werking powerbank

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 29 keer

hoe werkt dit eigenlijk? ik heb van de werkgever een powerbank gekregen en testte dit even uit op de smartphone toen die nog 5% over had. Is het normaal dat de smartphone maar heel langzaam terug bijlaadt en is dit eigen aan een powerbank? Zo gaat vind ik het nut dan wel voorbij want als je smartphone als wandel gps wil gebruiken verlies je veel tijd alvorens er terug wat voldoende % in zit? Of bestaan er powerbanks die de smartphone sneller kunnen opladen?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 2 keer

Een powerbank is niets anders dan een batterij... opladen vanaf het net, terug ontladen richting je toestel.

Hoe snel je toestel zal opladen is afhankelijk van het vermogen van je powerbank en/of die ondersteuning heeft voor snelladen.
kurtcockaert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

De kwaliteit van de gebruikte kabel is belangrijk. Test eens met je originele kabel?
Freec
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 23 keer

En kijk wat de output is van die powerbank
My_download
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 31 keer

kurtcockaert schreef:De kwaliteit van de gebruikte kabel is belangrijk. Test eens met je originele kabel?
This !!!

Mijn OnePlus collectie laadt héél snel via hun Warp chargers en "snel" via mijn Powerbank (Anker) zolang ik de originele USB-C kabels gebruik.
De laadkabel die bij onze Samsung Galaxy S21 zat werkt ook met zowel de Warp chargers als de powerbank. De set USB-C kabels die ik ooit eens via iBood heb gekocht ondersteunen niets anders dan "normal" (lees "very slow") charging.

Het probleem is vooral "hoe weet je welke kabels wel of niet gaan werken voor WARP charging voordat je ze gekocht hebt" (maar een beetje meer betalen voor originele kabels gaat dat ook oplossen natuurlijk)
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
Bedankt: 667 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Een powerbank moet ook ondersteuning bieden aan usb power delivery als je daar wilt mee snelladen, of een ander protocol (warp/vooc) dat merk specifiek is.

Mijn brol powerbanks kunnen enkel traag laden, m'n dure 27 amp bank kan daarentegen usb pd3 aan, dus die laad zelfs m'n work macbook snel op.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Of je draagt gewoon je powerbank in je zak mee en gebruikt je gsm samen met je powerbank als wandelgps. Zelfs als hij maar traag laad kan je hem gebruiken om gewoon op niveau te houden.

En inspecteer je powerbank regelmatig, de mijne (gekregen van klant van vorige werkgever) begint te zwellen (enkel te zien als ik er toevallig aan de zijkant op kijk, nog niet te hard), dus daar zit een spicy pillow in.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 577 keer
Bedankt: 711 keer
Recent bedankt: 5 keer
Te Koop forum

Je kan inderdaad de powerbank gebruiken terwijl je wandelt. Ik deed dat met een GPS ipv gsm. Het werkt wel maar het blijft vervelend met die kabel. Bovendien viel het opladen geregeld uit omdat de kabel van de GPS niet zo stevig vast zit en door beweging komt dat sowieso los.. Kortom, nu steek ik gewoon 2 nieuwe AA's in de GPS en ik ben weer voor uren gerust, geen kabels, geen onderbrekingen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1377 keer
Bedankt: 509 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ook tip: koop je zo een goedkoop USB stroom/voltage-meterke. Enorm handig om kabels en laders mee te testen. Random voorbeeld : https://nl.aliexpress.com/item/40005112 ... 8975%21sea
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 29 keer

de powerbank heeft volgende eigenschappen:

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Bababa
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 36 keer

