Bij anderen dat het ook zo lang duurde?
Ter info is niet Fiberklaar maar Proximus direct die bezig is.
Volgens fiberklaar zijn zij eigendom van een of ander scandinavisch investeringsvehikel. Met ondertussen deltafiber in NL als zusterbedrijf en ook nog een firma in duitsland die fiber aanlegt.sbghannibal schreef:Brusssel bv wordt 100% door proximus aangelegd
antwerpen stad wordt door proximus aangelegd
maar de buur gemeentes worden staan in de startblokken voor fiber klaar.
wie is voor 49% eigenaar van fiber klaar..... proximus....
Raar dat een paar maanden geleden proximus een info avond heeft georganizeerd in Appels, deelgemeente van Dendermonde, over de aanleg van hun fiber. www.fiberhuis.be maar veel info staat er niet (meer).sbghannibal schreef:Brusssel bv wordt 100% door proximus aangelegd
maar de buur gemeentes worden/ staan in de startblokken voor fiber klaar.
Daar sla je de bal compleet mis. FK biedt nu 5 ISP's aan op hun fiber netwerk. 1 ISP spreekt mij aan qua prijs en snelheid. Ik laat fiber van FK binnen brengen. Er gaan ongetwijfeld nieuwe ISP's bijkomen via fiber. Stel dat er een prijsbreker op de markt komt met belachelijke lage prijs maar die ziet uitsluitend een samenwerking met Fluvius of TLM zitten? Nog maar een extra fiber aansluitinkje in huis halen om van die prijsbreker gebruik te kunnen maken? Of helemaal geen gebruik van kunnen maken omdat fluvius of TLM geen interesse hebben om hier fiber aan te leggen?Belgissschenaap schreef:Knoeiboel? Wat maakt het uit?
Voor gebruiker geen ene sikkepit, want die moet toch gewoon bestellen bij een provider. Via welk medium maakt niets uit, je koopt een abonnement met specifieke specificaties.
Minder verharde opritten hesvermassen schreef:Een opengebroken straat misschien niet, maar nieuw aangelegde oprit 2 x gaan openbreken?
Dat is leuk voor nicheproducten (tadaam), gsm gebruik, als noodoplossing als je bedraad netwerk problemen ondervind,....svermassen schreef:Stiekem hoop ik ook op een evolutie op het 5G netwerk.
Als ik nu op 4G al dezelfde snelheden heb als op TN.
Trekbuis van 18mm met trek draad in is ideaal. Dan kan de technieker de glasvezel kabel trekken tot waar jouw modem en ontp komt.NiVanc schreef:Wij zijn momenteel met een renovatie bezig en Proximus is onze binnen aansluiting komen installeren. Er werd nog geen fiber naar binnen gebracht maar ik zou mijn woning nu wel willen voorzien op een eventuele glasvezelaansluiting aangezien de modem 25 meter verder zal komen te liggen dan de aansluiting.
Kan iemand mij zeggen welk type kabel ik daar het best voor voorzie?
Fiberklaar is een JV tussen Proximus (49.9%) en EQT (51.1%)Jack Daniels schreef:Volgens fiberklaar zijn zij eigendom van een of ander scandinavisch investeringsvehikel. Met ondertussen deltafiber in NL als zusterbedrijf en ook nog een firma in duitsland die fiber aanlegt.sbghannibal schreef:Brusssel bv wordt 100% door proximus aangelegd
maar de buur gemeentes worden staan in de startblokken voor fiber klaar.
wie is voor 49% eigenaar van fiber klaar..... proximus....
Volgens mij niet zo moeilijk:Jack Daniels schreef:Wie geraakt er eigenlijk nog wijs uit??? Op de info avond van fiberklaar haalde ik aan dat proximus bezig is met de uitrol van zijn eigen fiber netwerk. Dat werd ten stelligste tegengesproken door fiberklaar en door een paar aanwezigen in de zaal. En hier lees je dan dat proximus wél een eigen fiber netwerk aanlegt. Ik snap het niet meer.
En hier trok een proximus tech de kabel van mij uit in de ROP...Belgissschenaap schreef:Hier kwamen ze af en had de techniekers kaarten mee gekregen met instructies van de jaren 60 met echt fijne detailering waar de kabel zou liggen
• Fiber XGS-PON: the Proximus Fiber XGS-PON solution is an ITU-T G.9807.x based 10 Gigabit Passive
Optical Network solution.
• XGS-PON: 10 Gigabit-capable Symmetric Passive Optical Network.
4 Planning
The present addendum has been communicated to the BIPT in order to become effective in the course of the
third quarter of 2022 – as of September at the earliest (1). As from then, an OLO will be able to order the new
XGS-PON service as described in this addendum.
In a first phase, the XGS-PON technology and the related muligigabit profile will only be available in 5 cities:
Antwerpen, Brussels (19 communes), Gent, Liège and Namur.
A launch across the complete PON network is foreseen in the course of 2023
6 Profiles
One XGS-PON multigigabit profile will be added to the existing profile portfolio. An overview of all profiles on
Shared and Single VLAN that will be available as of the launch targeted in the third quarter of 2022 can be
found in the table below:
Access Type Speed (down/up)
Type 0 50/10 Mbps
Type 1 150/50 Mbps
Type 2 500/100 Mbps
Type 3 1/0,5 Gbps
Type 4 (XGS-PON profile) 8,5/1,5 Gbps2
2 As the product is still in development and testing with very high speeds did not start yet, the maximum down- and upstream
speeds of the new Type 4 profile at launch date might differ from the maximum speeds as shown in the table. Note that in general
all PON speed profiles are always up to, without guarantee that the max speed is reached at all times