit via bnp en tot op heden nog nergens last gehad met betalen, niet in België niet in het buitenland.. Dus vind dat vreemd dat er daar zoveel last mee hebben.

Tom
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

tom35 schreef:Ik lees hier dat visa debit meestal niet aanvaard wordt bij colruyt, ik heb zo een visa debit via bnp en tot op heden nog nergens last gehad met betalen, niet in België niet in het buitenland.. Dus vind dat vreemd dat er daar zoveel last mee hebben.

Tom
Die Visa Debit kaart van BNPPF heeft nog altijd een Bancontactfunctie dus betalen in de Colruyt is dan natuurlijk geen probleem aangezien je dan betaalt via Bancontact en niet via Visa Debit.
Wat het buitenland betreft: ik heb eveneens geen problemen ervaren om via Visa Debit te betalen mijn kaart wordt gewoonweg overal aanvaardt.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Tot de conclusie komen dat het ziekenfonds enkel op afspraak werkt. Ik mag dat document niet zomaar opsturen dus express een afspraak van een half uur gemaakt voor 1 papiertje af te geven :roll:
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Nog een geluk dat je vrij bent om naar een ander ziekenfonds over te stappen. :angel:
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

Mensen die denken dat ze in de stad hun auto, ook als is het alleen maar de achterkant van de auto, voor de garagepoort mogen parkeren.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

sky schreef:Mensen die denken dat ze in de stad hun auto, ook als is het alleen maar de achterkant van de auto, voor de garagepoort mogen parkeren.
Ge goa toch ni lastig doen é vent!
't es moar veur 2 minuten.

:angel:
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
Bedankt: 667 keer
Provider
Te Koop forum

sky schreef:Mensen die denken dat ze in de stad hun auto, ook als is het alleen maar de achterkant van de auto, voor de garagepoort mogen parkeren.
Oei, was dat hier een poort? Ik ben direct weg, nog efkes xyz doen!
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
sky
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 116 keer
Te Koop forum

cadsite schreef:
Ge goa toch ni lastig doen é vent!
't es moar veur 2 minuten.

:angel:
devilkin schreef:
Oei, was dat hier een poort? Ik ben direct weg, nog efkes xyz doen!
Heb je mijn blad gevonden achter je voorruit. :angel: :lol:

Dat werkt bij mij als een rode lap op een stier.
Ja maar, 't is maar een half uur. Een half uur voor Piet een half uur van Miet een half uur van Jefke, .... :nono:

De meeste aannemers die weten dat, die leggen een briefje achter hun ruit met het huisnummer waar ze bezig zijn of met hun gsmnr, en dan maakt me dat niets uit. Maar zonder bericht,nee, daar kan ik niet goed tegen. :angel:
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Ik heb een garage en woon naast een slager/traiteur die open is op zon- en feestdagen.
Ik ken het probleem héél goed.
Op drukke dagen staat er de hele dag een auto, telkens maar 'voor 5 minuten'. :roll:

En inderdaad de "oeh, nie gezien dat er hier een poort is". :bang: Ik rij door mijn poort met een moderne caravan, dat is echt geen standaard poortje. Als je die niet gezien hebt is het hoog tijd om je rijbewijs in te leveren.
Vooral, alle parkeerplaatsen zijn verlaagd en in een andere steen, voor mijn poort is het gewoon stoep.

Soms blijft de chauffeur in de auto, geen probleem dan. Soms blijft de volwassen passagier in de auto, bon, ok...
De beste zijn als ze hun kind in de auto laten. Dan denken ze dat ze goed bezig zijn. Dat dat kind dan naar de winkel moet lopen om zijn/haar ouder te halen om de auto te verzetten terwijl in op straat sta te wachten, dat is allemaal maar normaal. :roll:

Pure arrogantie, anders kan je het niet noemen.
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 29 keer

zit momenteel met een proximus sim in duitsland op het vodafone netwerk maar dat gaat soms langzaam tot niet en geloof niet dat de duitse inwoners met een vodafone simkaart hetzelfde ervaren of ben ik hierin verkeerd. zit momenteel buiten parking supermarkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
ivob
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:Ik heb een garage en woon naast een slager/traiteur die open is op zon- en feestdagen.
Ik ken het probleem héél goed.
Op drukke dagen staat er de hele dag een auto, telkens maar 'voor 5 minuten'. :roll:
Parkeren voor een garagepoort is verboden. Stilstaan echter niet. :wink:
Stilstaan wordt bovendien gedefinieerd door de specifieke handeling en niet door de tijdsduur.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
cadsite
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Als je je auto onbeheerd achterlaat om te gaan winkelen is dat niet stilstaan, maar parkeren.

