vertraging van verbinding

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Jef

Een tiental minuten nadat ik me verbonden heb met het internet vertraagt deze, tot het niet meer mogelijk is een site te openen. Weet iemand een oplossing en het licht niet aan de hoeveelheid cookies ik heb deze al eens verwijdert en het heeft niet geholpen. Ik dank bij voorbaat voor de mogelijke oplossing.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Ik neem aan dat enkel het surfen vertraagt? Of wordt de hele pc langzamer en langzamer?

Indien het eerste het geval is, zou ik zeggen dat er iets je bandbreedte opslurpt: heb je geen dingen opstaan zoals Kazaa toevallig? Indien iemand iets van jou aan het downloaden is in Kazaa gaat jouw eigen download ook zeer langzaam (dat is de A in ADSL: asymetric).

Probeer eens met zo weinig mogelijk randprogramma's op de achtergrond te surfen, blijft het probleem dan?

Kijk eens welke processen er lopen (CTRL+ALT+DEL) en of er iets tussen zit dat volgens jou niet hoort te draaien.

Welk OS heb je overigens? Windows XP?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Jef,

idd eens nakijken of je bandbreedte verbruikt zonder dat je het weet. Zoals meon zegt.

Vind je niks dergelijks, kijk dan eens of de proxy-server van skynet aan staat en zet deze af.
Test je snelheid eens om te zien of je wel een deftige downloadspeed haalt.
Heb je je volume van deze maand al eens gecontroleerd?
Indien je over de 10Gb gaat en je koopt geen volumepacks, dan gaat je verbinding naar 64Kbps. Wat héél traag is...dit kan ook een probleem zijn.

Laat ook eens weten of je dit altijd hebt, of sinds wanneer,...
I love it when a plan comes together!
Jef

Ik heb inderdaad kazaa opstaan en ik zal de uploads tot een minimum beperken, zal eens kijken of dat helpt. Merci allebei voor de gegeven tips en dat van da volume da wist ik al en dat is het zeker niet.

edit:

Was ik even vergeten op jullie vragen te antwoorden. Ik heb windows xp.
Dit probleem is zich beginnen voordoen sinds ik windows xp heb, eerst viel de verbinding weg na een paar minuten dan heb ik het stuurprogramma van mijn modem geupgrade en vanaf toen vertraagt mijn verbinding, niet mijn pc, na een paar minuten.
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hi Jef,

windows XP heeft een ingebouwde firewall .Het is het beste deze firewall uit te schakelen dit kan je doen door het control panel te openen en met uw rechtermuisknop op uw verbinding te klikken dan eigenschappen kiezen uit het popupmenu en daar in het volgende vensterke da verschijn op het tabblad "geavenceerd" te klikken en schakel die checkbox "mijn computer en netwerk beveiligen door toegang vanaf internet te beperken of te blokkeren" klik op ok

ook heeft windows xp een verborgen instelling die tot 10% van uw bandwith kan reserveren hier is een handig programma waarmee u veel windows XP spying rommel kunt uitschakelen

http://www.xp-antispy.de

de site is in het duits maar er is een nederlandstalige versie van die software beschikbaar

ook uitkijken Jef met een te streng ingestelde firewall samen met antivirussoftware zijn dit wel de meest voorkomende oorzaken dat uw verbinding vertraagd

Als ik van u was Jef zou ik mijn pc eens door een anti spyware scanner halen een bekende programma hiervoor is lavasoft ad-aware te vinden op
http://www.lavasoftusa.com de "personal" versie is gratis (wel eerst uw antispywarelist updaten tot de laaste nieuwe)
Registered Linux user #286313
Jef

Waar kan je zien da de proxy-server van skynet aanstaat?
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

in ineternet explorer tools(extra) internet options (internet opties) connections (verbindingen) lan settings (lan instellingen)
alles moet daar uitgevinkt staan
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Provider

Indien je een usb-modem hebt staat dat bij: Extra > Internet-opties > [Verbindingen] > duid je verbinding aan > Instellingen

En daar kan je proxy-server in- en uit schakelen.
Jef

Ik wil eerst en vooral jullie allemaal bedanken met jullie tips, maar ik heb slecht nieuws het gaat nog altijd niet beter. Als jullie nog meer dingen weten laat het dan aub weten, want op deze manier is het voor mij niet plezant om te surfen.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Kan je eens een probeerversie van dumeter of een andere bandwidth controller installeren en eens kijken of er traffic over je lijn is?
--> http://www.dumeter.com/ dit is shareware, je mag een aantal dagen gratis proberen, daarna dien je te registreren...

