CCatalyst schreef:en het spreekt voor zich dat men geen kinderen in opvang hoeft te nemen van ouders die kunnen telewerken.
Kijk, ik zou zo graag alles van jou filteren waar je het over de scholen hebt wegens totaal onbegrip.
Uw blik is zodanig bekrompen, en dit zinnetje vat gewoon perfect samen waar uw denkbeeld hapert...
Hoezo spreekt het voor zich dat kinderen niet in de opvang moeten als ouders kunnen telewerken?
Dit lukt misschien als uw kinderen 12+ zijn, maar dat is het dan ook.
De mijne zijn 8, 5 en 2. Echt heel veel succes om met zulke kinderen te telewerken!
En nee, wij hebben er indertijd inderdaad geen rekening mee gehouden om werk en 3 kinderen op dagelijkse basis te combineren. Daarvoor bestaan al 200 jaar scholen. Kinderen krijgen een opleiding, vriendjes, sociale structuur, wij verdienen de centjes.
Liefde, normen en waarden worden in vrije tijd uitgewisseld.
Ik zie ze doodgraag, zou al mijn tijd eraan opofferen, maar daarmee komt geen brood op de plank.
Wij (persoonlijk) lopen al van eind september op de toppen van onze tenen (quarantaines, corona, windpokken, luchtweginfecties, ...) Waar we beiden onze job (vrouw leerkracht, kan dus onmogelijk telewerken, ik dus telewerken + kinderen) zo goed mogelijk trachten te combineren.
Dus stop nu toch aub eens met bashen op ouders! Jij denkt dat je het allemaal voor elkaar hebt van achter uw pc, maar dat is een kaakslag voor degene die in de realiteit staan!