aldi pc (8088) openschroeven?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
grox
Plus Member
Plus Member

ik wil een hd bijsteken maar dat linkerpaneel zit muurvast, kweet nie wa gedaan, 'k heb al alle vijskes & het voorpanel opengeschroeft, maar da paneel beweegt geen mm :(

iemand ideetje?
Krekkie
Premium Member
Premium Member

Ik heb hier een 8080 staan, maar ik denk dat dat dezelfde kast is.

Het linkerpaneel moet 'gewoon' naar achter geschoven worden. Vooraan zit het over de volledige hoogte van de kast stevig vastgeklemd en dat geeft het probleem. Ik zit er zelf ook altijd mee te sukkelen, maar het gaat dus wel.

Eventueel kan je achteraan een schroevendraaier tussen de kast en het paneel steken om zo een hefboomeffect te bekomen. Wel opletten dat je hiermee niets beschadigt!

:idea: Tip: hou je temperaturen in de gaten als je een tweede harddisk bijsteekt in die case.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Krekkie was me juist voor. :-)

Bij dit nieuw model weet ik het niet, ik heb wel het model Medion P4 van 2002.
Daar moet men achteraan enige schroeven losdraaien, welke gedeeltelijk over het zijpaneel zitten.
Dan kan men dit zijpaneel 1 a 1,5 cm. naar achter schuiven en dan kan met het paneel zijwaarts uitklinken...
Dus toch opletten wat je doet, en voor alle veiligheid de netspanning uitschakelen en netstekker uittrekken.

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_47/PC_POSTER.jpg

Dit image werd door meon aanklikbaar gemaakt, zodat je het kunt uitvergroten.
Maar een achteraanzicht kan je hier niet zien.
Laatst gewijzigd door Blue-Sky 04 dec 2005, 17:49, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Krekkie
Premium Member
Premium Member

@Blue-Sky: die image is eentje van een BTX-case en dus niet toepasselijk.

Maar aangezien jouw computer van 2002 is, denk ik dat jij wel hetzelfde type kast als grox hebt. Jouw methode om te openen klopt volledig, het is alleen dat '1 a 1,5 cm. naar achter schuiven' dat meestal het probleem is.
Arrigi
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Zelfde model als Blue-Sky. Ik haal die schroeven eruit, en steek de schroevendraaier dan onder een van de 2 'bultjes' om het paneel eruit te schuiven. Lijkt mij dat die ervoor gemaakt zijn.
Bijlagen
paneel.jpg
Schroevendraaier onder bult
(14.46 KiB) 1025 keer gedownload
grox
Plus Member
Plus Member

erg bedankt, tis gelukt 8) :lol:

het lag aan de punten waar het paneel met de "front" samenkomen, daar bevonden zich de "weerhaken", gewoon die met een schroevedraaier wat lossen en 't lukt
Blue-Sky
Erelid
Erelid

grox schreef:ik wil een hd bijsteken?
@grox,

Nu weet ik niet of je een prof versie van WindowsXP draait, of is dat nog altijd de OEM versie van Medion van bij de aankoop in 2002?

Met een zaak moet men opletten, als je bijvoorbeeld het Programma Microsoft OfficeXP Standard voor leerlingen, studenten en docenten op je PC hebt, dat dit niet om zeep is, als je een andere HD steekt. (uitbreiding) Dit moet dan opnieuw geactiveerd worden via telefoon met Microsoft in Brussel, iets wat wel 'n paar probleempjes kan geven, indien je bijvoorbeeld actueel geen student meer bent.
Want volgens mijn mening kan dit gevolgen hebben, daar het beeld voor Microsoft van je hardware niet meer dezelfde is. (of speelt dat geen rol ook als men geen student meer is)?

Wellicht weet iemand van de crew, andere members of gasten daar iets meer over :???:
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Manee, ge moet al serieus veel veranderen aan een pc eer ge opnieuw moet activeren. En dan nog; opnieuw activeren is geen ramp eh ;)
grox
Plus Member
Plus Member

Blue-Sky schreef:
grox schreef:ik wil een hd bijsteken?
@grox,

Nu weet ik niet of je een prof versie van WindowsXP draait, of is dat nog altijd de OEM versie van Medion van bij de aankoop in 2002?

<knip>
das enkel als je een stuk hardware verandert (processor of zo)
of als je de hd waar windows op staat in een andere pc steekt

en ik heb er de prof opgestoke
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: wdhaeseleer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

meon schreef:Manee, ge moet al serieus veel veranderen aan een pc eer ge opnieuw moet activeren. En dan nog; opnieuw activeren is geen ramp eh ;)
Om concreet te zijn, je mag 5 stukjes hardware toevoegen/vervangen.
Dit is bij WINDOWS XP, bij office weet ik het niet.
BungaMan
Elite Poster
Elite Poster

Straf he dat ge Microsoft toestemming moet vragen om windows te starten als ge iets wijzigt aan uwe pc... sjans dat ik hier met Ubuntu geen last van heb :)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”