Aliexpress bezorging mislukt

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Heeft iemand een idee via wie ali tegenwoordig levert?

Voor het eerst terug eens 3 dingen aangekocht, eerste pakje kwam aan om 21u54 met een witte bestelwagen, geen enkel idee wie de koerier was trouwens!

Het volgende pakje krijg ik bezorging mislukt....ok moest ik nu weten waar ik het zou kunnen ophalen?
Iemand ervaring?

Afbeelding

Update: blijkbaar via
https://www.colisprive.com/

Dus niet thuis = geen mogelijkheid om het ergens op te halen ze sturen het direct terug. Als die gasten ergens tussen 08 en 23u aan de deur komen zonder dat je het weet is er weinig kans om iets te ontvangen natuurlijk.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

Ik lees op de betrokken website wel iets anders
Were you absent or unavailable when the carrier arrived to deliver your parcel, or did your parcel not fit in your post box ?
No problem, Colis Privé proposes that you reschedule your delivery if your e-commerce merchant has enabled that option for you. If not, you can collect your parcel at the parcel pickup point where it was delivered.

Lukt het u niet met nr colis en postcode dit "parcel pickup point" te vinden
Toegegeven in België zouden ze naast Frans en Engels ook wel een website in het Nederlands (en Duits) mogen ondersteunen

Sommige Amazon bestellingen worden ook hier via colis privé geleverd, het is al een tijdje geleden maar ik dacht vanuit Borgloon of Landen hier quasi zeker (schijn)zelfstandigen met witte bestelwagentjes
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer

Op de tracking krijg ik : Undeliverable item, has been returned to shipper:Parcel returned to shipper

:roll: Er is nog iets onderweg van 70€. Bpost was een stuk handiger gewoon gaan ophalen op een centraal punt.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

M_016 schreef:Lukt het u niet met nr colis en postcode dit "parcel pickup point" te vinden
Colis Privé heeft ophaalpunten bij ons? Da's nieuw. Tenzij ze hun eigen regionale hubs dan bedoelen?

Lijkt me dat die tekst gewoon van de Franse website (.fr) gehaald is en vertaald is zonder aanpassingen. In Frankrijk hebben ze wel ophaalpunten.
q-tec schreef:Er is nog iets onderweg van 70€. Bpost was een stuk handiger gewoon gaan ophalen op een centraal punt.
Colis Privé is goedkoper voor de verzender.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 31 keer

Aha, dus dat was er hier recent ook aan de hand. Kreeg mail van Colis Privé in het Frans, dacht oplichting. Pakket was wel degelijk geleverd op zaterdag avond in mijn brievenbus.

Het is dus goedkoper maar of het beter is?
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 42 keer
Provider

Amazon gebruikt dat ook... wat een ramp, sturen een pakket terug (dat wist ik enkel omdat ik de tracking af en toe bekijk) en toen er stond retour naar afzender eens gebeld naar hun, gaat nog aankomen hoor meneer, een paar minuten later zegt Amazon retour ontvangen...

Gelukkig is de amazon klantenservice goed maarja... dacht dat er ook levering mislukt stond bij colis prive... terwijl het niet eens de laatste stap van hun proces doorlopen had, volgens Amazon artikel beschadigd vandaar de retour. (Dan moet je al goed je best doen... het was handzeep en zit in een kartonnen doos, per 6, dan nog eens in een doos van Amazon.)
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Amazon is eigenaar of (hoofd)aandeelhouder in collis privé dacht ik. Ze snijden vooral in hun eigen vel door deze te gebruiken, sindsdien bestel ik een stuk minder bij Amazon omdat je nooit weet waar uw pakje gaat eindigen. Dat zijn (schijn)zelfstandigen die voor een hongerloontje mogen stressen en daardoor niet meer doen dan pakje aan de deur leggen, aanbellen en weer vertrekken. Niet thuis? Hopen dat de doos blijft staan.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Amai, ik kijk dat niet zo na, maar daarom stond er dus een jongedame in aftandse Mercedes van de jaren 90 met een pakket aan de deur en dan niet eens het Nederlands of Engels machtig. Djeezes... Tegenwoordig is de pakjesbedeling bij ons in alle geval erg slecht. Regelmatig liggen er bij mij en de buren pakjes waarvan enkel het huisnummer klopt. Ik hoop wel dat ze dan omgekeerd ook de moeite doen om het bij mij thuis af te zetten zoals ik altijd doe.
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer

