Coolblue blokkeert orders
-
- Elite Poster
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 79 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Mycloud WD nas: teruggestuurd omdat die na een jaar na aankoop al niet meer ondersteund werd door WD zelf.
Keyboard + statief: hebben ze mij gevraagd retour te zenden omdat ze een tweede bestelling gingen doen.
Fritz repeater: maakte een bootloop.
Philips Hue lamp kapot: set teruggestuurd en geld teruggekregen.
Acer laptop: teruggestuurd, defect in scherm.
HP laptop: teruggestuurd, defect in scherm.
MSI laptop: teruggestuurd, dode pixel.
Lenovo laptop: teruggestuurd, defect in touchpad.
Macbook: teruggestuurd, probleem met HDMI poort (die flikkerde en beefde)
...
Keyboard + statief: hebben ze mij gevraagd retour te zenden omdat ze een tweede bestelling gingen doen.
Fritz repeater: maakte een bootloop.
Philips Hue lamp kapot: set teruggestuurd en geld teruggekregen.
Acer laptop: teruggestuurd, defect in scherm.
HP laptop: teruggestuurd, defect in scherm.
MSI laptop: teruggestuurd, dode pixel.
Lenovo laptop: teruggestuurd, defect in touchpad.
Macbook: teruggestuurd, probleem met HDMI poort (die flikkerde en beefde)
...
-
- Elite Poster
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 31 keer
Ik denk dat we ons wat te hard spiegelen aan tech spullen want stel dezelfde vraag op een forum waar veel vrouwen zitten en daar ga je pas ogen trekken.
Heel die pakjeswereld is voor een deels gestoeld op het kunnen terugsturen als het je niet bevalt. Ik ben zelf zo niet maar ik heb zelf ook al aankopen gehad die echt niet ok waren ondanks hun beschrijving of die iets later ineens een pak minder geprijsd waren.
Bij kleding is het zo: passen en terugsturen wat je niet hebben wil. Het is onmogelijk om kleding te bestellen op maat want elk merk heeft andere maten. Heb nog maar 1x schoenen online besteld omdat ik deze al had en ik de maat kende.
2 weken terug in de zevendaagse bij Bol vaatwastabletten gekocht aan een "waanzinnige" korting en vorige week stonden ze ineens nog 5 euro goedkoper. Een vriendin van mij zei: uw bestelling terugsturen en opnieuw bestellen. Ik schrok daar van maar er zijn blijkbaar honderden/duizenden mensen die dat doen. Vandaag staan de tabletten weer 3 euro duurder met maar een "hoge korting" meer.
In alle geval, ik heb al paar keer ook voor zo'n dingen op mijn achterste poten gestaan. Op dinsdag iets gekocht, woensdag in promo en 25 euro goedkoper. Ook gevraagd of ik mocht binnen brengen en geld terugkreeg en opnieuw kon aankopen en dan krijg je vaak een waardebon voor het verschillende bedrag. Ook bij een fysieke winkel.
Ik stuur dus uiterst zelden iets terug maar bedrijven schermen ook met die retour mogelijkheid en dan vind ik het wel straf dat ze u op een zwarte lijst zetten als je er gebruik van maakt.
Heel die pakjeswereld is voor een deels gestoeld op het kunnen terugsturen als het je niet bevalt. Ik ben zelf zo niet maar ik heb zelf ook al aankopen gehad die echt niet ok waren ondanks hun beschrijving of die iets later ineens een pak minder geprijsd waren.
Bij kleding is het zo: passen en terugsturen wat je niet hebben wil. Het is onmogelijk om kleding te bestellen op maat want elk merk heeft andere maten. Heb nog maar 1x schoenen online besteld omdat ik deze al had en ik de maat kende.
2 weken terug in de zevendaagse bij Bol vaatwastabletten gekocht aan een "waanzinnige" korting en vorige week stonden ze ineens nog 5 euro goedkoper. Een vriendin van mij zei: uw bestelling terugsturen en opnieuw bestellen. Ik schrok daar van maar er zijn blijkbaar honderden/duizenden mensen die dat doen. Vandaag staan de tabletten weer 3 euro duurder met maar een "hoge korting" meer.