Los daarvan:
Afbeelding
bron

Ofwel:
Afbeelding
bron
Een vlezeke gaan halen is niet "laden en lossen", dus is het niet stilstaan, maar parkeren.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

Tja, mensen zijn nu eenmaal egoisten en smeerlappen...
- Vrouw omver gereden door fietsen. Nu is het woord tegen woord want die jongen en zijn broer zeggen nu plots dat ze niet uitgeweken zijn. Opdraaien voor eigen kosten want hoewel de verwondingen enkel kunnen voorkomen door zo uit te wijken telt dat niet als bewijs...
- Onze kitten vrijdagnacht aangereden. Op de camera is een harde doef te horen en nadien als ik ze opraap en verplaats nog een enorme schreeuw. Niet geremd, niet uitgeweken, niet gestopt...
Nogmaals, mensen zijn egoïstische smeerlappen.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

cadsite schreef:Als je je auto onbeheerd achterlaat om te gaan winkelen is dat niet stilstaan, maar parkeren.
Een vlezeke gaan halen is niet "laden en lossen", dus is het niet stilstaan, maar parkeren.
Dat weet ik ook wel.
Zelf heb je geen vaststellingsrecht dus hangt het gewoon van de onderbouwde uitleg af van diegene die er staat. Als hij er tenminste nog staat als diegene met vaststellingsrecht de moeite doen om ter plaatse te komen.
Doen ze dat niet en/of hechten ze geloof aan de uitleg van diegene die voor enkele minuten voor je poort staat kan dat uiteraard een bijkomende bron van frustratie zijn. :-D
Sol Invictus!
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

MClaeys schreef:Onze kitten vrijdagnacht aangereden.
:cry: hartverscheurend. Was dat een kitten van die mooie kat die een mandje in het raam had (foto heb je eens gepost), of was het die kat zelf?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Eerder frustratie van paar weken. Mijn perzische kat moet speciale voeding krijgen of hij krijgt diarree of wordt doodziek. Nu verdraagt hij zelfs zijn speciale voeding niet meer. Diarree met bloed en slijm bij. Nu hypo allergene voeding van de DA, gaat precies iets beter. Als het blijft aanhouden dan moet er een echo van de darmen gemaakt worden. Analyse in labo van zijn bloed en ontlasting hebben niks aan het licht gebracht. Hij is amper 7,5 jaar. Om moedeloos van te worden.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Jack Daniels schreef:Eerder frustratie van paar weken. Mijn perzische kat moet speciale voeding krijgen of hij krijgt diarree of wordt doodziek. Nu verdraagt hij zelfs zijn speciale voeding niet meer. Diarree met bloed en slijm bij. Nu hypo allergene voeding van de DA, gaat precies iets beter. Als het blijft aanhouden dan moet er een echo van de darmen gemaakt worden. Analyse in labo van zijn bloed en ontlasting hebben niks aan het licht gebracht. Hij is amper 7,5 jaar. Om moedeloos van te worden.
Sowieso controleren als die nieuwe voeding de boel niet zou verbeteren binnen de aantal weken.
Veel sterkte en hopelijk iets dat ze kunnen oplossen.
Tttsss
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
Bedankt: 251 keer
Provider
Te Koop forum

Is de oorzaak van die conditie gekend? Misschien kan je je perzische kat een tijdje ergens anders onderbrengen om te zien of er iets in de omgeving is dat een reactie uitlokt?