Dat is gewoon de "normale" snelheid waarmee gsm's vroeger werden opgeladen. Ondertussen zijn er inderdaad snellere technieken, maar die zijn ook duurder.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
Bedankt: 667 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Voorbeeldje, m'n powerbank. Ondersteund power delivery 3.Afbeelding
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
PhilB
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hallo iedereen, ik ben van plan om een powerbank aan te kopen om mee te nemen op vakantie.
Ik dacht aan de iMoshion Powerbank 20000 mAh.
Uit de specificaties blijkt dat er 3 uitgangen zijn: Type-C - PD18W (5V -- 3A, 9V -- 2A, 12V -- 1.5A) · USB1: QC3.0 (5V -- 3A, 9V -- 2A, 12V-- 1.5A) · USB2: 5V -- 2.4A.
Vergeef mij mijn onkunde maar hoe kan je voor de uitgang 3 verschillende spanningen hebben (5V -- 3A, 9V -- 2A, 12V -- 1.5A)?
Ik heb enkele toestellen die ik wens op te laden met een zo hoog mogelijke spanning/lage stroom voor de veiligheid maar ook om de batterijen van deze toestellen te sparen.
Graag feedback.
Ook aanraders voor andere powerbanks welkom.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 758 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik kocht een tijdje geleden deze om de batterijen van m'n drone op te laden.
https://www.amazon.nl/powerbank-draagba ... B0B4JCCG9V

Ding weegt een kleine 400gram dus dat is bijna toch al een half litertje water. :-)

Best een goede oplader gebruiken anders ga je lang moeten wachten vooraleer hij vol is.
Ik gebruik daarvoor een originele DJI oplader (30Watt)
bartman schreef: 16 jun 2022, 22:08als je smartphone als wandel gps wil gebruiken verlies je veel tijd alvorens er terug wat voldoende % in zit?
Als je lange tochten met je smartphone wil navigeren gebruik je best een offline kaart zodat je geen mobiele data moet gebruiken, is een wereld van verschil voor de batterij van je smartphone.
Of koop een smartphone met een zware batterij (5000mah of zoiets) ,dan moet je naar niets meer kijken onderweg.
En lange zware wandelingen waarbij je na een tijdje op je tandvlees zit en om dan te moeten klooien met oplaadkabels en zware powerbanks van bv een halve kilo dat wil je toch niet?
Goed sporthorloge a la Garmin Fenix is ook handig maar dan nog zorg ik dat de gpx van de route op m'n smartphone staat.
Altijd handig wanneer je een 10 jar oude route wil gebruiken en er klopt niets meer van omdat er nieuwe verkavelingen zijn, er was hier vroeger een bruggetje en nu istie weg... :-D

Adventure.. morgen Kalmthoutse Heide. :banana:
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
depeje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
Bedankt: 44 keer

PhilB schreef: 06 jun 2024, 09:15 Vergeef mij mijn onkunde maar hoe kan je voor de uitgang 3 verschillende spanningen hebben (5V -- 3A, 9V -- 2A, 12V -- 1.5A)?
Be het verbinden comminiceren power bank en GSM om de beste spanning te kiezen. Als blijkt uit de communicatie dat beide apparaten 12V ondersteunen, zal de power bank overschakelen van 5V naar 12V.
PhilB schreef: 06 jun 2024, 09:15 Ik heb enkele toestellen die ik wens op te laden met een zo hoog mogelijke spanning/lage stroom voor de veiligheid maar ook om de batterijen van deze toestellen te sparen.
De laagte van de stroom door de kabel gaat op het vlak van batterijverzorging geen verschil maken. Als op 12V geladen wordt, zal de converter in de GSM de spanning toch terug verlagen naar de +/-4V van de batterij. Bij die convertie gaat de stroom terug omhoog. Een lagere stroom door de kabel verlaagt wel de kans dat de kabel gaat oververhitten, of last gaat hebben van slechte contacten.
Matt555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 184 keer
Bedankt: 49 keer
Provider