In alle geval, ik heb al paar keer ook voor zo'n dingen op mijn achterste poten gestaan. Op dinsdag iets gekocht, woensdag in promo en 25 euro goedkoper. Ook gevraagd of ik mocht binnen brengen en geld terugkreeg en opnieuw kon aankopen en dan krijg je vaak een waardebon voor het verschillende bedrag. Ook bij een fysieke winkel.
Ik stuur dus uiterst zelden iets terug maar bedrijven schermen ook met die retour mogelijkheid en dan vind ik het wel straf dat ze u op een zwarte lijst zetten als je er gebruik van maakt.
- jutuiz
- Elite Poster
- Berichten: 830
- Lid geworden op: 23 okt 2016, 15:26
- Locatie: West-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 229 keer
- Bedankt: 64 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Daarom is Alternate een no-go zone voor mij. Ik stuur zelden iets terug, maar één keer een discussie gehad over een smartwatch met Alternate.boonpwnz schreef: Sowieso zijn ze bij alternate totaal niet happig op retours.
Ik bestel er niet meer.
- on4bam
- Moderator
- Berichten: 6552
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: 127.0.0.1 of elders
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 639 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Straf, zo veel terugsturen.
kleding is natuurlijk niet evident om online te kopen aangezien je niet kan passen maar voor gewone spullen zou dat toch uitzonderlijk moeten zijn.
Zelf heb ik ten tijde van Redcoon een HD/DVD recorder die niet werkte teruggestuurd of beter GLS heeft die opgehaald en wat later een nieuwe geleverd.
Bij CB heb ik tot vandaag 2 retours. 1 keer een luchtbevochtiger die na een dag werken zowel de living, waar die stond als de eerste verdieping onder een dun wit laagje stof (kalk?) had gezet. Tweede was een beamer die ze geleverd hadden terwijl ik een brooddoos had besteld. Ik had die natuurlijk kunnen houden en een nieuwe brooddoos bestellen maar eerlijk duurt het langst (om rijk te worden) dus teruggestuurd.
In elk geval, op zo'n blacklist kom je wss niet zo maar. Ik denk dat er zelfs bij bookingsites of hotels/B&B"s ook zoiets zal (gaan) gebeuren als ik hoor dat mensen voor dezelfde periode verschillende kamers boeken dan dan last minute beslissen waar ze naartoe gaan en de rest annuleren. Op die manier zit het voor anderen dan "vol" tot op het laatste moment.
Waarschijnlijk is dat de reden waarom een aantal B&B's nu al een annulatietermijn van +2 weken hanteren.
kleding is natuurlijk niet evident om online te kopen aangezien je niet kan passen maar voor gewone spullen zou dat toch uitzonderlijk moeten zijn.
Zelf heb ik ten tijde van Redcoon een HD/DVD recorder die niet werkte teruggestuurd of beter GLS heeft die opgehaald en wat later een nieuwe geleverd.
Bij CB heb ik tot vandaag 2 retours. 1 keer een luchtbevochtiger die na een dag werken zowel de living, waar die stond als de eerste verdieping onder een dun wit laagje stof (kalk?) had gezet. Tweede was een beamer die ze geleverd hadden terwijl ik een brooddoos had besteld. Ik had die natuurlijk kunnen houden en een nieuwe brooddoos bestellen maar eerlijk duurt het langst (om rijk te worden) dus teruggestuurd.
In elk geval, op zo'n blacklist kom je wss niet zo maar. Ik denk dat er zelfs bij bookingsites of hotels/B&B"s ook zoiets zal (gaan) gebeuren als ik hoor dat mensen voor dezelfde periode verschillende kamers boeken dan dan last minute beslissen waar ze naartoe gaan en de rest annuleren. Op die manier zit het voor anderen dan "vol" tot op het laatste moment.
Waarschijnlijk is dat de reden waarom een aantal B&B's nu al een annulatietermijn van +2 weken hanteren.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 6556
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Deze snap ik niet goed. Heeft Coolblue dan gezegd dat je mocht terugsturen, en heb je je geld teruggekregen ?streulma schreef:Mycloud WD nas: teruggestuurd omdat die na een jaar na aankoop al niet meer ondersteund werd door WD zelf.
Want het retourrecht is toch maar 14 dagen of zoiets. Als iets na langere tijd kapot gaat, gaat het ook niet meer over retouren, maar over garantie-afhandeling. En dan nog betwijfel ik of 'fabrikant ondersteunt het niet meer' nog onder die garantie-regeling zal vallen.
Als jij dus voor die MyCloud nog je geld terug gekregen hebt, toont dat wel aan dat Coolblue wel heel welwillend is.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 79 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Mycloud WD nas: ja geld teruggekregen, hebben ze geregeld met de fabrikant.
Ik koop geregeld ook bij Mediamarkt IT producten aan. Daar heb ik nog nooit iets moeten terugsturen. Zelfs de laatste tijd niet.
Op misschien 1 tablet na waar de speaker niet van werkte en een Medion laptop omdat de SSD plots niet meer vindbaar was.
Ik koop geregeld ook bij Mediamarkt IT producten aan. Daar heb ik nog nooit iets moeten terugsturen. Zelfs de laatste tijd niet.
Op misschien 1 tablet na waar de speaker niet van werkte en een Medion laptop omdat de SSD plots niet meer vindbaar was.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12519
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Dat gedoe met booking.com en airb&b is ook zoiets. Het is een gunst dat je pas moet betalen ter plaatse maar als een hoop pipo's inderdaad kamers in 5 hotels gaan boeken en dan annuleren op het allerlaatste moment tja dan komen ze daar op terug en is de eerlijke klant alweer de pineut.
Kleren bestel ik niet rap online. Ik ga eerder naar de winkel en als een item er niet is in mijn maat DAN bestel ik het. Dan ben ik zeker van de kwaliteit, stof enz en is de maat steeds goed.
Terugsturen omdat het enkele Euro's goedkoper geworden is, is niet de bedoeling van het systeem. De kosten die gemaakt worden, ook deze die niet aangerekend worden zijn snel een pak hoger. Opnieuw een teken van de perfiditeit van het systeem.
Kleren bestel ik niet rap online. Ik ga eerder naar de winkel en als een item er niet is in mijn maat DAN bestel ik het. Dan ben ik zeker van de kwaliteit, stof enz en is de maat steeds goed.
Terugsturen omdat het enkele Euro's goedkoper geworden is, is niet de bedoeling van het systeem. De kosten die gemaakt worden, ook deze die niet aangerekend worden zijn snel een pak hoger. Opnieuw een teken van de perfiditeit van het systeem.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8028
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
En ik die dacht dat Medion het huismerk van Aldi is maar niet van MM.streulma schreef:Mycloud WD nas: ja geld teruggekregen, hebben ze geregeld met de fabrikant.
Ik koop geregeld ook bij Mediamarkt IT producten aan. Daar heb ik nog nooit iets moeten terugsturen. Zelfs de laatste tijd niet.
Op misschien 1 tablet na waar de speaker niet van werkte en een Medion laptop omdat de SSD plots niet meer vindbaar was.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 1088
- Lid geworden op: 06 aug 2011, 16:39
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 79 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Gewoon een mailtje sturen naar Coolblue en die berekenen het verschil en storten het terug.Dizzy schreef:Terugsturen omdat het enkele Euro's goedkoper geworden is, is niet de bedoeling van het systeem. De kosten die gemaakt worden, ook deze die niet aangerekend worden zijn snel een pak hoger. Opnieuw een teken van de perfiditeit van het systeem.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1338
- Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
- Locatie: Pelt
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 70 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Al paar keer zoiets gehad met CoolBlue. Iets gekocht en de week erna in promotie. Gewoon een mailtje gestuurd naar hen en het verschil uitbetaald gekregen.SPR schreef:2 weken terug in de zevendaagse bij Bol vaatwastabletten gekocht aan een "waanzinnige" korting en vorige week stonden ze ineens nog 5 euro goedkoper. Een vriendin van mij zei: uw bestelling terugsturen en opnieuw bestellen. Ik schrok daar van maar er zijn blijkbaar honderden/duizenden mensen die dat doen. Vandaag staan de tabletten weer 3 euro duurder met maar een "hoge korting" meer.
Ook al eens een luchtbevochtiger gekocht waarbij ik wist dat de prijs fout was op hun website. De duo pack stond aan de prijs van een enkele bevochtiger. Toch een foutje van 200 euro. Snel besteld, maar uiteraard wel maar de enkelvoudige uitgeleverd.
Mailtje naar hen gestuurd dat ik dacht dat het om een promotie ging en dat ik het aan die prijs beter ergens anders gekocht had. Kreeg zomaar 100 euro shoptegoed.
Niets dan lof over de service van CoolBlue.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5607
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
- Bedankt: 170 keer
Wat ik niet begrijp ik heb een jaar geledeb of iets langer een koelkast vries combinatie gekocht voor 669 euro bij Coolblue. Diezelfde koelvries combinatie staat nog steeds online maar nu voor 829 euro. Ik vermoed dat die in de solden weer op 669 gaat staan 

