Vraagje ivm volume pack

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
MLM
Starter
Starter

Hallo

Ben pas nieuw hier maar ik zit met een vraagje waar ik niet meteen een antwoord op vond.

Ik ben van plan om deze maand zo'n volume pack te bestellen (gezien ik al bijn aan 6GB zit voor deze maand).
Wat over is van die 5GB extra neem je over naar de volgende maand. Maar krijg je de volgende maand dan automatisch een nieuwe volume pack of is dat enkel voor 1 maand.

Ik zou die enkel voor deze maand nodig hebben dus vroeg ik me af of ik dan volgende maand iets moet annuleren ofzo.

Sorry voor de wat rare uitleg maar weet niet goed hoe het uit te leggen.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Wat er staat bij de GO/Plus kan je hier lezen:

ADSL GO / PLUS _ OPTIES _

Antwoord
Uw Volume Pack heeft geen vervaldatum.
U heeft dus alle tijd om het extra aangekochte volume te gebruiken.

Het niet-gebruikte volume van uw Volume Pack(s) wordt op het einde van de maand automatisch overgedragen naar de volgende maand.
MLM schreef:Ik zou die enkel voor deze maand nodig hebben dus vroeg ik me af of ik dan volgende maand iets moet annuleren ofzo.
Als je volumepack opgebruikt is dien je dat volgende maand opnieuw te bestellen.
(is dus enkel voor één maand besteld)
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 252 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Blue-Sky schreef: Als je volumepack opgebruikt is dien je dat volgende maand opnieuw te bestellen.
(is dus enkel voor één maand besteld)
Dat vind ik toch een beetje verwarrend (sorry Blue-Sky).

Als je een volumepack koopt, blijft ongebruikt volume van dat volumepack bestaan zolang het niet opgebruikt is. En het ongebruikte volume van een volumepack wordt pas aangesproken nadat je de maandelijkse 10GB hebt opgebruikt.
Een voorbeeldje schreef: Halfweg november ga je over je maandelijkse 10GB limiet en zit je dus op smallband (de smallband begint pas bij de start van een nieuwe connectie -- je zal dat merken aan de trage snelheid). Je koopt een volumepack dat pas actief wordt (en je breedband komt dus pas terug) nadat je je smallband verbinding verbreekt en een nieuwe verbinding start.

Maar aan het eind van november heb je slechts 2GB van de 5GB van het volumepack verbruikt. Die resterende 3GB schuift gewoon door naar december, maar in december heb je opnieuw eerst 10GB maandelijks volume tot je beschikking en dus zal die 3GB pas aangesproken worden nadat je 10GB is opgebruikt. Je wordt niet op smallband gezet zolang er volume aanwezig is, dus in december zal je pas na 13GB verbruik op smallband terecht komen.

Gebruik je in december echter slechts 8GB van je 10GB, dan is die 3GB nooit aangesproken geweest, en zal die resterende 3GB in januari ook nog steeds aanwezig zijn.
Dus je zal maar een nieuw volumepack moeten kopen als de 5GB effectief opgebruikt zijn -- wat eventueel enkele maanden kan duren. Bij mijn weten staat er geen tijdslimiet op het doorschuiven van ongebruikte volumepack(s) (staat ook niet vermeld in algemene voorwaarden die bovenaan rechts op deze link staan)

NOTA :: altijd wachten totdat je effectief op smallband staat vooraleer je een volumepack bestelt. Je verbruikte volume wordt pas op het einde van een connectie berekend, dus laat je eerst over de 10GB limiet gaan en op smallband zetten vooraleer je een [duur] volumepack bijkoopt.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”