@CCatalyst
Inderdaad, een pakje van amazon.fr onderweg, aangekondigd voor woensdag maar reeds door colis privé gescand in Willebroek en voor uitlevering vanuit Landen vandaag maandag levert onderstaande op via de .be website van colis privé
Replanification non disponible, le colis doit vous être présenté une 1ère fois.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Colis privé levert ook een 2de keer aan huis, maar je moet het in het systeem aangeven.
Hier vorige week met Amazon aan de hand gehad.
"Brievenbus/oprit was onttoegankelijk".
De dikste onzin natuurlijk, maar niet iedereen vind de straat blijkbaar.
De dag erna opnieuw laten leveren en ineens vinden ze de straat en brievenbus wel.

Trouwens, Amazon levert meer en meer met hun.
Maar denk dat ze nog een hoop personeel te kort hebben.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 42 keer
Provider

vverbeke schreef:Amazon is eigenaar of (hoofd)aandeelhouder in collis privé dacht ik. ... Niet thuis? Hopen dat de doos blijft staan.
Ik dacht dat 10% van het geld naar Amazon ging.

Hier legt PostNL, DPD, Colis Privé, UPS dacht ik ook het ook gewoon aan de deur dus veel verschil is er niet (ik geef geen neerzettoestemming, enkel aan bpost en die zetten het mooi achteraan, als ik die toestemming aan dpd ofz zou geven ben ik verantwoordelijk, nu niet en het staat er alsnog, er is hier al gestolen geweest en een paar vreemde mensen komen kijken naar ons huis (daarmee bedoel ik bvb mondmasker en hoofd bedekt met een kap, de andere keer mer een sjaal ipv masker)).
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

SPR schreef:Het is dus goedkoper maar of het beter is?
Colis Privé claimt op hun homepage een heel hoge succesratio te hebben in first-attempts. Ik moet zeggen, ik heb nog nooit iets gemist van Colis Privé, maar idd vooral omdat ze het op de "Amerikaanse" manier afleveren: gewoon voor uw deur zetten, thuis of niet. Geen "briefje in de bus" trucjes dus (wat ook niet zinvol is als je geen afhaalpunten hebt). Geen idee waarom dit bij OP niet het geval was, tenzij dat de koerier moest gedacht hebben dat dat niet ging of niet veilig was.

Nu, ik ben er gerust in dat er ook wel andere ervaringen zullen zijn met Colis Privé. Ook hier hangt het zoals steeds ook af van de koerier in kwestie.

Schijnzelfstandigen hebben wel het voordeel (nadeel naargelang) dat ze niet aan werkuren gebonden zijn dan werknemers wat zeker in deze branche wel helpt. Afleveren tussen 20-22u als de mensen thuis zijn is nu toch niet zo vreemd, maar dat wordt in dit landje al beschouwd als "nachtarbeid," als je dat door een werknemer laat doen :roll: ook al is het nog licht buiten tot na 22u. Dankzij schijnzelfstandigen kan je dit doen zonder vakbonden die in ruil 30 weken betaald verlof eisen.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1196 keer
Recent bedankt: 15 keer

Van de 4 pakjes die CP al moest afleveren, kreeg ik bij 3 de melding dat de oprit geblokkeerd was en ze daarom niet afgeleverd hebben.
Ja man. Mijn oprit is 7m breed en er staat 1 auto op geparkeerd. Als je iets verzint, verzin het dan goed en niet zo :).