-
- Elite Poster
- Berichten: 6556
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Ik vind overigens wel dat je een onderscheid moet maken tussen iets ongeopend retourneren vs iets gaan gebruiken en dan retourneren omdat je niet tevreden bent.
Ik was het al vergeten, maar heb ook 1x een Synology NAS teruggebracht naar Coolblue. Zat toen zelfs nog in ongeopende verzenddoos
. De dag dat die arriveerde kondigde Synology een nieuwe versie aan met o.a. meer RAM, en dat voor dezelfde prijs, en die bleek ook per direct al te bestellen.
Ik was het al vergeten, maar heb ook 1x een Synology NAS teruggebracht naar Coolblue. Zat toen zelfs nog in ongeopende verzenddoos

- svermassen
- Elite Poster
- Berichten: 2302
- Lid geworden op: 21 nov 2004, 20:05
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 60 keer
Hier ook tevreden van CB.
Een iPhone gehad waar de batterij na een jaar versleten was.
En mooi onder garantie vervangen.
Want meestal is de batterij zoiets welke een betalende herstelling is.
En daar ging ik ook vanuit.
Heb geargumenteerd dat een % van 100 naar 20 op een paar uren tijd niet normaal is.
Zelfs een factory-reset getest en laten liggen en dan gaf hetzelfde.
Is opgestuurd naar de hersteller, niets moeten betalen uiteindelijk.
Dus duidelijk een late fabricage fout of iets.
@boonpwnz : zo een bonending van Philips gekocht, nu staat die 30 EUR duurder.
Waarom? Omdat er een cashback van 30 EUR op is
Maar wij krijgen wel nog een koffieassortiment gratis
Das trouwens in de lokale handel niet anders.
Wij waren aan het kijken voor een nieuwe inbouwfrigo.
Online 50 EUR goedkoper bij dezelfde winkel
Een iPhone gehad waar de batterij na een jaar versleten was.
En mooi onder garantie vervangen.
Want meestal is de batterij zoiets welke een betalende herstelling is.
En daar ging ik ook vanuit.
Heb geargumenteerd dat een % van 100 naar 20 op een paar uren tijd niet normaal is.
Zelfs een factory-reset getest en laten liggen en dan gaf hetzelfde.
Is opgestuurd naar de hersteller, niets moeten betalen uiteindelijk.
Dus duidelijk een late fabricage fout of iets.
@boonpwnz : zo een bonending van Philips gekocht, nu staat die 30 EUR duurder.
Waarom? Omdat er een cashback van 30 EUR op is

Maar wij krijgen wel nog een koffieassortiment gratis

Das trouwens in de lokale handel niet anders.
Wij waren aan het kijken voor een nieuwe inbouwfrigo.
Online 50 EUR goedkoper bij dezelfde winkel

- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12519
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Een discussie over de prijs of een actie is nog iets anders dan het fysiek terugsturen en dan eventueel opnieuw bestellen zoals hier besproken werd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Block
- Erelid
- Berichten: 2034
- Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
- Uitgedeelde bedankjes: 195 keer
- Bedankt: 136 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Bij coolblue was het wel gortig. Ik weet dat eens na een hittegolf meer dan 25% van de mobiele airco's zijn teruggestuurd.
Gewoon gebruiken tijdens de hittegolf ---> hittegolf gedaan, product terugsturen.
Gewoon gebruiken tijdens de hittegolf ---> hittegolf gedaan, product terugsturen.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Stoppen met laptops bestellen zou al een begin zijn lijkt mij, want TS heeft precies altijd een maandagmodel
90% van de opgelijste retours zijn laptops. Dat zal (hopelijk) toch ook wel een uitschieter in de statistieken zijn, zoveel laptopdefecten.

