De nieuwe telemeter komt 12 december officieel uit.
Hier wat informatie:
Belangrijkste voorlopig is dat we van de glijdende telemeter afstappen en naar een telemeter gaan die elke keer op 0 wordt gezet. Dit gebeurt op facturatiedatum (Sommige klanten hun abonnement loopt van de 15de van de maand tot de 14de dan wordt de telemeter ook de 15de gereset)
=> Nieuwe termen die toegepast moeten worden, de oude termen mogen NIET meer gebruikt worden (vanaf de release van de nieuwe Telemeter uiteraard).
* " maandelijks basisvolume" : het standaardvolume wat bij het abonnement van de klant hoort
* " pay-as-you-go" : de klant kan bijbetalen per MB indien hij dit wenst
* " Uitbreiding maandelijks basisvolume" : dit zijn de volumeblokken van vroeger
=> Ook de methode van volume wijzigt : vroeger was upload 15% van het totale volume (dus 8.5GB download en 1.5GB upload). Vanaf de nieuwe telemeter gaat er standaard een opsplitsing gemaakt worden tussen upload en download (dus geen totaal volume meer). De klant gaat ook in staat zijn om apart extra upload of download te kopen.
=> De nieuwe maandelijkse basisvolumes :
FS = FreeSurf
CN = ComfortNet
Exp = Mono/Duo ExpressNet
Exp+ = ExpressNet Plus
ExpT = ExpressNet Turbo
Totaal
FS 150 MB
CN 400 MB
Exp 12 GB
Exp+ 18 GB
ExpT 35 GB
Downstream
FS 100 MB
CN 300 MB
Exp 10 GB
Exp+ 15 GB
ExpT 30 GB
Upstream
FS 50 MB
CN 100 MB
Exp 2 GB
Exp+ 3 GB
ExpT 5 GB
Mijn bron: Ik werk zelf op de helpdesk
De prijzen worden nog gepubliceerd maar ik denk niet dat er iets gaat veranderen. Dit is geen garantie hé! Prijzen heb ik nog niet horen vallen.
Klanten zullen gewoon effectief kunnen kiezen tss download en upload volume.
Grtz Fabio
bron: http://forums.telenet.be/breedband/show ... p?t=103485
nieuwe telemeter
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
hij heeft nog geen exacte prijs indicatie wat het extra volume zal kosten. Maar hij vermoed dus ook dat het gaat verdubbelen van prijs.
Dus 1gb download voor 1€
en 150mb (of 200mb) voor 1€
als het die prijs is, dan is het weeral een downgrade en ben ik niet te spreken...
Dus 1gb download voor 1€
en 150mb (of 200mb) voor 1€
als het die prijs is, dan is het weeral een downgrade en ben ik niet te spreken...
de koe zegt boe
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
telenet heeft de laatste 3 - 4 - 5jaar niks anders gedaan dan downgrades, dus zo verwonderlijk is het niet..als het die prijs is, dan is het weeral een downgrade en ben ik niet te spreken...

-
- Elite Poster
neen, dat kloptBuster schreef:telenet heeft de laatste 3 - 4 - 5jaar niks anders gedaan dan downgrades, dus zo verwonderlijk is het niet..als het die prijs is, dan is het weeral een downgrade en ben ik niet te spreken...
al jaren vinden ze formules uit, die zo ingewikkeld worden, dat het voor somige(n) maanden duurt voor ze doorhebben dat er gedowngrade is.
Tis pas vanaf ze hun factuur in handen krijgen, dat hun frank begint te vallen.
alé, localhost heeft wel gelijk als hij zegt, dat je niet opvoorhand mag klagen = zagen. Dus ik wacht wel met zagen tot het te laat is. en hopelijk is het zelf niet nodig (spontaan moet ik nu krabben

de koe zegt boe
-
- Pro Member
ale, diegenen die nog telenet gaan hebben: succes ermee 

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Waar lees jij dat in zijn postbambipower schreef:hij heeft nog geen exacte prijs indicatie wat het extra volume zal kosten. Maar hij vermoed dus ook dat het gaat verdubbelen van prijs.

... dus ik kan enkel aannemen dat je enige doel is ontevredenheid te scheppen bij andere zonder enige basis hiervoor te hebben behalve je eigen door haat gefundeerde fantasieThe Cleaner schreef:Prijzen heb ik nog niet horen vallen.

