Ik ken mensen die van alle 4 ziek zijn geweest, ik ken mensen die van geen een van de 4 ziek zijn geweest, net zoals ik mensen ken die covid hebben gehad en er last van hebben gehad en ook geen last van gehad. Ik ken ook mensen die reeds vroeg gevaccineerd zijn geweest en nu 2 weken zwaar ziek zijn geweest omwille van een besmetting.gumibear schreef:......
Vaccins die op zeer korte tijd ontwikkeld werden en waar er in uiterst zeldzame gevallen zware bijwerkingen zijn zoals met AstraZenica. Bij die laatste werden de bijwerkingen lang verdoezeld. Enerzijds begrijpelijk om de vaccinatiebereidheid niet in het gedrang te brengen maar anderzijds wekt dat extra argwaan. Ik ken zelf toch wel wat mensen die door AZ-nevenwerkingen kortstondig niet meer konden werken.
......
Heel het lockdown gedoe en afstand gedoe was er om te doen om de zorg niet te overbelasten en de mensen die in het ziekenhuis sukkelde alle kansen te geven van onze zorg. Het vaccin is inderdaad er snel doorgedrukt maar zou in normale omstandigheden de reguliere weg hebben gevolgd. Er is een keuze voor de maatschappij :
- we doen niks en aanvaarden dat het wel is kan misgaan, en we schuiven alle verantwoordelijkheid om keuzes te maken bij een ander
- we aanvaarden een sociaal isolement
- we aanvaarden het vaccin om het sociaal isolement te verlichten
Hoeveel van de mensen die opgenomen zijn in het ziekenhuis zouden het overleefd hebben indien ze niet waren opgenomen omwille van geen plaats meer? Dat is waar ik naar kijk ipv enkel te zeiken over het beperkt aantal doden bij de 'jonge en gezonde' mens.