Telkens bij zowel Amazon als bij CollisPrivé een klacht ingediend.
Ze komen dan gewoon een dag later. Ongetwijfeld zal het voor de stats van CP wel beter zijn dan "we zijn te traag".
De 3de keer heeft Amazon hetzelfde nog eens opgestuurd, waardoor ik hier nu 10 boren heb, terwijl het eerste pakje met 5 boren al compleet overkill was.
De 4de keer werd er om 19u nog aangebeld om een pakje te leveren.

Ze halen, in mijn geval, het niveau van BPost bijlange niet.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Haha, die van ons is ook 7 meter breed.
Maar toen ik de melding kreeg was het al 20h45.
En die leveren inderdaad soms laat.

Een tijd terug de bel rond 21h00.
Mijn vrouw, welk kieken staat er nu nog aan de deur :banana:
SPR
Elite Poster
Elite Poster

CCatalyst schreef:Afleveren tussen 20-22u als de mensen thuis zijn is nu toch niet zo vreemd, maar dat wordt in dit landje al beschouwd als "nachtarbeid," als je dat door een werknemer laat doen :roll: ook al is het nog licht buiten tot na 22u. Dankzij schijnzelfstandigen kan je dit doen zonder vakbonden die in ruil 30 weken betaald verlof eisen.
Ik werk ook vaak buiten de normale werktijden en na 19u krijgen we ook een toeslag van 35%. Niet abnormaal wanneer 95% van de mensen dan thuis achter de buis zitten en ontspannen en hun sociaal leven hebben. Correct verlonen hoort er bij of ik zou dat ook niet meer doen. Boter bij de vis heet dat. :)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster

SPR schreef:Het is dus goedkoper maar of het beter is?
Resultaat is dat anderen (moeten) volgen: https://www.tijd.be/ondernemen/logistie ... 97072.html

Zeldzaam in een periode van inflatie.

Zal ook wel te maken hebben met het feit dat bpost al die investeringen gedaan heeft in New Brussels X en voertuigen, en de pakjesmarkt nu met lede ogen richting Mondial Relay/Colis Privé/Amazon Logistics ziet ontglippen.
SPR schreef:Correct verlonen hoort er bij of ik zou dat ook niet meer doen. Boter bij de vis heet dat. :)
Op zich niet tegen hogere verloning, alhoewel tot 22u als "normale" werkuren beschouwd worden in omringende landen. Wel tegen het feit dat vakbonden het onmogelijke eisen om nachtarbeid toe te staan.

Gevolg is dus schijnzelfstandigen en minder jobs voor werknemers. Kwatongen zouden beweren dat de vakbonden dat net willen, want dan worden meer mensen afhankelijk van hen.
SPR
Elite Poster
Elite Poster

Goh ja, ik ga geen pleidooi doen om nachtarbeid pas vanaf 22u te laten tellen maar er zijn hier collega's die liever thuis zitten dan die vergoeding te krijgen, want wees eerlijk, elke hobby in groep is toch voor 22u he? Sociaal leven is het eerste wat er aan gaat als je in ploegen gaat werken. :-(
ringlord
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 14 keer

Hier ook de eerste maal een levering van AliExpress aangekondigd door Colis Privé.
Fingers crossed.
silentkiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 59 keer
Bedankt: 98 keer
Provider
Te Koop forum

De laatste twee maanden drie zendingen ontvangen via colis privé

1) amazon - bezorger kon mijn appartement niet vinden en belde mij. Pakket in mijn handen gekregen
2) amazon - geleverd in de brievenbus
3) aliexpress (vandaag) - (andere) bezorger kon mijn appartement niet vinden en belde mij. Ik was niet thuis maar gevraagd om het voor de deur te leggen. Zo gezegd, zo gedaan.

Alleen maar positieve ervaringen dus
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

Nog nooit grote problemen gehad met bestellingen van ali. Gaat meestal ook om kleine dingen, die deponeren ze gewoon in de brievenbus.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer

Ik ook, maar heb steeds de vibe dat de koeriers echt mensen zijn die geen andere opties meer hebben.
Nog meer als bij andere koeriers het gevoel dat uitbuiting en naïviteit heel prominent zijn.

Kerels, altijd vriendelijk
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”