@MClaeys: veel sterkte gewenst. Tracht je een bepaalde gelukkige herinnering in te prenten zodat dat later overheerst.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

cptKangaroo schreef:Is de oorzaak van die conditie gekend? Misschien kan je je perzische kat een tijdje ergens anders onderbrengen om te zien of er iets in de omgeving is dat een reactie uitlokt?
Ik heb hem al 2,5 jaar. Al die tijd dezelfde voeding van Royal Canin. Maar nu is hij er blijkbaar allergisch voor geworden. Kan altijd gebeuren volgens de DA. Ooit heeft hij 1 keer gewone voeding gegeten, whiskas of felix of zo. 14 dagen doodziek. Pfff, dat was niet voor herhaling vatbaar. Is trouwens gekend bij perzen, hun zwak maag en darmstelsel.
De Scottish fold heeft dan weer last van struviet stenen waar ze al twee keer aan werd geopereerd en waardoor ze nu ook speciale voeding krijgt. En de britse korthaar zit dan weer met ruis op haar hart door een hartklep die niet goed sluit. Raskatten, mooi om zien maar de miserie die je in huis haalt moet je er wel bij nemen. Voorlopig nog geen miserie met mijn andere perzische kat maar wat niet is kan nog komen. De rosse straatkat daarentegen mankeert niks.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef::cry: hartverscheurend. Was dat een kitten van die mooie kat die een mandje in het raam had (foto heb je eens gepost), of was het die kat zelf?
Nee, een spierwitte kitten. De buurvrouw had vorig jaar een nestje en 1 van de twee is bij ons gekomen (dan kan ze nog ravotten met haar zusje en Felix heeft gezeldschap als we gaan werken zijn). Nog geen jaar oud, een echte fleem en speelvogel. Maar ze schrikt van alles (zo ook vrijdag, ze schrok van iets en geraakte in paniek van den hof, wat tot meer paniek zorgde want die plaats kent ze niet. Ik riep haar en ze wou naar mij komen, maar dan kwam er een auto af, terug paniek en liep ze foute richting uit met de gevolgen van dien). Ze heeft het overleeft omdat we er zo snel bij waren en omdat we een top dierenarts hebben.
cptKangaroo schreef:@MClaeys: veel sterkte gewenst. Tracht je een bepaalde gelukkige herinnering in te prenten zodat dat later overheerst.
Ze heeft het overleefd en gaat herstellen. Omdat onze katten niet buiten mogen als wij niet buiten zijn was ik er onmiddelijk bij. Meteen dierenarts uit bed gebeld en binnen de 20 minuten zaten we in de praktijk. Blijkbaar is de doodoorzaak vaak dat ze te laat gevonden worden/niet geholpen worden, na een dik half uur gaan die dan in shock van de pijn waardoor ze stoppen met ademen. Daarom, als je een diertje aanrijd, altijd stoppen en helpen, je kan er iemand zijn huisdier mee redden wat vaak (bij ons toch alleszins) een deel is van het gezin.
Veel bloed verloren, eerste dagen in een zuurstofkamer moeten doorbrengen want kon niet zelfstandig ademen, hersenschudding (inmiddels weggetrokken), teveel vocht op de hersenen (intussen weggetrokken), hoge druk achter oog (inmiddels weggetrokken), kaak op 2 plaatsen gebroken (links en midden. Operatie geslaagd), momenteel afwachten tot ze zelfstandig kan eten en dan mag ze (hopelijk) thuis verder herstellen.
Onze dierenarts is onze heldin, dat staat vast!
20220529_101453.jpg
(271.38 KiB) Nog niet gedownload
@Jack Daniels: sterkte en success met de zoektocht, hopelijk vinden ze de oplossing!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

2 dagen op hypo allergene voeding. Geen bloed meer te zien, dat is toch al goed. Alleen is de ontlasting nog steeds een brij. Alhoewel af en toe het precies toch met gebonden ontlasting begint te komen. Nog weekje afwachten minstens.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Wel aan ene kant een positieve ervaring dat ik naar de oogarts ben gegaan. Aan de andere kant was de conclusie u hebt een bril nodig voor autorijden/.televisie kijken :cry:

Jammer weer dit :evil:
heist_175
Moderator
Moderator

Fietsenmaker waar we al 10+ jaar met al onze fietsen gaan voor herstellingen (en waar ook enkele dure, nieuwe fietsen gekocht hebben), zegt plots dat hij enkel nog fietsen die daar aangekocht zijn wil onderhouden.
Dus toen het nog een kleine(re) garnaal was, wilde hij ons geld wél.
Maar nu zegt ie gewoon: rot op.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”