PhilB schreef: 06 jun 2024, 09:15 Hallo iedereen, ik ben van plan om een powerbank aan te kopen om mee te nemen op vakantie.
Ik dacht aan de iMoshion Powerbank 20000 mAh.
Uit de specificaties blijkt dat er 3 uitgangen zijn: Type-C - PD18W (5V -- 3A, 9V -- 2A, 12V -- 1.5A) · USB1: QC3.0 (5V -- 3A, 9V -- 2A, 12V-- 1.5A) · USB2: 5V -- 2.4A.
Vergeef mij mijn onkunde maar hoe kan je voor de uitgang 3 verschillende spanningen hebben (5V -- 3A, 9V -- 2A, 12V -- 1.5A)?
Ik heb enkele toestellen die ik wens op te laden met een zo hoog mogelijke spanning/lage stroom voor de veiligheid maar ook om de batterijen van deze toestellen te sparen.
Graag feedback.
Ook aanraders voor andere powerbanks welkom.
let op bij aankoop indien je vliegvakanties doet , want airlines hebben normen tot hoeveel mAh je aan boord mag meenemen
Windows Tablet
Windows 10 Home 64-bit ,
Intel Core m3 7Y30 @ 1.10GHz 47 °C
Kaby Lake-U/Y 14nm Technology
RAM
8.00GB Single-Channel DDR3 @ 931MHz (14-17-17-40)
238GB Netac SSD 256GB (SATA (SSD))
Motherboard
CHUWI Innovation And Technology(ShenZhen)co.Ltd UBook Pro
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 148 keer
Bedankt: 108 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Als het wat mag kosten:

https://eu.omnicharge.co/products/omni-20-usb-c

20000mAh, ruim onder de 27000mAh die is toegestaan. Je kan dus nog makkelijk een extra kleine batterij van 5000mAh meenemen.
Ik dacht dat je slechts 2 powerbanks mocht meenemen.

Al ben ik laatst door de controle gegaan met 5 x 5000mAh, zonder probleem. Handbagage uiteraard, niet in de ruim-bagage.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Batterijen niet in ruim-bagage. Je loopt het risico dat ze je bagage openen en niet altijd op de beste manier :)

Ik neem redelijk wat batterijen mee en ook powerbank. Vooral voor de Garmin wandel-GPS. Die zitten in een verpakking van ongeveer 20 AA's. Dan zijn er nog de batterijen voor camera en powerbank. In handbagage nog nooit problemen mee gehad. Bij scannen vragen ze soms wat het is maar als je het uitlegt kan je passeren. Al mijn materiaal zit in een cameratas dus dat lijkt logisch. Waar ze soms over vallen zijn de kabels van laadstekkers. Dat lijkt op zo'n scanner al snel op een bom :) Nu verpak ik het zo dat de kabels mooi opgerold zijn en niet bij de batterijen zitten, sindsdien geen vragen meer over gehad.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 584 keer
Bedankt: 140 keer

Voor de meesten zal het wel bekend zijn en het zit nu meestal ook in de safety video’s die je in het vliegtuig te zien krijgt (maar niet iedereen kijkt ernaar omdat ze.. jawel.. op hun gsm zitten)..

Voor een powerbank is het net als voor iedere batterij, of het nu thuis of in een vliegtuig is, belangrijk dat deze in prima staat is, dus niet hard gevallen / beschadigd of bijvoorbeeld waar ze in vliegtuigen op hameren is dat je telefoons en powerbanks die per ongeluk tussen de stoelleuning vallen, voorzichtig mee moet zijn en zeker niet je rugleuning moet gaan verstellen aangezien je dan niet alleen je apparaat sloopt maar dus ook brand kunt veroorzaken door de beschadigde batterij.

Het is goed voor jong en oud om te weten dat je een brandende batterij bijna niet geblust krijgt met water of een brandblusser. Zeker in een kleine ruimte zoals een vliegtuig kan de giftige rook erg schadelijk zijn en een brand natuurlijk nog ergere gevolgen hebben.