- NuKeM
- Administrator
- Berichten: 5684
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
- Bedankt: 268 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Uit interesse zelf eens gekeken in mijn (beschikbare) geschiedenis bij Coolblue. Ik ben er al lang klant en reed vroeger zelfs naar hun Nederlandse winkel als dat de moeite was (ze hadden toen nog niets in ons land). Als ik iets duur of twijfelachtig/delicaat koop (en daarmee bedoel ik niet alleen dat ik twijfel, maar voornamelijk dat het een product is dat gevoelig is aan kwaliteitsschommelingen), haal ik het wel bij Coolblue, ook al is het dan wat duurder.
Als ik puur het aantal aankopen deel door de retour/garantie/herstellingen items kom ik ook op 21%.
Als ik echt de zaken tel die ik heb teruggebracht (niet tevreden of in mijn ogen defect) binnen de retourperiode (en eventueel, nieuw of ander item van kocht) kom ik op 17.5%
Als ik echt enkel tel wat terug ging omdat ik niet tevreden was of het product defect vond kom ik op 13%
Er is bv. een periode geweest dat ik op zoek was naar een goed fototoestel. In die periode heb ik 4 verschillende modellen gehad. Telkens was er een effectief defect of de kitlens bv. voldeed absoluut niet (soms kan je daar pech in hebben). Toen schaamde ik me ook dood en was klaar om met foto en vergelijkingsmateriaal alles te staven, maar men stelde mij gerust bij CoolBlue dat het niets was. Men zei dat er mensen zijn die op een lijst komen, maar dan moet je het echt bont maken... nu dat was +5 jaar geleden. Misschien helpt het ook dat als ik iets terug breng, ik dat altijd persoonlijk doe in de winkel. En, zoals de meesten hier, ben ik heel voorzichtig met het materiaal en de verpakking (al meermaals complimenten voor gekregen) en dat doe ik niet omdat ik op voorhand denk dat ik het ga moeten retourneren, maar omdat het in mijn aard ligt.
Ik ben een veeleisende klant en weet wat ik wil. Ik koop steeds met de intentie het te houden en dus nooit om het te retourneren. Een paar enkele keren misschien om iets te proberen, met een grote kans op houden (dan denk ik bv. aan een Dyson, die toch niet zo handzaam was en te zwaar).
Het retourrecht is een zegen, want het probleem ligt volgens mij niet bij de gebruikers die retourneren (of toch niet met voorbedachte rade), maar bij de slechte kwaliteit, kwaliteitscontrole of foute marketing van veel producten tegenwoordig. Voor dat eerste is men bij een winkel vast wel verzekerd en ik als consument vind het normaal dat ik wil krijgen wat beloofd werd. Dus, eigenlijk moet je je niet schamen. Meer nog, bij Coolblue lijkt men er zelf steeds op aan te sturen, het is een business model, verkoopsargument geworden. Zelfde bij de online kledingwinkels. Koop online, pas thuis en wat niet past stuur je terug... bij gebrek aan paskotjes (ook niet zo leuk voor het klimaat, maar bon, andere discussie)
Het is dus spijtig als Coolblue oprechte (kritische) klanten zou weren. Als ik soms verhalen hoor van mensen die bouwgereedschap kopen, hun (vuil) werkje doen en het dan terugbrengen... dat zijn de types die ze moeten weren. Niet de kritische klant die zelfs wat extra wil betalen juist omdat hij service belangrijk vindt.
Als ik puur het aantal aankopen deel door de retour/garantie/herstellingen items kom ik ook op 21%.
Als ik echt de zaken tel die ik heb teruggebracht (niet tevreden of in mijn ogen defect) binnen de retourperiode (en eventueel, nieuw of ander item van kocht) kom ik op 17.5%
Als ik echt enkel tel wat terug ging omdat ik niet tevreden was of het product defect vond kom ik op 13%
Er is bv. een periode geweest dat ik op zoek was naar een goed fototoestel. In die periode heb ik 4 verschillende modellen gehad. Telkens was er een effectief defect of de kitlens bv. voldeed absoluut niet (soms kan je daar pech in hebben). Toen schaamde ik me ook dood en was klaar om met foto en vergelijkingsmateriaal alles te staven, maar men stelde mij gerust bij CoolBlue dat het niets was. Men zei dat er mensen zijn die op een lijst komen, maar dan moet je het echt bont maken... nu dat was +5 jaar geleden. Misschien helpt het ook dat als ik iets terug breng, ik dat altijd persoonlijk doe in de winkel. En, zoals de meesten hier, ben ik heel voorzichtig met het materiaal en de verpakking (al meermaals complimenten voor gekregen) en dat doe ik niet omdat ik op voorhand denk dat ik het ga moeten retourneren, maar omdat het in mijn aard ligt.
Ik ben een veeleisende klant en weet wat ik wil. Ik koop steeds met de intentie het te houden en dus nooit om het te retourneren. Een paar enkele keren misschien om iets te proberen, met een grote kans op houden (dan denk ik bv. aan een Dyson, die toch niet zo handzaam was en te zwaar).
Het retourrecht is een zegen, want het probleem ligt volgens mij niet bij de gebruikers die retourneren (of toch niet met voorbedachte rade), maar bij de slechte kwaliteit, kwaliteitscontrole of foute marketing van veel producten tegenwoordig. Voor dat eerste is men bij een winkel vast wel verzekerd en ik als consument vind het normaal dat ik wil krijgen wat beloofd werd. Dus, eigenlijk moet je je niet schamen. Meer nog, bij Coolblue lijkt men er zelf steeds op aan te sturen, het is een business model, verkoopsargument geworden. Zelfde bij de online kledingwinkels. Koop online, pas thuis en wat niet past stuur je terug... bij gebrek aan paskotjes (ook niet zo leuk voor het klimaat, maar bon, andere discussie)
Het is dus spijtig als Coolblue oprechte (kritische) klanten zou weren. Als ik soms verhalen hoor van mensen die bouwgereedschap kopen, hun (vuil) werkje doen en het dan terugbrengen... dat zijn de types die ze moeten weren. Niet de kritische klant die zelfs wat extra wil betalen juist omdat hij service belangrijk vindt.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12519
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden hoeveel er teruggestuurd wordt. Zelf heb ik in heel mijn leven nog geen 10 dingen teruggebracht. Het kan toch niet dat al die dingen stuk zijn en dat dat mij dus zo goed als nooit overkomt?
En kritisch? Misschien zou men beter wat kritischer zijn VOOR men bestelt. Tegenwoordig kan je zoveel vinden over producten incl filmpjes met besprekingen enz... Ik heb eerder de indruk dat het een bewuste houding is van ik bestel en als het mij niet bevalt terug op kosten van de verkoper.
Lenzen kunnen afwijken en je kan inderdaad pech hebben maar als je er wat mee bezig bent dan kan je dat rap zien. Je kan dan de lens ruilen voor een ander exemplaar maar het fototoestel daar scheelt toch niets aan?
En dan stel ik mij de vraag wat ze ermee doen? Ik wil geen toestel dat iemand anders en mogelijk zelfs meerderen al gebruikt hebben of zelfs maar geopend. In deze hoeveelheden kan dat niet allemaal als tweede keuze verkocht worden want zo groot is dat aanbod niet.
Uiteindelijk kan men dit doen maar het verbaasd men dat men de gevolgen zo onderschat want uiteindelijk is CB geen liefdadigheidsinstelling en moeten ze winst maken. Tel daarbij de hevige concurrentie en dan moet dit hen bakken geld kosten. Dat geld wordt gewoon aangerekend elders. Uiteindelijk betaal je dus voor al dat gedoe.
Ik heb één keer een probleem gehad met een online bestelling van een memorycard. Die werd niet geleverd ook al gaf het systeem geleverd aan. Na wat aandringen werd het geld terugbetaald. Een tweede en laatste probleem was met schoenen die ik online kocht omdat de maat niet beschikbaar was in de winkel. Ze werden nooit geleverd en ik heb mijn geld terug gehad.
En kritisch? Misschien zou men beter wat kritischer zijn VOOR men bestelt. Tegenwoordig kan je zoveel vinden over producten incl filmpjes met besprekingen enz... Ik heb eerder de indruk dat het een bewuste houding is van ik bestel en als het mij niet bevalt terug op kosten van de verkoper.
Lenzen kunnen afwijken en je kan inderdaad pech hebben maar als je er wat mee bezig bent dan kan je dat rap zien. Je kan dan de lens ruilen voor een ander exemplaar maar het fototoestel daar scheelt toch niets aan?
En dan stel ik mij de vraag wat ze ermee doen? Ik wil geen toestel dat iemand anders en mogelijk zelfs meerderen al gebruikt hebben of zelfs maar geopend. In deze hoeveelheden kan dat niet allemaal als tweede keuze verkocht worden want zo groot is dat aanbod niet.
Uiteindelijk kan men dit doen maar het verbaasd men dat men de gevolgen zo onderschat want uiteindelijk is CB geen liefdadigheidsinstelling en moeten ze winst maken. Tel daarbij de hevige concurrentie en dan moet dit hen bakken geld kosten. Dat geld wordt gewoon aangerekend elders. Uiteindelijk betaal je dus voor al dat gedoe.
Ik heb één keer een probleem gehad met een online bestelling van een memorycard. Die werd niet geleverd ook al gaf het systeem geleverd aan. Na wat aandringen werd het geld terugbetaald. Een tweede en laatste probleem was met schoenen die ik online kocht omdat de maat niet beschikbaar was in de winkel. Ze werden nooit geleverd en ik heb mijn geld terug gehad.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- NuKeM
- Administrator
- Berichten: 5684
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
- Bedankt: 268 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Om even de context wat te geven. Als ik iets koop lees ik zeer veel reviews en doe ik steeds mijn onderzoek. Helaas dekt dat niet steeds alles of betreft het een nieuw product of combinatie die problemen geeft, dat vind je soms moeilijker.Dizzy schreef:En kritisch? Misschien zou men beter wat kritischer zijn VOOR men bestelt. Tegenwoordig kan je zoveel vinden over producten incl filmpjes met besprekingen enz... Ik heb eerder de indruk dat het een bewuste houding is van ik bestel en als het mij niet bevalt terug op kosten van de verkoper.
Lenzen kunnen afwijken en je kan inderdaad pech hebben maar als je er wat mee bezig bent dan kan je dat rap zien. Je kan dan de lens ruilen voor een ander exemplaar maar het fototoestel daar scheelt toch niets aan?
Bv. de fototoestellen. Eerste had een barst in de viewfinder. Retour, zelfde toestel, maar andere kitlens genomen. Bleek het toestel daar OK, maar de lens + toestel combi had zwaar last van shutter shock. Retour, het is een kit, dus beiden moesten terug. Dan het net uitgekomen duurder model maar meegenomen... die crashte erg veel... retour. Ander merk, duurder model (we spreken ondertussen over een toestel van +2000euro). Daar zat op de sensor een vlek (mogelijks stof, ik had toen nog geen kit om dat zelf te kuisen nu wel) + enkele weken na mijn aankoop gaf het merk aan te stoppen met zijn fotografieafdeling => ik stap in een duur systeem dat al dood is => retour.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1197
- Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 92 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Tuurlijk is de coulance een zegen voor lastige klanten. Maak er gebruik van zolang het nog kan.
Ik betaal alleszins niet mee aan die zottigheid, sinds het ontstaan van MP3man drie zendingen. Dat andere maar het [sic] gelach betalen.
Ik betaal alleszins niet mee aan die zottigheid, sinds het ontstaan van MP3man drie zendingen. Dat andere maar het [sic] gelach betalen.
-
- Starter Plus
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 21 jun 2018, 16:44
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Idem, afgelopen 3 jaar 1x een kapotte SSD binnengebracht bij Alternate en netjes geld terug gekregen en 1x een GSM naar Amazon retour moeten sturen wegens kapotte touchscreen. Al moet ik wel toegeven dat ik de laatste jaren net iets teveel kleine mankementen in nieuwe producten moet oplossen. Dan heb ik het meestal over firmware updates of koeling aanpassen. Ik kan mij inbeelden dat iemand die niet bereid is om nieuwe spullen te troubleshooten een stuk meer retour moet sturen.Dizzy schreef:Ik blijf het onvoorstelbaar vinden hoeveel er teruggestuurd wordt. Zelf heb ik in heel mijn leven nog geen 10 dingen teruggebracht. Het kan toch niet dat al die dingen stuk zijn en dat dat mij dus zo goed als nooit overkomt?
Coolblue heb ik nog geen problemen mee gehad maar ik blijf wel weg van Tweedekans/retours. Wie weet waarom de vorige klant het terug binnen gebracht heeft. Op zijn best is het inderdaad voor even uit te testen, ergste geval is er een defect en hebben ze de moeite niet gedaan om het product DoA te melden.
Vandenborre heb ik laatst betrapt op retours verkopen als nieuw: Xiaomi Mi Box S ingepakt als nieuw, kabels netjes in factory verpakking, ik sluit de box aan: Ding is nog ingelogd op iemand anders zijn account...