Indien die tool aangeeft dat er geen traffic is en volgens jouw gaat het nog steeds traag, kijk dan eens welke snelheid dumeter weergeeft.
Let op het verschil tussen downstream en upstream.

Indien dit nix conreect zou weergeven: test je snelheid op www.speedtest.nl en geef je waarden eens weer.

Indien deze waarden niet zo normaal zijn, kijk je lijnsnelheid eens na, waarmee je synchroniseert.(meer info over lijnsnelheid: zie forum, zoek op lijnsnelheid)

Heb je ondertussen al op spyware gezocht, met ad-aware.. dit is een zéér goede tool.. spyware kan idd je lijn vertragen.

Zeg eveneens eens wat je al allemaal getest en geprobeerd hebt, en eventuele resultaten.
Jef

Vooral merci voor da van die ad-aware 6 ik had ad-aware 5 en volgens mijn eerste versie stond er niks spyware meer op maar met de nieuwe versie heb ik er nog 47 gevonden, ik denk dat het voorlopig en ik hoop voorgoed is opgelost. Nogeens allemaal bedankt. :lol:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wel inderdaad, ad-ware 6 die scant een héél pak!

En spyware die gebruiken idd héél wat bandbreedte... dus als je 47 componenten had.. dan kan dat wel eens aan dat liggen.
Nogmaals een uitstekende manier om te kijken of er bandbreedte verbruikt wordt, is een tool zoals dumeter aanschaffen en installeren, of een freeware versie van een gelijkaardige tool downloaden.

Zo zie je op een grafiek of er activiteit is.
Met de SPT USB modem zie je dit ook door even de Diagnostics van de modem op te roepen. Daar wordt dmv balken de activiteit van up-en downstream weergegeven.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Je kan in een dos-prompt ook eens "netstat" typen om te zien welke connecties er allemaal lopen en naar waar, daar kan je ook al heel veel van afleiden (dacht daar nu pas aan, sorry)...

Of typ "netstat -a" om ook nog eens te zien welke poorten allemaal aan het luisteren zijn, een mens zou voor minder een firewall installeren ;-)
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Maarja, daar kunt ge nu toch niet zoveel uit afleiden.. allez zeker als newbie niet, want als ik via een paar venster surf, dan heb ik daar een ganse waslijst staan.. maar traffic=0... ;-)
Jef

Ik heb te vroeg victorie gekraaid het was één dag heel goed maar het probleem heeft zich weer voorgedaan. Dus laat die tips, als er nog zijn, maar komen.
Jef

Dit zijn mijn gegevens volges speedtest.n. Download 4.9 KByte/sec, upload 3.4 KByte/sec en connection 13 Conn/min
meon
Administrator
Administrator
Provider

Dat klinkt héél erg als een 64k-verbinding. Ben je er zeker van dat je niet op smalband zit?

Je kan op de e-care-site van belgacom controleren hoe het zit met je maandelijks verbruik.

Je zegt dat je Kazaa gebruikt: Kazaa heeft nogal de neiging om heel veel bandbreedte en traffiek te genereren als je dat lang laat opstaan. Misschien heeft dit een heel deel van je maandelijks toegestaan volume opgesoepeerd?

https://e-care.skynet.be/Login/index.cf ... on=Welcome
> en dan kiezen voor volume
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ja ik ben er ook zeker van dat je op smallband zit.

Check je maandelijks volume eens.

Meer info in deze topic (=gelijkaardig probleem/feit)
Jef

Mijn maandelijks volume bedraagt 10 Gigabyte.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Tja, dan heb je je volume opgebruikt en zit je op smallband.

We hadden dit al héél lang in deze topic gezegd. En moest je sneller speedtests gedaan hebben, zou je dit sneller geweten hebben.