Wat men in de praktijk doet / kan doen is proberen het brandende apparaat met een (blus)deken / trui vast te nemen en naar buiten te gooien als dat kan, in een vliegtuig gebruikt men de bagagevakken hiervoor omdat dit redelijk gesloten compartimenten zijn. (Zolang je niet het de luggage bin neemt met het groene kruis voor EHBO ivm zuurstof flessen en ander materiaal).

Vrijwel wekelijks ontstaan er bij mensen thuis branden door batterijen, denk aan gsm, e-bike, step, hoverboards (die laatste wil men met het vliegtuig niet eens meer vervoeren).

Meestal begint een batterij eerst te zwellen, daarna pas de roken en pas daarna krijg je een steekvlam. Je hebt dus vaak nog de kans om erger te voorkomen en ‘m eventueel onder te dompelen.

Nu los van alle drama: een goede powerbank met USB-C power delivery is zeker een must.

Die versies die je achter op je gsm kunt klikken zijn ook handig maar in de praktijk zorgen ze voor nog meer warmte en kan je toestel erg warm worden, het scherm gaan dimmen enzo.

Even snelladen met een kabel / powerbank tot 80% is dan veel effectiever.

Tot slot, weet dat bij de meeste langeafstandsvluchten er ook stopcontacten zijn en zodat je geen powerbank nodig hebt.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Nuttige info @Ptoeneigh

Bij die draadloze laders kan je gsm ook erg warm worden, ik gebruik ze dus zo weinig mogelijk. Het kan niet goed zijn voor je toestel en batterij om zo warm te krijgen.

Op langere vluchten zie je inderdaad vaker laadmogelijkheid maar deze zijn vaak erg variabel. Ik zorg dat mijn GSM opgeladen is voor ik vertrek en normaal volstaat dat. Ik zit er ook niet continu op en zo'n limiet is ook een teken om te zeggen het is genoeg geweest :) De GSM zet ik meestal af want je kan toch niet bellen of internetten en ik heb ook een tablet waar ik dan een film op kan zien of een boek lezen. Vaak probeer ik ook een beetje te slapen.

De powerbank is eigenlijk niet voor op het vliegtuig maar als we op afgelegen plekken zijn zonder laadmogelijkheid. De sporthorloge opladen is ook een reden.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 06 jun 2024, 15:29 Bij die draadloze laders kan je gsm ook erg warm worden, ik gebruik ze dus zo weinig mogelijk. Het kan niet goed zijn voor je toestel en batterij om zo warm te krijgen.
Klopt, er is redelijk wat onderzoek gedaan en logisch ook dat de warmte ongunstig is voor de levensduur van de batterij, hier één van de vele artikelen hierover: https://www.bright.nl/nieuws/1194278/te ... laden.html

Ik merk vooral bij warmer weer dat m’n iPhone last krijgt van de warmte tijdens het laden of zware taken, zeker omdat hij in een hoesje zit natuurlijk. Dus zo’n draadloze oplader, voor wie het zou overwegen, is dan in de praktijk helemaal niet zo handig.

ik lees wel steeds vaker dat de batterij en oplaadtechniek ook wel vooruitgaat, veilig snelladen, de nieuwste iPhones hebben ook een instelling waarin je kunt aangeven dat je maar tot 80% wilt opladen om je batterij te sparen.. opladen kan ook steeds sneller zodat je vaak in een kwartier snelladen je weer een hele tijd vooruit kunt.