- devilkin
- Administrator
- Berichten: 7013
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1074 keer
- Bedankt: 677 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ja, die tweedekansjes bij coolblue....
2x een pen voor een tablet gekocht: 1e ontbrak de punt, 2e zat er er omgekeerd in geduwd en was het mechanisme kapot.
1x een oled TV, de mount was afgebroken.... Teruggebracht.
2x een pen voor een tablet gekocht: 1e ontbrak de punt, 2e zat er er omgekeerd in geduwd en was het mechanisme kapot.
1x een oled TV, de mount was afgebroken.... Teruggebracht.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
- Locatie: Aalter
- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 42 keer
Hier met Amazon regel ik vaak korting ipv retour, hue bridge set kapot, geld terug gehad en mocht de set houden (ze hadden die kit niet meer dus vervanging niet mogelijk).
Dan een hondenspelletje waar 1 onderdeel los kwam, deels korting op gehad (was dat of een vervangende, dan neem ik de korting).
Anker nano II 65W kapot na 6maanden en 6 dagen (45EUR toen, nu 50EUR), retour en geld terug dus ben dan over gegaan op Samsung... 1ste lader paste de kabel zeer moeilijk in (de USB-C poort zat er niet goed in, dus de kabel was er enkel schuin in te krijgen) weer retour...
Dan nog een 45W samsung besteld (bij samsung zelf!) die deed maar 5W op mijn telefoon (Telefoon gaf super snel laden, dus 25W aan) maar duurde 2uur tot 85% ofzo (niet sneller als een 5W lader), dus weer retour.
Mijn tech retours zijn behalve op de 2 headsets na dan, meestal retour voor defecten door slechte kwaliteitscontrole.
Dit zijn allemaal nieuwe producten, geen 2dehands/kans.
(Edit: al dit in 2021/22)
Dan een hondenspelletje waar 1 onderdeel los kwam, deels korting op gehad (was dat of een vervangende, dan neem ik de korting).
Anker nano II 65W kapot na 6maanden en 6 dagen (45EUR toen, nu 50EUR), retour en geld terug dus ben dan over gegaan op Samsung... 1ste lader paste de kabel zeer moeilijk in (de USB-C poort zat er niet goed in, dus de kabel was er enkel schuin in te krijgen) weer retour...
Dan nog een 45W samsung besteld (bij samsung zelf!) die deed maar 5W op mijn telefoon (Telefoon gaf super snel laden, dus 25W aan) maar duurde 2uur tot 85% ofzo (niet sneller als een 5W lader), dus weer retour.
Mijn tech retours zijn behalve op de 2 headsets na dan, meestal retour voor defecten door slechte kwaliteitscontrole.
Dit zijn allemaal nieuwe producten, geen 2dehands/kans.
(Edit: al dit in 2021/22)
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters
maar de upload is wel gewoon 20Mbps
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters

