WEP Siemens draadloze modem

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Farnsworth

Ik heb mij onlangs een draadloze Siemens modem aangeschaft. Maar elke keer als ik het draadloze netwerk probeer te beveiligen met een WEP-sleutel, lijkt de router te crashen. Het configuratiescherm verandert naar het scherm "Pagina niet beschikbaar". Hoe kan ik dit probleem oplossen? :help:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb er niet echt ervaring mee, maar het lijkt nogal op dat je jezelf buiten sluit.

Ik zou je adviseren eerst een kijkje te nemen op hetSkynet Solution center, als je hier eens WEP ingeeft ga je aantal walkthroughs vinden, wel niet voor jouw router, wat jammer is.. want BGC verkoopt de jouwe ook. (waarschijnlijk zullen ze er nog mee bezig zijn :p) Bekijk die procedures eens en probeer die toe te passen op jouw configuratie.

Dat verschilt immers niet van dag naar nacht..
Laat eens weten of dat al enige oplossing betreft. Anders kan ik nog adviseren dat in dit nummer van netwerk een prachtig uitgewerkt voorbeeld staat hoe je een wireless netwerk beveiligt met een WEP-Key.
I love it when a plan comes together!
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer

Je moet WEP activeren langs beide kanten (je router en je bakje/kaart aan je pc) en alles ook langs beide kanten netjes instellen (dezelfde sleutel). Soms is het even wat foefelen, maar normaal moet je er wel komen (drivers en tools goed installeren).
NuKeM
Farnsworth

Ik weet dat ik WEP moet activeren langs beide kanten, maar het lukt me niet een WEP sleutel in te stellen op de router. Elke keer ik een WEP sleutel instel, lijkt hij te crashen. De volgende keer moet ik de router steeds hardwarematig resetten en alles opnieuw instellen.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer

Mmm, ik weet niet of die sleutel op je router gewoon een zin mag zijn of echt in hexadecimale vorm. Ik heb hier al 2 wireless routers thuis gehad, bij de ene kon je gewoon een zin ingeven die hij dan omzette in een xxxbit hexadecimale code en bij de andere moest ik zelf en hexadecimale code uit de duim zuigen... indien ik bij die laatste een zin intypte (dus ook andere karakters dan 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ABCDEF) dan gaf hij ook een error melding. Misschien is dit bij jou het geval, maar dan zonder opvang van de verkeerde invoer waardoor de router crashed?
Als het dit niet is denk ik dat een update van de router nodig is, of zit je met een defecte router... :?
NuKeM
Gast

Op de router kun je een zin ingeven én een sleutel uit je duim zuigen, maar geen van beide opties werkt.

Misschien een domme vraag: moet je in windows xp de WEP sleutel met of zonder streepjes intypen? (heb beide geprobeerd)

xx-xx-xx-xx-xx-xx-xx-xx-xx-xx-xx-xx-xx
of
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ben niet zeker, maar ik d8 dat dat wel in hex moest zenne :??:
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”