En dat is natuurlijk ook wel de innovatie die we echt nodig hebben.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Iets dat mij ook blijft verbazen hoe snel een bijna lege batterij weer volgepompt word tot 100%
Ik mis de dagen niet waar ik bij lange tochten een powerbank in m'n mouw moest steken om het horloge het einde van de tocht te laten halen, en een 2e kleine Powerbank zodat de telefoon niet droog zou vallen.
Ik heb ze nog steeds die kleine decathlon powerbanks, niet groter als een vinger en waren zo'n 10€ als ik me niet vergis.
Als zie wat er vandaag allemaal mogelijk is, sporthorloge waarmee je tot 120u. kan wandelen, hoe doen ze het toch.
Batterij smartphone idem, niet leeg te krijgen. 💪
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat vind ik zo jammer aan de Apple watch, de batterij gaat maar een goeie dag mee. Je moet dus vaak laden, eigenlijk elke nacht. Ik vind het ook raar dat andere fabrikanten horloges kunnen maken die veel langer meegaan. Hebben die dan echt zoveel minder functies? Voor mij lukt het wel om op te laden maar op reis is het soms toch vervelend.

Het sneller laden zal ook wel nadelen hebben want het zal de batterij misschien zwaarder belasten.

Hoe snel een batterij leeg gaat hangt sterk af van wat je doet. Bij mijn GSM kan ik meer dan een dag met 1 batterijlading doen maar als ik GPS gebruik dan gaat het sneller, dat is één reden waarom ik een wandelgps heb en de gsm als backup gebruik.
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

De batterijtechniek is eigenlijk nog hetzelfde gebleven, ze mogen natuurlijk ook niet te groot zijn, want we willen compacte apparaten.

Waar eigenlijk is geoptimaliseerd, is in de software / firmware plus natuurlijk modernere chips en techniek / displays waardoor alles veel efficiënter en energiezuiniger werkt waardoor dezelfde batterij langer meegaat

Zelfs de regelmatige updates zorgen voor bijvoorbeeld nieuwere modemfirware die dan weer voor energiebesparing en/of een betere verbinding zorgt.

Daarom is het natuurlijk zo leuk om het nieuws zoals tweakers of het forum hier te volgen om wat actueel te blijven.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Dizzy schreef: 06 jun 2024, 16:49Dat vind ik zo jammer aan de Apple watch, de batterij gaat maar een goeie dag mee. Je moet dus vaak laden, eigenlijk elke nacht.
Iets dat ik door de jaren heen heb geleerd bij Garmin is, wanneer het goed werkt blijf eraf en doe geen updates.
Zo heb ik hier nogal wat Garmin spul liggen en na elke update liep dat horloge sneller en sneller leeg (Forerunner 245)
Gaan snuffelen op de Garmin forums en ik zag hetzelfde weerkeren bij de duurdere modellen, toen was dat de Fenix 6.
Net voor de release van de Fenix 7 toch de duurste 6X Pro gekocht en nooit geen updates gedaan.
Ga ik daar 40km mee wandelen heeft die batterij nog makkelijk 80%, zalig toestel.
Na elke wandeling zet ik hem volledig uit en in het dagelijkse leven gebruik ik dan de Forerunner omdat die veel lichter aan je pols is.

Heb ook een Garmin Wandel GPS (66ST denk ik) volledig in orde met screen protector en rubber sleeve.
Nooit gebruikt eigenlijk, zo'n baksteen in je handen en dan dat schermpje pfff....
Het zal z'n nu zeker hebben op plaatsen waar er amper GPS bereik is maar voorlopig red ik het goed met m'n oude Fenix en de smartphone.
Dizzy schreef: 06 jun 2024, 16:49Hoe snel een batterij leeg gaat hangt sterk af van wat je doet. Bij mijn GSM kan ik meer dan een dag met 1 batterijlading doen maar als ik GPS gebruik dan gaat het sneller, dat is één reden waarom ik een wandelgps heb en de gsm als backup gebruik.
Gaat de GPS niet in slaapmodus bij uitschakelen vh scherm? Kan een verschil geven natuurlijk, moet je enkel even wachten als je het scherm aanzet.
Laatst gewijzigd door Petrikske 06 jun 2024, 20:12, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Dat zie je bij andere toestellen ook dat er na een update soms het probleem is dat de batterij sneller leeg raakt. Bij Apple lossen ze dat meestal vrij snel op maar bij Garmin zal het zijn zoals de software.