-
- Premium Member
- Berichten: 480
- Lid geworden op: 15 nov 2004, 11:48
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 39 keer
Straf ik heb juist een zeer goede ervaring met alternate retour. Was een master MX 2S muis. Een knop bleef hangen. Omdat deze niet meer op stock was, een MX 3 gekregen. Dat deze iets duurder was hebben ze mij toen zelf niet aangerekend. TOP!jutuiz schreef:Daarom is Alternate een no-go zone voor mij. Ik stuur zelden iets terug, maar één keer een discussie gehad over een smartwatch met Alternate.boonpwnz schreef: Sowieso zijn ze bij alternate totaal niet happig op retours.
Ik bestel er niet meer.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12519
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Als ik het allemaal lees krijg ik steeds minder zin om nog iets online te kopen, zoveel zaken die kapot zijn. Volgens mij heeft het omruilen daar wel degelijk mee te maken. Als je een spul krijgt dat al 3 anderen hebben teruggebracht, tja. Het feit dat men zaken verkoopt waarbij een ander ingelogd is of fototoestellen met privéfoto's op zegt al genoeg.
Ik heb hier een paar goedkope toestellen van Chinese makelij die ook niet veel gekost hebben maar die werken allemaal. Kabels, allemaal OK. Geheugenkaarten, perfect op 1 levering na die nooit is aangekomen.
Een stofje op de sensor lijkt me ook geen reden om een toestel te vervangen want dat is eigen aan het systeem. Als je lenzen verandert, en zelfs als je dat niet doet, stof zal er op de sensor komen. Daar zijn kits voor en iedereen kan dat oplossen. Je kan het zelfs laten doen. Als ik bij elke sensorvlek mijn camera moest veranderen dan was ik failliet. Veel mensen merken trouwens zo'n vlekjes (vaak tientallen) niet eens op en zelfs al zitten ze op je beelden dan nog kan je ze meestal zonder problemen softwarematig verwijderen. Ik reinig mijn sensor enkel als er veel en grote vlekken zitten op vervelende plaatsen (1/3de van beeld). Ik concentreer me liever op goede beelden maken, de vlekjes zijn het probleem niet, het is degene die de camera in zijn handen heeft
Ik heb hier een paar goedkope toestellen van Chinese makelij die ook niet veel gekost hebben maar die werken allemaal. Kabels, allemaal OK. Geheugenkaarten, perfect op 1 levering na die nooit is aangekomen.
Een stofje op de sensor lijkt me ook geen reden om een toestel te vervangen want dat is eigen aan het systeem. Als je lenzen verandert, en zelfs als je dat niet doet, stof zal er op de sensor komen. Daar zijn kits voor en iedereen kan dat oplossen. Je kan het zelfs laten doen. Als ik bij elke sensorvlek mijn camera moest veranderen dan was ik failliet. Veel mensen merken trouwens zo'n vlekjes (vaak tientallen) niet eens op en zelfs al zitten ze op je beelden dan nog kan je ze meestal zonder problemen softwarematig verwijderen. Ik reinig mijn sensor enkel als er veel en grote vlekken zitten op vervelende plaatsen (1/3de van beeld). Ik concentreer me liever op goede beelden maken, de vlekjes zijn het probleem niet, het is degene die de camera in zijn handen heeft

Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- devilkin
- Administrator
- Berichten: 7013
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1074 keer
- Bedankt: 677 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Eentje waar ik echt serieus pech heb mee gehad bij coolblue: hometrainers.
Eerste gekocht: vliegwiel kraakte.
Retour, nieuwe: barst in de behuizing
Retour, nieuwe: ik dacht een afgebroken stuk.
Uiteindelijk een gans ander model gekocht maar ook een korting gekregen wegens de moeite.
Eerste gekocht: vliegwiel kraakte.
Retour, nieuwe: barst in de behuizing
Retour, nieuwe: ik dacht een afgebroken stuk.
Uiteindelijk een gans ander model gekocht maar ook een korting gekregen wegens de moeite.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- NuKeM
- Administrator
- Berichten: 5684
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
- Bedankt: 268 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De vlek, als het stof was, was dan ook niet het grote probleem, zoals ook gezegd.Dizzy schreef:Een stofje op de sensor lijkt me ook geen reden om een toestel te vervangen want dat is eigen aan het systeem. Als je lenzen verandert, en zelfs als je dat niet doet, stof zal er op de sensor komen. Daar zijn kits voor en iedereen kan dat oplossen. Je kan het zelfs laten doen. Als ik bij elke sensorvlek mijn camera moest veranderen dan was ik failliet. Veel mensen merken trouwens zo'n vlekjes (vaak tientallen) niet eens op en zelfs al zitten ze op je beelden dan nog kan je ze meestal zonder problemen softwarematig verwijderen. Ik reinig mijn sensor enkel als er veel en grote vlekken zitten op vervelende plaatsen (1/3de van beeld). Ik concentreer me liever op goede beelden maken, de vlekjes zijn het probleem niet, het is degene die de camera in zijn handen heeft
Fijn te lezen dat vele amper iets retourneren. Dat geeft hoop

Maar als ik sommige reacties lees, lees ik tussen de lijnen ook wat van "Ach, leer er mee leven of fix het zelf". Dat lijkt me een typisch Belgische reactie, zich laten doen. Als ik iets koop, wil ik dat het in orde is. Dat wil niet zeggen dat het perfect moet zijn (bewijs zijnde mijn nieuw scherm met dode pixel), maar als het er over is, waarom zou ik dan niet van mijn rechten gebruik maken? Daarom koop ik juist bij Coolblue en geef ik wat meer uit (ik zie het zelfs als een soort verzekering die ze mij ook aanrekenen).
Dat een toestel op leeftijd een kwaaltje heeft of bv. een vlekje op de sensor... geen probleem, dat los ik inderdaad zelf wel op. Maar hoe sommigen zich lijken te laten doen...
Laatst ook een combimicrogolf gaan afhalen als cadeau voor iemand, was niet op stock bij Coolblue, dus maar bij Vandenborre gaan afhalen in de winkel. Bleek die thuis helemaal aan diggelen te zijn (glazen front). Toen ik er de volgende dag terug mee stond, voelde ik toch even dat men het verdacht vond en mijn reactie wou zien alsof het mijn schuld was. Vriendelijk gebleven en gelukkig netjes vervangen geweest. Ik kan me niet inbeelden dat iemand zoiets voor zijn eigen rekening zou nemen "Oeps, iets gekocht dat stuk is, pech voor mij".
Voor mij is het ook een statement naar de fabrikant toe, als echt iets niet in orde is dat het terug gaat met goede reden.
Daarnaast hangt het ook af van wat je koopt. Er zijn zaken die wat meer kans op defecten hebben dan andere en net die koop ik graag bij Coolblue, mogelijk van daar mijn blijkbaar 'hoge' retour/aankoop ratio.
-
- Elite Poster
- Berichten: 788
- Lid geworden op: 23 jan 2021, 10:34
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 31 keer
En ja, van die geretourneerde of 2e kans blijf ik ook af... Met reden.
Op bol een Kenwood gekocht. Geopende verpakking, perfecte staat.
Komt thuis, pakken uit, toestel defect. Dan begint de miserie met inpakken, zelf terug binnen brengen bij een inzamelpunt en twee keer raden... Het toestel stond 2 dagen later terug bij de 2e kans aanbieding. Milieu, weg ermee.
Hetzelfde met een nieuwe Whirlpool koelkast. Doa. Wat een gedoe dat het dan werd. 3 dagen wachten tot leverancier een nieuwe kon brengen. De defecte wou hij niet meenemen want de originele verpakking was er niet goed rond gedaan. Tsjaaaaaa. Krimp plastic? Deuh? Werd een 3e afspraak gemaakt om hem dan toch zo op te pikken. 3x dag thuis kunnen zitten wachten.
Op bol een Kenwood gekocht. Geopende verpakking, perfecte staat.
Komt thuis, pakken uit, toestel defect. Dan begint de miserie met inpakken, zelf terug binnen brengen bij een inzamelpunt en twee keer raden... Het toestel stond 2 dagen later terug bij de 2e kans aanbieding. Milieu, weg ermee.