Ofwel blijf je tot 01/06 op smallband, of wel dien je een volumepack aan te kopen.(info: zie forum)
Jef

Ik had eerst nog een volume pack van de vorige keer en zelfs voor dat dit op was had ik al een nieuwe gekocht en het kan hier niet aan liggen, want dit probleem doet zich ook in het begin van de maand voor nadat mijn volume gereset is.
Jef

ik heb zelfs nog maar 0.99 Gb van de 5 Gb gebruikt.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm dat is raar.

Dan zou ik toch eventjes bellen naar de helpdesk van BGC/Skynet, want je snelheid geeft echt een smallband snelheid weer. Ik zou eens verifieren of er niks aan hun systeem mis is. Een fout in één of andere dbase synchronisatie bij Skynet zou zoiets wel kunnen veroorzaken. Planet heeft dat ook al gehad. Normaal mag dat niet voorvallen, maar het kan natuurlijk altijd.

Heb je je lijnsnelheid al nagekeken? maw de snelheid waarmee je synchroniseert? kijk die eens na! (meer info over lijnsnelheid: zoek in forum op lijnsnelheid)
Jef

Ik heb nog eens mijn gegevens getest met speedtest.nl , zonder dat kazaa op stond. Mijn gegevens zijn nu download 163.8 KByte/sec, upload 12.9 KByte/sec en Connection 431.0 Conn/min. Dit lijkt al veel beter volgens mij toch en internet is nu ook sneller.
meon
Administrator
Administrator
Provider

Kazaa is inderdaad een hele grote bandbreedte-vreter.

Maar waarschijnlijk heb je "bestanden delen" aan staan, zodat anderen van jou kunnen downloaden (dat is het idee van peer-2-peer).
Maar dat heeft een nadeel dat indien iemand van jou tegen pakweg 13kb/sec aan het downloaden is uw eigen download zakt tot vaak minder snel dan smalband.
Vandaar de tip: zet kazaa niet op terwijl je op je pc bezig bent met internet-stuff.

Nu is 164 kb/sec nog altijd te weinig voor 3,3 Mbit (klinkt eerder als iets van 1,3 Mbit), dus er is toch nog altijd IETS mis hoor...
Jef

Volgens mijn gegevens heb ik 1,8 Mbps kan ik dit op een of andere manier nog omhoog krijgen?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Je zal waarschijnlijk te ver van de centrale wonen om de volledige 3.3Mbit te kunnen hebben. Je modem synchroniseert dan aan de hoogst mogelijke snelheid. Wat kan je er aan doen? Verhuizen, is nogal drastisch, maar kom. Je kan altijd eens bellen naar de helpdesk en achter de afstand vragen. Je zal waarschijnlijk op 5 km of zo zitten. Dat is te ver voor 3.3 Mbit. Als je wat wilt investeren, dan kan je misschien een speedtouch home kopen, die werken veel beter voor de "randgevallen" dan de USB-modems. De ecthernetmodem kunnen op een relatief slechte lijn toch nog goede resultaten geven. Maar deze zijn wel duurder. Anders zit er niets anders op dan te wachten op belgacom, want ze gaan mini-DSLAM's zetten waar de 3.3Mbit niet kan gehaald worden, maar dit kan nog een paar maand duren hoor. Eens zien wat de rest zegt.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm, 1.8Mbps? Dan heb komt dit ofwel door een slechte binnenbekabeling, niet up to date drivers, ofwel omdat je gewoon te ver zit van de dslam en dus aan een lager snelheid synched.

Vermoedelijk is het dat laatste.. indien je echt te ver zit om de volle 3.3Mbps te halen, dan kan je twee dingen doen, ofwel omwille van de stabiliteit je laten terugzetten op 1.1Mbps, ofwel laat je het zoals je is, en zal je er eventuele instabiliteit moeten bijnemenen. (dit laatste hangt ook af van type modem.(usb))

Nog een laatste opmerking: gelieve steeds je snelheid te testen wanneer je geen enkele andere internetapplicatie gebruikt die bandbreedte gebruikt! Dit geeft steeds verkeerde waarden!!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”