Voorlopig gaan we van 10 naar 12 GB... da's een stijging van 20%, maar ik vrees dat het voor jou nooit goed zal zijn.
- brooklyn
- Elite Poster
AMEN!!!FST schreef:ale, diegenen die nog telenet gaan hebben: succes ermee

PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
- Kwabber
- Pro Member
- Bedankt: 3 keer
Ik ben nu misschien dom, maar ik snap nog altijd het nut daarvan niet[The Cleaner] schreef:Vanaf de nieuwe telemeter gaat er standaard een opsplitsing gemaakt worden tussen upload en download (dus geen totaal volume meer). De klant gaat ook in staat zijn om apart extra upload of download te kopen.

Een volume is toch download + upload en niet zoals Telenet doet zoveel % download en zoveel % upload.
blabla
-
- Elite Poster
dit lees ik van hemr2504 schreef:Waar lees jij dat in zijn postbambipower schreef:hij heeft nog geen exacte prijs indicatie wat het extra volume zal kosten. Maar hij vermoed dus ook dat het gaat verdubbelen van prijs.Hij schrijft duidelijk...
... dus ik kan enkel aannemen dat je enige doel is ontevredenheid te scheppen bij andere zonder enige basis hiervoor te hebben behalve je eigen door haat gefundeerde fantasieThe Cleaner schreef:Prijzen heb ik nog niet horen vallen.![]()

bron : http://forums.telenet.be/breedband/show ... p?t=103485Niks procentueel meer. Download en upload is gescheiden.
Prijzen voor extra volume blokken of beter gezegd voor de uitbreiding van je basis maandvolume blijft aan 1 euro / vol. blok (1 Gb) dacht ik ja.
Grtz Fabio
de koe zegt boe
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Hij dacht het... er wordt hier wel veel gedacht en gespeculeerd ipv. gewoon te wachten tot vermoedelijk 12 december en te kijken wat de voorwaarden zijn.
Volgens mij krijgen jullie allemaal een maagzweer van je zo druk te maken in wat anderen denken, en verder ontevreden te zijn dat het weeral niet genoeg is.
Volgens mij krijgen jullie allemaal een maagzweer van je zo druk te maken in wat anderen denken, en verder ontevreden te zijn dat het weeral niet genoeg is.
Een paar vraagjes:
- wordt de telemeter op 12/12 voor iedereen op 0 gezet ?
- kan je vanaf nu onbeperkt volumeblokken bijkopen aan 1 euro/stuk of is dit nog steeds gelimiteerd tot 20 ?
- Wat met niet opgebruikt volume van de extra blokken: wordt dit overgedragen naar een volgende maand zoals bij een skynet volume pack ?
- blijft nachtsurfen ongewijzigd ?
- worden de reeds geactiveerde volumeblokken overgenomen in het nieuwe systeem of niet ? Of moeten die opnieuw aangevraagd worden ?
- wordt de telemeter op 12/12 voor iedereen op 0 gezet ?
- kan je vanaf nu onbeperkt volumeblokken bijkopen aan 1 euro/stuk of is dit nog steeds gelimiteerd tot 20 ?
- Wat met niet opgebruikt volume van de extra blokken: wordt dit overgedragen naar een volgende maand zoals bij een skynet volume pack ?
- blijft nachtsurfen ongewijzigd ?
- worden de reeds geactiveerde volumeblokken overgenomen in het nieuwe systeem of niet ? Of moeten die opnieuw aangevraagd worden ?
- filipi
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Vandeweek ook een mail gekregen van Telenet ivm nieuwe telemeter dit weekend?
Wel,
Het is vandaag weeral uitgesteld ...tot 2006 !
en...er zijn er keiveel die zelfs tot over hun limiet gegaan zijn omdat de meter toch zou gereset worden
Gelukkig heb ik de kat uit de boom gekeken
info op het forum van pub telenet:
http://pub.telenet.be/forum/
Wel,
Het is vandaag weeral uitgesteld ...tot 2006 !
en...er zijn er keiveel die zelfs tot over hun limiet gegaan zijn omdat de meter toch zou gereset worden

Gelukkig heb ik de kat uit de boom gekeken

info op het forum van pub telenet:
http://pub.telenet.be/forum/