Hetzelfde met een nieuwe Whirlpool koelkast. Doa. Wat een gedoe dat het dan werd. 3 dagen wachten tot leverancier een nieuwe kon brengen. De defecte wou hij niet meenemen want de originele verpakking was er niet goed rond gedaan. Tsjaaaaaa. Krimp plastic? Deuh? Werd een 3e afspraak gemaakt om hem dan toch zo op te pikken. 3x dag thuis kunnen zitten wachten.
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Oh, ik heb eigenlijk nog geen problemen gehad met tweedekansjes.
Op Bol eens een tweedekansje UPS gekocht (bij beschrijving stond gewoon kapotte verpakking, en dat bleek ook het geval). Draait hier al een hele tijd goed.
Op Coolblue een oven. Scheelde veel in prijs, op de foto's stond een deukje achteraan de oven. Bij een inbouwmodel, dus dat kan mij niet schelen. Niet bijbetaald voor uithalen oude oven en inbouwen nieuwe, maar ze hebben het toch gedaan
.
Ik kijk dus bij sommige producten wel eens bij tweedekansjes.
Op Bol eens een tweedekansje UPS gekocht (bij beschrijving stond gewoon kapotte verpakking, en dat bleek ook het geval). Draait hier al een hele tijd goed.
Op Coolblue een oven. Scheelde veel in prijs, op de foto's stond een deukje achteraan de oven. Bij een inbouwmodel, dus dat kan mij niet schelen. Niet bijbetaald voor uithalen oude oven en inbouwen nieuwe, maar ze hebben het toch gedaan

Ik kijk dus bij sommige producten wel eens bij tweedekansjes.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2272
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Bij Amazon is tweedekans (of warehouse deals) echt wel een kat in een zak kopen.
Soms items die nog sealed zijn of slechts geopend, maar ook dikwijls fel gebruikte of defecte toestellen.
Voordeel als je het risico wilt wagen zijn kortingen tot soms wel 50% (voor als je geluk hebt een zowat nieuw item)
Soms items die nog sealed zijn of slechts geopend, maar ook dikwijls fel gebruikte of defecte toestellen.
Voordeel als je het risico wilt wagen zijn kortingen tot soms wel 50% (voor als je geluk hebt een zowat nieuw item)
- AnD
- Elite Poster
- Berichten: 4067
- Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
- Locatie: Hasselt
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik vind het echt vervelend als ik iets moet terug sturen.
Het is ook heel zeldzaam als ik iets terug stuur.
Maar als ik nu bij Coolblue iets moet terug doen dan ga ik naar de winkel zelf. Ik ben van Hasselt en hier ligt nu een winkel van Coolblue dus vind ik dat ook een voordeel.
Soms hou ik daar ook speciaal rekening mee als ik iets online koop of er een winkel dicht bij me in de buurt ligt, zeker als het een groot pak is.
Het is ook heel zeldzaam als ik iets terug stuur.
Maar als ik nu bij Coolblue iets moet terug doen dan ga ik naar de winkel zelf. Ik ben van Hasselt en hier ligt nu een winkel van Coolblue dus vind ik dat ook een voordeel.
Soms hou ik daar ook speciaal rekening mee als ik iets online koop of er een winkel dicht bij me in de buurt ligt, zeker als het een groot pak is.
-
- Plus Member
- Berichten: 191
- Lid geworden op: 01 dec 2007, 00:14
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 30 keer
Voor het gezin 1000 EUR aan kledij besteld bij Yoox.com en 500 EUR geretourneerd (na het passen of gewoon visuele check, dus niet "gebruikt" ter verduidelijking). Moet ik nu ook op de blacklist na aankoop van 500 EUR?
En dit doen we +/- 5 keer per jaar.