Mijn GPS is een Oregon, dat ligt goed in de hand maar je hoeft hem ook niet constant in de hand te hebben. Ik kijk er enkel op als ik twijfel over een punt. Bij lange wandelingen is dat ook vaak kilometers hetzelfde pad volgen. Het scherm zet ik altijd op powersaving dus het blijft maar enkele seconden aan. Je moet alleen maar weten, links of rechts, veel tijd vraagt dat niet. Een hoes gebruik ik niet, dat ding is ontworpen om te vallen en itt een gsm is dat niet direct kapot bij een val dus. Ook in de regen kan je het gebruiken.

Ik vind vooral goed dat je met gewone AA's kan werken. 2 verse bij de start en 2 reserves en je zit zeker goed. Die kan je ook overal krijgen wat ook een voordeel is. Je kan het toestel ook aan een powerbank hangen maar dat vind ik gedoe met zo'n kabel wandelen.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster

Ptoeneigh schreef: 06 jun 2024, 17:01De batterijtechniek is eigenlijk nog hetzelfde gebleven, ze mogen natuurlijk ook niet te groot zijn, want we willen compacte apparaten.
Batterijen van tegenwoordig zijn toch ook veel groter en zwaarder dan vroeger omdat enerzijds de toestellen toch ook veel groter geworden zijn?
Herinner de tijd dat wilde je een indruk maken je GSM zo klein mogelijk moest zijn, hahaha... ik heb daar nog enkele beelden van in m'n geheugen zitten, om het uit te proesten.
Dizzy schreef: 06 jun 2024, 19:35Mijn GPS is een Oregon, dat ligt goed in de hand maar je hoeft hem ook niet constant in de hand te hebben. Ik kijk er enkel op als ik twijfel over een punt. Bij lange wandelingen is dat ook vaak kilometers hetzelfde pad volgen.
Oh qua vorm lijkt het een beetje zoals een GPS voor op de fiets.
Heb ik er ook 1 van liggen (ongebruikt) ,ben het moeten gaan opzoeken denk dat het een Edge Explore is (geen idee of het een 1 of een 2 betreft)
'kilometers hetzelfde pad volgen' gaat al snel vervelen hé. ;-)
https://www.afstandmeten.nl/index.php?i ... 5xSemWf556
Route uitgestippeld zodat ik zeker de drukke Lichtaartsebaan niet moet oversteken met de hond, 20km 'op een zakdoek' dus.
En +200m D+ :-D
Dizzy schreef: 06 jun 2024, 19:35Ik vind vooral goed dat je met gewone AA's kan werken.
Dat hoorde ik ook vaak van deelnemers aan de Legends Trail in de Ardennen (250km) ,al was het ook belangrijk dat je de juiste batterijen kocht die een lange uptime konden garanderen in de vrieskoude.
Dizzy schreef: 06 jun 2024, 19:35Ik vind vooral goed dat je met gewone AA's kan werken. 2 verse bij de start en 2 reserves en je zit zeker goed. Die kan je ook overal krijgen wat ook een voordeel is. Je kan het toestel ook aan een powerbank hangen maar dat vind ik gedoe met zo'n kabel wandelen.
Bij elk klein winkeltje of benzinestation kan je er kopen inderdaad.
Powerbank wandelingen wil ik ook nooit meer naartoe.
Heb zelfs voor m'n drone een set van 3 batterijen (de zware uitvoering, zijn andere prijzen dan duracelletjes) :lol:
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Anker is een terugroepactie begonnen voor zijn 321-powerbank. 'Een klein aantal' modellen zou door een fabricagefout mogelijk kunnen oververhitten. Het gaat om modellen met het nummer A1112. Ook bepaalde modellen van de soundcore A3102-speaker zijn brandgevaarlijk.

https://tweakers.net/nieuws/222992/anke ... evaar.html
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”