En dit doen we +/- 5 keer per jaar.
Men zou beter eerst verplichten om leveringen naar afhaalpunten als standaard te maken en 2 of 3 weken bewaarcapaciteit te voorzien. Thuislevering: plus 10 EUR.Dizzy schreef: Deze topic duidt goed aan hoe pervers het pakjesgebeuren is. Mensen worden uitgemolken tot het oneindige en de wegen en omgeving worden zwaar belast om deze gekkigheid in stand te houden. Het staat in de sterren geschreven dat dit niet blijft duren.
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6928
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
- Bedankt: 725 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Misschien eens kijken wat er met het merendeel van geretourneerde kleren gebeurt:pussyfooter schreef:Voor het gezin 1000 EUR aan kledij besteld bij Yoox.com en 500 EUR geretourneerd (na het passen of gewoon visuele check, dus niet "gebruikt" ter verduidelijking). Moet ik nu ook op de blacklist na aankoop van 500 EUR?![]()
En dit doen we +/- 5 keer per jaar.
https://www.bnnvara.nl/artikelen/copy-o ... rt-daarmee
-
- Elite Poster
- Berichten: 8028
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Je stuurt dus voor 500 euro terug, vijf keer per jaar. Maakt 2500 euro. Ja, jij mag op die blacklist.pussyfooter schreef:Voor het gezin 1000 EUR aan kledij besteld bij Yoox.com en 500 EUR geretourneerd (na het passen of gewoon visuele check, dus niet "gebruikt" ter verduidelijking). Moet ik nu ook op de blacklist na aankoop van 500 EUR?![]()
En dit doen we +/- 5 keer per jaar.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 2524
- Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Ik vind die hele discussie toch wel heel bijzonder.
Dat is net het hele punt van e-commerce is hun manier van klanten aantrekken (of eigenlijk eerder drempel verlagen). Het terugsturen is eigen aan online winkelen.
Neem nu het voorbeeld van kleding. Soms bestel ik ook 3-4 paar schoenen, houd ik maar 1tje na passen, en soms geen enkele. Maar dat is omdat het de enige manier is om online te kopen. Je kan het niet weten.
Wat is het alternatief? Naar een winkel gaan en daar kopen. Maar dan heeft de winkel helemaal niks aan jou.
Of wat naar mijn mening nog erger is: naar een winkel gaan, daar passen en online bestellen... (de winkeliers vinden dat niet zo tof)
Ok voor electronica is het wel wat anders, maar nog steeds kan het product soms niet naar jouw verwachtingen voldone, en dan is het normaalste zaak van de wereld dat je iets terugstuurt.
De winkels moeten wel duidelijk zijn in hun policy wat wel en niet kan. Veel winkels (vooral kleding) moedigen dit soort gedrag aan. Want ze weten dat als ze het niet doen, gaan veel klanten afhaken van online te kopen.
PS: zelf koop ik enorm veel op Amazon en stuur ook best veel terug om verschillende redenen. Soms is het een defect/foute omschrijving, maar veelal is het omdat mijn verwachtigen van product anders waren (bv. kleur, kwaliteit van materiaal, ...). En nog nooit hebben ze er moeilijk over gedaan.
Dat is net het hele punt van e-commerce is hun manier van klanten aantrekken (of eigenlijk eerder drempel verlagen). Het terugsturen is eigen aan online winkelen.
Neem nu het voorbeeld van kleding. Soms bestel ik ook 3-4 paar schoenen, houd ik maar 1tje na passen, en soms geen enkele. Maar dat is omdat het de enige manier is om online te kopen. Je kan het niet weten.
Wat is het alternatief? Naar een winkel gaan en daar kopen. Maar dan heeft de winkel helemaal niks aan jou.
Of wat naar mijn mening nog erger is: naar een winkel gaan, daar passen en online bestellen... (de winkeliers vinden dat niet zo tof)
Ok voor electronica is het wel wat anders, maar nog steeds kan het product soms niet naar jouw verwachtingen voldone, en dan is het normaalste zaak van de wereld dat je iets terugstuurt.
De winkels moeten wel duidelijk zijn in hun policy wat wel en niet kan. Veel winkels (vooral kleding) moedigen dit soort gedrag aan. Want ze weten dat als ze het niet doen, gaan veel klanten afhaken van online te kopen.
PS: zelf koop ik enorm veel op Amazon en stuur ook best veel terug om verschillende redenen. Soms is het een defect/foute omschrijving, maar veelal is het omdat mijn verwachtigen van product anders waren (bv. kleur, kwaliteit van materiaal, ...). En nog nooit hebben ze er moeilijk over gedaan.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2272
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 20:50
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Kleding is dan weer een moeilijke situatie vind ik. Deze verkopen ze ook gewoon terug als nieuw na passen (zoals in de fysieke winkel).Jack Daniels schreef:Je stuurt dus voor 500 euro terug, vijf keer per jaar. Maakt 2500 euro. Ja, jij mag op die blacklist.pussyfooter schreef:Voor het gezin 1000 EUR aan kledij besteld bij Yoox.com en 500 EUR geretourneerd (na het passen of gewoon visuele check, dus niet "gebruikt" ter verduidelijking). Moet ik nu ook op de blacklist na aankoop van 500 EUR?![]()
En dit doen we +/- 5 keer per jaar.
Als je naar ratio gekochte / gepaste kleding in de fysieke winkel kijkt kom je nog een stuk erger uit denk ik

Is een van de redenen waarom ik bijna nooit kleding online koop tenzij ik echt zeker ben van de maat.
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12519
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 594 keer
- Bedankt: 724 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Er wordt te snel conclusies getrokken in deze topic. Er is toch een groot verschil tussen retourneren omdat er iets scheelt aan het product en het retourneren gewoon omdat je zelf van gedacht veranderd bent of omdat je gewoon wil kiezen. U laten doen is enkel van toepassing als je beschadigd materiaal zou aanvaarden, dat zullen er echter weinig doen (garantie).
Nu de online shops zich niet meer laten doen en reageren op misbruiken worden sommigen ineens wakker.
De defecten worden volgens mij opgedreven net omdat er velen terugsturen waardoor de volgende besteller een grotere kans heeft om een beschadigd of defect toestel te ontvangen en zo is de cirkel rond.
Ik vind het vreemd dat blijkbaar niemand lijkt te beseffen dat hieraan stevige kosten hangen en dat deze ten laste van ALLE kopers zijn of dat de zaak stops wegens failliet. Bovendien is het een nog grotere belasting van een systeem dat nu al perverse kanten heeft op gebied van sociale rechten en ecologie.
Wat is er mis met iets passen in de winkel en dan uw maat bestellen? Waarom zou de winkelier die niet graag hebben, ze stellen het zelf voor want het is wel een verkoop, zelf heb je het voordeel dat je het product gezien hebt en weet wat je zal krijgen. Terugsturen is dan niet nodig.
Het verloop is voorspelbaar. Een nieuwe dienst is toegeeflijk maar door misbruik wordt dit op termijn onmogelijk om vol te houden. Resultaat, hogere prijzen voor alle bestellingen/leveringen en beperkingen op terugsturen of uitsluiting.
Nu de online shops zich niet meer laten doen en reageren op misbruiken worden sommigen ineens wakker.
De defecten worden volgens mij opgedreven net omdat er velen terugsturen waardoor de volgende besteller een grotere kans heeft om een beschadigd of defect toestel te ontvangen en zo is de cirkel rond.
Ik vind het vreemd dat blijkbaar niemand lijkt te beseffen dat hieraan stevige kosten hangen en dat deze ten laste van ALLE kopers zijn of dat de zaak stops wegens failliet. Bovendien is het een nog grotere belasting van een systeem dat nu al perverse kanten heeft op gebied van sociale rechten en ecologie.
Wat is er mis met iets passen in de winkel en dan uw maat bestellen? Waarom zou de winkelier die niet graag hebben, ze stellen het zelf voor want het is wel een verkoop, zelf heb je het voordeel dat je het product gezien hebt en weet wat je zal krijgen. Terugsturen is dan niet nodig.
Het verloop is voorspelbaar. Een nieuwe dienst is toegeeflijk maar door misbruik wordt dit op termijn onmogelijk om vol te houden. Resultaat, hogere prijzen voor alle bestellingen/leveringen en beperkingen op terugsturen of uitsluiting.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- cadsite
- userbase crew
- Berichten: 6928
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
- Bedankt: 725 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Als je dat bestelt in diezelfde winkel is er inderdaad niets mis.Dizzy schreef:Wat is er mis met iets passen in de winkel en dan uw maat bestellen? Waarom zou de winkelier die niet graag hebben, ze stellen het zelf voor want het is wel een verkoop, zelf heb je het voordeel dat je het product gezien hebt en weet wat je zal krijgen. Terugsturen is dan niet nodig.
Maar hetgeen je ziet is dat mensen schoenen passen in een winkel en deze dan voor een halve € minder op zalando bestellen.